|
Скачати 488.78 Kb.
|
Головне управління освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи Затверджено Рішенням обласної Експертної комісії науково-методичного Центру практичної психології і соціальної роботи інститут післядипломної педагогічної освіти чернівецької області від 1 листопада 2012р. протокол № 22 Голова Експертної комісії Романовська Д. Д.___________________ Програма корекційно-відновлювальних занять для індивідуальної роботи з дітьми із ЗНМ (загальним недорозвитком мовлення) Укладач: Практичний психолог ДНЗ № 45 Коханюк Н. Б. Чернівці 2012 рік Пояснювальна записка Дошкільний вік має особливо важливе значення для розвитку психіки та формування особистості дитини. Це час, коли малюк вчиться ходити, коли за допомогою дорослого пізнає світ, починає розуміти призначення предметів; у цей час закладається основа майбутніх рис характеру та здібностей дитини, формується ставлення до себе та навколишнього світу, інтенсивно розвивається мовлення. Працюючи з малюками та проводячи дослідження рівнів розвитку пізнавальних психічних процесів на різних вікових етапах розвитку дошкільника, практичний психолог має змогу виявити проблемні зони розвитку кожної дитини зокрема. У своїй роботі практичним психологам досить часто доводиться зустрічатися зі специфічною категорією дітей, які потребують комплексного педагогіко-психологічного впливу. Однією із таких категорій є діти із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ). Малюк із ЗНМ має свої особливості, які необхідно враховувати у навчально-виховній роботі. Поруч із мовленнєвими порушеннями, у них спостерігаються вторинні відхилення у формуванні психічних процесів, що потребують специфічної роботи практичного психолога, а саме:
Це створює додатковий психологічний бар’єр у спілкуванні як з дорослими, так і з однолітками. Останні часто висміюють, дражнять, не приймають до гри таких дітей. Все вищезазначене свідчить про важливість комплексного психолого - педагогічного впливу на особистість дошкільника із ЗНМ, необхідність надання кваліфікованої як логопедичної, так і психологічної допомоги. Структура корекційної програми
До корекційної роботи залучаються діти, в яких виявлено загальний недорозвиток мовлення та низький рівень розвитку пізнавальних психічних процесів загалом.
Заняття проводяться індивідуально або в малих (3-4 особи) групах. Частота занять – 1 раз на тиждень. Тривалість 1 година. Кількість занять – 20.
Високий та середній рівень розвитку пізнавальних психічних процесів (пам’яті, мислення, уваги, мовлення) за результатами діагностики після участі дитини в корекційній роботі. |
ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВОЇ ТЕРАПІЇ У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ У статті розкрито основні питання використання ігрової терапії у роботі з дітьми дошкільного віку. Дано опис програми корекційно-розвивальних... |
Програма корекційно розвиваючих занять з формування мотивації учбової... Програма корекційно розвиваючих занять з формування мотивації учбової діяльності у підлітків |
Завдання для самостійної та індивідуальної роботи всіх форм навчання ... |
Корекційно-розвивальна програма роботи батьківського клубу «Спілкуємось... Корекційно-розвивальна програма роботи батьківського клубу «Спілкуємось з любов’ю» |
Методичні рекомендації для підготовки до семінарських занять, самостійної... Кафедра управління, адміністративного права і процесу та адміністративної діяльності |
РОЗВИТОК І КОРЕКЦІЯ НА УРОЦІ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ В статті розглянуті деякі питання інтенсифікації навчально-виховного процесу через упровадження корекційно-розвивальних вправ у структуру... |
Практичний психолог Торезької ЗШ І-ІІІ ст. №11 Пропонуються матеріали роботи з вчителями, батьками та учнями, авторська корекційно-розвивальна програма Попередження неуспішності... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ТА... МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ТА ІНДИВІДУАЛЬНОЇ РОБОТИ |
Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи навчальної дисципліни „Податкова система” обговорено та схвалено на засіданні... |
Програма корекційно розвивальних занять для учнів перших класів Я першокласник Без адаптації неможлива соціалізація – щоденний процес входження дитини у нові соціальні ситуації, у нові системи взаємодії з оточенням.... |