|
Скачати 457.07 Kb.
|
Номінація: Авторські уроки Розробка циклу уроків Загальноосвітня школа І-ІІст. с.Дзвиняч Вчитель математики Копичинська Оксана Михайлівна Назва роботи: Розробка уроків по темі «Формули скороченого множення. Різниця квадратів. Квадрат двочлена» Учні 7 класу Розробка уроків по темі «Формули скороченого множення. Різниця квадратів. Квадрат двочлена» 7 клас Тема уроку: Аналіз контрольної роботи. Множення різниці двох виразів на їх суму. Мета уроку: освітня: активізувати загальні відомості учнів про многочлени, дії над ними, вивести формулу (а + b)(а - b) = a2 – b2, формувати в учнів уміння та навички користуватися цією формулою. розвиваюча: розвивати вміння лаконічно й математично грамотно висловлювати свою думку; виховна: виховувати працьовитість, спостережливість, кмітливість. Учні повинні: знати формулу різниці квадратів; уміти подавати вираз у вигляді квадрата, підносити вираз до квадрата, розпізнавати, у якому випадку можна застосовувати цю формулу. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: таблиця-ключ, правила проведення інтерактивних вправ «Мікрофон» та «Незакінчені речення» (пам'ятка). Не достатньо мати лише добрий розум, головне — це раціонально застосовувати його. Р. Декарт План уроку
ХІД УРОКУ І. Організація класу. ІІ. . Актуалізація опорних знань. 1. Аналіз контрольної роботи. Повідомлення статистичних даних: - які бали одержали учні; - поелементний аналіз контрольної роботи. Аналізую допущені помилки. Звертаю увагу на питання теорії, які ще не засвоєні учнями, розв'язую приклади, у яких допущені помилки. Учні виконують роботу над помилками. 2. Підготовчі вправи. Піднесіть до квадрата вираз: а) 2а; б) -3а2; в) 4р3; 2. Подайте у вигляді квадрата вираз: а) 81b2; 6) 4b4; в) 0,04х6; г) 0,16m2; д) 36аb2. Отже, ви зрозуміли, як важливо уміти подавати вираз у вигляді квадрата, підносити вираз до квадрата. Давайте пригадаємо деякі правила роботи з многочленами. 3. Технологія «Мікрофон» Ставлю запитання до учнів. Діти передають один одному мікрофон, про черзі беручи слово. Відповідає тільки той, у кого мікрофон. • Дайте означення многочлена. • Який многочлен називають многочленом стандартного вигляду? • Що називають степенем многочлена? • Як помножити одночлен на многочлен ? • Як помножити многочлен на многочлен? • Що означає розкласти многочлен на множники? • Які способи розкладання многочлена на множники вам відомі? • Як розкладають многочлен на множники способом винесення спільного множника? • Як розкладають многочлен на множники способом групування? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми i мети уроку Ми з вами розкладали многочлен на множники способом винесення спільного множника, способом групування. А сьогодні я хочу дещо полегшити вашу роботу – навчити вас знаходити добутки спряжених виразів. Наприклад, (х+у) та (х-у), (с-d) та (с+d) , (5+а) та (5-а) і інших. - Відповідно до мети уроку кожний із вас повинен поставити власні цілі, над досягненням яких i буде працювати на сьогоднішньому уроці. Подумайте, які це будуть цілі, й обговоріть їх у парах. VI. Пояснення нового матеріалу. 1.Використовую вправи з домашньої роботи для виведення формули (а + b) (а - b) = а2 – b2. На дошці записано: а)(х+у)(х-у)=.... б)(с-d)(с+d)=.... в)(5+а)(5-а)=.... г) (m - 4)(m + 4) =… д)(2-b)(2+b)=.... е) (b+c)(b-c) =.. На практиці досить часто зустрічаються добутки спряжених виразів: m-k і m+k; -3 + 7р і -3 - 7р. Запишемо кінцевий результат до кожної вправи. Звертаю увагу учнів на ці відповіді. Робимо висновок: (а + b)(а - b) = а2 – b2 — формула скороченого множення. (а + b)(а - b)= а2 – b2 2. Робота з підручником. Завдання учням: прочитати правило (§ 16, с. 92), навести власні приклади. V. Узагальнення i систематизація вивченого матеріалу. Розв'язування вправ (усно). Вкажіть правильну рівність:
2. Навчальна гра «Відгадай задумане слово» На дошці заздалегідь заготовлена таблиця-ключ, що дозволяє знайти букви задyманого слова. Букви відповідають виразам, які є відповідями даних завдань
Таблиця-ключ
Задyмане слово «алгебра». Номери завдань написано на дошці. Пропоную розв'язувати вправи послідовно на дошці та в зошитах учнів: наприклад, №544 (а) - на дошці, №544(б) — самостійно. Оскільки номери завдань написано на дошці, учні, які оволоділи теоретичними знаннями, можуть розв'язувати вправи самостійно. Оцінюю роботу учнів. На дошці Самостійно №544(а) №544(б) №547(а,в,д) №547(б,г,д) Вправи, які учні розв'язують самостійно, перевіряю усно, читанням з місця. VI. Підсумок уроку Інтерактивна вправа «Незакінчені речення» VII. Домашнє завдання.
