Макіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №86 Макіївської міської ради Донецької області


Скачати 147.5 Kb.
НазваМакіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №86 Макіївської міської ради Донецької області
Дата11.12.2013
Розмір147.5 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Географія > Документи
Макіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 86

Макіївської міської ради Донецької області









Підготувала та провела

03.12.2013 року

класний керівник 5 – А класу

Фєсєнко Вікторія Вікторівна

Макіївка, 2013

Мета: розширити уявлення учнів про місце і роль людини в суспільстві; поглибити знання дітей про якості «гідної» особистості; розкрити позитивні здібності дитини; формувати знання про особистість та спілкування, взаєморозуміння та взаємоповагу, відповідальність за свої вчинки, навички спілкування в колекти­ві, активну життєву позицію, вміння бути самим со­бою; формувати в учнів почуття власної гідності; спонукати до самовдосконалення; виховувати в підлітків високі моральні якості,самопізнання, здібності до планування вчинків; розвивати логічне мислення, увагу, комунікативність, уміння аналізувати власні вчинки, давати їм моральну оцінку; взаєморозуміння та взаємоповагу; розвивати особистісні якості: самооцінку, упевненість у своїх можливостях, уміння керувати своєю поведінкою та займати активну життєву позицію.

    Відпрацювати вміння планувати позитивний образ свого майбутнього.

Завдання:

  • Сформувати в учнів потреби до самореалізації;

  • Навчити відстоювати та захищати свою точку зору

  • Розвивати відчуття відповідальності та впевненості в собі.

  • Створити в колективі мікроклімат, який сприяв би духовному і творчому саморозкриттю, саморозвитку й самоформуванню особистості.

Обладнання: ноутбук, проектор, кошик для сміття, «чарівна подушка», фломастери, листи паперу, смайлики, «цеглини» для будівлі, плакат: «Мої відповідальні вчинки», картки із питаннями, тексти «Листа до себе в майбутньому», кольорова квітка, плакат «Чи легко в сучасному світі реалізувати свої можливості», мікрофон.

ХІД КЛАСНОЇ ГОДИНИ

Привітання.

Класний керівник: 

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

Знання двері для вас відчинили

І запрошують вчитися вас.

Бо знання – це велика сила!

Тож навчайтеся! В добрий час!

Щоб протягом уроку у вас був гарний настрій, я прикріпляю на дошці смайлик «Радість». (СЛАЙД № 1)


Тому, усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. А для того, щоб впоратися із завданнями, будьте старанними і слухняними.

Щоб не просто слухали, а чули.

Не просто дивилися, а бачили.

Не просто відповідали, а міркували.

Дружно і плідно працювали

Мотивація 
Класний керівник:  Діти, сядьте, будь-ласка, зручно та прислухайтесь до звуків, що лунають у нашому класі, до стану вашої душі та уявіть, що кожен із нас має у своєму внутрішньому світі струмок чистоти. Цей струмок дає нам духовну силу, вміння приймати правильні рішення. Адже кожна хвилина нашого життя – це вибір. Вибір поведінки, вибір вчинку, вибір життєвого шляху. І ця духовна сила буде необхідна нам сьогодні під час нашого заняття, вона допоможе збагатити ваші душі новими відчуттями, досвідом. Тож візьміться за руки та потиском долоні передайте краплинку із цього струмка товаришам, щоб бути відкритими і щирими один з одним та із собою. 

Оголошення теми та очікуваних результатів виховної години 
Класний керівник:  А тема сьогоднішнього заняття «Я і світ. Я – будівник свого майбутнього». (заставка на проекторі. СЛАДЙД № 2) Сподіваюсь, що воно вас зацікавить. Ми поговоримо про місце і роль людини в суспільстві, поглибимо знання про якості гідної, достойної особистості і ви зможете дізнатись про себе дещо нове. А головне, дамо відповідь на питання « Як ви бачите своє майбутнє. Що повинна робити дитина, щоб бути самостійною, не боятися відповідальності?» (СЛАЙД № 3)
Класний керівник:  Подумайте півхвилини і продовжте речення, записане на дошці : «Від сьогоднішнього заняття я очікую…»  (СЛАЙД № 4)
(Варіанти учнівських відповідей: «…визначити місце, яке я займаю у світі» та ін.).

