С.І. Черніков майор вн служби


Скачати 99.24 Kb.
НазваС.І. Черніков майор вн служби
Дата05.07.2013
Розмір99.24 Kb.
ТипПлан-конспект
bibl.com.ua > Спорт > План-конспект
“Погоджено” “ЗАТВЕРДЖУЮ”

Начальник Жовтневого Начальник Жовтневого РВ

ЗМПО ГУ МНС в Миколаївській області

С.І. Черніков майор вн. служби

А.С. Криворучко

“_____” _____________ 200__ р.

"____"______________200 р.


ПЛАН-КОНСПЕКТ

проведення заняття із тактичної підготовки

з працівниками чергових караулів ЗМПО.

ТЕМА № 2.25. Гасіння пожеж у гаражах, тролейбусних і трамвайних парках.
Навчальна мета: 1. Підготовка відділень і караулу до ведення бойових дій на пожежі.

2. Навчити особовий склад прийомів і способів гасіння пожеж у гаражах, тролейбусних і трамвайних парках.

Час: 45 хв.
Місце проведення: учбовий клас.
Матеріальне забезпечення: АЦ-40(130)-63”Б”,ПТО
Література: І.Ф.Кімстач “Пожежна тактика”.

Я.С.Повзік “Пожежна тактика”.

“Бойовий статут пожежної охорони”.

“Правила ТБ в пожежній охороні”.

ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ:
І. Організаційний момент – 5 хв.:

  • доповідь чергового;

  • перевірка наявності о/с караулу;

  • оголошення теми і мети заняття.


ІІ. Перевірка знань – 5 хв.

  • Перевірка засвоєння раніше пройденого матеріалу.


ІІІ. Викладання матеріалу теми – 25 хв.

Питання, які вивчатимуться:

  1. Організація гасіння пожеж.

  2. Техніка безпеки.




Питання та їх короткий зміст

Методичні вказівки

Гаражі, тролейбусні та трамвайні депо (парки)підприємства призначені для обслуговування, ремонту а зберігання транспортних засобів (легкових, вантажних а надвантажних автомобілів, автобусів, тролейбусів, трамваїв). Зберігання транспортних засобів може бути закритим та відкритим. Часто транспорт розміщують в одноповерхових будівлях висотою 15-20 м. Довжина будівель 200-300м, ширина 100-200м.

На підприємствах по обслуговуванню транспорту передбачають окремі виробничі приміщення для розміщення таких відділень (дільниць) : постів миття та прибирання транспорту ; постів технічного обслуговування та ремонту; моторного, агрегатного, механічного, електротехнічного та приладів живлення; ковальско-пресового, слюсарного, зварювально-бляшного та мідноливарного; акумуляторного; столярного та оббивного; вулканізаційного; фарбувального; складського для зберігання шин, лакофарбових матеріалів, хімікатів, спалимих матеріалів (текстильних, паперових, картонних, гумових тощо), паливно-мастильних.

Покриття в одноповерхових будівлях вогнетривке, але існує багато будівель суміжними покриттями із сталевого профільованого настилу по металевих фермах, з пінополістиролові утеплювачем марки ПСБ-С, м’якої покрівлі з трьох та більше шарів руберойду на бітумній мастиці.

Про те є багато будівель зі спалимими покриттями, світловими ліхтарями, пристроями по дерев’яних і металевих фермах. Місткість депо та гаражів може бути 300 і більше одиниць. Рухомий склад розміщують, як правило, групами: справні ( готові до виходу на лінію), резервні та ті, що знаходяться у ремонті. Останні можуть бути без коліс, на домкратах, у підвішеному стані.

Найбільша кількість одиниць рухомого складу знаходиться у депо та гаражах у нічний час, у вихідні та святкові дні. При порушенні Правил пожежної безпеки заставляються проходи між транспортом, майданчики біля в’їздних воріт, крім цього самі ворота можуть бути несправні. Для проведення ремонтних робіт у гаражах роблять оглядові канави або приямки, що з’єднують декілька канав, та естакади з розмірами встановленими згідно з вимогами технології.

Для облаштування автомобілів, автобусів, тролейбусів і трамваїв використовують у великій кількості гумовотехнічні вироби, пластмаси, дерево, тканини та інші спалимі матеріали. Бензинові баки автомобілів заповнені паливом. Будівлі гаражів і депо обладнують приточно-витяжною вентиляцією.

Для забезпечення евакуації транспорту на об’єкті розробляється та вивішується план евакуації автомобілів, автобусів, тролейбусів і трамваїв. У ньому зазначаться порядок зберігання транспорту, місця розташування буксирних засобів (тверді та м’які буксири, тягачі, потужність яких дозволяє буксирувати техніку навіть із заблокованою гальмівною системою). Евакуаційні роботи проводять водії з числа ДПД підприємства із залучанням водіїв пожежних автомобілів.

В гаражах і депо розрізняють три основних види пожеж: рухомого складу, будівельних конструкцій будівель та спільне горіння рухомого складу і конструкцій будівлі. Під час пожеж першого виду горять бензин, паливо, мастила, покришки, дерев’яні кузови, сидіння, оздоба кузовів, електрообладнання та ізоляція. Горіння різко посилюється під час вибухів баків з паливом та його витікання із зруйнованих бензобаків. Паливо , що розлилося та горить, потрапляє в оглядові ями, до люків каналізації і утворює нові осередки пожежі у гаражі. Електрообладнання що горить, сприяє переходу вогню на конструкції, обшивку та фарбування тролейбусів і трамваїв. Незначні розриви між автомобілями автобусами, тролейбусами і трамваями призводять до швидкого розповсюдження пожежі на поверхні, а також у сусідні приміщення (при наявності отворів). Приміщення гаража або депо швидко заповнюється димом, піднімається висока температура.

Велика висота гаража та депо і необмежений приплив повітря до осередку горіння сприяє виникненню сильних конвективних потоків нагрітих продуктів горіння та повітря і розвитку пожежі на палимі покриття а в інші місця. Цьому може також сприяти включена система приточно – витяжної вентиляції.

Пожежі у багатоповерхових гаражах характеризуються швидким розповсюдженням вогню у вище і нижче розташовані поверхи можливістю швидкого задимлення вище розташованих поверхів, складність евакуації автомобілів з верхніх поверхів.

Якщо не своєчасно вжито заходів з гасіння, пожежа значно ускладнюється, переходячи у третій вид. Вид високої температури металеві ферми покриття деформуються на протязі 15-20 хв. З моменту виникнення пожежі. Вогонь виходить на спалиму покрівлю і швидко розповсюджується нею. Розплавлена маса, що горить, стікає зверху на транспорт, розташований внизу, збільшуючи площу пожежі. Далі відбувається завалювання конструкцій покриття, що різко ускладнює роботу як з евакуації рухомого складу, так і з гасіння пожежі.

Під час гасіння пожеж у гаражах і депо основним завданням є

забезпечення збереження рухомого складу та матеріальних цінностей. Через це розвідка, нарівні з іншими відомостями, повинна встановити : кількість одиниць рухомого складу, якому загрожу вогонь, його стан (на ходу, у ремонті тощо),можливість евакуації або захисту, наявність обслуговуючого персоналу та необхідних евакуаційних засобів і можливість їх використання, характер покриття і загрозу його обвалення, необхідність виклику додаткових сил та засобів тощо.

Роботи з евакуації повинні очолювати особисто КГП або ж призначеним ним командиром з допомогою місцевої адміністрація.

Справний транспорт виводять своїм ходом чергові водії гаража або депо, ремонтники та незайняті водії пожежних автомобілів. Несправний транспорт на колесах прикріпляють на твердому чи м’якому буксирі до справних автомобілів або тягачів і буксирують на вільний майданчик. Якщо чергові водії відсутні, транспорт викочується вручну особовим складом прибулих підрозділів.

У будь-якому випадку для забезпечення цих робіт на шляхах евакуації вводяться водяні стволи.

Рукавні лінії прокладають так, щоб вони не заважали евакуації рухомого складу та матеріальних цінностей, а у трамвайних депо – з урахуванням руху трамваїв вздовж колії та під рейками.

Автомобілі, автобуси, трамваї, тролейбуси, що горять, доцільно гасити повітряно-механічною піною або розпиленими водяними струменями з інтенсивністю 0,1 л/м кв.сек.., але – не менше одного ствола на одну транспортну одиницю. Якщо можливо, транспортний засіб, що горить, евакуюють під контролем засобів пожежегасіння, а повне гасіння проводять на вільному майданчику ззовні будівлі. Під час горіння автомобілів і розлитого навколо них палива, у першу чергу, гасять паливо, вживають заходів з попередження його розтікання шляхом його обвалювання піском, землею, гравієм та охолодження бензобаків з метою запобігання їх вибуху. Одночасно подають стволи А або лафетні на захист конструкцій покриття, якщо їм загрожу небезпека. На шляхах розповсюдження вогню проводять розбирання покриття з введенням на гасіння стволів Б.

Під час горіння транспортних засобів і спалимого у серединні гаража і депо подають стволи А та лафетні для гасіння основного осередку пожежі. На покриття вводять стволи Б з одночасним його розбиранням на шляхах розповсюдження вогню. Якщо необхідно, у середину приміщень подають повітряно-механічну піну.

Під час розповсюдження горіння у каналізації, оглядових каналів знімають кришки люків і подають повітряно-механічну піну для їх об’ємного заповнення.

У всіх випадках під час гасіння пожеж у тролейбусних і трамвайних депо після виходу ствольщиків на вихідні позиції відключають з допомогою адміністрації все електрообладнання та контактні мережі.

У ході гасіння пожеж організується робота з видалення диму за допомогою встановлених на об’єкті систем вентиляції, димових люків шляхом розкриття скла на верхніх поверхах або покритті гаражів і депо. До виконання цих робіт можуть бути залучені сили для викачування диму або нагнітання свіжого повітря пересувними димососами на базі автомобілів чи мотопомп.

ТБ при роботі

Гасіння пожежі, заняття та навчання організовуються та здійснюються у суворій відповідності до вимог Бойового статуту пожежної охорони в частині забезпечення безпеки проведення робіт.

З метою забезпечення умов безпечної роботи особового складу під час служби, проведення занять та гасіння пожеж (ліквідація аварій, стихійного лиха) начальники гарнізонів пожежної охорони, загонів та частин, керівники гасіння пожеж, робітники штабів пожежогасіння зобов'язані:

а) вживати заходів до максимального полегшення умов праці та механізації трудомістких процесів;

б) забезпечувати інструктаж осіб, які навчаються та працюють на пожежі (аварії, стихійному лихові) правилам роботи у складних умовах;

в) вести безперервне спостереження особисто чи через начальників варти, начальників бойових відділень та командирів відділень за діями особового складу, змінення обстановки на пожежі та вживати заходи, які виключають нещасні випадки;

г) при затяжних пожежах своєчасно організовувати підміну працюючих, їх харчування, забезпечення питною водою та відпочинку;

д) надавати негайну допомогу постраждалим.

Примітка: особовий склад, який працює на пожежі (аварії, стихійному лихові) понад трьох годин, адміністрація об'єкта, на якому проводяться роботи, забезпечує харчуванням згідно з встановленими нормами.

При гасінні пожеж рухомого складу на залізничному транспорті, товарних і сортувальних станціях КГП зобов’язаний:

  • до початку гасіння в місцях проходження контактних електромереж запросити у диспетчера письмове підтвердження про зняття напруги;

  • з урахуванням особливостей залізничного транспорту призначити осіб, відповідальних за забезпечення безпеки особового складу;

  • вжити заходів щодо захисту особового складу від отруєння токсичними речовинами.

У разі пожежі рухомого складу на перегонах (на шляху слідування) запросити у відповідних служб залізниці вжиття заходів щодо знеструмлення електромережі і зняття остаточної напруги з контактних проводів.

Під час гасіння пожеж на транспорті необхідно враховувати коди екстрених заходів при гасінні пожеж небезпечних вантажів (Додаток N13) і знаки безпеки (Додаток N14).






Дати під запис
Прочитати

Дати під запис

Прочитати


Дати під запис


Прочитати

Дати під запис

Прочитати

Прочитати



4. Закріплення вивченого матеріалу - 5 хв.
Питання для закріплення:

4.1.Особливості гасіння пожеж у гаражах, тролейбусних і трамвайних парках?

4.2.Вимоги ТБ при гасінні пожеж у гаражах, тролейбусних і трамвайних парках?
5. Підведення підсумків - 5 хв.:

вказати на питання, які вимагають підвищеної уваги;

оголосити оцінки;

відповісти на запитання.

План-конспект склав:

Начальник караулу ПДПЧ-36

ст. лейтенант вн. сл. І.В. Медведєв

Схожі:

С.І. Черніков майор вн служби
Дайте характеристику комунікативній, інтерактивній та перцептивній стороні спілкування
С.І. Черніков майор вн служби
Дайте характеристику комунікативній, інтерактивній та перцептивній стороні спілкування
С.І. Черніков майор вн служби
Тема 15: „ Про законодавче врегулювання питання боротьби з корупцією в Україні”
С.І. Черніков ГУ МНС в Миколаївській області майор вн служби
Тема Основні вимоги “Статуту служби Державної пожежної охорони МНС України” Наказ №188-95р. Завдання гарнізонної та караульної служби,...
С.І. Черніков ГУ МНС в Миколаївській області майор вн служби
Тема Основні вимоги “Статуту служби Державної пожежної охорони МНС України” Наказ №188-95р. Завдання гарнізонної та караульної служби,...
С.І. Черніков ГУ МНС в Миколаївській області майор вн служби
Тема Основні вимоги “Статуту служби Державної пожежної охорони МНС України” Наказ №188-95р. Завдання гарнізонної та караульної служби,...
С.І. Черніков майор вн служби
Навчальна мета: Підготовка відділень і караулу до ведення бойових дій на пожежі
С.І. Черніков ГУ МНС в Миколаївській області майор вн служби
Тема Положення про проходження служби цивільного захисту особами рядового та начальницького складу органів та підрозділів цивільного...
С.І. Черніков майор вн служби
Література: В. Г. Аветисян, М.І. Адаменко. „Рятувальні роботи під час ліквідації надзвичайних ситуацій”
С.І. Черніков майор вн служби
МЕТА ЗАНЯТТЯ: Тренувати особовий склад караулу діям по Санітарно – гігієнічні та протиепідемічні заходи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка