|
Скачати 317.18 Kb.
|
Інформаційний учнівський проект «Родина моя єдина» Мета: розглянути з учнями поняття «сім'я», «шлюб», «сімейні стосунки»; познайомити із законами України, які регулюють сімейні стосунки, організаціями, які контролюють та здійснюють захист прав дітей у сім'ї; сприяти формуванню навичок ведення дискусії щодо моральних і правових аспектів шлюбу неповнолітніх; формувати власне ставлення до взаємної відповідальності між членами сім'ї, вміння виходити з конфліктних ситуацій, здатність долати життєві негаразди; акцентувати увагу учнів на визначенні сімейних цінностей Очікувані результати: родинні цінності (любов, взаємоповага між членами родини); повага до людей; уміння любити Завдання проекту:
• розказати про практичну діяльність під час реалізації проекту. Правила подання результатів проекту
Критерії оцінювання проекту
Підготовка проекту до презентації І. Організаційний момент (Учитель називає тему проекту, мету. Учні обирають завдання, джерела літератури, які знадобляться для роботи.) Термін проекту – три тижні II. Обробка зібраних матеріалів і підготовка їх до подання ІІІ. Подання результатів проекту За бажанням учні об'єднуються в пари, групи або працюють індивідуально. Завдання для груп І. Група «Естети» Тематичні питання і завдання: - оформлення класної кімнати (квіти, дошка, родовідні дерева, виставка літератури), епіграфи, вислови про родину, музичне оформлення .. ІІ. Група «Теоретики» Тематичні питання:
ІІІ. Група «Правознавці» Тематичні питання і завдання:
ІV. Група «Дослідники» Тематичні питання і завдання:
Після презентації та обговорення напрацьованого матеріалу запропонувати учням написати статтю до місцевої газети. Представлення матеріалів дослідження може виконуватися в різних формах: виступи перед учнівським колективом; видання правового шкільного журналу; стаття в газеті. Завершальний етап — рефлексія. Його мета — самооцінка учнями своєї діяльності. Школярі усвідомлюють свої досягнення і виявляють нерозв'язані питання. Обговорюють труднощі, які виникли під час збору та обробки інформації, роботи з партнерами, розглядають шляхи подолання цих труднощів. Аналізують, де вони змогли виявити свої творчі здібності, а де — ні та чому. ХІД ПРОЕКТУ Класна кімната оформлена згідно теми . Лунають музичні записи Учитель. Доброго дня, шановні присутні. Сьогодні ми зібралися, щоб поговорити про найдорожче у житті кожної людини – про сім’ю. (Слайд №1) «Родина моя єдина» - так називається наш проект. Епіграфом зустрічі дозвольте взяти слова Дмитра Білоуса (слайд №2) На світ білому єдине, Як і Дніпрова течія, Домашнє вогнище родинне, Оселя наша і сім'я. В щасливі і в сумні години, Куди б нам не стелився шлях, Не згасне вогнище родинне В людських запалених серцях. Мета нашої зустрічі (слайд №3) - розглянути поняття «сім'я», «шлюб», «сімейні стосунки»; познайомитися із законами України, які регулюють сімейні стосунки, організаціями, які контролюють та здійснюють захист прав дітей у сім'ї; формувати власне ставлення до взаємної відповідальності між членами сім'ї, вміння виходити з конфліктних ситуацій, здатність долати життєві негаразди; акцентувати увагу на визначенні сімейних цінностей. (Слайди №4, № 5 – що таке сім’я)) Сім'я відіграє велику роль у сучасному суспільстві. Вона є первинним осередком соціальних груп, класів, які утворюють соціальну структуру будь-якої держави. Життя більшості людей так чи інакше пов'язане із сім'єю — своєрідним мікросвітом, де з'єднуються складні економічні, політичні, психологічні, ідеологічні, фізіологічні та інші соціальні проблеми. Будучи залежним від економічного стану країни, від політики, рівня культури, сімейне життя впливає на становище національної економіки, політичних подій країни. Вивчення сім'ї, шлюбу має глибоке практичне значення, воно є важливою передумовою розуміння багатьох процесів, які відбуваються в суспільстві.
На ці та інші питання ми знайдемо з вам відповіді сьогодні. А щоб результат нашого проекту був відмінним, учні класу розділилися на творчі групи. У нас працювали «Естети», «Теоретики», «Правознавці» та «Дослідники». Роботу першої групи ми вже з вами частково бачимо зараз, вони займалися оформленням кімнати, добором музики…Усі групи прозвітують про результати їхньої роботи, досліджень. А розпочнемо ми з «Теоретиків» (Слово теоретикам – додаток 1) (Слайд № 6) Питання до теоретиків
Тематичні питання:
Родина (із тлумачного словника) — група людей, що складається з чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом; рід, покоління Рідні (із тлумачного словника) — які мають кровну спорідненість, кровний зв'язок; які перебувають у шлюбі (чоловік стосовно дружини й навпаки). Усі щасливі родини щасливі однаково (слайд№7) Щастя (із тлумачного словника) — стан цілковитого задоволення життям; відчуття глибокого вдоволення та безмежної радості; добробут, щасливе життя. Висловіть своє ставлення щодо поняття «щастя» з точки зору кожного із значень. Кожна нещаслива родина нещасна по-своєму Нещастя (із тлумачного словника) — нещаслива пригода, подія, що завдає кому-небудь страждання; лихо; джерело лиха, страждань, неприємностей.
Міцна родина — міцна країна Родина (із тлумачного словника) — рід, покоління.
Родина (із тлумачного словника) — рідна сторона, Батьківщина.
Бліц-опитування
Учитель. Я дякую теоретикам за цікаву корисну інформацію, а ми з вами зараз розглянемо тематичні питання, над якими працювали правознавці Отже, які це питання? «Правознавці» розглядали питання: (Слайд № 8) - Сім’я у сучасному світі - Найважливіші функції сім’ї: репродуктивна, господарсько-споживацька, виховна і відновна - Шлюб. Витяг із сімейного кодексу України В юридичній науці (слайд 9) сім'єю називають людей, які разом живуть, пов'язані загальним побутом, мають взаємні права та обов'язки. Сім'я утворюється в результаті укладання шлюбу, усиновлення, на основі кровної спорідненості та інших підставах, які не суперечать закону і моральним засадам суспільства. Найважливішими функціями сім'ї є (слайд №10): репродуктивна, господарсько-споживацька, виховна і відновна. Репродуктивна функція включає відтворення в дітях чисельності батьків, тобто бере участь у кількісному та якісному відтворенні населення. Можна сказати, що це найважливіша функція. Адже щоб через 24—30 років населення нашої країни було не менше ніж зараз, необхідно, щоб дітей у родині було не менше, ніж батьків. Бажано навіть більше, оскільки іноді двоє дітей з тих або інших причин не завжди відтворюють своїх батьків. У цілому 1000 чоловік населення, що складається із сімей, що мають двох дітей, через 25—30 років утрачають третину своєї чисельності, тож, за статистикою, для відтворення населення України, треба, щоб приблизно 50 % сімей мали 3 дітей. На сьогодні внаслідок переважання міського способу життя, збільшення зайнятості жінок, важкого економічного стану народжуваність падає. Звичайно, варто відзначити і зв'язок загальної кількості розлучень та абортів. Таким чином, може виявитися, що на двох пенсіонерів припадатиме один працівник. З цієї точки зору держава зацікавлена у збільшенні багатодітних сімей, створенні для них певних пільг. Але, дивлячись на це інакше, зокрема з позицій тенденції збільшення народження у багатодітних сім'ях дітей з патологія-ми, перенаселення через обмеженість ресурсів, збільшення непрацюючого населення та інших чинників, можна припустити, що на сучасному етапі збільшення народжуваності і багатодітних сімей не є позитивним. Господарсько-споживча функція сім'ї охоплює різні аспекти сімейних стосунків. Це ведення домашнього господарства, дотримання домашнього бюджету, управління сім'єю, проблема жіночої праці. Виховна функція. Сім'я як первинний осередок є виховною колискою людства. У сім'ї головним чином виховуються діти. У сім'ї дитина набуває перших трудових навичок. У неї розвивається вміння цінувати і поважати працю людей, там вона набуває досвіду турботи про батьків, рідних і близьких, учиться розумно використовувати різні матеріальні блага, накопичує досвід спілкування з грошима. Кращий приклад — це приклад батьків. У більшості випадків діти є віддзеркаленням батьків. Звичайно ж, виховна функція на цьому не вичерпується. Можна говорити і про самовиховання у сім'ї. Відновна функція сім'ї полягає в підтримці здоров'я, життєвого тонусу, організації дозвілля і відпочинку, сім'я стає оздоровчим середовищем, де будь-який член сім'ї має право сподіватися на дбайливе ставлення рідних і близьких. Для цього потрібна не тільки етично-психологічна підготовка, але й дотримання режиму праці і відпочинку, режиму споживання їжі та ін. Організація дозвілля відіграє велику роль у відновленні. Дозвілля служить засобом відновлення фізичних і духовних сил людини. Часто дозвілля відбувається у кожного по-своєму. Хтось дивиться телевізор, слухає музику і т. д., це є пасивним відпочинком. Людина потребує активного відпочинку — подорожі, прогулянки. Це приносить більше здоров'я для сім'ї у цілому і кожному з її членів. Стосунки між членами сім'ї називаються сімейними. Сімейні стосунки регулюються нормами сімейного права. Ці норми містяться у Конституції України, Сімейному кодексі України, міжнародних документах. Сімейні стосунки регулюються також традиціями, мораллю, звичаями та релігією. (Слайд № 11) У статті 16 Загальної декларації прав людини написано, що «сім'я є природним та основним середовищем суспільства. Чоловіки і жінки мають право... заснувати сім'ю». У статті 51 Конституції України написано, що «сім'я, дитинство, материнство та батьківство охороняються державою». На сімейні стосунки впливають не тільки правові норми, але й традиції та релігійні розпорядження. Недаремно стосунки між дітьми і батьками називають вічним питанням. Проте саме ці стосунки впливають на характер, погляди, життєву позицію людини, яка зростає, допомагають їй стати гармонійною та цілісною особистістю або перешкоджають її розвитку. Дітям потрібно знати, що ст. 152 Сімейного кодексу України (слайд №12) гарантує: «Право дитини на добре батьківське виховання забезпечується системою державного контролю, що встановлене законом. Дитина має право опиратися неналежному виконанню батьками своїх обов'язків стосовно неї. Дитина має право звернутися за захистом своїх прав та інтересів до органів опіки державної влади, до органів місцевого самоврядування, до місцевих суспільних організацій. Дитина має право звернутися з метою захисту своїх прав та інтересів безпосередньо до суду, якщо вона досягла 14 років». Більшість людей уважають, що не потрібно втручатися в сімейні стосунки. Але якщо дитині необхідний захист від батьків, тоді держава зобов'язана втрутитися та надати захист прав та інтересів дитини. Суд має право позбавити батьків їхніх батьківських прав (ст. 165 Сімейного кодексу України). (Слайд №13) Батьки, позбавлені батьківських прав, не звільняються від обов'язку утримувати своїх дітей. Якщо батьки усвідомили свою помилкову поведінку щодо дитини, суд може відновити їхні батьківські права. (Слайд № 14 ) Окрім суду, органів опіки, на захист дитини у складних ситуаціях стають Служба у справах неповнолітніх, державні соціальні служби, які існують при місцевих державних адміністраціях, суспільні організації, що займаються проблемами захисту прав дітей. |
Матусю,ти жiночка єдина, Чому немає сльоз в моїх очах? Коли в душi лише ганьба. Батьківщина моя, Життя i серце, це таємно, Ти родина моя |
Сценарій родинного свята «Ми всі одна сім’я – єдина ми родина!» ... |
Конкурс «Хата моя, рідна хата» Ми зібралися з вами на свято родини. Родина, сім'я – найдорожче для кожного. Людина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить... |
Тема: Моя сім’я – школа добра Мета Мета: поглибити знання дітей про сім’ю, про основні обов’язки членів сім’ї – кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність... |
Проект «Мій клас – моя родина» Саме від цього залежить наше ставлення до дитини, наше бачення виховання та навчання маленької Людини з її чеснотами та недоліками,... |
Поняття моделі. Типи моделей. Моделювання як метод дослідження об'єктів Мета Мета: сформувати уявлення про програму як автоматизовану інформаційну систему; розглянути складові програми; ввести поняття об'єкта,... |
Тема. Родина Мета Обладнання: підручники, роздавальний матеріал, дерева родоводу, дерево родина-школа, аудіозапис |
Уроки 37-38 Тема. Коло Мета. Повторити поняття коло, круг і їх елементи, ввести поняття дотичної до кола і розглянути її властивості |
Тренінгове заняття на тему Мета: розкрити поняття «неповна сім’я»; дати зрозуміти основні функції матері та батька; показати негативний вплив монобатьківської... |
Тема. Об’єкти та інформаційні системи Мета Мета: ознайомити учнів зі структурою інформаційної системи. Сформувати поняття учнів про Інформатику як науку та галузь діяльності... |