Основна частина виховної години.

Класний керівник:  Діти, уявіть, що звичайний шкільний день, став незвичайним. Сьогодні здійснюються ваші заповітні бажання та мрії, яких у вас, напевно, багато. Кожен із вас повинен вибрати із можливих, тільки одну мрію та зайняти позицію: 

Багатство

Любов

Дружба

Здоров’я

Родина

Вибравши позицію, подумайте, які можливості дає вам виконання вашої мрії( учні обирають позицію та пояснюють її). (СЛАЙД № 5)

Ведучий 1:  Пропоную гру «Чарівна подушка»

«Сьогодні у нас є чарівна подушка. Я її покладу в центр кола. Кожний по черзі може на неї сісти та розповісти про будь-яке своє бажання. Той, хто сидить на подушці, буде починати свою розповідь словами: «Я хочу в майбутньому…». Усі інші будуть уважно слухати». (СЛАЙД № 6)

Узагальнення відповідей.

Ведучий 2:  Сьогодні ми 5-класники, а через кілька років ми вже будемо самостійними, дорослими людьми зі своїми поглядами на життя, зі своїми моральними цінностями. Кожен із нас обере в майбутньому свій шлях. Та який би ми шлях не обрали, для того щоб життя було барвистим, світлим, варто кольори підбирати уже сьогодні, щоб відчути себе справжньою людиною, потрібною, цікавою, інтелігентною, а головне – милосердною.  

Ведучий 1: Ми є будівничими свого майбутнього. Сьогодні ми з вами уявимо себе в ролі будівельників і спробуємо побудувати, змоделювати свої взаємини з людьми...

Класний керівник: Але для початку зверніть ува­гу на цей клубок ниток (СЛАЙД № 7), який би я порівняла з клубком життя, зітканим із ниток буття, наших думок, почуттів. Почнімо його розмотувати і при цьому будемо говорити, яким ми бачимо навко­лишній світ, за що ми його люби­мо,    

(Діти розмотують клубок і го­ворять: «Я люблю цей світ за те, що...».)

Класний керівник: Ось і вийшло у нас із вами замкнене коло наших емо­цій та почуттів. Так і в світі все зв'язано, все переплітається. І ко­жен із вас є частинкою цього світу. Як важливо уважно дивитися навколо себе. Адже людям, що на­вколо нас, може бути дуже незручно від нашої бездушності, нашої бай­дужості, нашої невихованості. Буду­ючи людське суспільство, дуже важ­ливо по-людськи побудувати і себе.

Ведучий 1:  Кожна людина формує себе як особистість з раннього дитинства. А що ж таке особистість? Це те, що відрізняє одну людину від іншої, це як будинок, де кожна цеглинка – риса нашого характеру. Із яких же якостей споруджу­ють будинок  особис­тості, як ви вважаєте?

(СЛАЙД № 8)

(Відповіді учнів.)

Класний керівник:  Для сьогоднішнього нашого будівництва ми приготу­вали з вами будівельний матеріал. А оскільки будівництво наше не­звичайне, то і матеріал у нас осо­бливий — кращі ваші якості. Хай кожен із вас у будову загального Будинку особистості дасть одну свою цеглину — одну свою кращу якість. Отже, починаймо.

Першим у будь-якому будів­ництві закладають фундамент, бо саме від нього залежить міцність будинку.

Що, на вашу думку, ми повин­ні закласти у фундамент Будинку особистості? (Здібності, здоров 'я, родина, темперамент, традиції і звичаї народу, інтуїція.)

Стіни можна порівняти з харак­тером людини. З яких цеглинок, на вашу думку, ми побудуємо стіни Будинку особистості? (Доброта, любов, дружба, розуміння, мило­сердя, толерантність, повага, чесність,справедливість дисциплінованість, принциповість, мужність, ініціативність, наполегливість, працелюбність,  акуратність, щирість, відкритість, відвертість, чуйність, доброзичливість , довірливість, ввічливість, мудрість, порядність, цікавість, гідність,  відкритість,  старанність, лідерство, вдячність скромність, організованість тактовність, вимогливість, відповідальність, дотримання слова, щедрість, відданість, колективізм, розсудливість,  товариськість, гордість, організованість, захопленість, ощадливість, енергійність, послідовність)

Що може бути світлом у вікон­ці нашого будиночка? (Уміння лю­бити людей.)

І нарешті, що завершує будь-який будинок? Правильно. Це його дах. У нашому розумінні — це те, до чого прагне особистість. (Мрія, ціль, реалізація планів,опанування професією)

Що прикрасить наш будинок? ( кольорова квітка, на пелюстках якої слова: життєрадісність, оптимізм, зо­внішній вигляд, духовність, захо­плення)

Ось і побудували ми прекрасну будівлю — Будинок особистості.

Мені б дуже хотілося, діти, щоб кожен із вас побудував такий пре­красний будинок у своїй душі і беріг його від усього, що могло б його зруйнувати.

Учениця.

Запам'ятай, дитино, з юних літ

На все життя, щоб знала, як прожити:

Людина для добра приходить в світ

Й покликана завжди добро тво­рити.

Нелегко це, що б хто не говорив.

Й не кожному зробити це вда­ється,

Бо в світі стільки смертних є гріхів,

Що доброта не завжди йде до серця.

Та ти людина і тому учись

Добро творити, людям спів­чувати.

До цього світу пильно при­дивись,

Злим помислам навчися лад да­вати.

Йди з добротою — це собі затям,

Із ласкою, прихильністю, при­вітно.

Й не розлучайся з добрим по­чуттям.

Хай доброта в душі суцвіттям квітне.

Вправа «Закінчи речення» (СЛАЙД № 9)

Учасникам роздаються картки і пропонується закінчити речення:

— Я дуже хочу, щоб у моєму житті було...

— Я зрозумію, що щасливий, коли...

— Щоб бути щасливим сьогодні, Я (роблю)...

Класний керівник:  Я хочу, щоб зараз (можливо, вперше у своєму житті) ви сказали собі: "Я несу відповідальність за своє життя. Я повністю відповідаю за себе. У мені закладена колосальна сила. Я хочу й можу бути самим собою".

Ведучий 2: Однак, що значить – бути відповідальним за самого себе? Ми рідко ставимося до себе по-доброму, ми не впевнені, що маємо рідкий дар, яким треба поділитися з людством. Але він є в кожного з нас, і кожному з нас необхідно взяти відповідальність за себе. Наскільки ми любимо себе, настільки успішним буде й наше життя. Кожен із нас унікальний, і в кожному з нас є сила – бути самим собою.

Класний керівник: Ось у нас є плакат: «Мої відповідальні вчинки». На ньому п’ять хмаринок – п’ять принципів відповідальності.

Принципи відповідальності. Плакат

  1. Я несу відповідальність за все, що роблю.

  2. Я несу відповідальність за своє навчання.

  3. Я несу відповідальність за своє шанобливе ставлення до людей, до батьків.

  4. Я несу відповідальність за своє місто, країну і цілий світ.

  5. Я несу відповідальність за дбайливе ставлення до довкілля та збереження його для наступних поколінь.

Класний керівник:  Діти! Що є головним для кожного з вас, що є найважливіше для вас?

Підійдіть до дошки і позначте той принцип хмаринкою, який є для вас пріоритетом.

Класний керівник:  Вправа«Сила слова» (СЛАЙД № 10)

Напишіть на аркуші паперу:

  • Три фрази, які будуть починатися зі слів « Я повинен…»

  • Три фрази, які будуть починатися зі слів « Я не можу…»

  • Три фрази, які будуть починатися зі слів « Я боюся…»

Прочитайте один одному, що ви написали. Потім, запишіть ці речення, замінивши слова:

  • «Я повинен» на «Я хочу»

  • «Я не можу» на «Я не хочу»

  • «Я боюся» на «Я не хотів би»

Прочитайте їх оди одному знову. Як змінилися відчуття.

Обговорення.

Ведучий 1:  Добре, якщо б батьки частіше ставили себе на місце дітей, а діти ставили себе на місце батьків. Тоді б у родині була атмосфера довіри. Зараз ми поміняємося ролями.

Отже, «Предки» розмірковують від імені «Діток», а «Дітки» уявляють себе «Предками». (СЛАЙД № 11)

ПИТАННЯ ДО «ПРЕДКІВ»

  1. Ви отримали двійку. Що будете робити?

  2. Вам не хочеться вчитися, але ви не хочете розстроювати своїх батьків. Ваші дії?

  3. Батькам не подобаються ваші друзі. Як ви будете поводити себе в цьому випадку?

  4. Батьки не відпускають вас на вулицю. За якої умови вони вас відпустять?

  5. Чому старші не розуміють молодших. Що треба зробити або як привернути увагу старших до ваших проблем?

  6. Ви образили батьків. Ваші дії?

Ведучий 2: ПИТАННЯ ДО «ДІТОК»

  1. Ваша дитина отримала двійку. Ваші дії?

  2. Ви любите свою дитину, але вона не хоче вчитися. Ваші дії?

  3. Що робити, якщо Вам не подобаються друзі вашої дитини?

  4. Мати не хоче відпускати свою дитину пограти на вулицю. Як можна змінити ситуацію?

  5. Чому люди не розуміють один одного. Що треба робити, щоб ас зрозуміли?

  6. Ви образили сою дитину. Ваші дії?

Класний керівник: Головне в порозумінні між батьками та дітьми, міх людьми - ПІДТРИМКА

Адже підтримати – значить повірити в людину.

Ведучий 1: Шановні «Предки» скажіть слова підтримки нам, вашим дітям! Підтримайте нас зараз!

Слова підтримки від батьків

Ведучий 2: Батькам теж потрібні слова підтримки від своїх дітей. Адже в них теж бувають складні проблеми, і вони чекають на наші добрі слова. Скажіть, як же ми підтримуємо своїх батьків. Якими словами?

Слова підтримки для батьків

Вправа «Сон героя» (СЛАЙД № 12)

Класний керівник: Уявіть собі, що ви довго подорожували і, напевно, стомилися. Сядьте зручніше й закрийте очі. Зробіть три глибоких вдихи. Уявіть собі, що кожний із вас заснув, прилаштувавшись на відпочинок під великим розложистим деревом. Вам сниться прекрасний сон. Кожен бачить себе самого через 10 років.  Зверніть увагу на те, як ви виглядаєте через 10 років, де живете, що робите.   Уявіть собі, що ви дуже задоволені своїм життям.  Чим ви займаєтесь? За що відповідаєте? Ким працюєте? Хто знаходиться поруч із вами?

Тепер зробіть три глибоких вдихи. Потягніться, напружтеся, а потім розслабтеся, відкрийте очі. Намагайтеся запам’ятати все, що побачили. Зараз кожний візьме лист паперу й запише, яким він буде через 10 років. Подумайте також над тим, як ви досягли цього».

Написання листа до себе в майбутньому (СЛАЙД № 13)

У майбутньому я,  звичайно, буду  ______________ людиною — це означає ____________. Я буду працювати ______________________________

На роботі я буду намагати­ся працювати так, щоб людям зі  мною було _________________________________________________________________ .  А для цього важливо пам 'ятати про те, що______________________________.

У мене буде сім 'я. Я хочу, щоб взаємини між всіма___________________ __________________________________________________________________ 

У своїй поведінці з ними я буду ____________________________________.  Особливу увагу, турботу я буду приділяти _______________________________,  тому що____________________________________________________________

У мене будуть друзі, з якими я_____________________________________ .

Але головне, до чого я буду прагнути у майбутньому,—  це____________

_______________________________________________________________

Класний керівник: Можливо, хтось із вас хоче прочитати свій лист? (Відповіді учнів.)

«Займи позицію» 
Класний керівник:
 Звернімось до слів Дугласа Макартура, який говорив, що «у цьому світі немає гарантій, є тільки можливості». (СЛАЙД № 14) 
Класний керівник: Тож дайте відповідь на запитання: «Чи легко в сучасному світі реалізувати свої можливості?» Якщо так, станьте у класі біля плаката із написом «Так», далі, відповідно, біля плакатів «Ні», «Не знаю. Для мене це складне запитання». 

(Вислуховування позицій та аргументів інших) 
(Варіанти учнівських відповідей: «Так, в сучасному світі легко реалізувати свої можливості, адже для цього є багато засобів. Головне мати бажання їх знайти». «В сучасному світі важко реалізувати свої можливості, адже не кожен знаходить ці засоби». ) 
Класний керівник: Якщо після обговорення цього питання хтось із учнів змінить свою позицію, треба йому запропонувати стати біля відповідного плаката та пояснити, чому змінилась його думка. (учні, що знаходяться біля плакати «ТАК» повинні переконати інших учнів зайняти їх позицію) 
Ведучий 1: Ми побачили, що можна знайти можливості для реалізації своєї програми. Світ відкриває перед нами безліч можливостей. 
Класний керівник: Як ви думаєте, чому люди часто не реалізують свої можливості? Що їм заважає? Завдання командам: записати власні позиції на розданих аркушах паперу (у формі хмаринок) Наприклад, лінощі, байдужість, невпевненість в своїх силах, недостатня кількість знань, відсутність сили волі ті ін.)  (Кожен оголошує свою позицію, вчитель записує на хмаринці і наклеює на глобус) 
Класний керівник: Що ми бачимо? Що закриває нам «Світ»? 

Вправа «Кошик для сміття» (СЛАЙД № 15)

Обладнання та матеріали: аркуші паперу, ручки, кошик для сміття.

Класний керівник: Навіщо людині кошик для сміття? Навіщо необхідно звіль­нятися від сміття? Уявіть життя без кошика для сміття. Так само і з почут­тями: накопичуються непотрібні, марні.

Запишіть на аркушах чого ви хочете позбутися, аби світ відкрився для вас. (лінощі, байдужість, невпевненість в своїх силах, недостатня кількість знань, відсутність сили волі)

Зімніть аркуші в грудочку, викиньте в кошик.

Учні викидають ті вади, які заважають їм відкрити світ
Класний керівник:  Пригадайте вислів «Хто володіє знанням – той володіє світом». 
- Що потрібно для того, щоб світ перед нами «відкрився»? Що відкриває нам світ? Що робить нас самостійними, успішними?  (СЛАЙД № 15)
(Підбираємо протилежні значення до попередньої вправи) 
- наполеглива праця; 
- відповідальність; 
- упевненість у своїх силах; 
- позитивний підхід до життєвих обставин; 
- отримання знань; 
- сила волі. 
Це особисті якості, які допоможуть нам «відкрити» світ, зроблять кожного з нас самостійними, упевненими в собі, які ми повинні взяти у своє майбутнє. (знімаю хмаринки).

  • Пропоную зробити пам’ятку «Що робить нас самостійними, успішними?»

- наполеглива праця; 
- відповідальність; 
- упевненість у своїх силах; 
- позитивний підхід до життєвих обставин; 
- отримання знань; 
- сила волі.



Підведення підсумків. «Очікування» 

Класний керівник: Отже, ми з’ясували, що допоможе нам відкрити Світ. Що повинна робити дитина, щоб бути самостійною, не боятися відповідальності?»
- Чи виправдались ваші очікування щодо заняття? (повертаємось до плаката) 
Вправа «Мікрофон» та прийом Незакінчені речення» 
«Сьогодні на занятті я зрозумів…»


автофигура 13


Схожі:

«Подорож у часі. Історія створення книги»
Амвросіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Амвросіївської районної ради Донецької області
КУЙБИШЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ ДОНЕЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА...
Ведуча: На Андрія Первозваного розпочинались вечорниці. Це чудова традиція нашого народу. Дівчата заздалегідь обирали простору чисту...
СОНЕЧКО “ М Е Т А
Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 ім. М. П. Бажана Уманської міської ради Черкаської області
Українське ополчення 1812 року
Місце навчання Артемівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа I-III ступенів №11 ім. Артема багатопрофільний ліцей»Артемівської...
Використання презентацій при вивченні фізики у середній школі
Канівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Канівської міської ради Черкаської області
Урок найважливіша організаціійна форма процесу пізнання світу учнями
ОДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №66 І-ІІІ СТУПЕНІВ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
«Семантика українських вишитих рушників»
Комунальний заклад «Спеціалізована школа I-III ступенів №4 Маріупольської міської ради Донецької області»
Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації Дніпропетровський...
Братської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, педагог-тренер за програмою «Профілактика ризикової поведінки за проектом «Школа...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка