Ф уроки
ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ
11 кла
с
Книга скачана с сайта ИНр://е kniaa.in.ua
Издательская группа «Основа» — «Электронные книги»
Харків
«Видавнича група “Основа”» 201
1УДК 37.016+930.85 ББК 74.26+63.3(ТТД)-7 К64
Серія «Усі уроки» Заснована 2008 року
Кондратюк Н. В.
К64 Усі уроки художньої культури. 11 клас. — X. : Вид. група «Основа», 2011. — 223, [1] с.: табл., схеми. — (Серія «Усі уроки»).
ІвВИ 978-617-00-0985-2.
Видання містить календарне планування та структуровані розробки уроків із курсу «Художня культура» для 11-го класу, складені відповідно до чинної навчальної програми 2010 року з художньої культури для загальноосвітніх навчальних закладів. Поряд із традиційними уроками наведено значну кількість нетрадиційних форм проведення уроків (усний журнал, віртуальна екскурсія, ділова гра, уявна мандрівка та ін.).
Для вчителів художньої культури і студентів вищих навчальних закладів відповідного фаху.
ISBN 978-617-00-0985-2
© Кондратюк Н. В., 2011 © TOB «Видавнича група “Основа”», 2011
УДК 37.016+930.85 ББК 74.26+63.3(ТТД)-
7ЗМІСТ
Урок М 3. Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм утілення всеосяжної геніальної натури митця («Джоконда»,
«Тайна вечеря»). Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв’язку з природою («Сікстинська Мадонна», «Прекрасна садівниця»), благородного і духовного спілкування людей (фреска «Афінська школа») 48
Тема 4. Видатні живописці Іспанії 61
Урок № 4. Ель Ґреко — поєднання візантійських та готичних традицій у творчості. Дієґо Веласкес: вершина іспанського живопису XVII ст. Франсіско Гойя — найвизначніший, неперевершений живописець і графік XIX ст. Сальвадор Далі — яскравий виразник модерністських течій у культурі XX ст 61
Урок М 8. Багдадська книжкова мініатюра. Турецьке гончарне
мистецтво. Дамаські тканини. Іранське килимарство ... 115
Урок №15. Франція — батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). Кіно СІЛА. Основні жанри американського кіно (пригодницький, мюзикл, бойовик, фантастика, фільми жахів, фільми катастроф та ін.) .... 193
ПЕРЕДНЄ СЛОВО
В 11-му класі відбувається узагальнення мистецьких знань учнів, набутих під час навчання у 1—10-х класах, і втілюється ідея пропедевтики культурологічної освіти, що є базовою у старшій школі. Завдяки такому підходу забезпечуються послідовність і наступність змісту художньо-естетичної освіти, що систематизовано за видами мистецтва на прикладі світових взірців курсу «Зарубіжна художня культура» в 11-му класі.
Згідно з оновленою 2010 року програмою курсу (авт. Л. М. Ма- сол, Н. Є. Миропольська) змістове наповнення тем передбачає формування в учнів ціннісно-смислових, загальнокультурних, навчально-пізнавальних та інформаційних компетенцій (що досягається вивченням шедеврів мистецтва різних епох і народів), а також комунікативних, творчо-діяльнісних і самоосвітніх компетенцій (що передбачає опанування учнями досвіду самостійної творчої діяльності, сприймання цієї діяльності як невід’ємної складової свого життя).
Орієнтовні практичні завдання до тем спрямовані на формування потреби у спілкуванні з творами мистецтва, розвиток творчих здібностей учнів та розширення їх внутрішнього досвіду, наповненого особистісним смислом.
Пропонований посібник покликаний допомогти вчителеві художньої культури ефективно розв’язати важливі завдання курсу.
Структура та зміст видання повною мірою відповідають вимогам чинної навчальної програми 2010 року «Художня культура. 11-й клас».
Посібник містить календарне планування уроків художньої культури в 11-му класі, а також структуровані плани-конспекти уроків.
Заняття, що розроблені відповідно до класичної структури уроків, містять змістовний теоретичний матеріал за темою уроку, запитання й завдання для перевірки та закріплення набутих знань і цікаві практичні завдання, що сприятимуть розвитку стійкого інтересу до вивчення предмета й набуттю художнього досвіду з чіткою проекцією на постійне художньо-естетичне самовдосконалення.
Поряд із традиційними уроками наведено значну кількість нетрадиційних форм проведення уроків (усний журнал, віртуальна екскурсія, телепередача, уявна мандрівка, ділова гра та ін.).
Докладні плани-конспекти містять різноманітний та інформативний матеріал до уроків, який учитель може використовувати на власний розсуд — повністю або частково (під час уроку або у по- заурочній діяльності — для проведення тематичних тижнів художньої культури у школі).
Варто зазначити, що в оснащенні до кожного уроку запропоновано значний обсяг творів для сприймання (репродукцій художніх творів (архітектурних, скульптурних, живописних, декоративно- прикладного мистецтва та ін.); аудіозаписів фрагментів музичних творів; відеозаписів фрагментів кінофільмів та вистав тощо). Автор свідомо розширив арсенал цих матеріалів, щоб учитель мав змогу обирати певні твори, ураховуючи власні можливості, а також наявність якісних репродукцій художніх творів, аудіо- та відеозаписів та необхідного обладнання.
Учитель також може застосовувати творчий підхід до використання матеріалу посібника, зважаючи на рівень навчальних досягнень учнів конкретного класу, власні напрацювання, специфічні умови викладання курсу тощо. Це стосується, зокрема, активного використання музичного ряду під час опанування тем «Архітектура світу», «Скульптура — гімн людині», «Образотворче мистецтво Італії: Епоха „титанів“», «Видатні живописці Іспанії», «Фламандський і голландський живопис», «Російський живопис», «Образотворче мистецтво Далекого Сходу», «Декоративно-прикладне мистецтво Близького Сходу» та ін., тобто тем із вивчення візуальних видів мистецтва.
Посібник стане у пригоді як досвідченим учителям, так і початківцям, які ще не мають досвіду викладання курсу «Художня культура», а також студентам вищих навчальних закладів відповідного фаху.КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
«Зарубіжна художня культура. 11-й клас» (рівень — стандарт)
17 год (0,5 год на тиждень), 1 год — резервний час
№
уроку
|
Тема уроку
|
Практичні завдання
|
Розділ І. ВІЗУАЛЬНІ МИСТЕЦТВА
|
Темаї. Архітектура світу
|
1
|
Перлини готики. Взірці архітектури бароко. Модерн в архітектурі. Культова арабо- мусульманська архітектура. Храми Індії. Храми Далекого Сходу
|
Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Архітектура світу»)
|
Тема 2. Скульптура — гімн людині
|
2
|
Античні скульптори (Мирон, Фідій, Пракситель та ін.). Мікеланджело — утілене відчуття форми («Оплакування Христа», «Давид», «Мойсей», гробниця Медичі та ін.)
|
Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінки «Антична скульптура», «Скульптури Мікеланджело Буонарроті — утілене відчуття форми»)
|
Тема 3. Образотворче мистецтво Італії: Епоха «титанів»
|
3
|
Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм утілення всеосяжної геніальної натури митця («Джоконда», «Тайна вечеря»). Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв’язку з природою («Сікстин- ська Мадонна», «Прекрасна садівниця»), благородного і духовного спілкування людей (фреска «Афінська школа»)
|
Складання репродукцій картин «Джоконда» Леонардо да Вінчі та «Тайна вечеря» Рафаеля Санті із пазлів;
складання альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінки «Творчість Леонардо да Вінчі» та «Творчість Рафаеля Санті»)
|
|