|
Скачати 28.93 Kb.
|
Тема уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство з декартовою прямокутною системою координат у просторі. Обладнання: модель куба. Хід урокуІ. Аналіз виконання тематичного оцінювання II. Перевірка домашнього завдання В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання. III. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу Відомості про прямокутну систему координатПрямокутна система координат на площині розглядалась у попередніх класах. Кожній точці площини ставиться у відповідність два числа х і у, які називаються координатами точки, і навпаки: кожній парі чисел х і у можна поставити у відповідність лише одну точку площини. Розв'язування задач
Аналогічну систему координат можна ввести і для простору. Нехай х, у, z — три попарно перпендикулярні координатні прямі, які перетинаються в точці О (рис. 248 або рис. 68 із підручника). Ці координатні прямі називаються координатними осями: вісь х, вісь у, вісь z або вісь абсцис, вісь ординат, вісь аплікат відповідно, точку О називають початком координат. Кожна вісь точкою О розбивається на дві півосі — додатну, позначену стрілкою, і від'ємну. Площини, які проходять через х і у, х і z, у і z, називають координатними площинами і позначають відповідно: ху, хz, уz. Координатні площини розбивають весь простір на вісім частин, які називають октантами. Візьмемо довільну точку А і проведемо через неї площину, паралельну уz (рис. 249). Вона перетинає вісь х у деякій точці А1. Координатою х точки А називається число, яке дорівнює за абсолютною величиною довжині відрізка ОА1; додатне, якщо точка А1 лежить на додатній півосі х, від'ємне, якщо вона лежить на від'ємній півосі і дорівнює нулю, якщо точка А, збігається з точкою О. Аналогічно означаємо координати у і г точки А. Координати точки записуватимемо в дужках поряд із позначенням точки: А(х; у; z), інколи позначатимемо точку просто її координатами (х; у; z). Якщо задано систему координат у просторі, то кожній точці простору можна поставити у відповідність три впорядковані дійсні числа х, у, z, і навпаки: кожній трійці чисел х, у, z — єдину точку простору. Розв'язування вправ1. Сторона квадрата ОАВС дорівнює 5 (рис. 250). Знайдіть координати його вершин. 2. Сторона куба (рис. 251) дорівнює 10. Знайдіть координати його вершин. Рис. 251 3. Побудуйте точки А(1; 2; 3), В(3; -1; 3), C(1; 2; 0), F(0; 1, -2), Х(0; 0; -1). 4. Розв'язування задачі № 2 (с. 54) із підручника. 5. Запишіть координати точки А, якщо відомо, що вона розміщена: а) на від'ємній півосі г на відстані 5 від початку координат; б) в площині ху на відстані 3 і 4 від осі х і у відповідно; в) на відстані 3, 4, 5 від координатних площин ху, zх, zу відповідно; г) на відстані 3, 4, 5 від координатних осей х, у, z відповідно. IV. Домашнє завдання§ 4, п. 23; контрольне запитання № 1; задачі № 1, 3 (с. 54—55). V. Підведення підсумку урокуЗапитання до класу
Роганін геометрія 10 клас, урок 45 |
Конспект уроку з геометр ії 9 клас На тему: «Прямокутна система координат... «Прямокутна система координат на площині. Відстань між двома точками із заданими координатами» |
Уроку. Тематичне оцінювання № Мета уроку: перевірка навчальних досягнень... Тематичне оцінювання №6 можна провести шляхом виконання тематичної контрольної роботи |
Тема уроку. Куля і сфера. Взаємне розміщення площини і кулі (сфери) у просторі. Мета уроку Мета уроку: формування понять куля, сфера, центр кулі, радіус кулі, діаметр кулі, діаметрально протилежні точки та вмінь учнів знаходити... |
УРОК №54 Тема уроку. Взаємне розміщення прямої та площини і площин... Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про площину та взаємне розміщення двох площин у просторі; ознайомити... |
Уроку. Тематичне оцінювання №4 Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Перпендикулярність прямих і площин у просторі» |
Урок 24 Тема уроку Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Паралельність прямих і площин у просторі» |
Уроку Мета уроку: формування знань учнів про вектори в просторі, дії над векторами, заданими координатами, Формування вмінь застосовувати... |
Уроку Фронтальна бесіда з класом за контрольними запитаннями №18— 20 з використанням схеми «Вектори в просторі» (див с. 233) |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Україна – наш спільний дім. Мета Обладнання: фізична карта України; зображення державних символів; ілюстрації ХІД УРОКУ |