Вправа «Незакінчені речення» Я формулюю незакінчене речення i пропоную учням висловитися щодо підсумку уроку, закінчуючи його. Кожний наступний учасник обговорення повинен починати свій виступ із запропонованої формули: «На сьогоднішньому уроці ми дізналися...», «На сьогоднішньому уроці найважливішим відкритгям для мене було...», «На початку уроку я поставив перед собою мету. Ось як я її досягнув...» Тема уроку: Різниця квадратів двох виразів. Мета:освітня: формувати в учнів уміння користуватися формулою а2–b2 =(а – b)(а + b). розвиваюча: розвивати вміння вільно висловлюватися з теми, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо; виховна: виховувати активність, увагу, інтерес до нових знань i прагнення їх набути, розвивати логічне мислення. Учні повинні: знати формулу (а — b)(а + b)=а2 – b2; уміти використовувати її у двох напрямках та в разі нестандартних ситуацій. План уроку
Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Перевіряю наявність домашнього завдання в учнівських зошитах. Відповідаю на запитання, що виникли під час розв'язування домашніх вправ. ІІІ. Актуалізація опорних знань. Розв'язування тестів. (Роздаю учням аркуші із запитаннями, складеними у вигляді тестів. Завдання повторюють матеріал попереднього уроку. По закінченні відведеного для роботи часу учні обмінюються аркушами. Взаємоперевірка здійснюється в парах. Виставлення оцінок: за 1 правильну відповідь — 2 бали). Тест «Інтелектуальна розминка» 1. Добуток різниці двох виразів та їх суми дорівнює... а) сумі квадратів цих виразів; б) різниці квадратів цих виразів ; в) частці квадратів цих виразів. 2. Щоб знайти добуток різниці двох виразів та їх суми треба квадрати цих виразів... а) додати; б) відняти; в) поділити. 3. Добуток виразу (7a-9b) (7a+9b) дорівнює ... а) 49a2+81b2 ; б) 49a2-81b2 ; в) 81b2-49a2 . 4. Який із виразів зайвий? а) (х + у)2, б) (2х - 3)2, в) (4x — 1)3, г) (7 + у)2; 5. Знайдіть правильну відповідь 16—х2=… а) ( 4-х)(4-х) , б) (х-4)(х+4) , в) (4-х)(4+х) . 6. Серед даних тверджень виберіть правильне: а) х2-4 – різниця квадратів чисел х і 4; б) 36-а2 – добуток спряжених виразів (6-а)(6+а); в) (у-9)2 – різниця квадратів чисел у і 9. IV. Мотивація навчальної діяльності.
Розкладіть на множники: а2 – х4 . Зразок розв'язання: Приклади розв'язуємо поступово, спочатку на дошці, аналогічні — самостійно. а) (5m + 2n)(5m — 2n) = ..., б) (7 а + b)( b — 7 а) = ...; в) 25 - у4 = … ; г) а2 – b2 =… 2. Робота з підручником №551, №553, №557, №559. V. Узагальнення i систематизація вивченого матеріалу. 1. «Математичне лото» Учні одержують картки «Математичного лото», в клітинках якого знаходяться завдання, що необхідно розв'язати. Учні записують розв'язання в зошити, а знайшовши відповідь, накривають завдання карткою. На звороті кожної картки — буква. Таким чином, розв'язавши всі завдання, учні одержують ім'я відомого вченого, якому налeжить вислів: «Математику вже тому вчити треба, що вона розум у порядок приводить» (М. В. Ломоносов).
2. Навчальна самостійна робота І варіант ІІ варіант 1. Подайте у вигляді многочленів: а) (х – у)(х + у); а) (m – n)(m + n); (1 б.) б) (m – 2n)(m+ 2n); б) (х – 7у)(х + 7у); (1 б.) в) (0,2с2 + 2а)(0,2с2 – 2а); в) (3х + 0,1у)(3х – 0,1у); (2 б.) г) (3с – 0,5d)(3с +0,5 d); г) (0,7х + 5у)(0,7х –5 у); (2 б.) 2.Перемножте многочлени: (11a-0,3b) (11a+0,3b) (0,2x-3y)(0,2x+3y) (2 б.) 3. Обчисліть: (4с+2)(4с-2) (5a- b) (5a+b) (1 б.) 4. Додаткове завдання: №561 (а) №561 (б) (3 б.) VІ. Підведення підсумків уроку. 1. На практиці закріпили уміння користуватися формулою (а — b)(а + b)=а2 – b2. 2. Рефлексія. Чи вдалося вам заповнити прогалини в знаннях? Чи продуктивною була ваша робота на уроці? Що нового дізналися? VІІ. Домашнє завдання. §16, № 547, 554. Високий рівень (№ 558, 562) |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |