2. Пропонуються для огляду слайди на мультимедійній дошці «Наш клас»


Скачати 120.47 Kb.
Назва2. Пропонуються для огляду слайди на мультимедійній дошці «Наш клас»
Дата05.11.2013
Розмір120.47 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
1.Вступне слово вчителя.

Вчитель. Шановні батьки! Ми раді вітати вас сьогодні на наших зборах «Батьки і діти». Ми запросили вас на вечір спілкування для того, щоб надати можливість вам попишатися своїми дітьми, розповісти про них щось таке, що відомо лише вам, батькам, а ми з свого боку хотіли б розказати вам про наше шкільне життя.

2.Пропонуються для огляду слайди на мультимедійній дошці « Наш клас».

А наші діти мають сьогодні чудову нагоду сказати про вас, самих близьких і дорогих їм людей, сердечні й теплі слова вдячності, висловити свої почуття.

Хотілося б, щоб цей вечір допоміг вам, шановні батьки, краще пізнати і зрозуміти наше молоде покоління, а дітям — побачити в вас люблячих, чутливих та вимогливих друзів.

3.Вправа “ Я сподіваюся ...” ( 3 хв.)

Вчитель звертає увагу на те , що кожен , хто прийшов на збори , має якусь мету , щось очікує від зустрічі. Пропонує написати на аркуші свої очікування від зборів .

4. Розповідь вчителя про роль сімї для людини. Через сім’ю наші діти входять в суспільство. В сім’ї їм вручають естафету досвіду поколінь, котру вони повинні нести далі, щоб передати її своїм дітям і тим самим майбутньому. Жоден виховний заклад не може дати дітям того, що дає нормальна сімейна атмосфера, спілкування дітей з батьком та матір’ю.

Діти уподоблюються дорослим, копіюють їх, орієнтуються на їх поведінку як прообраз власних дій. Тому недарма в народі кажуть: «Від доброго дерева добрий і пагінець одійде, од добрих батька й матері піде й добра дитина»

Наші діти — не тільки ланка в ланцюжку нашого сімейного роду, вони — ланка в ланцюжку всього роду людського.

Діти люблять грати — це їхнє «справжнє» життя. Через гру вони пізнають Світ... Пограємо й ми. Перед нами мотрійка. Вона з’явилася більше ста років тому, складалася з восьми ляльок, а її костюм і кількість іграшок всередині могли бути різними.

Слід потрясти зібраною мотрійкою — звук повний, немає гуркоту, порожнечі. Усі іграшки в одній — це рід, родина: дідусь, бабуся, батько, мати, діти (сини, дочки).

  • Яка з мотрійок найголовніша? Звичайно, це завжди жінка. Як виде маєте, чому? Тому, що вона дає життя, захищає, оберігає, зберігає всіх інших.

  • А навіщо тоді друга («дід» або «батько»). Якщо, прибравши другу, знову зібрати і потрясти мотрійку,— то ми почуємо гуркіт порожнечі. Немає цілковитої наповненості. Гуркіт буде тим сильніше, чим більшу кількість фігурок будемо забирати. А якщо прибрати найменші фігурки, великим не буде кого захищати.

  • Яка з усіх фігурок сама захищена?(Маленька) Усі захищають одне одного і при цьому захищають наймолодшого. Як добре себе почуває молодший, маючи такий сильний захист. Звичайно, кожна з попередніх фігурок може бути захистом для наступних мотрійок, але, мабуть, чим менше ряд, тим менше захист. Але в реальному житті чи достатньо лише захистити, відгородити наших дітей? Тимчасово так, на все життя – ні.

5.Розповіді дітей і батьків «Моя сім’я». Виставка «Світ сімейних захоплень».

Вчитель. Як ви бачите, діти підготували до нашого вечора фоторозповіді «Моя сім’я». Давайте попросимо їх ще раз розказати про своїх мам, тат, сімейні традиції, свята, реліквії.

Чим, на твою думку, ваша сім’я відрізняється від інших?

(Діти розповідають. Ведуча просить дітей, що принесли весільні рушники батьків, розказати про історію цих сімейних реліквій).

Вчитель. А зараз я хочу надати слово батькам. Можливо, хтось хоче доповнити своїх дітей? (Розповіді батьків)

6.Сімейна гра «Чи знаю я тебе?»

Вчитель. А зараз я хочу запропонувати вам взяти участь у сімейній грі «Чи знаю я тебе?» Правила гри: і діти, і батьки відповідають на всі запитання письмово, потім звіряють, якщо відповіді батьків і дітей співпадають — нараховуються бали. Отже, перевіримо, як батьки знають своїх дітей.

  1. Що проситиме ваша дитина в той день, коли їй ні в чому не буде відмовлено? (Дозволяється написати дві речі; якщо співпадуть 2 відповіді, на рахунку сім'ї — 2 бали, якщо тільки одна — 1).

  2. Чим ваша дитина, одержавши повну свободу , займе себе позачергово?

  3. Чи знаєте друзів ваших дітей?

  4. Який предмет в школі для вашої дитини найцікавіший?

А зараз перевіримо, як діти знають своїх батьків?

  1. Якого кольору очі у твоєї мами? Батька?

  2. Який улюблений колір у мами? Батька?

  3. Найулюбленіша квітка мами.

  4. Яку пісню любить слухати мама?

Підсумок гри.

Тільки що ми дізнались один про одного багато цікавого і зараз я пропоную поговорити про стосунки між батьками і дітьми в сім’ї.

7. Слово вчителя про батьківську любов і стосунки з дітьми.

Шановні батьки! Пам’ятайте! Батьківська любов потрібна для самоповаги дитини, добрих взаємин з іншими людьми, позитивних уявлень про самого себе. Дуже часто саме відсутність віри близьких людей — матері і батька — в краще, що є в дитині, штовхає дитину або підлітка на негативні кроки.

Ми повинні чітко уявляти собі, що багато залежить від наших стосунків з дітьми і що прояви різних рис характеру дітям потрібно не описувати, а демонструвати.

Найголовніше правило — навчитись слухати. Слухати з інтересом, розуміючи, що дитина знає більше, ніж ми уявляємо. І нехай підтримкою вам будуть слова Януша Корчака: «Думок у дітей не менше, і вони не бідніші та не гірші, ніж у дорослих, тільки вони інші... Тому нам важко знайти з дітьми спільну мову, тому нема більш складного мистецтва, аніж вміння розмовляти з ними».

Довідка. Януш Корчак (Генрик Гольдшмідт, 1878—1942), польський письменник, педагог, лікар. Повісті «Діти вулиці», «Король Матіуш», книга «Як любити дітей» сповнені високого гуманізму. В роки окупації Польщі фашистською Німеччиною він героїчно боровся за життя дітей у варшавському гетто; загинув у Треблінці із 200 своїми вихованцями.

8. Рольова гра “Ситуація ”

Класний керівник розподіляє батьків на 3 групи. Кожна отримує у конвертах опис ситуації обговорює та розігрує її.

А) Син прийшов зі школи і відразу сів до комп’ютера. За дві години батьки нагадали про виконання домашнього завдання. Що в цій ситуації слід змінити, виправити?

Б) Донька пішла прогулятися, попередивши, що повернеться за годину. Сказала, що гулятиме з Олею. За дві години батьки зателефонували Олі, з’ясувалося, що дівчина хворіє. Про що слід поговорити з донькою після її повернення додому?

В) Дитина отримала погану оцінку та не повідомила батьків. Дії батьків в такій ситуації?

Якщо батьки самі вірять в добро, любов і справедливість, у них виростуть хороші діти, а якщо ні — результати виховання непередбачені.

Ключем же до цього Храму Дитинства повинна стати батьківська любов, причому не така, що не затаскує нагору, а така, що підштовхує, підтримує своєю невичерпною вірою в можливості дитини.

9.Висновки. Визначимо 3 правила , закладені Природою.

Перше — це прагнення до розвитку. Розвивається не тільки тіло дитини, але й духовні, пізнавальні запити. Це виявляється у витівках, нерозумних, а часом й небезпечних. Наша задача — не скоріше заборонити, відгородити, а ставити перепони і допомагати долати їх (перемогти лінь, займатися фізкультурою, переборювати різного роду труднощі у навчанні, а отже, ніколи не виконувати за дитину домашніх завдань!). Чим більше труднощів долає дитина, тим більше самостійності і досвідченості вона здобуває. Пам’ятаєте в Пушкіна: «...И опыт, сын ошибок трудных...»? Як тренують птахи своїх пташенят для далеких перельотів, так і ми повинні навчити дітей долати перешкоди і робити це з радістю, тому що вони — сходинки росту.

Друге правило — прагнення до дорослішання. Дитина народжується не для нашого страждання або розчулення, не для того, щоб залишитися дитиною, а для того, щоб, ставши дорослою, приступити до справ, до яких кличе серце, і розцвісти на радість людям. Підкажіть, будь ласка, у чому виражається це дорослішання? (В іграх «Дочки-матері», «Здаємо квартиру», у палінні. Потім дитина починає шукати середовище, де її приймають як дорослого, іноді це «дурна компанія», адже удома вона чує: «Ти ще налий», або: «Мені ніколи з тобою дурницями займатися».)

Народна педагогіка радить: «Дитина повинна бути не при догляді, а при справі"

А ми намагаємося створити нашим дітям безтурботне життя, про що самі будемо шкодувати... Що робити? Спілкуватися з дитиною.

Поважати в ній особистість, виявляти довіру. Доручати справи дорослих, покладати обов’язки. Установлювати співробітницькі стосунки. Звертатися до неї для співчуття і співпереживання.

Третє правило — прагнення до волі.Знаючи про цей закон, закладений Природою, ми повинні відмовитися від дріб’язкової опіки й керувати в головному: «Треба виконати домашнє завдання, купити хліба, винести сміття, прибрати в кімнаті. Ти можеш робити це коли хочеш, але це повинно бути виконано.»

Головна формула виховання - « Ти все можеш!» Вірити в неї самим і підтримувати цю впевненність в дітях.

10.Слова вдячності (бліц-опитування).

Вчитель. А тепер я попрошу дітей швидко подумати і продовжити таке речення.

«Я поважаю батьків за те, що...»(Діти по черзі говорять).

Вчитель. Продовжіть речення.

«Більше всього я ціную в своїй дитині ...»(Батьки по черзі висловлюються).

Вчитель. Дайте бліц-відповідь: «Я люблю своїх батьків...»(Діти висловлюються).

Вчитель. Як бачимо, кожен любить своїх батьків. Не ховайте гарних слів, не соромтесь, дорогі діти, чистих слів вдячності.

11.Конкурс «Народна мудрість».

Яке дерево, такі в нього квіточки,

Які батьки, ... (такі їхні діточки).

Який корінь, такий одросток

Які самі, ... (такі й сини).

Який кущ, така й калина,

Яка мати, ... (така й дитина).

Який дуб, такий тин,

(Який батько, такий син).

Яка гребля, такий млин,

(Який батько, такий син).

Не навчив батько,

(Не навчить і дядько).

Як під сонцем квітам,

(Так з матір’ю дітям).

Як мати рідненька,

То й сорочка (біленька).

На сонці тепло,

А біля матері (добре).

Нема того краму,

Щоб (купити маму).

Матері ні купити, (ні заслужити).

Вчитель. Після такого насиченого, змістовного діалогу пропонуємо всім розім'ятися, взяти участь в музичній грі.

12.Музична гра. Під запис пісні «Ми — одна сім’я» присутні утворюють коло, під музику виконують рухи, про які говориться у пісні.

Вчитель. Як гарно у нас вийшло разом грати. І зразу звертаюсь до батьків з запитанням. Чи маєте ви спільні з дітьми заняття та захоплення?

(Вчитель звертає увагу присутніх на виставку «Світ сімейних захоплень»; просить дітей розповісти про свої та батьківські роботи. Діти відповідають на запитання, розповідають про роботи).

13.Спільні захоплення – зміцнюють сімю.

Вчитель. Вважаю, що спільні захоплення (а ви зі мною погодитесь) зміцнюють сім’ю, роблять її життя повнокровним, цікавим.

Анкетування , яке проводилось з учнями класу ( доданок 1 ) , показало, що найбільше учням подобається проводити вільний час с батьками, отже пропоную батькам заповнити анкету « Як ми спілкуємось» (доданок 2 ) і разом створити модель спільного відпочинку у сім’ї.

14.Створення моделі «Спільний відпочинок з дітьми»

(На дошці розміщено макет сонечка. На промінцях батьки повинні записати запропоновану форму спільного відпочинку з дітьми).c:\users\виталик\desktop\125578168763235.png

Отже,щоб організувати спільний відпочинок, можна використовувати наступні форми:

  • інтелектуальна діяльність (розгадування кросвордів, ребусів, логічних завдань);

  • творча діяльність (виготовлення вітальних листівок, аплікацій, предметів інтер’єру з різноманітних матеріалів);

  • трудова діяльність (прибирання квартири, догляд за кімнатними рослинами, виконання робіт на присадибній ділянці, благоустрій території подвір я, догляд за домашніми тваринами);

  • спортивна діяльність (відвідування тренажерного залу, басейну, спортивні заняття на стадіоні, сімейні прогулянки на лижах, катання на санчатах, сюжетно-рольові ігри та рухливі ігри).

15. Наказ дітям. Вчитель. Мати! Батько! Які дорогі для кожного з нас ці слова. Скільки в них тепла, щастя, радості, душі, милосердя і доброти! Але не завжди ми буваємо по відношенню до матері і батька доброзичливими, уважними. Часто не розуміємо їхніх мудрих порад, не завжди реагуємо на їх зауваження.Хочеться, аби кожен з нас дорожив своїми батьками, думав про них, був поруч у складну хвилину, відгукувався на кожен поклик. Бо вони вчать нас жити, вчать відваги, мужності, любові до праці, чесності, щирості, терпінню і великодушності, вчать своїм життям, особистим прикладом. Давайте будемо берегти наших батьків завжди. Давайте будемо добрішими, милосерднішими, чемнішими, співчутливішими, уважнішими до них.

«Наказ дітям» В.Сухомлинського.

(Читає батько, урочисто передається дітям).

Наказ дітям

Батько і Мати дали тобі життя і живуть для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів,страждання. Все, що тобі дають Батько й Мати — це їхня праця, піт, утома. Вмій поважати працю батьків. Найбільше щастя для Матері й Батька — твоє життя. Працьовитість, любов до науки, повага до старших. Якщо люди називають тебе недоброю людиню — це велике горе для твоєї Матері й Батька. По- справжньому любити їх — означає приносити в дім мир і спокій.

Твоя сім’я — це не тільки Батько й Мати. Це й ви, діти. Це твоя поведінка, твої вчинки. Запитуй у Батька й Матері дозволу на те, що без них вам робити не можна, або ж нетактовно. Справжня свобода сина й дочки — бути слухняними дітьми. Підкорення волі батьків — перша школа громадського виховання, перша дисципліна твоєї совісті. Якщо не навчишся підкорятися волі батьків, то не зможеш стати стійким, мужнім громадянином, дисциплінованим трудівником, батьком своїх дітей.

Три нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти — говорить українська народна мудрість. Старість — невідворотна, смерть — невловима, перед цими нещастями ніхто не зможе зачинити двері свого дому. А від лихих дітей дім можна зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих.

Бути хорошими дітьми означає не допустити, щоб старість Батька й Матері була отруєна твоїми поганими вчинками. Вмій відчути найважчі душевні муки Матері й Батька.

хня хвороба — твоє горе, їхні невдачі і неприємності на роботі — твоя біда. Вмій бути добрим в думках і почуттях. Бережи здоров'я батьків. Пам’ятай, що ранню старість і хвороби батькам приносить не тільки праця, втома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки.

Будьте гідними своїх батьків!

16. Рефлексія.Вчитель. Звертаюсь з проханням повернутись до запису очікувань від нашої зустрічі і висловити думки, чи виправдалося ваше передбачення? Які емоції ви отримали під час нашого спілкування? Гра «Мікрофон».

Ритуал прощання. Всі учасники одержують маленькі паперові сердечка, на яких кожен ставить свій підпис і пише найбільш значуще й важливе, на його думку, побажання.

Схожі:

Конспект уроку української мови в 6 класі Тема: Групи прикметників...
Обладнання: Таблиці “Прикметник як частина мови”, “Присвійні прикметники, опорна схема, індивідуальні картки для роботи у парах,...
Конспект уроку української мови в 11 класі Тема: Не і ні з різними частинами мови
Обладнання: Узагальнювальна таблиця “Не і ні з різними частинами мови”, опорна схема «Не з дієприкметниками», індивідуальні завдання...
Урок читання в 4класі Тема: Уклін тобі, Тарасе!
«Позакласне читання», мультимедійний пристрій, слайди репродукцій картин Т. Шевченка, записи пісень на слова Т. Г. Шевченка, свічка,...
Урок: Я і Україна (Природознавство) Клас: 3 Тема
Обладнання: мультімедійний проектор, слайди, екран, завдання для тестової перевірки, індивідуальні картки, гербарій рослин
Предмет: українське читання Клас: 4 Розділ
Обладнання: портрет І. Кульської; виставка книжок письменниці; запис на дошці теми уроку, слів для словникової роботи; грамоти для...
Тема: Шкідливим звичкам скажем – ні! Мета
Обладнання: девіз уроку, написаний на дошці; малюнки дерев, роздоріжжя, камінь на роздоріжжі, прислів’я, написані на дошці; діаграма;...
Година спілкування
Святково прибраний клас. На дошці слова: «Із слова починається людина, із мови починається мій рід» (Н. Рій)
Урок № Тема
Обладнання. Слайди «Органи дихання», бейджики для кореспондентів, картки з надписами для вчених, ігровий барабан
«Без калини нема України» Презентація проекту Перебіг заходу
Клас прикрашений вишитими рушниками. Поміж рушниками кетяги калини, малюнки із зображенням калини. На дошці написано «Червона калина...
Методичні рекомендації щодо ведення журналу
Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка