|
Скачати 2.4 Mb.
|
Технологія виготовлення аплікації з текстильних матеріалів та фурнітури Автор: Шульга Тетяна Іванівна,вчитель трудового навчання СШ № 313 м. Києва Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми “Технології. 10-11 класи.” Даний модуль доцільно використовувати для класів до 27 чоловік (без поділу на групи) та в школах з недостатнім матеріальним забезпеченням (передбачається використання старого одягу та фурнітури). Аплікація – один із видів декоративно-ужиткового мистецтва, може використовуватися для оздоблення одягу, головних уборів, предметів інтер’єру, аксесуарів. В якості матеріалів для аплікації може слугувати будь-який текстильний матеріал і фурнітура (сукно, драп, фетр, шовк, вовна, синтетика, мереживо, оксамит, штучне хутро, бавовна, нитки, пряжа, стрічки, тасьма, гудзики, кнопки, бісер, намистини тощо.) Для надання об’єма аплікації використовується синтапон. Виріб з аплікацією можна виготовляти з використанням машинних швів, ручних стібків і за допомогою клейових матеріалів (текстильного клею, термоплівки, прошитого флізеліну, клею ПВА.) Виготовлення виробів технікою аплікації відповідно до структури та змісту програми виконується через проектно-технологічну діяльність. Основним принципом варіативного модуля є творчий підхід. Вчитель повинен сформувати в учнів художньо-конструкторські якості, спонукати до предметно-перетворювальної діяльності, пошуку. Практичним результатом роботи за даним модулем має бути проект, який має складатися з портфоліо та виготовленого виробу. Орієнтовний план захисту проекту: 1)відповідність готового виробу задуму; 2) витрати часу та грошей при виготовленні виробу; 3)що нового внесено у технологію виготовлення та оформлення даного виробу; 4) обгрунтування вартості виробу та порівняння з аналогічними на виставках, у магазинах; 5) труднощі, які виникали при виконанні проекту, шляхи їх подолання; 6) порівняння результатів за завданнями проекту; 7) як досягти кращих результатів; 8) плани на майбутнє. Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу знанню та дотриманню правил техніки безпеки, санітарно-гігієнічних вимог та організації робочого місця. Тематичний план
Програма
Орієнтовний перелік об’єктів праці Настінні панно, картини, міні-панно, килимки, покривала, декорації для лялькового театру, дитячі ігрові килимки, декоративні наволочки, сумки, оздоблення одягу тощо. Інструменти , обладнання та пристосування
Матеріали Тканина різної фактури та волокнистого складу (натурального та хімічного походження), трикотаж, неткані матеріали (прошитий флізелін, синтапон), нитки швейні, вишивальні; пряжа, атласні стрічки, тасьма, мереживо, гудзики, кнопки,намистини,бісер, стеклярус. Література 1. Ганжа П. Таємниці українського ремесла. – К.: Мистецтво, 1996. – 163 с. 2. Джинн Уэллс. Пейзажи из ткани. Изысканная аппликация. –М.: Мой мир, 2007. – 70 с.: ил. 3. Сензюк П.К. Композиція в декоративному мистецтві. – К.: Радянська школа, 1988. – 124 с. 4. Журнал “Рукоделие” (“Единственная” , идеи для вашего дома). – №2, 5; 2005; № 3, 6, 10; 2006. – 75 с. Список сайтів 1. onmckim.com.ua 2. club.osinka.ru Технологія в’язання гачком Автор: Шемчук Світлана Василівна, СШ № 251 Деснянського району, м. Київ Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми “Технології. 10-11 класи”. Програмою модуля передбачено ознайомлення учнів з одним із найдавніших і найпоширеніших видів декоративно-ужиткового мистецтва – в’язанням гачком. Пройшовши через віки, в’язання гачком дійшло до наших днів, отримало величезний розвиток і займає не останнє місце серед цілого ряду найулюбленіших занять рукодільниць. Багато красивих, корисних і необхідних у повсякденному житті речей можна виготовити, вміючи в’язати. Клубок ниток і невеличкий інструмент – гачок – приховують у собі необмежені можливості. Сьогодні в’язання гачком проходить новий виток популярності, адже це захоплююче та нескладне заняття дає змогу за порівняно короткий час виготовляти красиві та унікальні речі, а навчитися в’язати гачком нескладно, навіть легше, ніж спицями. Крім того, до цього часу не придумано машину, яка б імітувала в’язання гачком (на відміну від в’язання спицями), а ручна робота цінується у всьому світі. Вивчення технології виготовлення виробів, в’язаних гачком передбачається через проектно-технологічну діяльність. Як результат роботи над змістом модуля, учні мають виконати проект. Проект має складатись із 1) портфоліо, куди входить: обґрунтування вибору теми проекту, його актуальність, план роботи з виконання проекту, план проектної діяльності, вимоги до виробу чи критерії виробу, визначення необхідних знань та умінь, інформація про еволюцію техніки чи виробу, вироби-аналоги та їх аналіз, конструювання власного виробу (опис, ескізні замальовки – клаузура; схеми; креслення; технологія виготовлення виробу), добір матеріалів за їх властивостями; добір інструментів; економічне обґрунтування; міні-маркетингові дослідження, реклама; фото готового виробу; 2) виготовленого виробу. Великий інтерес учнів має викликати можливість використання сучасних електронних програм на стадії створення схеми візерунка для в’язання (наприклад, My Crochet rus ), добору кольорової гами (наприклад, Random Stripe Generator) і розрахунку параметрів майбутнього в’язання – розмірів виробу та щільності в’язання по вертикалі та горизонталі (наприклад, Calling knitting) . При виготовленні задуманого виробу можна використовувати різні способи виконання в’язаного полотна. Особливо цікавими виглядають вироби, де поєднуються між собою різні види візерунків в’язання. Під час виконання проекту важливо звертати увагу на його матеріалоємність і вартість. Захист проекту можна здійснювати за таким орієнтовним планом: чи відповідає готовий виріб задуму, розробленим критеріям; які орієнтовні матеріальні затрати, скільки часу виготовлявся виріб; що нового внесено у технологію виготовлення подібних виробів, оформлення виробу; яка орієнтовна вартість виробу та її порівняння з вартістю таких виробів у художніх салонах, ринках тощо; які труднощі виникали під час виконання творчого проекту, шляхи їх подолання; порівняння реальних результатів із завданнями, які планувались з виконання творчого проекту; чому отримали саме такий результат; що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи; плани на майбутнє. Для захисту проекту можна використати презентацію проекту, виконану в програмі, наприклад, PowerPoint. Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічним вимогам. Тематичний план
Програма
Орієнтовний перелік об’єктів праці Серветки, сумки невеликих розмірів, шалик, шаля чи палантин, чохли чи сумочки для мобільного телефону або окулярів, скатертина (кругла, квадратна), прихватки чи підставки під гаряче, дитячий килимок, наволочка на диванну подушку, покривало, одяг для дорослих чи дітей, в’язані іграшки тощо. Інструменти та пристосування 1. Ножиці. 2. Гачки різної товщини та довжини. 3. Олівець. 4. Голки. 5. Сантиметрова стрічка. 6. Вилка для в’язання. 7. Мотовило для перемотування ниток. 8. Булавки. Матеріали Різні за товщиною, кольором та волокнистим складом нитки для в’язання гачком. Література 1. Волшебный клубок. – М.: АСТ, Астрель, 2001. 2. Золушка вяжет. – № 2 (103). – 2003. 3. Еременко Т.И. Кружок вязания крючком: Пособие для учителя. – М.: Просвещение, 1984. 4. Еременко Т.И. Рукоделие. – М.: Легкая и пищевая промышленность, 1981. 5. Кульська-Кравченко Н.М. Декоративні в’язані вироби. – К.: Техніка, 1985. 6. Кульська-Кравченко Н.М. Техніка в’язання крючком. – К.: Техніка, 1977. 7. Магия вязания. – К.: СПД Задорожный М.В., 2001. 8. Мульги А.Я. Рукоделие в школе. – М.: Просвещение, 1971. 9. Парад прихваток разной формы // Валя-Валентина. – 2003. – №7. 10. Прикрась свій дім / Л.П.Гура, Л.Є. Жоголь, Н.М.Ісупова. – К.: Техніка, 1990. 11. Рукоделие: Популярная энциклопедия/Гл. ред. И.А.Андреева. – М.: Большая Рос. Энциклопедия, 1992. 12. Техника рекоделия: В 2 ч. Ч.1. Вязание на спицах. Вязание крючком. Вышивание крестом. Цветное вышивание/ Пер. с нем. Т.Н.Дорожкиной. – Мн.: Полымя, 1994. 13. Узоры для вязаний крючком/ Сост. Лотоцкая Л.В., Лотоцкая О.А. – К.: Будівельник, 1993. 14. Чудесные прихватки – хороший подарок для хазяйки // Валентина. – 2003. – №10. Інтернет-посилання 1. //by-hand.ru/item/view/1336/ 2. //club.osinka.ru/forum-12 3. //crochet.korabel.net/home_textile/ 4. //forum/sudaruschka.int.ru/index/ 5. /klubochek.net/igrushki_i_interyer/ 6. //kru4ok.ru/category/vyazanye-igrushki/ 7. //petli.sitecity.ru/text_1704043843…1704044203 8. //rukodelie.by/_inc/zoom_image.php?img Технологія в’язання гачком Автор: Шемчук Світлана Василівна, СШ № 251 Деснянського району, м. Київ Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми “Технології. 10-11 класи”. Програмою модуля передбачено ознайомлення учнів з одним із найдавніших і найпоширеніших видів декоративно-ужиткового мистецтва – в’язанням гачком. Пройшовши через віки, в’язання гачком дійшло до наших днів, отримало величезний розвиток і займає не останнє місце серед цілого ряду найулюбленіших занять рукодільниць. Багато красивих, корисних і необхідних у повсякденному житті речей можна виготовити, вміючи в’язати. Клубок ниток і невеличкий інструмент – гачок – приховують у собі необмежені можливості. Сьогодні в’язання гачком проходить новий виток популярності, адже це захоплююче та нескладне заняття дає змогу за порівняно короткий час виготовляти красиві та унікальні речі, а навчитися в’язати гачком нескладно, навіть легше, ніж спицями. Крім того, до цього часу не придумано машину, яка б імітувала в’язання гачком (на відміну від в’язання спицями), а ручна робота цінується у всьому світі. Вивчення технології виготовлення виробів, в’язаних гачком передбачається через проектно-технологічну діяльність. Як результат роботи над змістом модуля, учні мають виконати проект. Проект має складатись із 1) портфоліо, куди входить: обґрунтування вибору теми проекту, його актуальність, план роботи з виконання проекту, план проектної діяльності, вимоги до виробу чи критерії виробу, визначення необхідних знань та умінь, інформація про еволюцію техніки чи виробу, вироби-аналоги та їх аналіз, конструювання власного виробу (опис, ескізні замальовки – клаузура; схеми; креслення; технологія виготовлення виробу), добір матеріалів за їх властивостями; добір інструментів; економічне обґрунтування; міні-маркетингові дослідження, реклама; фото готового виробу; 2) виготовленого виробу. Великий інтерес учнів має викликати можливість використання сучасних електронних програм на стадії створення схеми візерунка для в’язання (наприклад, My Crochet rus ), добору кольорової гами (наприклад, Random Stripe Generator) і розрахунку параметрів майбутнього в’язання – розмірів виробу та щільності в’язання по вертикалі та горизонталі (наприклад, Calling knitting) . При виготовленні задуманого виробу можна використовувати різні способи виконання в’язаного полотна. Особливо цікавими виглядають вироби, де поєднуються між собою різні види візерунків в’язання. Під час виконання проекту важливо звертати увагу на його матеріалоємність і вартість. Захист проекту можна здійснювати за таким орієнтовним планом: чи відповідає готовий виріб задуму, розробленим критеріям; які орієнтовні матеріальні затрати, скільки часу виготовлявся виріб; що нового внесено у технологію виготовлення подібних виробів, оформлення виробу; яка орієнтовна вартість виробу та її порівняння з вартістю таких виробів у художніх салонах, ринках тощо; які труднощі виникали під час виконання творчого проекту, шляхи їх подолання; порівняння реальних результатів із завданнями, які планувались з виконання творчого проекту; чому отримали саме такий результат; що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи; плани на майбутнє. Для захисту проекту можна використати презентацію проекту, виконану в програмі, наприклад, PowerPoint. Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічним вимогам. |
Методичні рекомендації розроблено на допомогу студентам денної та... Вчитель трудового навчання і основ декоративно-ужиткового мистецтва; Вчитель трудового навчання і основ дизайну |
Саранцева Оксана Степанівна Саранцева Оксана Степанівна, вчитель трудового навчання вищої категорії, старший учитель СШ №87 ім. О. П. Довженка м. Києва |
Вчитель трудового навчання Насташської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рокитнянського... Укладач: Корженко Валентина Анатоліївна, вчитель трудового навчання Насташської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рокитнянського району |
Донецької загальноосвітньої школи 1-Ш ступенів №80 Автор: Журавель... З позиції сучасних вимог метою освіти є формування життєво компетентної особистості, самостійної в різних сферах життєдіяльності,... |
Та загальні тенденції розвитку Тренер – Гончарук Оксана Іванівна, вчитель української мови та літератури, «спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист» Кіцманської... |
НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ В ЗОШ Виховуючи особистість школяра вчитель повинен враховувати багатогранність навчального та виховного процесів |
План проведення тижня трудового навчання Виставка найкращих робіт, виготовлених на уроках трудового навчання й у позакласний час учнями 5-11 кл |
Класифікація проектів з трудового навчання Навчальні проекти, що виконуються школярами на уроках трудового навчання, можна класифікувати за такими ознаками |
Методичні рекомендації до вивчення трудового навчання у загальноосвітніх... Викладання трудового навчання в загальноосвітніх закладах здійснюється відповідно до таких нормативних документів |
ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ТА ТРУДОВОГО ВИХОВАННЯ... |