|
Скачати 2.18 Mb.
|
Самостійні та контрольні роботи з алгебри 7 клас ЗМІСТ Розділ І. Лінійні рівняння з однією змінною С.р. 1. Лінійне рівняння з однією змінною………………………………… 3 К.р. 1. Лінійні рівняння з однією змінною…………………………………. 5 Розділ ІІ. Цілі вирази С.р. 2. Тотожні перетворення виразів………………………………….….. 7 К.р. 2. Цілі вирази………………………………………………………….… 9 С.р. 3. Степінь з натуральним показником…………………………….… 11 С.р. 4. Властивості степеня з натуральним показником…………….….. 13 С.р. 5. Одночлен. Дії з одночленами…………………………………….…. 15 К.р. 3. Степінь з натуральним показником. Одночлени………………... 17 С.р. 6. Многочлен. Додавання та віднімання многочленів…………….. 19 С.р. 7. Множення одночлена на множники………………………………. 21 К.р. 4. Многочлен. Додавання і віднімання многочленів. Множення одночлена на многочлен……………………………………………. 23 С.р. 8. Розкладання многочленів на множники способом винесення множника за дужки………………………………………………….. 25 С.р. 9. Множення многочленна на многочлен…………………………… 27 С.р. 10. Розкладання многочленів на множники способом групування…….................................................................................... 29 К.р.5. Многочлен………..…………………………..………………….….. 31 С.р. 11. Квадрат суми і квадрат різниці…………………………………... 33 С.р. 12. Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми і квадрата різниці……………………… 35 С.р. 13. Множення різниці двох виразів на їх суму………....………….. 37 С.р. 14. Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів……………………………………………………………….. 39 С.р. 15. Сума і різниця кубів……………………………………………….. 41 С.р. 16. Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники………………………………………………………… 43 К.р. 6. Формули скороченого множення………………………….….….. 45 Розділ ІІІ. Функції С.р. 17. Функція. Способи задання функції. Графік функції…………... 47 С.р. 18. Лінійна функція, її властивості та графік………………………. 49 К.р. 7. Функція……..………………………………………….…………..… 52 Розділ IV. Системи лінійних рівнянь з двома змінними С.р. 19. Рівняння з двома змінними. Лінійне рівняння з двома змінними………………………………………………….………...... 55 С.р. 20. Графік лінійного рівняння з двома змінними………………….. 57 С.р. 21. Системи лінійних рівнянь з двома змінними. Способи розв’язування: графічний та спосіб підстановки…..................... 59 С.р. 22. Розв’язування систем лінійних рівнянь способом додавання. Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь…………………………………………............…. 62 К.р. 8. Системи лінійних рівнянь з двома змінними………………..….. 65 Р.к.р. ……………………………………………………….………….…..….. 68 Розділ І. Лінійні рівняння з однією змінною Самостійна робота № 1 Лінійне рівняння з однією змінною І Варіант І-ІІ рівень Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь. 1. Який із записів є рівнянням: а) 5х + 10 = 0; б) 12 10 - 3; в) 2х + 30 ≤ 0; г) 3(15 – 3) = 36? 2. Чи є число 7 коренем рівняння: а) у – 6 = 12; б) 5х – 3 = 32; в) у : 2 +3 = 20; г) х + 13 = -5? 3. Чи є коренем рівняння х2 = 5х - 6 число: а) 0; б) 2; в) 10; г) -1? 4. Яке з рівнянь є рівносильним даному 4х – 8 = 20: а) 4х : 8 = 20; б) 4х + 8 = 20; в) 4( х – 2 ) = 20; г) 4х 8 = 20? 5. Яке з рівнянь є лінійним: а) х2 – х = 0; б) 7х = 14; в) х2 = 3х; г) х3 – 1 = 0? 6. Яке з рівнянь є зведеним до лінійного рівняння: а) 6х – 4 = 13; б) -3х + 9 = 2х; в) -5х = - ; г) 5х + (3х – 6) = 9? ІІІ рівень Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь. 7. Розв’язати рівняння: 4х – 14 = 5х - 16. 8. При якому значенні змінної значення виразів 1,7 - 0,3х і 2 + 1,7х є рівними ? 9. Розв’язати рівняння: = 6. ІV рівень Розв’язання задач 10 -11 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями. 10. Чи рівносильні рівняння: 3(х – 3) = 3х - 9 і 2(х + 3) = 2(х + 7) - 8? 11. Знайти корінь рівняння: а) 8х - (2х + 5) = 3 (2х - 1 ); б) + = 1. ІІ Варіант І-ІІ рівень Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь. 1. Який із записів є рівнянням: а) 55 – 35 : 7; б) 17х 34; в) 36 : (12 – 6) = 6; г) 12 - 5х = 14? 2. Чи є число 12 коренем рівняння: а) 4х – 8 = 40; б) у – 3 = 3у; в) (х – 5) 12 = 24; г) – 3 – у = 15? 3. Чи є коренем рівняння х + 30 = х2 число: а) -3; б) 0; в) 3; г) 6? 4. Яке з рівнянь є рівносильним даному 5х + 8 = 45: а) 5х : 5 = 45; б) 5х 5 = 45; в) 5х – 5 = 45; г) 5(х + 1) = 45? 5. Яке з рівнянь є лінійним: а) х4 = 1; б) х2 + 16х = 0; в) 5х + 8 = 7; г) х2 = 16? 6. Яке з рівнянь є зведеним до лінійного рівняння: а) 3х – 7 = 4х; б) 6х – 3 = 13 - 4х; в) (12х – 7) + 2х = 0; г) -2 х = 2 ? ІІІ рівень Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь. 7. Розв’язати рівняння: 3х + 16 = 5х + 8. 8. При якому значенні змінної значення виразів 0,8х + 14 і 2 – 1,6х є рівними ? 9. Розв’язати рівняння: = 1. ІV рівень Розв’язання задач 10 -11 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями. 10. Чи рівносильні рівняння: 7(х -2) + 20 = 4х + 3 і -15х + 3 = 18? 11. Знайти корінь рівняння: а) 7х - (3х + 6) = 2(2х - 3); б) + 2 = . Контрольна робота № 1 Лінійні рівняння з однією змінною І Варіант І-ІІ рівень Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь. 1. Яке з рівнянь лінійне: а) 2х3 - 3 = 0; б) 2х2 - 3 = 0; в) 2х2 -3х = 0; г) 2х – 3 = 0? 2. Яке з рівнянь є рівносильним даному 2х – 8 = 5 + 4х: а) 2х + 4х = 5 + 8; б) 2х – 4х = 5 + 8; в) 2х + 4х = 5 – 8; г) 2х – 4х = 5 - 8? 3 Чи є коренем лінійного рівняння число 13? а) 3х + 12 = 2х; б) 2х – 5 = 21; в) 4х - 40 = 2 – 3х; г) х – 13 = 2х.. 4. Чи є коренем лінійного рівняння 2х – 10 = х число: а) 2; б) -5; в) 15; г) 10? 5. Скільки коренів має рівняння 17х = 17? а) один; б) два; в) безліч; г) жодного. 6. Яке рівняння відповідає умові задачі: Сума двох натуральних чисел дорівнює 53. Одне число більше від другого на 13. Знайти менше число. а) х + 13х = 53; б) 13х – х = 53; в) х : 13 + х = 53; г) х + 13 + х = 53? ІІІ рівень Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь. 7. Розв’язати лінійне рівняння: (5х + 2) – (3х – 10) = 6. 8. Яке з рівнянь є рівносильним до лінійного рівняння 6х + 2 = 6х – 4: а) 3х + 2 = 12; б) 7х = 0; в) 0 х = 4; г) 2х – 6 = 2? 9. Розв’язати задачу: Одна сторона прямокутника у 4 рази більша від другої. Знайти сторони прямокутника, якщо його периметр дорівнює 200 дм. IV рівень Розв’язання задач 10 -11 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями. 10. Розв’язати рівняння: 11. За 3,5 год човен проходить за течією річки таку саму відстань, як за 7 год проти течії. Знайти власну швидкість човна, якщо швидкість течії річки дорівнює 3 . ІІ Варіант І-ІІ рівень Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.
а) х2 + 1 = 0; б) х3 = 0; в) х + 1 = 0; г) х2 + 4х = 0?
а) 5х – 9х = 17 + 7; б) 5х + 9х = 17 + 7; в) 5х – 9х = 17 - 7; г) 5х + 9х = 17 - 7?
а) 3х - 3 = 43; б) 5х + 5 = 3х - 7; в) 3х + 17 = 50; г) х – 11 = 3х.
а) один; б) два; в) безліч; г) жодного.
Сума двох натуральних чисел дорівнює 50. Одне число більше від іншого на 18. Знайти менше число. а) х – х - 18 = 50; б) 18х – х = 50; в) х : 18 - х = 50; г) х + 18 + х = 50? ІІІ рівень Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.
а) 5х + 13 = 28; б) 6х = 6; в) 0 : х = 0; г) 4х – 7 = 5?
Одна сторона трикутника у 2 рази менша від другої і на 10 см менша від третьої. Знайти сторони трикутника, якщо його периметр дорівнює 90 дм. ІV рівень Розв’язання задач 10 -11 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
відстань, що велосипедист проїжджає за 1,5 год? Швидкість велосипедиста більша за швидкість туриста на 12 . Розділ ІІ. Цілі вирази Самостійна робота № 2 Тотожні перетворення виразів І Варіант І-ІІ рівень Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь. 1. Який з виразів є числовим: а) 12 - ав; б) (3 + х) : 5; в) + 100; г) 25 + 45 : 9? 2. Який вираз є виразом зі змінною: а) (5 + 7) : 3; б) 100 : 2 - 5; в) 12 (6 – 3); г) (а + 2) : 7? 3. Який з виразів є цілим: а) ; б) х +10; в) ; г) 100 - 1? 4. Який з виразів є дробовим: а) а - ; б) ; в) ; г) а - ? 5. Який з наведених числових виразів не має смислу? а) 65 : 5 -3; б) (15 + 24) : 3; в) 14 : (-7 + 7); г) (10 – 5 2) : 7. 6. Значення виразу 12х – 7, якщо х = 4 дорівнює: а) - 41; б) 19; в) 41; г) - 36. ІІІ рівень Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь. 7. Звести подібні доданки: 16 – 2х – 17 + 3х. 8. Спростити вираз і знайти його значення 1,5(х – 4) + 1,2(8 – х), якщо х = 6. 9. Спростити вираз: – (5х – 5) – (-(3 – 6х)) + 13х. ІV рівень Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями. 10. Спростити вираз: 6(-0,2а – 1) - 0,5(6а – 4). 11. Довести тотожність: 15х – (-3(7х + 30)) = 6(6х + 15). 12. Спростити вираз і знайти його значення 5в + (3в – (8 – 5в)) + 10 – 7в – (2в – 1), якщо в = 1,5. ІІ Варіант І-ІІ рівень Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь. 1. Який з виразів є числовим: а) 5а - в; б) 100 - ху; в) + 6,5 4; г) (2 + а) : 4 ? |
Лінійні рівняння з однією змінною” Яке з чисел є розв’язком лінійного рівняння 2х + 3 = 9? а 5; б 3; в -4; г 1,8 |
Тема уроку: Їх величність Рівняння «Лінійні рівняння з однією змінною. Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь»; розвивати творче мислення учнів; розширити... |
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів.... Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною» |
АЛГЕБРА Самостійні і контрольні роботи складені за посібником “А. Капіносов. Дидактичні матеріали. Алгебра, 8 клас”, рекомендованим Міністерством... |
АЛГЕБРА Самостійні і контрольні роботи складені за посібником “А. Капіносов. Алгебра. 7 клас. Систематичний курс”, рекомендованим Міністерством... |
УРОК №9 Тема уроку Тема уроку. Нерівність з однією змінною. Система та сукупність нерівностей з однією змінною |
Урок №11 Тема. Лінійне рівняння з однією змінною Мета: перевірити рівень засвоєння знань, умінь та навичок, передбачених програмою, в ході вивчення названої теми |
1. Загальна характеристика Якщо студент постійно відвідував заняття, успішно виконав усі контрольні завдання впродовж семестру, має позитивну атестацію на підставі... |
ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ З ПАРАМЕТРАМИ (2 ГОД) 7 КЛАС Шкаран Ніна Іванівна Перевірка домашнього завдання зупинитися на проблемах, які виникли при розв’язувані домашніх завдань |
9-й клас. АЛГЕБРА Нерівності зі змінними. Лінійні нерівності з однією змінною. Розв'язок нерівності |