Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради


Скачати 73.93 Kb.
НазваАналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради
Дата30.03.2013
Розмір73.93 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Право > Документи
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради

Про встановлення розміру фіксованого податку для громадян, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи".
1. Визначення проблеми.

Розділом ІV Декрету Кабінету Міністрів України „Про прибутковий податок з громадян” зі змінами та доповненнями в редакції від 03.06.2005р. передбачено право для громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи, самостійно обрати спосіб оподаткування доходів, одержаних від цієї діяльності, за фіксованим розміром податку (фіксований податок) шляхом придбання патенту.

Право встановлювати розміри фіксованого податку надано місцевим радам залежно від територіального розташування місця торгівлі. Розміри фіксованого податку не можуть бути менше ніж 20 гривень та більше ніж 100 гривень за календарний місяць для громадян, які здійснюють підприємницьку діяльність самостійно.

Станом на 1 травня 2006 року за спрощеною системою оподаткування ( фіксований податок ) на ринках працюють 1,5 тис підприємців, які залучили до своєї діяльності 0,6 тисячі найманих працівників. До бюджету міста з початку року надійшло 329,6 тис. грн. плати за патент і питома вага цих надходжень у дохідній частині бюджету міста становить 0,5 %.

Розмір фіксованого податку для підприємців, які торгують на ринках і сплачують ринковий збір, встановлено рішенням Кременчуцької міської ради від 8 червня 2002 року „Про перегляд розмірів ставок фіксованого податку (фіксованої плати за патент) для громадян, які здійснюють підприємницьку діяльність і є платниками ринкового збору" і становить від 30 грн. на ринку „Мічурінський" до 50 грн. ( Центральний ринок, Придніпровський ринок, Авторинок та ін.). Для порівняння, в м. Полтаві максимальна ставка фіксованого податку 70 грн., мінімальна – 50 грн.

За час дії рішення змінилась економічна ситуація в країні, ціни на товари і послуги зросли, більше ніж в двічі ( в 2,37 рази) збільшився розмір мінімальної заробітної плати, з 140 грн. вона зросла до 350 грн. або на 210 грн. Але розміри фіксованого податку для підприємців, що торгують на ринках нашого міста не змінювався.

Обравши спрощену систему оподаткування - фіксований податок, підприємці сплачують до бюджету лише ринковий збір та суму фіксованого податку, з якої 10% йдуть до Пенсійного фонду, а решта - 75%, залишається в міському бюджеті, 25% надходить до обласного бюджету.

Статистична середньомісячна заробітна плата 1 працюючого по місту за квітень 2006 року становить 1112 грн., таким чином, усереднений розмір утримуваних податків з доходів фізичних осіб до бюджетів та державних цільових фондів складає 178 грн. 42 коп. у вигляді нарахувань на заробітну плату, а саме : ( Пенсійний фонд (2%) - 22грн.24 коп., Фонд соціального страхування на випадок безробіття (1%) - 11грн. 12 коп., Фонд страхування від нещасного випадку 0,5% - 5грн. 56 коп., прибутковий податок з громадян 13% — 139 грн. 50 коп.). Працюючий мешканець міста, який отримує офіційно мінімальну заробітну плату 350 грн., сплачує 57 грн. 68 коп.

Враховуючи результати здійснених розрахунків, можемо зробити висновок, що база оподаткування ( доход) у суб'єктів господарювання,

платників фіксованого податку з 2002 року збільшилась, при цьому розміри фіксованого податку залишаються незмінними.

Таким чином, з метою забезпечення надходжень до міського бюджету, як першоджерела соціального та економічного розвитку нашого міста, пропонується збільшити розміри фіксованого податку.

Крім того, оскільки розміри фіксованого податку встановлені по кожному ринку окремо, після відкриття нових ринків в рішення потрібно вносити зміни і доповнення. На даний час потрібно визначити розмір фіксованого податку на ринку„Плеяда".

Для того, щоб сприяти розвитку нових ринків, та не вносити доповнення до рішення про встановлення розмірів фіксованого податку, в проекті пропонується встановити розміри для новостворених ринків в залежності від району їх розташування.
2. Ціль прийняття рішення - збільшення надходжень до бюджету міста від справляння фіксованого податку та впорядкування справляння цього податку у випадку відкриття нових ринків.
3. Механізм розв'язання проблеми.
Даним проектом рішення міської ради пропонується:

• підвищити на 10- 20 грн. щомісячний розмір фіксованого податку для суб'єктів підприємницької діяльності, що торгують на ринках;

• передбачити розміри фіксованого податку для ринків, що будуть утворені після прийняття запропонованого рішення .

Негативний вплив від дії рішення будуть мати суб'єкти підприємницької діяльності, які сплачують фіксований податок. Але розміри пропонується збільшити всього на 10 грн. в місяць, що об’єктивно не буде суттєво збільшувати податковий тиск на підприємця.

Збільшення розмірів фіксованого податку відповідно забезпечить зростання надходжень до міського бюджету.

За рахунок того, що буде передбачена ставка фіксованого податку для ринків, що будуть створені після прийняття запропонованого проекту рішення, не потрібно буде додатково приймати зміни до діючого рішення про ставки фіксованого податку.
4. Альтернативи вирішення проблеми.
Альтернативними варіантами вирішення поставлених проблем є:

- залишити рішення від 8 червня 2002 року „Про перегляд розмірів ставок

фіксованого податку (фіксованої плати за патент) для громадян, які здійснюють підприємницьку діяльність і є платниками ринкового збору" без змін. Але такий варіант не дасть змоги вирішити проблему, суть якої викладена в 1 розділі аналізу.

- встановити максимальний розмір фіксованого податку 100 грн., що вдвічі збільшить податкове навантаження на громадян, платників фіксованого податку;

- відмовитися від встановлення нових розмірів фіксованого податку, що буде суперечити чинному законодавству, оскільки не буде давати змоги обрати спосіб оподаткування за спрощеною системою і бути платником фіксованого податку.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
У разі прийняття цього проекту рішення, громадяни, що здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і обрали спрощену систему оподаткування за фіксованим розміром податку ( фіксований податок) будуть сплачувати його вартість у відповідності до затверджених ставок.

Для одержання патенту платник податку подає до податкового органу заяву, складену в довільній формі, яка повинна містити інформацію про місце здійснення підприємницької діяльності; перелік осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником податку, та їх ідентифікаційні номери або членів його сім’ї, які беруть участь у здійсненні підприємницької діяльності, і їх ідентифікаційні номери, а також інформацію про доходи платника фіксованого податку від здійснення підприємницької діяльності за останні 12 місяців або про неотримання таких доходів.

Позитивні сторони ( перевірити)

У разі сплати фіксованого податку платник такого податку звільняється від ведення обов'язкового обліку доходів і витрат.
Платник фіксованого податку, особи, які перебувають з ним у трудових відносинах, а також члени його сім'ї, які беруть участь у підприємницькій діяльності, звільняються від сплати нарахувань на фонд оплати праці, відрахувань та зборів на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування України, встановлених відповідно до Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України", податку на промисел, збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, збору на обов'язкове соціальне страхування, збору до Фонду України соціального захисту інвалідів, а також придбання торгового патенту згідно із Законом України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності".

Здійснення торговельної діяльності у сфері роздрібної (дрібнооптової) торгівлі платником фіксованого податку, а також особами, які перебувають з ним у трудових відносинах, або членами його сім'ї, які беруть участь у такій діяльності, не потребує отримання ліцензії.


Законодавством передбачено, що у разі прийняття Закону України „Про спрощену систему оподаткування", припиняється дія розділу ІV Декрету Кабінету Міністрів України „Про прибутковий податок з громадян", яким встановлений даний вид оподаткування.

Контроль за належним виконанням рішення буде здійснювати Кременчуцька ОДПІ в межах своїх повноважень.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта.
Очікується, що у разі прийняття, рішення буде мати вплив на сферу інтересів держави, населення та підприємців:


Вигода

Витрати

Сфера інтересів держави

Збільшення бази оподаткування та обсягу надходжень до бюджету та державних цільових фондів в сумі 360 тис. грн. за рік

На проведення відстежень результативності даного регуляторного акта в сумі до 1 тис. грн. за 1 відстеження.

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

При утворенні нових ринків не потрібно буде чекати на прийняття нового рішення про встановлення ставки фіксованого податку.

Збільшення розміру фіксованого податку на 10-20 грн. в місяць. За 1 день це становить 45-90 коп.

(10 грн.: 22 робочих дня = 45 коп).



Сфера інтересів громадян

Збільшення видатків бюджету міста на соціальні потреби

Не є суттєвими, оскільки збільшення витрат одного суб’єкта господарювання на 10 -20 грн. в місяць( 45коп. - 90 коп. за день) не може бути об'єктивною підставою для зростання ціни товару.



Пропонується встановити строк дії рішення постійним до зміни законодавства з питань спрощеної системи оподаткування.
7. Показники результативності акта.
Пропонується встановити наступні показники результативності рішення:

1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів пов'язаних з дією акта.

2. Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.
8. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження.
Відстеження результативності регуляторного акта буде проведено у строки визначені Законом України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Для проведення відстеження будуть використані статистичні показники щодо надходжень до бюджету ( міськфінвідділ ) та інформація Кременчуцької ОДПІ щодо зареєстрованих платників фіксованого податку.


Заступник начальника

Кременчуцької ОДПІ С.А.Бродило

Схожі:

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Кременчуцької міської ради
Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11. 03. 2004 р. №308,...
Аналіз регуляторного впливу щодо обґрунтування регуляторного акта-проекту...
Нікопольської міської ради «Про  затвердження  Порядку розміщення та встановлення технічних елементів (пристроїв) на будівлях та...
АНАЛІЗ впливу регуляторного акта – проекту рішення Нікопольської міської ради
Проект рішення Нікопольської міської ради «Про затвердження Статуту територіальної громади міста Нікополь» розроблено робочою групою,...
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Кременчуцької міської ради
Про внесення змін і доповнень в додаток до рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області від 16. 12....
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради
Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Аналіз впливу регуляторного акта: проекту рішення міської ради
Нікопольської міської ради, згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та враховуючи ст ст. 9, 13 Закону України...
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Шполянськоїї міської...
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Шполянськоїї міської ради Про затвердження Порядку передачі у власність земельних ділянок...
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконкому міської...
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення Кременчуцької міської ради
Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Аналіз регуляторного впливу запровадження проекту рішення виконкому...
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка