Програма корекційно-відновлювальних занять для індивідуальної роботи з дітьми


Скачати 488.78 Kb.
Назва Програма корекційно-відновлювальних занять для індивідуальної роботи з дітьми
Сторінка 1/6
Дата 13.07.2013
Розмір 488.78 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
  1   2   3   4   5   6
Головне управління освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації

Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи

Затверджено

Рішенням обласної Експертної комісії

науково-методичного Центру

практичної психології і соціальної роботи

інститут післядипломної педагогічної освіти чернівецької області

від 1 листопада 2012р.

протокол № 22

Голова Експертної комісії

Романовська Д. Д.___________________

Програма корекційно-відновлювальних занять для індивідуальної роботи з дітьми

із ЗНМ

(загальним недорозвитком мовлення)
Укладач:

Практичний психолог ДНЗ № 45

Коханюк Н. Б.


Чернівці

2012 рік
Пояснювальна записка

Дошкільний вік має особливо важливе значення для розвитку психіки та формування особистості дитини. Це час, коли малюк вчиться ходити, коли за допомогою дорослого пізнає світ, починає розуміти призначення предметів; у цей час закладається основа майбутніх рис характеру та здібностей дитини, формується ставлення до себе та навколишнього світу, інтенсивно розвивається мовлення.

Працюючи з малюками та проводячи дослідження рівнів розвитку пізнавальних психічних процесів на різних вікових етапах розвитку дошкільника, практичний психолог має змогу виявити проблемні зони розвитку кожної дитини зокрема.

У своїй роботі практичним психологам досить часто доводиться зустрічатися зі специфічною категорією дітей, які потребують комплексного педагогіко-психологічного впливу. Однією із таких категорій є діти із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ).

Малюк із ЗНМ має свої особливості, які необхідно враховувати у навчально-виховній роботі. Поруч із мовленнєвими порушеннями, у них спостерігаються вторинні відхилення у формуванні психічних процесів, що потребують специфічної роботи практичного психолога, а саме:

  • Повна відсутність мовлення чи наявність звуконаслідувань зі значним використанням міміки та жестів;

  • Формальне, поверхневе чи вибіркове спілкування;

  • Недостатнє розуміння зверненого до них мовлення;

  • Низька мотивація до комунікації;

  • Слабкий розвиток наслідувальної діяльності;

  • Нестійкість уваги та всіх видів пам’яті;

  • Невміння гратися разом чи хоча б поруч та ін.

Це створює додатковий психологічний бар’єр у спілкуванні як з дорослими, так і з однолітками. Останні часто висміюють, дражнять, не приймають до гри таких дітей.

Все вищезазначене свідчить про важливість комплексного психолого - педагогічного впливу на особистість дошкільника із ЗНМ, необхідність надання кваліфікованої як логопедичної, так і психологічної допомоги.

Структура корекційної програми



  1. Мета:

  • розвиток пізнавальних психічних процесів (сприймання, пам’яті, мислення, уваги, мовлення),

  • розвиток дрібної моторики руки,

  • розвиток емоційної сфери та комунікативних навичок спілкування.




  1. Завдання:

    • Розвивати пізнавальну активність;

    • Розвивати пізнавальні психічні процеси: сприймання, спостережливість, продуктивні способи запам’ятовування та пригадування, вміння рівномірного розподілу уваги, процеси мислення (аналізу, синтезу, узагальнення, класифікації, умовиводів, розуміння причинно-наслідкових зв’язків), мовлення.

    • Розвивати дрібну моторику рук;

    • Розвивати вміння розуміти власні емоції та вміння розрізняти емоції інших людей;




  1. Критерії добору в корекційну групу

До корекційної роботи залучаються діти, в яких виявлено загальний недорозвиток мовлення та низький рівень розвитку пізнавальних психічних процесів загалом.


  1. Напрямки корекційної роботи

    • Розвиток сприймання, уваги;

    • Розвиток зорової і слухової пам’яті;

    • Розвиток зв’язного мовлення;

    • Розвиток мислення;

    • Розвиток впевненості у собі, підвищення самооцінки.




  1. Організація занять

Заняття проводяться індивідуально або в малих (3-4 особи) групах. Частота занять – 1 раз на тиждень. Тривалість 1 година. Кількість занять – 20.


  1. Структура занять

    • Вступна частина: привітання, вправи на розвиток емоційної сфери, створення позитивно-емоційної атмосфери, налаштування на роботу;




  • Основна частина: дидактичні ігри та вправи на розвиток сприймання, уваги, спостережливості, зосередженості, пам’яті, мислення мовлення, дрібної мускулатури пальців рук;




  • Заключна частина: рефлексія заняття, підбиття підсумків, прощання.



  1. Критерій ефективності програми

Високий та середній рівень розвитку пізнавальних психічних процесів (пам’яті, мислення, уваги, мовлення) за результатами діагностики після участі дитини в корекційній роботі.

  1   2   3   4   5   6

Схожі:

ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВОЇ ТЕРАПІЇ У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
У статті розкрито основні питання використання ігрової терапії у роботі з дітьми дошкільного віку. Дано опис програми корекційно-розвивальних...
Програма корекційно розвиваючих занять з формування мотивації учбової...
Програма корекційно розвиваючих занять з формування мотивації учбової діяльності у підлітків
Завдання для самостійної та індивідуальної роботи всіх форм навчання
...
Корекційно-розвивальна програма роботи батьківського клубу «Спілкуємось...
Корекційно-розвивальна програма роботи батьківського клубу «Спілкуємось з любов’ю»
Методичні рекомендації для підготовки до семінарських занять, самостійної...
Кафедра управління, адміністративного права і процесу та адміністративної діяльності
РОЗВИТОК І КОРЕКЦІЯ НА УРОЦІ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
В статті розглянуті деякі питання інтенсифікації навчально-виховного процесу через упровадження корекційно-розвивальних вправ у структуру...
Практичний психолог Торезької ЗШ І-ІІІ ст. №11
Пропонуються матеріали роботи з вчителями, батьками та учнями, авторська корекційно-розвивальна програма Попередження неуспішності...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ТА...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ТА ІНДИВІДУАЛЬНОЇ РОБОТИ
Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи
Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи навчальної дисципліни „Податкова система” обговорено та схвалено на засіданні...
Програма корекційно розвивальних занять для учнів перших класів Я першокласник
Без адаптації неможлива соціалізація – щоденний процес входження дитини у нові соціальні ситуації, у нові системи взаємодії з оточенням....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка