2 ЗАХОДИ БЕЗПЕКИ


Скачати 159.15 Kb.
Назва2 ЗАХОДИ БЕЗПЕКИ
Дата09.07.2013
Розмір159.15 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
УВЕДЕННЯ




    1. В інструкції викладений порядок приведення свинцевих

    2. стартерних акумуляторних батарей у робочий стан, збереження

    3. і відходу за ними в експлуатації на автомобілях, автобусах,

    4. тракторах і інших машинах.

1.2. Акумуляторні батареї повинні відповідати требованиям ДСТ 959.0-

71, ДСТ 959.4-71-ГОСТ 959-8-71, ДСТ 959.10-71 -ДСТ 959.13-71, ДСТ

959.15-71 -ДСТ 959.23-71, ДСТ ВД 959.0-71, ТУ 16.529.342-75,

ТУ 16.529.711-72, ТУ 16-729.118-78, ТУ16.529-951-78.

1.3. На кожній батареї нанесені наступні позначення!

а) товарний знак підприємства-виготовлювача;

б) тип і виконання батареї;

в) місяць і рік виготовлення;

г) відповідний ДСТ чи ТУ.

1.4 Тип батарей визначається:

а) кількістю послідовно з'єднаних аккумуляторов у батареї (3 чи 6), що характеризує її номинальна напруга (6 чи 12 В) відповідно;

б) призначенням: стартерная - <СТ" чи стартерна для машин важкої

вантажності - "ТСТ";

в) номінальною ємністю при 20-годинному режимі разряда в А. г.;

г) букви наприкінці позначення типу батареї характеризують: А - с підвищеними електричними характеристиками:

у моноблоці з загальною кришкою; матеріал моноблока: "Э* -і ебоніт, "Т" -і термопласт; матеріал сепараторів: "Р" - мипор. "М" -і мипласт, "З"- скловолокно.

Приклад умовної позначки типп батареї 6СТ ~7про а моноблоке'из

ебоніт і сепараторами і мипласта і сгекло* волокна: 6.СТ-;75ЭМС ДСТ 959.1^ 71

2 ЗАХОДИ БЕЗПЕКИ


2.1. При проведенні іспитів,. обслуговуванні й експлуатації батарей необхідно керуватися "Правилами безпеки при експлуатації електроустановок споживачів", затверджених Госэнергонадзором.

2.2. Заряд батарей варто робити в приміщенні, обладнаному приточно-вытяжной вентиляцією.

2.3 У приміщення для заряду акумуляторних батарей забороняєтся курити.

2.4. Під час огляду акумуляторних батарей і у час обслуговування забороняється користатися відкритим пламенем щоб уникнути вибуху гримучого газу.

2.5. Для готування електроліту застосовується коштуйкая до дії сірчаної

кислоти посуд (керамічна, ебонітова, свинцева), у яку заливається

спочатку вода, а потім при безупинному перемішуванні сірчана кислота. Уливати воду в концентровану сірчану кислоту забороняється щоб уникнути нещасливого випадку.

2.6. При готуванні електроліту і заливанню батарей необхідно надягати захисні окуляри, кислотостійкий костюм, гумові рукавички, гумові чоботи і фартух з кислотостойкого матеріалу.

2.7. При випадковому влученні бризів сірчаної кислоти на

шкіру негайно, до надання медичної допомоги, осто

рожно зняти кислоту ватою, промити уражені місця

рясним струменем води н потім 5% розчином кальцинований"

ний соди.

2-8. При роботі з металевим інструментом не можна допускати

коротких замикань (одночасним дотиком до разнополярным

висновків акумулятора).

2.9. Усунення тріщин з поверхні мастики діючих батарей повинне

вироблятися на ремонтно-зарядних станціях з дотриманням запобіжних

заходів проти взр**" вов гримучої сяесв.

3. ПРИВЕДЕННЯ БАТАРЕЇ В РОБОЧИЙ СТАН

3.1. Заливання батарей електролітом. 31.1. У залежності від

кліматичної зони, у якій ра-отают акумуляторні батареї, у них заливають

різні ио щільності розчини сірчаної кислоти, зазначені в табл. 1. 3.

1.2. Електроліт для заливання батарей готується із сірчаної кислоти

(ДСТ 667-73) у дистильованої води (ДСТ 6709-72).

3-1.3. Температура електроліту, що заливається в акумулятори,

повинна бути не вище 25°С в холодної я помірної зонах я не вище

30°С в жаркої і теплий вологої зонах, крім випадків в. 3.1.8.

Не рекомендується заливати батареї електролітом з температурою

яяже 15°С.

3,1.4- Для толучеляя електроліту відповідної пліт*3.1.5. Заповнення

батарей електролітом випливає произво

дить у залежності від конструкції ^акумуляторних кришок

у такий спосіб:

а) батареї з кришками, у яких вентиляційні від*

верстия для виходу газу розташовані в пробках.

Зніміть з вентиляційних отворів герметизирующую чи плівку зрізайте

виступ. Виверніть пробки.У батареях із пробками, що не мають

герметизирующей чи плівки виступу, видалите прокладені під ними

герметизирующие диски (диски і плівки після заливання електроліту

не застосовуються). Після цього залийте електроліт в акумулятори.

Заливання електролітом робите невеликим струменем. Заливайте

електроліт доти ,поки дзеркало електроліту не торкнеться нижнього ториа

тубуса горловини; при відсутності тубуса заливання електроліту

робите до рівня на 10-15 мм вище запобіжного шитка;

б) батареї, що мають у кришках вентиляційні штуцера

для автоматичного регулювання рівня електроліту.

Звільните отвору в штуцерах від герметизирующих деталей:

стрижнів, ковпачків і ін., що більше потім не застосовуються.

Відверніть акумуляторні пробки, надягніть їх щільно на вентиляційні

штуиера і невеликим струменем залийте електроліт в акумулятори

до верхнього зрізу заливальної горловини. Після чого зніміть пробки

зі штуцерів і рівень електроліту в акумуляторах автоматично

знизиться до потрібного- Необхідна кількість електроліту для заливання

батарей зазначене.




3.1.6. Не раніше, ніж через 20 хв. і не пізніше, ніж через

2 ч після заливання електролітом зробіть контроль пліт

ности електроліту. Якщо щільність електроліту понизиться

не більш, ніж на 0,03 г/см3 проти щільності

електроліту, що заливається, то батареї можуть бути здані в експлуатацію.

Нулі ж щільність електроліту понизиться більш, ніж на 0,03 г'см3, т.об батареї

варто зарядити згідно разд. 4 на-стояшей інструкції

3.1.7. При необхідності термінового введення сухозаряженных

баырей в експлуатацію допускається установка їх на Маші ны без перевірки

щільності електроліту після 20-хвилинного просочення, ир(і умові, що термін

збереження батарей не перевищує одного року і приведення в робочий стан

виробляється при температурі не нижче 15°С

3.1-8. В особливих випадках, при необхідності термінового введення в

експлуатацію сухозаряженных батарей, що зберігаються при негативних

температурах до мінус 30°С, допускається приведення їх у робочий стан

шляхом заливання електроліту з температурою 40±2°С и щільністю

1,27±0,01 г/см8. Для цього готування електроліту виробляється в два етапи,

3-1.9. Залиті електролітом батареї по п. 3.1.8, ретельно протріть і

після /однієї години витримки установите на машину, якщо збереження

батарей не перевищувало одного року.

Якщо термін збереження батарей більш одного року - зробіть контроль

щільності електроліту, згідно4 ЗАРЯД БАТАРЕЇ

    1. Приєднаєте позитивний висновок батареї до позитивного полюса

    2. джерела струму, . а негативний - до негативного.

42. Уключите батареї на заряд, якщо температура електроліту в них

не вище 30°С в холодній і помірній зонах і не вище 35°С в жаркій і теплій

вологій зонах.

4.3. Тік заряду повинний відповідати даним табл. 4.

4.4. Заряд батарей ведіть доти , поки не наступить

рясне газовыделение у всіх акумуляторах батареї, а

напруга і щільність електроліту залишаться постійні

мі протягом 2 ч. Напругу контролюйте вольтметром

класу точності 1,0 зі шкалою на 3В с піною розподілу 0,02В,

для батареї зі схованими перемичками - вольтметром зі

шкалою на ЗАКЛИК з ціною розподілу 0,2В.

4.5. Під час заряду періодично перевіряйте темпера

туру електроліту і стежите за тим, щоб вона не поднима

лась вище 45°С в холодної і помірний кліматичних зо

нах і вище 50°С в умовах жаркої і теплий вологої зон.

У випадку, якщо температура виявиться вище згаданих зна

чений, варто зменшити зарядний струм чи наполовину перервати заряд на час, необхідне для зниження темпі ратуры до 30-35 С

4.6. У коние зяряда, якщо щільність електроліту, заміряний

ная з урахуванням температурного виправлення по табл 5, буде від

личаться від норми, зазначеної в таъл. 1 (графа 4), произве

дите коректування щільності електроліту долівкою дистил

лированной води у випадках, коли щільність вище норми і

долівкою розчину кислоти щільністю 1,400 г/см3, коли вона

нижче норми.

Після коректування електроліту чи водою розчином кислоти продовжите заряд протягом 30 хв. для повного перемішування електроліту.





По закінченні коректування щільності електроліту бата-. реї виключите з

заряду, дайте постояти еше 30 хв. без струму.

Потім зробіть вимір рівня електроліту у всіх акумуляторах батареї.

Якщо рівень електроліту виявиться нижче норми п. 3.1. 5., в акумулятор

додайте електроліт такої ж щільності, яка зазначена в табл. 1 (графа 4),

при рівні електроліту вище норми відберіть надлишок електроліту гумовою

грушею. Після заряду батареї здаються в експлуатацію" б.

ЗБЕРЕЖЕННЯ АКУМУЛЯТОРНИХ БАТАРЕЙ

5.1. У сухому виді.

5.Ы. Нові, не залиті електролітом, акумуляторні батареї рекомендується

зберігати в неопалюваних приміщеннях при температурі до мінус 30°С.

При збереженні батареї встановлюються в один ярус кришками нагору,

при цьому повинний бути забезпечений вільний доступ до них і захист від

улучення прямих сонячних променів.При постановці на збереження пробки

на батареях повинні бути щільно угвинчені, герметизирующие деталі

(у-плотни-тельные диски, герметизирующие плівки, стрижні, ковпачки й ін.) з

вентиляційних отворів акумуляторних кришок не повинні віддалятися.

5.1.2. По закінченні збереження перевірте стан мастики на батареях і у випадках

виявлення тріщин видалите їх шляхом оплавлення слабким полум'ям газового

пальника.

o 5.2. Збереження з електролітом.

5.2.1. Батареї з електролітом варто встановлювати на збереження в

стані повної заряженности і по можливості в прохолодному приміщенні при

температурі не вище 0°З-Мінімальна температура приміщення повинна бути

не нижче мінус 30°С.'Установку батарей робите в один ярус кришками нагору,

при цьому повинний бути забезпечений вільний лоступ до них. Припустимий

термін збереження батарей з електролітом складає не більш 1.5 років...якщо

батареї зберігаються при температурі не вище 0°С, і н$*рлсе 9 мес., якщо

батарея зберігаються при кімнатній температурі. *"

5.2.2. Батареї, приведені в дію, але не колишні в чи експлуатації зняті з

автомобілів після невеликого періоду роботи, установлюються на збереження

після заряду і доведення щільності електроліту до норми, що відповідає даному кліматичному району- Виключення складають батареї з електролітом щільністю

1,310 г/см', прийнятої для зимового часу експлуатації в зоні з холодним кліматом.

У цих батареях випливає щільність електроліту понизити до 1,290 г/см3, тому що збереження в електроліті високої щільності прискорює руйнування акумуляторних електродів.

5.2.3. Батареї, поставлені на збереження в якості ре

зерва, що може знадобитися в будь-який момент для р-а-

боти, повинні підтримуватися в стані можливо повної

заряжснности. Тому батареї, поставлені на збереження^

при позитивній температурі, випливає для відновлення

ємності, загубленої від саморозряду, один раз на місяць під

заряджати по п- п. 4.1. - 4.6 дійсної інструкції.

На батареях же. поставлених на збереження при температурі 0°С и

нижче, варто обмежитися щомісячною перевіркою щільності електроліту і

подзаряжать їх тільки в тих випадках, коли встановлене падіння щільності

електроліту більш ніж на 0,04 г/см8 (15°С).











5.2.4. Батареї, поставлені на відомий термін збереження

в зв'язку із сезонною бездіяльністю (самохідні комбайни,

трактори з электрозапуском, автомобілі індивідуальних

власників і ін.), також випливає ' щомісяця контролиро

вать по щільності електроліту. Заряджати ці батареї сліду

ет після збереження безпосередньо перед пуском у эксплу

атацию- У період збереження заряд батарей виробляється толь

до у тих випадках, коли виявлене падіння щільності электро

літа проти щільності зарядженої до збереження батареї бо

леї, чим на 0,05 г/см3.

5.2.5. Батареї, зняті з автомобілів після тривалої

експлуатації, випливає після заряду по п. п. 4.1-4.6 і довід

ки щільності електроліту до норми, соответствз'ющей даній

кліматичній зоні, піддати тренувальному розряду

переважніше струмом 10-годинного режиму згідно табл. 4

для визначення їхнього технічного стану. Якщо при

цьому тривалість розряду батарей виявиться меншої, чим

зазначене в табл. 6, то на тривале збереження ці батареї

ставити не рекомендується. Тренувальний розряд проводиться при

температурі элек* тролнта 18-27°С. Сталість струму повинна

дотримуватися протягом усього розряду, що закінчується в момент снн"

жени я напруги до 1,7 В на першому акумуляторі батареї, що вийшов.

При включенні ня розряд і далі - через 4 ч проводиться вимір загальної

напруги всіх акумуляторів і завмер температури в середньому акумуляторі

батареї.При зниженні напруги на одному з акумуляторів до !Д5В завмер

напруги виробляється через кожні 15 хв я при .зниженні напруги до

1,75В вихідний акумулятор контролюється безупинно, щоб уловити

кінець розряду.Як тільки на зазначеному акумуляторі напруга па-яяет.до 1.7У. негайно виробляється вимір напруги всіх акумуляторів, і батарея

відключається від розрядної пекли.Р-зрял батарей зі схованими

перемичкамиведіть до кінцевої напруги на висновках 5,1В у б-вольтовых

батарей o 10,2В V 12-вольтовых.

6. ЕКСПЛУАТАЦІЯ АКУМУЛЯТОРНИХ БАТАРЕЙ 6.1 Контроль зарядного

режиму.

. 6.1.1 При експлуатації автомобілів, тракторів і інших машин ню^холимо

контролювати зярялный режим акку-муляторных батарей, щоб не допустити язлшггнего пере-заряля чи мрл'^зяряла. сокращающих термін їхньої

СЛУЖБИ


Д6-Ц2. Безконтактні регулятори РР-350, РР-350А не можуть піддаватися подрегулировал- в експлуатації. При порушенні їхньої нормальної роботи гчя підлягають заміні.

6.1.3. Подрегулировка в експлуатації реле-регуляторів, що містять

перемикач посезонного регулювання "зима-літо (РР-315, РР-315Б,

РР-315Д, РР-362Б, "| Л385Б) долж- ' на насамперед здійснюватися

нутем відповідного нзмеяешга положення перемикача "зима-літо".

у-1.4. Подрегулировка реле-регулятора виробляється у випадках:

а) коли тривалий час спостерігається эяачнтель-oни перезаряд.

Акумуляторноїбатарея (дли тракторів з реяе-регулятора мі напруги, що

мають посезонну _регх-oфовку - тр" положенні ППР "літо"))ля =т')гт робите

перевірку реле-рі!улятора при технічному обслуговуванні .V? 2. б) коли

тривалий час спостерігається значний недозаряд акумуляторної батареї

(для тракторів з регуляторами напруги, що мають регулювання при

положенні "зима");

в) коли при перевірці .регульована напруга не ук

ладывается в межі, обговорені в інструкції з эксплу

атации машини;

г) у всіх випадках, коли і&цза значного недозаряду

виробляється підвищення регульованої напруги, мак

симальное значення напруги 'ш*^>лжно бути більш 15,5В

при номінальній напрузі 12В 'ич^1,ОВ при номінальній

напрузі 24В.

6.1.5. Для подрегулировки регуляторів напруги ста

рых типів необхідно керуватися даними тієї ж

та б л, 7,

6.1.6. При проведенні подрегулировки реле-регуляторів

необхідно використовувати амперметр і вольтметр класу точ

ности не "иже 1,5.

При регулюваннях реле зворотного струму випливає руковод

ствоваться вказівками інструкції з експлуатації автомо

биля чи трактора і

6.2. Технічне обслуговування.

6.2.1. Не рідше одного разу в двох тижнів-

а) перевірте надійність кріплення батареї в гнізді И

-щільність контакту наконечників проводів з висновками ба"

тареи. Наконечники проводів і висновки змажте технічним вазеліном;

б) перевірте і при необхідності очистите батарею від

пилу і бруду. Електроліт, що потрапив на поверхню бата

реї, витріть чистим дрантям, змоченої в розчині наша

тырного чи спирту кальцинованої соди (10% розчин);

в) перевірте і при необхідності прочистите вентиляци

онные отвору;

г) перевірте рівень електроліту у всіх акумуляторах

і при необхідності долийте дистильовану воду до

рівня, зазначеного в п. 3- 1.5 дійсної інструкції. У хо

лодное час року, щоб уникнути замерзання, воду доливай

ті безпосередньо перед запуском двигуна для швидкого

перемішування її з електролітом. Температура замерзання

електроліту приведена в табл. 10.

6.2.2. Не рідше одного разу в квартал, а також при учачи

стившихся випадках ненадійного запуску двигуна перевір

ті ступінь зараженості батареї по вимірі щільності элек

тролита, одночасно заміряючи температуру електроліту,

щоб врахувати температурне виправлення, зазначену в табл.5

дійсної інструкції.

Після визначення щільності електроліту в акумуляторній батареї випливає з урахуванням вихідної щільності електроліту цілком зарядженої батареї, знайденої для даної кліматичної зони по табл 1 дійсної інструкції, установити ступінь ^е разряженности.

Батарею, виряджену більш ніж на 25% узимку і більш ніж на 50% улітку, зніміть з експлуатації і доставте на заряд.

6.2-3. Доливати електроліт в акумулятор забороняється за винятком тих випадків, коли точно відомо, що зниження рівня електроліту відбулося за рахунок його выплескивания. При цьому щільність електроліту, що доливається, повинна бути такий же, яку мав електроліт в акумуляторі до мгилескнвання.

6.2.4. Пуск стартера робите короткими включенням!. Їзда за допомогою стартера не допускається.









. ТРАНСПОРТУВАННЯ _

7.1. Транспортування аккумуляторных. батарей, не за-

лятых електролітом, може вироблятися будь-якими перев

зочными засобами, що забезпечують захист батарей від

механічних ушкоджень, атмосферних опадів, загрязне

ния і сонячної радіація.

7.2. У випадку постачання батарей, залитих електролітом,

упакування й умови транспортування вуста й а вливаються і*

угоді між споживачем я виготовите адм. З хозаряженность батарей

гарантується протягом одного року з моменту виготовлення.

8.2. При дотриманні дійсної інструкції і справності електроустаткування

завод-виготовлювач гарантує нормальну роботу акумуляторних батарей з

дия приведення їх у робочий стан, але не пізніше встановлених гарантійних

срокоь збереження:

а) з одинарними сепарагорами 18 місяців при наробітку

не більш 60000 км чи 24 мес. при наробітку не більш 2500

моточасов;

б) з подвійними сепараторами 24 мес. при наробітку не бо"

леї 75000 км чи 3000 моточасов;

в) для батарей 6СТ-190-18 місяців при наробітку не

більш 60000 км чи 2500 мото-часов;

г) для батарей 6СТМ-128МС, 6СТМК-128 - 24 місяця, а

ддя батарей 6СТМК-128МСУ2-27 місяців.

9. ПОРЯДОК ПРЕД'ЯВЛЕННЯ РЕКЛАМАЦІЙ

9.1. Рекламації на батареї по дефектах, невідповідності

їхнім вимогам ДСТ чи ТУ направляйте на адресу заводу

взготовителя

тільки протягом гарантійного терміну служби.

9.2. Рекламації не приймаються, якщо батареї эксплуа

тировались з порушенням дійсної інструкції, а також

вмела механічні ушкодження нлв піддавалися іскрам

9.3. Пручи напрямку рекламації вказуйте тип бага"

розвівайся, місяць і" рік виготовлення, опис заводського знака.

9.4- Усі питання, зауваження і побажання по батареях направляйте на

адресу заводу-виготовлювача батарей.



2. Закріплення вивченого матеріалу

Питання для закріплення : 5-хв.

- види несправності

- методи усунення

3. Підбиття підсумків 3-хв.

  • вказати на питання які вимагають підвищеної уваги

  • оголосити оцінку

  • відповісти на питання


План-конспект склав:

Старший водій

ст. прапорщик вн.сл.
“___”__________2004р. В.О. Чепелінський .

Схожі:

СМІЛЯНСЬКА МІСЬКА РАДА ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Затвердити міську Програму поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2013-2016 роки (далі – Програма)...
“ЗАТВЕРДЖУЮ” Начальник Корабельного РВ ГУМНС України в Миколаївській області майор вн сл
ТЕМА 20: Правила безпеки праці при роботi в протигазах. Заходи безпеки особового складу ГДЗС при пересуваннi в протигазах
Про заходи пожежної безпеки в СШ №62
Ця Інструкція поширюється на територію й усі приміщення навчального закладу, встановлює вимоги пожежної безпеки, порядок дій у разі...
«ЗАТВЕРДЖУ Ю» Начальник ГУ МНС України в Миколаївській області генерал – майор вн сл
Тема: Робота в протигазах АСП-2 у теплодимокамері. Вправа №2 “Правила безпеки праці при роботі в протигазах. Заходи безпеки особового...
«ЗАТВЕРДЖУ Ю» Заступник начальника УМНС України в Миколаївській області підполковник вн сл
Тема: Робота в протигазах АСП-2 у теплодимокамері. Вправа №2 „Правила безпеки праці при роботі в протигазах. Заходи безпеки особового...
С.І. Черніков ГУ МНС в Миколаївській області
Тема 12. Протипожежні заходи, спрямовані на забезпечення безпеки людей під час пожежі
1. Безпека та запобіжні заходи
Ознайомтеся і дотримуйтесь викладених нижче інструкцій з метою дотримання правил безпеки та чинного законодавства
І. Загальні положення >ІІ. Структура Керівництва аеродрому
Елемент «Частина Відомості про експлуатаційні процедури аеродрому/вертодрому і заходи по забезпеченню безпеки»
ПЛАН КОНСПЕКТ
Тема: “Постанова Кабінету Міністрів України від 01. 07. 2002 р за №870 “Про затвердження програми забезпечення пожежної безпеки на...
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Про заходи щодо забезпечення техногенної та пожежної безпеки в осінньо-зимовий період 2004/2005 року”, та з метою підвищення рівня...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка