Дистанційний курс дисципліни «Соціолінгвістика» покликаний ознайомити з галуззю мовознавства, яка вивчає мову у зв’язку з соціальними умовами її існування


Скачати 1.3 Mb.
Назва Дистанційний курс дисципліни «Соціолінгвістика» покликаний ознайомити з галуззю мовознавства, яка вивчає мову у зв’язку з соціальними умовами її існування
Сторінка 1/13
Дата 21.03.2013
Розмір 1.3 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13
Передмова
Зміст курсу

Дистанційний курс дисципліни «Соціолінгвістика» покликаний ознайомити з галуззю мовознавства, яка вивчає мову у зв’язку з соціальними умовами її існування, тобто показати комплекс зовнішніх обставин, у яких реально функціонує та розвивається мова. Важливу частину курсу становить тлумачення специфіки соціолінгвістичного підходу до мови і відміни цієї наукової дисципліни від «чистої» лінгвістики.

Цілі та завдання

Метою викладання дистанційного курсу «Соціолінгвістика» є формування системи спеціальних знань і практичних навичок соціолінгвістичного підходу до мови.

Цей курс передбачає теоретичну та практичну підготовку для розуміння специфіки соціолінгвістичного підходу до мови, зокрема:

  • розгляд витоків соціолінгвістики;

  • визначення її статусу серед інших лінгвістичних дисциплін;

  • визначення об’єкту соціолінгвістики, головних понять, якими вона користується;

  • визначення більш типових проблем, які входять до компетенції соціолінгвістики;

  • визначення її методів дослідження та встановлених наприкінці ХХ століття напрямків.

Інформація про автора

Шавва Тетяна Юріївна – старший викладач кафедри романо-германської філології ЛНУ імені Тараса Шевченка.

Матеріали курсу:

Знайомство з автором

Вітаю Вас!

Мене звуть Шавва Тетяна Юріївна. Під час вивчення курсу я буду виконувати функції тьютора, допомагати в опануванні знань у галузі мовознавства, зокрема соціолінгвістики, що є складовою частиною Вашої гуманітарної підготовки. Це допоможе Вам почувати себе упевненіше у майбутній професії з точки зору соціолінгвістичного підходу до мови, яку Ви будете викладати. Бажаю успіхів!

Методологічні рекомендації щодо роботи з курсом:

  • Мотивація навчальної діяльності

Після вивчення курсу Ви зможете розуміти увесь комплекс зовнішніх обставин, у яких реально функціонує і розвивається мова: спільноту людей, які використовують дану мову, соціальну структуру цієї спільноти, різницю між літніми носіями мови, соціальним статусом, рівнем культури та освіти, місцем проживання, а також різницею в їхній мовній поведінці залежно від ситуації спілкування. Ви зрозумієте також специфіку соціолінгвістичного підходу до мови і її відмінність від «чистої» лінгвістики.

  • Як працювати з курсом, порядок консультацій:

  • Перегляньте планування курсу.

  • Усвідомте цілі і завдання розділу.

  • Проаналізуйте свої можливості і доцільність вивчення курсу.

  • Уважно перегляньте рекомендовану літературу з курсу навчання.

  • Уважно ознайомтесь з питаннями, що подані до кожного заняття курсу.

  • Під час опрацьовування тем курсу перегляньте рекомендовану літературу до кожного заняття.

  • Кожне питання, яке розглядається, пов’язуйте з питаннями, які розглядались раніше.

  • Консультації проводитимуться з кожної теми курсу у відповідний час, обговорений з кожним слухачем.

Що Ви повинні знати: витоки соціолінгвістики, її статус серед інших лінгвістичних дисциплін, її об’єкт, основні поняття, якими вона користується, найбільш типові проблеми щодо до її компетенції, методи дослідження і напрямки, сформовані наприкінці ХХ століття.

Форма підсумкового контролю: залік.

Критерії рейтингу:

Максимальна кількість балів яку Ви можете отримати під час вивчення дисципліни складає 200 балів. Балами оцінюється кожна підсумкова робота, яку Ви виконуєте після вивчення курсу. Допуском до вивчення наступного модулю є виконання практичних завдань, написання рефератiв, виконання проектів які повинні бути зараховані, а також написання проміжних тестів, за які Ви повинні отримати: перший модуль - не менш 70 балів (максимальна кiлькiсть балiв 140), другий модуль – не менш 70 балiв (максимальна кiлькiсть балiв 140). При наявності всіх зарахованих практичних завдань, проміжних тестів, виконаних рефератів та проектів Ви допускаєтеся до написання підсумкового тесту (складання іспиту).

Оцінка ЕСТS

Сума балів

Оцінка

Визначення

А

180-200

5 «відмінно»

Відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок

В

168-178

4 «дуже добре»

Вище середнього рівня з кількома помилками

С

134-166

4 «добре»

В цілому правильна робота з певною кількістю значних помилок

D

116-132

3 „задовільно”

Непогано, але зі значною кількістю недоліків

Е

100-114

3 «достатньо»

Виконання відповідає мі­німальним критеріям



до 100

2 «незадовільно»

Потрібно попрацювати пе­ред тим, як перескласти

F

до 60

2 «незадовільно»

Необхідна серйозна подаль­ша робота, обов'язковий повторний курс


Протягом вивчення одного модулю студент повинен засвоїти теоретичні знання, відпрацювати практичні заняття, займатись самостійною роботою. Теоретична, практична частини і самостійна робота оцінюються в 100 балів (кожен розділ).

Як готуватися до заліку.

Підготовка до заліку передбачає:

  • Своєчасну підготовку до кожного заняття.

  • Роботу з матеріалом, який міститься в цьому курсі, а також з додатковою літературою.

  • Відпрацювання усіх завдань, які надаються до курсу і відповідають усім його вимогам.

Ключові слова курсу (поняття, що будуть уведені в курсі):

Соціолінгвістика, статус соціолінгвістики, об’єкт соціолінгвістики, генеративна лінгвістика, мовний код, субкод, мовна ситуація, білінгвізм, соціолект, арго, жаргон, сленг, діглоссія, комунікація, комунікативна ситуація.

Актуалізація опорних знань.

При вивченні предмету «Соціолінгвістика» студент повинен володіти базовими знаннями з мовознавства, що набагато полегшить розуміння курсу.

Глосарій:

- екзоглосна мовна ситуація – сукупність різних мов;

- ендоглосна мовна ситуація – сукупність підсистем однієї мови
Робоча навчальна програма з потижневим плануванням:

РОБОЧА ПРОГРАМА

з курсу “ Соціолінгвістика”

для студентів 5 курсу спеціальності „Мова та література (німецька)” 7.030502

дистанційної форми навчання X семестр.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

Схожі:

Дистанційний курс дисципліни «Фінансова діяльність суб’єктів господарювання»...
Розкрито зміст, особливості формування, обліку і використання його окремих видів. Також освітлено питання, що стосуються грошових...
Курс лекцій Укладач
Одним словом, взаємовідносин, що їх Дарвін називає умовами, які породжують боротьбу за існування. 1
ДИСТАНЦІЙНИЙ КУРС З ПЕДАГОГІКИ Луганськ 2006 Передмова
Одне з провідних місць у цьому процесі належить циклу педагогічних дисциплін, зокрема курсу “Педагогіка”
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ
Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень і речень називається
Екзаменаційні питання з дисципліни Мова ЗМІ
Лексикологія як розділ мовознавства та її зв’язок з іншими лінгвістичними дисциплінами
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Робоча програма з навчальної дисципліни «Кримінологія» для студентів за галуззю знань 0304 Право напрямом підготовки 030401Правознавство...
Кафедра українознавства Г. Г. Кривчик, С. Г. Руденко Дистанційний курс Історія України
Мовляв, ми ж її вже вивчали в школі, та й взагалі для чого майбутньому інженеру-будівельнику, архітектору або економісту марно витрачати...
Психологія мовлення як наука
Особливо тісні зв'язки мовознавства з психологією, вже в 19 столітті що викликали вторгнення психологічних методів і ідей в мовознавство....
Підготовка до ЗНО- дистанційний курс «Як створити власне висловлення»
Робота в межах дистанційного курсу передбачає суб'єкт-суб'єктні відносини, більшу рівноправність між учнем і вчителем й не лише свободу...
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Курс “Історія держави та права України” призначений для вивчення студентами юридичного факультету Національного університету ДПС...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка