Уроку


Скачати 457.07 Kb.
Назва Уроку
Сторінка 1/5
Дата 25.10.2013
Розмір 457.07 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
  1   2   3   4   5
Номінація: Авторські уроки

Розробка циклу уроків

Загальноосвітня школа І-ІІст. с.Дзвиняч

Вчитель математики Копичинська Оксана Михайлівна

Назва роботи: Розробка уроків по темі «Формули скороченого множення. Різниця квадратів. Квадрат двочлена»

Учні 7 класу

Розробка уроків по темі

«Формули скороченого множення. Різниця квадратів.

Квадрат двочлена»
7 клас

Тема уроку: Аналіз контрольної роботи. Множення різниці двох виразів на їх суму.

Мета уроку: освітня: активізувати загальні відомості учнів про многочлени, дії над ними, вивести формулу (а + b)(а - b) = a2 – b2, формувати в учнів уміння та навички користуватися цією формулою.

розвиваюча: розвивати вміння лаконічно й математично грамотно висловлювати свою думку;

виховна: виховувати працьовитість, спостережливість, кмітливість.

Учні повинні: знати формулу різниці квадратів; уміти подавати вираз у вигляді квадрата, підносити вираз до квадрата, розпізнавати, у якому випадку можна застосовувати цю формулу.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця-ключ, правила проведення інтерактивних вправ «Мікрофон» та «Незакінчені речення» (пам'ятка).

Не достатньо мати лише добрий розум,

головне — це раціонально застосовувати його.

Р. Декарт

План уроку

№ п/п

Назва етапу уроку

Час, хв

Методи та прийоми

1

Організація класу

1




2

Актуалізація опорних знань

2

«Мікрофон»

3

Мотивація навчальної діяльності

2

Звертання до класу

4

Вивчення нового матеріалу

5

10

1. Пояснення вчителя.

2. Робота з підручником.

5

Узагальнення i систематизація

вивченого матеріалу

5

10

5

1. Усне розв'язування вправ.

2. Навчальна гра.

3. Робота біля дошки

6

Підсумок уроку

4

«Незакінчені речення»

7

Домашнє завдання

1






ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. . Актуалізація опорних знань.

1. Аналіз контрольної роботи.

Повідомлення статистичних даних:

- які бали одержали учні;

- поелементний аналіз контрольної роботи.

Аналізую допущені помилки. Звертаю увагу на питання теорії, які ще не засвоєні учнями, розв'язую приклади, у яких допущені помилки. Учні виконують роботу над помилками.

2. Підготовчі вправи.

Піднесіть до квадрата вираз:

а) 2а; б) -3а2; в) 4р3;
2. Подайте у вигляді квадрата вираз:

а) 81b2; 6) 4b4; в) 0,04х6; г) 0,16m2; д) 36аb2.

Отже, ви зрозуміли, як важливо уміти подавати вираз у вигляді квадрата, підносити вираз до квадрата. Давайте пригадаємо деякі правила роботи з многочленами.

3. Технологія «Мікрофон»

Ставлю запитання до учнів. Діти передають один одному мікрофон, про черзі беручи слово. Відповідає тільки той, у кого мікрофон.

• Дайте означення многочлена.

• Який многочлен називають многочленом стандартного вигляду?

• Що називають степенем многочлена?

• Як помножити одночлен на многочлен ?

• Як помножити многочлен на многочлен?

• Що означає розкласти многочлен на множники?

• Які способи розкладання многочлена на множники вам відомі?

• Як розкладають многочлен на множники способом винесення спільного множника?

• Як розкладають многочлен на множники способом групування?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми i мети уроку

Ми з вами розкладали многочлен на множники способом винесення спільного множника, способом групування. А сьогодні я хочу дещо полегшити вашу роботу – навчити вас знаходити добутки спряжених виразів. Наприклад, (х+у) та (х-у), (с-d) та (с+d) , (5+а) та (5-а) і інших.

- Відповідно до мети уроку кожний із вас повинен поставити власні цілі, над досягненням яких i буде працювати на сьогоднішньому уроці. Подумайте, які це будуть цілі, й обговоріть їх у парах.
VI. Пояснення нового матеріалу.

1.Використовую вправи з домашньої роботи для виведення формули (а + b) (а - b) = а2 – b2.

На дошці записано:

а)(х+у)(х-у)=.... б)(с-d)(с+d)=....

в)(5+а)(5-а)=.... г) (m - 4)(m + 4) =…

д)(2-b)(2+b)=.... е) (b+c)(b-c) =..

На практиці досить часто зустрічаються добутки спряжених виразів: m-k і m+k; -3 + 7р і -3 - 7р.

Запишемо кінцевий результат до кожної вправи. Звертаю увагу учнів на ці відповіді. Робимо висновок: (а + b)(а - b) = а2 – b2 — формула скороченого множення.

(а + b)(а - b)= а2 – b2

2. Робота з підручником.

Завдання учням: прочитати правило (§ 16, с. 92), навести власні приклади.
V. Узагальнення i систематизація вивченого матеріалу.

Розв'язування вправ (усно).

Вкажіть правильну рівність:

  1. (a-2b)(a+2b)=(a2-2b2);

  2. (a-2b)(a+2b)=(a-2b)2;

  3. (a-2b)(a+2b)=(a2+4b2);

  4. (a-2b)(a+2b)=a2-4b2.

2. Навчальна гра «Відгадай задумане слово»

На дошці заздалегідь заготовлена таблиця-ключ, що дозволяє знайти букви задyманого слова. Букви відповідають виразам, які є відповідями даних завдань

  1. (b+c)(b-c) =.. 2. (4+n)(4-n)=…

  1. (2x-3y)(2x+3y)=.. 4. (5+x)(5-x)=…

  1. (6с+2)(6с-2)=… 6. (х+3)(х-3)=…

  1. (7a-9b) (7a+9b)=.. .

Таблиця-ключ

4x2-9y2

7a2+9b2

b2-c2

х2-9

2-9

36с2-4

49a2-81b2

8+n2

25-х2

2x2+3y2

16-n2

г

м

а

д

р

б

а

н

е

о

л

Задyмане слово «алгебра».

Номери завдань написано на дошці. Пропоную розв'язувати вправи послідовно на дошці та в зошитах учнів: наприклад, №544 (а) - на дошці, №544(б) — самостійно. Оскільки номери завдань написано на дошці, учні, які оволоділи теоретичними знаннями, можуть розв'язувати вправи самостійно. Оцінюю роботу учнів.

На дошці Самостійно

№544(а) №544(б)

№547(а,в,д) №547(б,г,д)

Вправи, які учні розв'язують самостійно, перевіряю усно, читанням з місця.
VI. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»
VII. Домашнє завдання.

  1. Повторити правила множення різниці двох виразів на їх суму.

  2. Прочитати і вивчити теоретичний матеріал (§ 16, с. 92), № 544, 550.


Вправа «Незакінчені речення»

Я формулюю незакінчене речення i пропоную учням висловитися щодо підсумку уроку, закінчуючи його. Кожний наступний учасник обговорення повинен починати свій виступ із запропонованої формули:
«На сьогоднішньому уроці ми дізналися...»,
«На сьогоднішньому уроці найважливішим відкритгям для мене було...»,
«На початку уроку я поставив перед собою мету. Ось як я її досягнув...»

Тема уроку: Різниця квадратів двох виразів.

Мета:освітня: формувати в учнів уміння користуватися формулою а2–b2 =(а – b)(а + b).

розвиваюча: розвивати вміння вільно висловлюватися з теми, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо;

виховна: виховувати активність, увагу, інтерес до нових знань i прагнення їх набути, розвивати логічне мислення.

Учні повинні: знати формулу (а — b)(а + b)=а2 – b2; уміти використовувати її у двох напрямках та в разі нестандартних ситуацій.

План уроку

№п/п

Назва етапу уроку

Час, хв

Методи та прийоми

1

Перевірка домашнього завдання

3

Бесіда

2

Актyалізація опорних знань

10

Тест «Інтелектуальна розминка»

3

Мотивація навчальної діяльності

6

6

1.Розв'язування вправ.

2.Робота з підручником

4

Узагальнення i систематизація

вивченого матеріалу

5

10

1. «Математичне лото».

2. Навчальна самостійна робота

5

Підсумок уроку

3

Підсумкова рефлексія

6

Домашнє завдання

2





Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перевіряю наявність домашнього завдання в учнівських зошитах. Відповідаю на запитання, що виникли під час розв'язування домашніх вправ.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Розв'язування тестів. (Роздаю учням аркуші із запитаннями, складеними у вигляді тестів. Завдання повторюють матеріал попереднього уроку. По закінченні відведеного для роботи часу учні обмінюються аркушами. Взаємоперевірка здійснюється в парах. Виставлення оцінок: за 1 правильну відповідь — 2 бали).

Тест «Інтелектуальна розминка»

1. Добуток різниці двох виразів та їх суми дорівнює...

а) сумі квадратів цих виразів; б) різниці квадратів цих виразів ;

в) частці квадратів цих виразів.

2. Щоб знайти добуток різниці двох виразів та їх суми треба квадрати цих виразів... а) додати; б) відняти; в) поділити.

3. Добуток виразу (7a-9b) (7a+9b) дорівнює ...

а) 49a2+81b2 ; б) 49a2-81b2 ; в) 81b2-49a2 .

4. Який із виразів зайвий? а) (х + у)2, б) (2х - 3)2, в) (4x — 1)3, г) (7 + у)2;

5. Знайдіть правильну відповідь 16—х2=… а) ( 4-х)(4-х) , б) (х-4)(х+4) , в) (4-х)(4+х) .

6. Серед даних тверджень виберіть правильне:

а) х2-4 – різниця квадратів чисел х і 4;

б) 36-а2 – добуток спряжених виразів (6-а)(6+а);

в) (у-9)2 – різниця квадратів чисел у і 9.
IV. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Розв'язування вправ.

Розкладіть на множники: а2 – х4 .

Зразок розв'язання:

Приклади розв'язуємо поступово, спочатку на дошці, ана­логічні — самостійно.

а) (5m + 2n)(5m — 2n) = ..., б) (7 а + b)( b — 7 а) = ...;

в) 25 - у4 = … ; г) а2 – b2 =…

2. Робота з підручником

№551, №553, №557, №559.
V. Узагальнення i систематизація вивченого матеріалу.

1. «Математичне лото»

Учні одержують картки «Математичного лото», в клітинках якого знаходяться завдання, що необхідно розв'язати. Учні записують розв'язання в зошити, а знайшовши відповідь, накривають завдання карткою. На звороті кожної картки — буква. Таким чином, розв'язавши всі завдання, учні одержують ім'я відомого вченого, якому налeжить вислів: «Математику вже тому вчити треба, що вона розум у порядок приводить» (М. В. Ломоносов).

(3m + 2n)(3m - 2n)

(11a-3b) (11a+3b)

(a+4b) (a-4b)

(6-а)(6+а)

(2x-3y)(2x+3y)

(х+3)(х-3)

(6с+2)(6с-2)

(х+7)(х-7)

(5a- 8b) (5a+8b)


2. Навчальна самостійна робота

І варіант ІІ варіант

1. Подайте у вигляді многочленів:

а) (х – у)(х + у); а) (m – n)(m + n); (1 б.)

б) (m – 2n)(m+ 2n); б) (х – 7у)(х + 7у); (1 б.)

в) (0,2с2 + 2а)(0,2с2 – 2а); в) (3х + 0,1у)(3х – 0,1у); (2 б.)

г) (3с – 0,5d)(3с +0,5 d); г) (0,7х + 5у)(0,7х –5 у); (2 б.)

2.Перемножте многочлени:

(11a-0,3b) (11a+0,3b) (0,2x-3y)(0,2x+3y) (2 б.)

3. Обчисліть:

(4с+2)(4с-2) (5a- b) (5a+b) (1 б.)

4. Додаткове завдання:

№561 (а) №561 (б) (3 б.)
VІ. Підведення підсумків уроку.

1. На практиці закріпили уміння користуватися формулою (а — b)(а + b)=а2 – b2.

2. Рефлексія. Чи вдалося вам заповнити прогалини в знаннях? Чи продуктивною була ваша робота на уроці? Що нового дізналися?
VІІ. Домашнє завдання.

§16, № 547, 554. Високий рівень (№ 558, 562)

  1   2   3   4   5

Схожі:

Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання
Уроку виробничого навчання
Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується...
«загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
УРОКУ Тема уроку
Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням...
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку
Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання  
Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка