Тема уроку: Їх величність Рівняння


Скачати 38.12 Kb.
Назва Тема уроку: Їх величність Рівняння
Дата 26.10.2013
Розмір 38.12 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Лінійні рівняння з однією змінною. 7 клас.

Тема уроку: Їх величність Рівняння

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною. Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь»; розвивати творче мислення учнів; розширити уявлення учнів про застосування рівнянь у різних сферах людського життя; виховувати свідоме ставлення до навчання.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійна презентація, різнокольорові картки для самооцінки роботи на уроці.

Хід уроку

I Організаційний етап

Привітання, створення позитивної емоційної атмосфери уроку.

Контроль відвідування учнями навчального заняття.

II Мотивація навчальної діяльності

Епіграф до уроку: «Рівняння – це золотий ключ, що відкриває усі

математичні сезами»

(польський математик С.Коваль)

Учитель звертає увагу на важливість вивчення даної теми, зв’язок її з іншими науками та можливості рівнянь у різних сферах життя людини.

Рівняння здатні розв’язувати найскладніші задачі техніки, економіки, виробництва. Наприклад, здійснювати розрахунки при побудові фундаментів та мостів, при складанні карт за даними геодезичних зйомок, прогнозів погоди.

Мало хто знає з вас, що існує така наука, як болотознавство. Характеристики болота описуються надзвичайно складними рівняннями. За допомогою приладів вчені вивчають тепловий баланс боліт. Температурні дані передаються на прилади, і електронний пульт стає математичним дзеркалом болота. На ньому знаходять відображення коефіцієнти рівнянь боліт. Це дуже важливо, адже болота – потужна фабрика торфу.

Демонстрація мультимедійної презентації «Рівняння навколо нас»

III Актуалізація опорних знань

Гра «Найрозумніший»

Із загальної кількості учнів формують три команди (враховуючи домашню підготовку питань з даної теми учнями класу). Спочатку виходить представник першої команди і витягує 5 карток з питаннями, підготовленими другою командою, і 5 карток з питаннями, підготовленими третьою командою. Таким чином перша команда повинна відповісти без обдумування на 10 запитань, підготовлених другою і третьою командами.

Потім виходить представник другої команди і витягує 10 карток, підготовлених першою і третьою командами. Друга команда повинна відповісти без обдумування на всі 10 обраних запитань і т.д.

Гра продовжується до тих пір, поки всі команди не прозвітуються рівнем своєї підготовки перед іншими командами. Усі правильні відповіді кожної команди окремо фіксуються на дошці. Перемагає та команда, яка дала найбільше правильних відповідей за найменший час. Враховується чіткість формулювання відповідей.

IV Огляд типових вправ

  1. Наведіть приклад лінійного рівняння. Знайдіть корінь цього рівняння. Придумайте приклад рівняння, рівносильного даному. Скільки існує рівнянь, рівносильних даному?

  2. Розв’яжіть рівняння:

а) 8х-7=33;

б) 11у=2+ 10у;

в) 17а + 3(а – 6) = 30 – 4а;

г) = 1;

д) |2х + 1| = 16.

  1. Складіть рівняння до задач:

  • Перший робітник виготовив на 63 деталі більше, ніж другий робітник. Скільки деталей виготовив кожен робітник, якщо разом вони виготовили 657 деталей?

  • Батькові й дідусеві разом 111 років. Скільки років кожному, якщо батько удвічі молодший, ніж дідусь?

  • За 3 години мотоцикліст долає ту ж саму відстань, що велосипедист за 5 годин. Швидкість мотоцикліста на 12 км/год більша, ніж швидкість велосипедиста. Знайдіть швидкість кожного з них.

V Розв’язування вправ

1.Стародавня грецька задача

На запитання, скільки учнів навчається в школі, Піфагор відповів: «Половина всіх учнів вивчають математику, чверть – музику, сьома частина мовчать і, крім того, є ще три жінки». Скільки тоді було учнів у Піфагора?

  1. До якого числа слід додати 4 і 19, щоб утворені суми відносились, як 8:11?

  2. Скільки років матері й дочці, якщо в позаминулому році дочка була молодшою від матері в 5 разів, а в наступному буде молодшою в 4 рази?

  3. Якщо до даного числа дописати справа цифру 9 і до утвореного числа додати подвоєне дане число, то сума дорівнюватиме 633. Знайдіть дане число.

  4. У двох ящиках 112 кг яблук. Якщо з першого ящика перекласти в другий 30% яблук, то у другому стане в 3 рази більше яблук, ніж у першому. Скільки кілограмів яблук було в кожному ящику спочатку?

VI Підведення підсумків уроку

  1. Методика незакінчених речень

Рівняння – це…

Числа, які задовольняють рівняння, називають…

Рівносильними називають рівняння, які…

Доданки можна переносити з однієї частини в іншу,…

Уміти розв’язувати рівняння потрібно для…

2. Самооцінка роботи на уроці

Кожен учень піднімає одну з трьох різнокольорових карток (жовта картка – добре працював, задоволений своєю роботою; блакитна – працював не на повну силу, але зміг би краще; чорна картка – я пасивно спостерігав за всіма діями на уроці).

3. Оцінювання учнів.

VII Домашнє завдання

  1. Виконати типові завдання до контрольної роботи №1 (або тестові завдання №1).

  2. Підготувати творчі групові завдання на вибір:

  • Створити мультимедійну презентацію «Рівняння навколо нас».

  • Створити буклет з цікавою інформацією про рівняння.

  • Скласти математичну казку чи вірш про рівняння.

Схожі:

Урок Тема уроку : Рівняння
Мета уроку: узагальнити знання учнів про рівняння, продовжити формування навичок розв я
УРОК 58 Тема уроку: Розв'язування логарифмічних рівнянь
Мета уроку: формування умінь учнів розв'язувати логарифмічні рівняння різними методами: зведення логарифміч­ного рівняння до алгебраїчного;...
УРОК 31 Тема уроку: Диференціальні рівняння. Мета уроку: Познайомити...
Перевірити правильність виконання домашніх вправ та відпо­вісти на запитання, які виникли в учнів при виконанні домашніх завдань
Урок №3 Тема. Рівняння та його корені
Мета: домогтися свідомого сприйняття змісту поняття «рівняння»; по­глибити, розширити та узагальнити знання учнів про рівняння, здобуті...
Урок 1 Тема: Рівняння з двома змінними
Завдання уроку: Навчитись розрізняти рівняння з двома змінними, вивчити означення лінійного рівняння з двома змінними, розв’язків...
Тема: Квадратні рівняння. Теорема Вієта. НАВЧАЛЬНА МЕТА
Вивчити теорему Віета та їй обернену, вміти застосовувати при знаходженні суми і добутку коренів зведеного квадратного рівняння,...
УРОК 37 Тема уроку
...
Урок №54 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ
Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач
УРОК №70 Тема уроку. Розв'язування вправ на читання та побудову графіків...
Мета уроку: формування вмінь учнів читати і будувати графіки лінійних рівнянь з двома змінними
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка