«Я, моя сім’я, друзі!»


Назва«Я, моя сім’я, друзі!»
Сторінка1/23
Дата06.05.2013
Розмір1.49 Mb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Спорт > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   23



Відділ освіти

Звенигородської районної державної адміністрації
Методичний кабінет




Р
озділ виставки: Шляхи удосконалення змісту загальної середньої освіти. Авторські програми. Методичні посібники

Творча група вчителів англійської мови.

Керівник:

Іванченко Микола Олексійович,

завідуючий райметодкабінетом, вчитель англійської мови Звенигородської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 1, спеціаліст вищої категорії
Тема, над якою працює творча група

«Впровадження активних методів навчання іноземних мов»
Уроки англійської мови

в 7 класі

(відповідно до діючої програми 12-річної школи)


Обсяг матеріалу: _____ сторінок

Схвалено рішенням ради методичного кабінету

Протокол № 4 від 02.03. 2007 року


м. Звенигородка

2007 рік

Творча група вчителів англійської мови підготувала розробки уроків та тестових завдання для учнів 7 класів відповідно до програми «Іноземні мови 2-12 класи» загальноосвітніх навчальних закладів видавництва «Перун» - 2005 р.

Дані розробки уроків скомпоновані у відповідності до тематики ситуативного спілкування та з урахуванням вивченого матеріалу у попередніх класах.

Рекомендовано для вчителів англійської мови, які з 2007-2008 навчального року будуть викладати у 7 класах за програмою 12-річної школи.

З М І С Т


1

Алєксандрова С.В.

Тема «Я, моя сім’я, друзі!»

(сімейні традиції)



2-22

2

Лобода А.П.

Тема «Харчування»

(приготування їжі, сервіровка столу)



23-48

3

Демченко Л.П., Рябокінь Т.І., Купець Н.О., Татарчук О.Л.

Тема «Охоронна здоров’я»

(відвідування лікаря, симптоми захворювань)



49-103

4

Стеценко І.Г.

Тема «Кіно і театр. Спорт»

(спортсмени, спортивні змагання, клуби, секції)



104-126

5

Дереженко О.В., Євтушенко М.М., Головченко Т.В.,

Іванченко М.О.

Тема «Велика Британія»

(знайомство з визначними місцями Лондона)




127-171

6

Корнієнко Т.В.

Тема «Україна»

(ознайомлення з основними пам’ятками культури Києва)



172-217

7

Струтинська О.В.

Тема «Шкільне життя»

(позакласні заходи)


218-244



Урок 1

Topic. Family traditions

Підтема: Summer rest
Мата: Ознайомити з новим лексичним матеріалом. Практикувати їх в усному мовленні.

Повторення граматичного матеріалу

Presen Indefinite.
Хід уроку:
I. Introductory talk about kinds of summer rest in different families.

Main body


  1. Presenting:

New Vocabulary

The Crimea / Krai`miə / - Крим

The Black Sea – Чорне море

Historical monuments – історичні пам’ятки

To lie in the sun – загоряти

Topic flowers – збирати квіти

To gather berries and mushrooms – збирати ягоди та гриби

To swim in the river – плавати в річці.

The beauty of the nature – краса природи

  1. Vocabulary Practice/ Play „Intepreter”

P1 reads the words – combinations, and P2

  1. Psychological Test

T/ The way on spends a holiday can tell us a lot about a person’s character. If you want to find out more about yourself answer the following guestions.

  1. Where do you like spending your holidays?

  1. in the country

  2. at the seaside

  3. in the mountains

  4. at a students camp

  1. Who do you like going with ?

  1. your best friend

  2. a group of friends

  3. on your own

  4. with your family?

  1. What do you hate doing on holiday?

  1. your best friend

  2. a group of friends

  3. on your own

  4. with you family

  1. How do you like having your meals or holidays?

  1. cooking your own meals

  2. having all the meals in the same cafe every day/

  3. eating in different places every day

  4. going without regular meals

  1. what thing do you enjoy doing in the afternoon?

  1. lying in the sun all day long

  2. bathing

  3. walking

  4. lying in bed reading

  1. What Thing do you enjoy doing in the evenings?

  1. going to a disco

  2. listening to music on the radio

  3. going to symphony concerts

  4. having parties



What is your score?


A


1 – a


2 – b


3 – c


4 – d

B

1 – d

2 – a

3 – c

4 – b

С

1 – с

2 – d

3 – b

4 – a

D

1 – d

2 – b

3 – c

4 – a

E

1 – c

2 – d

3 – b

4 – a

F

1 – a

2 – b

3 – c

4 – d


Add up the times your score a, b or d. Now work with your partner and find out what kind of person he is. If you get mainly.

A – you are shy. You find it difficult to have a lot of friends. You can rules your heart but you have a friendly nature.

C – you are romantic and imaginative. You are kind and generous (щедрий), but you find it difficult to make a lot of friends.

D – you are a relaxed and happy person. You’re like to be the centre of attention.

T. Discuss the results of the test.

Example:

My friend is she. He got mainly @.

He likes to spend his holiday in the country.

He likes going only his best friend.

So, he finds it difficult to have a lot of friends. But he can enjoy the arts.
Grammar Peview.

  1. Повторення та систематизація граматичного матеріалу „Present Indefinite Tense”

Discussing grammar.

Робота з граматичною таблицею та граматичним довідником

T. Answer the questions

When do we use the Present Indefinite Tense?

What time words do we use with it?

In what way is the affirmative form built?

What about their negative form?

  1. Speaking. Say that you (your family) do (does) it every day (summer)

Models: - I like to go to the country (every summer)

I go to the country every summer.

My family likes to visit our granny (every week)

My family visits our granny every week


  1. I like to travel about the country (every year)

  2. We like to spend our holiday at the seaside. (every summer).

  3. I like to swim in the sea (every day).

  4. Our family likes to go to the forest (in summer).

  5. I like to play tennis (every week)




  1. Reading.

Our family likes to travel by train. It is slower than by plane but it has its advantages. We can see the country we are traveling through. The train tickets are cheaper. It is very important for our family.

Every summer my parents and I make a trip to seaside we read book, look through the window. We see forest, fields, villages and towns. Our train has many stops. Our traveling is long but enjoyable. While resting at the seaside we go boating and swimming, lie we go for a walk or drop in at a café to have an ice – cream or juice.

Our rest is always fun for us.


  1. post – reading activities



  1. Do you like to travel to the seaside?

  2. What place would you like to go to?

  3. Does your family like to spend holiday at the seaside?

  4. You like to spend your summer holidays with your family, don’t you?

  5. Do you like to spend your holiday at the seaside or in the county?


III. Заключна частина уроку.

Homework: To write about summer rest in your family.

Урок 2
Family traditions.
Тема: Mother’s Birthday
Мета: Практикувати учнів у читанні тексту з метою отримання інформації підготовка до усного висловлювання на основі прочитаного тексту


  1. Read the texts


My mother’s birthday is a special holiday in family. On this day everybody tries to please her. They try to make her happy. And mum feels a birthday person. We make many nice things for her.

My mum was born on the 1st of April. It is spring. It is already warm. The snow has already gone, spring flowers have appeared. Mum’s favourite flowers are snowdrops, lilacs and daffodils.

It is morning now. I am already up. Dad has already come back from the market with a hude bunch of lilacs and daffodils. What a wonderful smell! They are so fresh, so beatiful! It is Saturday. Mum is still in bed. What a surprise for her!

My little sister Ann is five. She has prepared a lovely picture for our mother – mum’s portrait (портрет). As to me, the portrait is very good. Ann paints well. Painting is her hobby and favourite pastime. As to me, I have made a jewelry box for mum. I’m fond of wood – carving. That’s my favorite pastime. I have made many things of wood.

Our granny has baked a birthday cake. What a hude cake it is! Granny can bake tasty things. She is a fantastic cook. I think our mum will feel happy. What do you think?
Find the English equivalents in the text:
Особливе свято; в цей день, робити її щасливою; почувати себе іменником; з’являтися; бузок; весняні квіти; рано; великий букет квітів; несподіванка; приготувати; щодо мене; шкатулка для коштовностей; різьба по дереву; речі; виготовлення з дерева; який чудовий запах; пекти;який величезний торт; фантастичний кухар; я гадаю.

II. Answer the questions

    1. How do the people in the family make this day special?

    2. When was Jack’s mother born?

    3. What has dad brought from the market? Why these flowers?

    4. What has Jack prepared for his mum? What is Jack’s hobby? Is this his first thing of wood? Is the box special this time? Why?

    5. What about granny? Do you think the cake is tasty? Why do you so?

    6. What is Jack’s mum doing now? Is she still in bed? Does she usally sleep so long?

    7. What do you think mum will say: to dad, to Jack, to Ann, to granny?

Grammar Review

Present perfect

This is the present perfect tense:

I / we / they / you have (= I’ve etc.)

he / she has (= he’s etc.)
I haven’t

he / she hasn’t
have you (etc.)

has has he / she


III. Use the words given to make sentences and put the verb into the correct form.

Example: The snow / already / go.

The snow has already gone.

    1. Spring flowers / appear.

    2. Dad / come / from the market.

    3. My sister / prepare / a lovely picture.

    4. / / make / a jewelry box

    5. / / make / many thing of wood.


Oral Practice


  1. Conversation

When was your mother born?

How do you celebrate your mother’s birthday?

How do you people in your family make this day special?

Have you ever made a present for a mother with your own hands?

Homework: Write composition about your mother’s birthday.

Урок 3
Тема:Christmas traditions in families

Мета: Активізація лексики
The holy evening – good evening

Is there a master at home?

Happiness, health in the holy evening!

    1. Answer the questions:

When do we celebrate Christmas?

What are the traditional meals for Christmas? Why?

How did you celebrate Christmas in you family?

Do you know the traditional Christmas songs?


    1. Listen to the song following the text, and choose the card of picture which best corresponds to the song.




Carol


Good evening to you,

Mr head of the house!

Be jolly, land

God’s Son was born.

Put rolls on the table

With the choicest wheat.

Be jolly, land

God’s Son was born.

Cover all the tables

Only with the carpets.

Be jolly, land,

God’s Son was born.

Because three festivals

All will come to see you

Be jolly, land

God’s Son was born.



II. The main body

Pronunciation

A carol

Wheat kernels

Honey a hostess

Twelve apostles

Listening.

Christmas Eve is usually a family celebration.

The holy supper is on the table. The beginning of it is signaled by the first star.

The great holiday is coming! The best wheat is chosen, pounded and cleaned to prepare Kutia. It is a dish of honey, poppy seeds and wheat kernels boiled in pure rain – water. At last mother brings odorous hay and covers the table before laying the snow – white cloth. She also adds corn – for good harvest, garlic – not to let evil spirits into the house and money – not to borrow it from other. For holy supper a hostess tries to prepare twelve Lenten symbolic dishes in honour of twelve aposteles. In the holy evening boys and girls, men and women can go and sing carols but at Christmas. A strong man is best welcomed with carols.

Our grandmother and grandfather remember a lot of beautiful carols. They teach their grandchildren to sing them. Children are lucky to have star, which is made by father, a silver bell, grandfather’s present and they bring people good news, happiness, joy with carols.
Post listening activities.

I. Complete the sentences:
1. Christmas Eve is usually…

2. Kutia is a dish of…

3. For holy supper a hostess tries to prepare…

4. In the holy evening…
II. Pair work. Ask each other about Christmas traditions in their family.
III. Guessing game:

Play “What can you say in English?”

It is something you can eat on Christmas (Kutia)

It is something you can see on the table (bread)

It is something you can hear (carol)


      1. Production.

Describe the holy supper in your family using the words and word – combinations.


      1. Match the words:




Wheat

Christmas

Holy supper

Hostess

Carols

Happiness













Свята вечеря

Хазяйка

Різдвяні пісні

Щастя

Різдво

Пшениця




      1. Discussion. Do you think that it’s a good idea to observe all the rituals while celebrating Christmas or the holidays? Are all the rituals observed in you family? Tell the rest of the class about Christmas celebration in your family.



Урок 4
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   23

Схожі:

Тема: Моя сім’я – школа добра Мета
Мета: поглибити знання дітей про сім’ю, про основні обов’язки членів сім’ї – кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність...
Конкурс «Хата моя, рідна хата»
Ми зібралися з вами на свято родини. Родина, сім'я – найдорожче для кожного. Людина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить...
1. Сім’я та друзі
Календарно-тематичне планування з англійської мови для 9 класу за підручником А. Несвіт (2 уроки на тиждень)
Проект «Родина моя єдина» Мета : розглянути з учнями поняття «сім'я»
Мета: розглянути з учнями поняття «сім'я», «шлюб», «сімейні стосунки»; познайомити із
Тема. Моя родина та друзі Підтема. Кожна людина унікальна
Обладнання. Підручник, картки для самостійної роботи, наочність, картки для групової роботи, картки
ПОГОДЖЕНО Начальник відділу освіти
Урок читання в 2 класі по темі «Рідна домівка, рідна сім’я тут виростає доля моя»
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце»
Тема уроку. «Рідна домівка, рідна сім’я – тут виростає доля моя». Іван Гнатюк «Наша хата»
Матусю,ти жiночка єдина, Чому немає сльоз в моїх очах?
Коли в душi лише ганьба. Батьківщина моя, Життя i серце, це таємно, Ти родина моя
«Інтернаціоналізми та «фальшиві друзі перекладача»
Методичні вказівки. До курсу «Перекладацький аналіз науково-технічного тексту» на тему «Інтернаціоналізми та «фальшиві друзі перекладача»...
Зміни приголосних при творенні слів
Це моя історія, це моя країна”, лінгвоестафета, самостійна робота «Я – сам, я – сама», «Правильно-неправильно», «Кодування», складання...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка