Законодавча база пенсійного забезпечення 42


НазваЗаконодавча база пенсійного забезпечення 42
Сторінка1/13
Дата10.09.2013
Розмір2.05 Mb.
ТипЗакон
bibl.com.ua > Право > Закон
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13




МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ

загальнообовязкове державне соціальне страхування, СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ та ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

У ЦИФРАХ І ФАКТАХ

КИЇВ – 2009

Для надання консультацій населенню з питань пенсійного забезпечення

"Гаряча" телефонна лінія

Номер цієї лінії: 8 - 800 - 500 - 39 - 20

Інформаційна лінія працює:
в робочі дні з 9:00 до 18:00
субота – вихідний
неділя – вихідний.


"Контакт-центр Песійного фонду України"

Номер цієї лінії: 8 - 800 - 503 -7 -530

Контакт-центр працює:
в робочі дні з 8:00 до 20:00
субота з 8:00 до 14:00
неділя – вихідний.


Для мешканців усіх регіонів України дзвінки назазначених лініях є безкоштовними.

Додаткову інформацію з питань соціального страхування та пенсійного забезпечення також можна отримати на Веб-сайті Міністерства:

www.mlsp.gov.ua







Веб-сайт Пенсійного фонду України
www.pfu.gov.ua

Зміст

Виплата допомоги сім’ям з дітьми та малозабезпеченим сім’ям _______________________ 5
Фонд соціального страхування від нещасних випадків

на виробництві та професійних захворювань України________________________________ 10
Страхування на випадок безробіття_________________________________________________ 27
Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності____________________ 32
Пенсійна система в Україні_________________________________________________________ 38
Законодавча база пенсійного забезпечення 42
Призначення і виплата пенсій громадянам України, які проживають за її межами 43
Добровільна участь у системі загальнообов’язкового

Державного пенсійного страхування__________________________________________________ 46
Якісні зміни у пенсійному забезпеченні 46
Показники пенсійного забезпечення 53
Статті надходження та видатків Пенсійного фонду України 64
Розвиток недержавного пенсійного забезпечення 66

Виплата допомоги сім’ям з дітьми та малозабезпеченим сім’ям
У 2008 році набули розвитку основні принципи адресності надання державної допомоги, наближення її розмірів до відповідних розмірів прожиткового мінімуму.
Вперше у 2008 році запроваджено допомогу при народженні дитини в залежності від кількості дітей в сім’ї. Така допомога збільшилася в 1,4 рази для першої дитини (призначено – 241,5 тис. сімей); для другої дитини – у 2,9 рази (призначено – 143,6 тис. сімей); для третьої та наступної у 5,9 разів (призначено – 47,8 тис. сімей).



За даними Держкомстату у 2008 році народилось 510 588 дітей, що на 8 % більше ніж у 2007 році (472 657 дітей).


На 44 відсотки (з 90 грн. до 130 грн.) зросли розміри допомоги для 660 тисяч сімей, які виховують дітей до трирічного віку.

Збільшено на 60 % з 463 грн. до 759 грн. розмір допомоги понад 50 тисячам малозабезпечених багатодітних сімей.

Забезпечено виплату допомоги у розмірі двох прожиткових мінімумів 6,5 тис. дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються у прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу.

Досягнуті реальні рівні соціальних гарантій збережені у 2009 році.

При цьому у 2009 році розпочато реалізацію п’яти нових програм державної допомоги:

1). У 2 рази збільшено розміри допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування: для дітей до 6 років – з 557 грн. до 1114 грн., для дітей від 6 до 18 років – з 701 грн. до 1402 гривень;



2). у 1,5 рази збільшено максимальний розмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку: з 50% (або 334,5 грн.) до 75% (або 501,75 грн.) прожиткового мінімуму.


3). Запроваджується новий вид допомоги у разі усиновлення дитини. Така допомога надається у розмірі 12 240 гривень незалежно від віку дитини (виплата здійснюється одноразово у сумі 4 800 грн. та щомісячно протягом року у сумі 620 гривень).

4). Встановлено особливий порядок призначення сім’ям безробітних субсидії та державної допомоги на дітей. А саме - наближення в часі набуття права такими сім’ями на допомогу шляхом обчислення сукупного доходу сімей не за шість місяців, як це було передбачено раніше, а за три попередніх місяці.
Виплата державної допомоги сім’ям з дітьми та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям здійснюється через банківські установи та державні підприємства поштового зв’язку за вибором одержувача.

Програма житлових субсидій охоплює біля 1 мільйона сімей і забезпечує її учасникам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг в умовах зростання вартості комунальних послуг (у межах 15 % доходу для пенсіонерів та 20 % доходу для інших сімей).

З метою підвищення адресності житлових субсидій, спрямування цієї державної допомоги сім’ям, які найбільше її потребують, постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 480 внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848.


До цього часу непрацюючим громадянам, які здійснюють догляд за інвалідами І та ІІ групи внаслідок психічного розладу, фізичним особам, які надають соціальні послуги, а також сім’ям з дітьми, які після досягнення повноліття продовжують навчатися у загальноосвітніх навчальних закладах, субсидії могли бути призначені лише як виняток, на підставі рішень місцевих органів виконавчої влади або утворених ними комісій. Відтепер порядок призначення субсидій у таких випадках спрощено, зазначеним категоріям громадян державна допомога на оплату житлово-комунальних послуг надаватиметься без додаткового розгляду на комісії.

Крім того, для забезпечення індивідуального підходу в прийнятті рішень щодо призначення субсидій на збільшену понад норму площу житла встановлено, що такі рішення будуть прийматися місцевими органами виконавчої влади або комісіями, які ними утворюються, на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї, а для одиноких непрацездатних громадян, які обслуговуються територіальним центром соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян – на підставі клопотання територіального центру.

Звертаючись за призначенням житлових субсидій, громадяни заповнюють декларацію про доходи і майновий стан осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, і підтверджують згоду на перевірку наданої інформації. Відтепер до прийняття рішення про призначення субсидії державними соціальними інспекторами вибірково проводитимуться обстеження матеріально-побутових умов проживання заявників. Якщо під час такого обстеження виявлено не зазначені у декларації джерела існування сім’ї, що звернулася за наданням державної допомоги, субсидія за цим зверненням не буде призначена.

Не призначатимуться субсидії також у разі коли будь-хто із членів сім’ї (зареєстрованих у житловому приміщенні осіб), протягом року перед зверненням за призначенням субсидії придбав майно, інші товари довгострокового вжитку або оплатив послуги на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім’ї. При цьому не враховується оплата житлово-комунальних послуг та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності.

Урядовим рішенням встановлено, що організації-надавачі житлово-комунальних послуг до 10 числа кожного місяця повідомляють органи праці та соціального захисту населення про несплату отримувачами субсидій обов’язкової частки плати за спожиті послуги. У разі коли такі обставини не пов’язані із затримкою у виплаті заробітної плати, пенсії тощо, може бути прийняте рішення про припинення надання субсидії.
У бюджеті на 2009 рік видатки на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам збільшено на 22,5% (з 13,0 до 15,9 млрд. грн.) проти показників 2008 року.




ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ
Відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» з 1 квітня 2001 року розпочав свою роботу Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, який є важливою складовою системи загальнообов’язкового державного соціального страхування в Україні.

Фонд є самоврядною організацією, управління яким здійснюється на паритетних засадах представниками держави, застрахованих осіб та роботодавців. Безпосереднє управління Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України здійснюють його правління та виконавча дирекція.

До складу правління Фонду сторонами соціального партнерства делегується по 15 представників, до наглядової ради по 5 представників. Правління і наглядова рада очолюються представниками кожної сторони протягом 2 років, що дозволяє забезпечити баланс інтересів кожної сторони соціального партнерства.

Постійно діючим виконавчим органом правління Фонду є виконавча дирекція.

Робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та відділення в районах і містах обласного значення.

Основними напрямами діяльності Фонду є: проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози здоров’ю застрахованих, викликаних умовами праці; сприяння створенню умов для відновлення здоров’я та працездатності потерпілих на виробництві від нещасних випадків; відшкодування матеріальної шкоди застрахованим і членам їх сімей.

Основною та принциповою передумовою успішного функціонування Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань є темпи та обсяги надходжень страхових внесків від страхувальників, адже від цього залежать страхові виплати та соціальні послуги потерпілим на виробництві та членам їх сімей.

Одним із найважливіших напрямів статутної діяльності Фонду є своєчасне та в повному обсязі відшкодовування шкоди, заподіяної працівникові внаслідок ушкодження його здоров’я або в разі його смерті, відшкодування страхових виплат особам, які перебували на його утриманні. Так, у 2008 році витрати Фонду на ці цілі становили 72,5 відсотка від видаткової частини бюджету Фонду.

Фондом проводяться виплати 319 тис. потерпілих (членам їх сімей), які постраждали на виробництві. За вісім років існування Фонду потерпілим на виробництві і членам їх сімей виплачено майже 12 млрд. гривень. З часу заснування Фонду перед потерпілими не було жодних боргів, страхові виплати здійснювалися вчасно і в повному обсязі.

Особливу увагу Фонд приділяє забезпеченню медико-соціальної реабілітації, відновлення здоров’я та працездатності потерпілих на виробництві. Результатом роботи Фонду щодо забезпечення медико-соціальними послугами потерпілих є створення функціонального, налагодженого порядку надання медико-соціальних послуг. До послуг, які надаються потерпілим входить лікування потерпілих в стаціонарних медичних закладах, санаторно-курортне лікування, забезпечення виробами медичного призначення, протезно-ортопедичними виробами, спеціальними засобами пересування (колясками), автомобілями тощо.

У напрямі профілактики виробничого травматизму є тенденція щорічного зменшення кількості нещасних випадків на виробництві. Так, у 2008 році кількість випадків травматизму на виробництві зменшилась у порівнянні з попереднім роком на 12,2 відсотка.

ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ФОНДУ:


  1. проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози здоров’ю застрахованих, викликаних умовами праці;




  1. сприяння створенню умов для відновлення здоров’я та працездатності потерпілих на виробництві від нещасних випадків;




  1. відшкодування матеріальної шкоди застрахованим і членам їх сімей.


ЗАГАЛЬНА СТРУКТУРА ФОНДУ


Здійснення процедури страхування та координації

страхової діяльності

Основною та принциповою передумовою здійснення страхових виплат, надання соціальних послуг потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань є своєчасна та в повному обсязі сплата страхувальниками страхових внесків до Фонду.

Станом на 1 січня 2009 р. кількість страхувальників зареєстрованих у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України становила 1 228 239, в тому числі юридичних осіб – 834 734, фізичних осіб, які використовують найману працю - 393 299, добровільно застрахованих – 206. Кількість зареєстрованих страхувальників у 2008 році збільшилась на 84 445 або на 7,4% у порівнянні з 2007 роком.

Страхові тарифи на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, встановлюються законом диференційовано за видами економічної діяльності залежно від класу професійного ризику виробництва.

У 2008 році страхувальники сплачували страхові внески до Фонду за страховими тарифами, встановленими за 67 класами професійного ризику виробництва в розмірі від 0,66% (1 клас) до 13,6% (67 клас). Середній розмір страхового тарифу за класами професійного ризику виробництва – 1,50%.

Бюджет Фонду на 2008 рік за доходами виконано на 102,0% (плановий показник – 4 004,9 млн. грн., фактичний – 4 084,3 млн. грн.).

Сума надходження страхових внесків роботодавців склала 3 926,9 млн. грн., що на 30,7% більше у порівнянні з 2007 роком.


У 2008 році страхові внески до Фонду сплачувало 773 520 страхувальників або 95,8% від кількості взятих на облік страхувальників, які ведуть господарську діяльність та використовують найману працю.

Кількість штатних працівників підприємств у 2008 році складала 14 181,0 тис. осіб, що на 535,9 тис. осіб менше у порівнянні з попереднім роком.

Для поліпшення надходження страхових внесків до Фонду робочими органами виконавчої дирекції Фонду здійснювалися заходи щодо забезпечення виконання планових показників доходної частини.

У 2008 році робочими органами виконавчої дирекції Фонду перевірено 84,4 тис. страхувальників з питань правильності нарахування, своєчасності та повноти сплати страхових внесків до Фонду, що на 5,7% більше порівняно з 2007 роком.

За результатами перевірок донараховано страхових внесків на суму 2 032,5 тис. грн., а також нарахована пеня на суму 4 369,3 тис. гривень.

Завдяки проведеній за 2008 рік претензійно-позовній роботі з підприємствами – недоїмниками стягнуто 44 705,4 тис. грн. простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, що на 21 541,2 тис. грн., або 93,0% більше порівняно з 2007 роком. Кількість недоїмників у порівнянні з 2007 роком зменшилась на 0,8 тис. страхувальників або на 17,7 відсотка.

Протягом 2008 року страхувальниками сплачено 1 931,9 тис. грн. адміністративних штрафів, у тому числі:

61,7 тис. грн. - за ухилення від подання заяви про взяття на облік або несвоєчасне подання заяви про взяття на облік;

1 077,7 тис. грн. - за порушення строків та обсягів сплати страхових внесків до Фонду;

33,4 тис. грн. - за приховування (заниження) суми заробітної плати (доходу), на яку нараховуються страхові внески;

333,1 тис. грн. - за неподання, несвоєчасне подання, подання за невстановленою формою звітності щодо страхових внесків;

226,3 тис. грн. - за несвоєчасне інформування Фонду про чисельність працівників, річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), річну суму заробітної плати на підприємстві, зміни технології робіт, виду діяльності підприємства;

196,7 тис. грн. - за несвоєчасне інформування Фонду про нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання, що сталися на підприємстві;

3,0 тис. грн. - за вчинення дій, що перешкоджають уповноваженим особам органів Фонду у здійсненні перевірок.

Передано для примусового виконання до відділів державної виконавчої служби 2 150 постанов на суму 330,4 тис. гривень.

Завдяки заявленню кредиторських вимог страхувальникам щодо сплати капіталізованих платежів, станом на 01.01.2009 р. надійшло 14 937,2 тис. грн., в результаті чого план по надходженню інших коштів перевиконано у 2 рази.


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

Схожі:

Законодавча база
Українське незалежне інформаційне агентство новин (УНІАН). Засновано в березні 1993 року
Законодавча база щодо укладання договорів
Базисні умови поставки згідно з Міжнародними правилами тлумачення термінів «Інкотермс»
1. Законодавча та нормативна база України про охорону праці
Правила дорожнього руху б Стандарти, укази в Санітарні норми г Будівельні норми д Пожежні норми е КЗпП
3. ЗАКОНОДАВЧА БАЗА
Цільовий фонд соціально-економічного розвитку міста (надалі – Фонд) створюється у складі спеціального фонду бюджету територіальної...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення занять із безпеки праці з особовим складом 1-го караулу СДПЧ 25
Тема: 4 Законодавча та нормативна база України з охорони праці. Закон України “ Про охорону праці”
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНА АКРЕДИТАЦІЙ НА КОМІСІЯ УКРАЇНИ
У галузі освіти в Україні за останні роки відбулися значні зміни. Створена нова законодавча база, яка унеможливлює директивне втручання...
Щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне...
Пенсійного фонду України від 08. 10. 2010 №22-2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01. 11. 2010 за №1014/18309 враховуючи...
Щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне...
Пенсійного фонду України відповідно до Порядку, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 08. 10. 2010 №22-2,...
ДИНАМІКА РОЗВИТКУ НЕДЕРЖАВНИХ ПЕНСІЙНИХ ФОНДІВ ТА НФРАСТРУКТУРИ, ЩО ЇХ ОБСЛУГОВУЄ
Система недержавного пенсійного забезпечення є складовою частиною пенсійної системи України. Її розбудова здійснюється з 2004 року...
До Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 5
Вид економічної діяльності Допоміжна діяльність у сфері страхування та пенсійного забезпечення
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка