|
Скачати 148.83 Kb.
|
Як правильно розкрити питання з теорії літератури та загальні тенденції розвитку літературного процесу Тренер – Гончарук Оксана Іванівна, вчитель української мови та літератури, «спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист» Кіцманської районної гімназії І. Зверніть увагу на те, що потрібно повторити Комплект олімпіадних завдань охоплює програмовий матеріал з різних розділів курсу за попередні роки навчання та теми, які учні повинні були опанувати до терміну проведення олімпіади відповідно до чинних навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів. Семикласники, на період проведення олімпіади повторіть відомості з теорії літератури та загальні тенденції розвитку літературного процесу, вивчені вами в 5-6 класах, а саме: поняття про художній образ та його види, мистецтво (види мистецтв, функції), фольклор (роди та жанри фольклорних творів, розвиток фольклору в Україні; пісні, що стали народними), своєрідність мистецького відтворення потоку життя (пафос, категорії «прекрасне – потворне», «комічне», «історичне»), що таке художній опис, сюжет художнього твору та його елементи (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка), літературні роди, жанри, суміжні жанри (зокрема жанри ліро-епосу), засоби художньої мови (анафора, алегорія, білий вірш, гіпербола, гумор, епітет, постійні епітети, інверсія, іронія, логічний наголос, метафора, персоніфікація, порівняння, риторичні звертання, (оклики, питання), сатира, тавтологія, фразеологізм та інші), прозова й віршована мова, строфи. Восьмикласники, вам до всього вищезазначеного доведеться повторити ще й такі відомості: суспільно-побутові пісні та їх різновиди, коломийки, жартівливі пісні, мистецькі категорії («героїчне», «фантастичне», «пригодницьке», «романтичне», «автобіографічне», «символ», «художня деталь», «контраст», «мотив у художньому творі»), композиція художнього твору (сюжетні й позасюжетні елементи), засоби гумористичного зображення, ідея художнього твору, балада, повість-притча, новела, алегоричний образ, ліричний герой. Дев’ятикласники, крім матеріалу, вивченого в 5-8 класах, пригадайте, що таке дума, історична пісня, філософська лірика, силабо-тонічне віршування (види рим, римування, стопи, віршовий розмір, ямб, хорей, спондей, пірихій, дактиль, амфібрахій, анапест), шевченківський вірш, історична поема, драма, комедія, трагікомедія, антитеза, іронія. Десятикласники, крім вищесказаного, повторіть форми зображення дійсності, зміст і форму художнього твору, його проблеми, види пафосу, засоби творення образу людини, способи передачі змісту твору, художні тропи (метонімія, синекдоха, оксиморон, літота, епіфора, асонанс, алітерація, багатосполучниковість, безсполучниковість, паралелізм, градація, паронімія), системи віршування (силабічна, тонічна, силабо-тонічна), особливі різновиди віршових розмірів (олександрійський вірш та гекзаметр), основні стильові течії, методи та їх жанри (бароко, класицизм, просвітительський реалізм, сентименталізм, романтизм, реалізм, критичний реалізм), літературні напрями, системи, періодизацію української літератури, літературні форми давньоукраїнської писемної літератури (наприклад, фігурні(курйозні) вірші). Одинадцятикласники, вам, крім вивченого в 5-10 класах, необхідно повторити ще й хронологічну канву українського літературного життя ХІХ – початку ХХ століть, поняття про літературний процес; повість, роман та їх різновиди; багатоголосся, лірику та її жанри, цикл, поетичний епос, терцину, драматичну поему, драму-феєрію, драматичний етюд, неоромантизм, натуралізм, психологізм, проблематику твору, модернізм, імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неореалізм, художній стиль письменника, фемінізм, некролог, богему, сугестивність, пантеїзм. художній простір та художній час, художні деталі та ін. Дорогі учні! Все вищезазначене допоможе вам уникнути таких помилок при виконанні олімпіадних завдань, зокрема: - недостатнє володіння історією та теорією літератури; - невміння висловлювати особисте ставлення до конкретних проблем, аргументувати власну думку; - логічних та змістових помилок при створенні висловлювань у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; - бідності лексичного запасу; - незнання життєвого і творчого шляху відомих класиків української літератури; - невміння пов’язувати художні засоби тексту з особливостями змалювання подій чи персонажів. ІІ. Рекомендуємо вивчити такі поняття, терміни Готуючись до І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади, учні повинні знати питання з теорії літератури та загальні тенденції розвитку літературного процесу. 7 клас 1. Вивчіть такі терміни й поняття: суспільно-побутові пісні та їх різновиди, художній паралелізм, пафос та його види, коломийка та її будова, сюжет та його елементи, історична повість, контраст, балада та її ознаки, романтичність, романтичний пейзаж, метаморфоза, мотив, ідея художнього твору, героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція художнього твору. 2. Опрацюйте процес виникнення суспільно-побутових пісень, коломийок, жартівливих пісень, життєвий і творчий шлях Івана Франка, Тараса Шевченка, Андрія Чайковського. 3. Прочитайте пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Над річкою бережком», «Ой у степу криниченька», коломийки «Дозвілля молоді» та жартівливі, повісті «Захар Беркут» та «За сестрою» (не скорочений, а повний варіант), поезії «Мені тринадцятий минало», «Заповіт», баладу «Тополя». 4. Ознайомтесь з літературно-критичним матеріалом, що містить аналіз вищеназваних творів. 5. Зверніть увагу на додаткову літературу, а саме: твори А. Чайковсього «Богданко», «Сагайдачний», Т. Шевченка «Чигрине, Чигрине..», П. Куліша «Січові гості». 8 клас 1. Вивчіть такі терміни й поняття: література та її функції, система художніх образів, художній твір та його аналіз, українські історичні пісні, українські народні думи та їх будова(заспів, славословіє, тирада, речитатив), літопис, філософська лірика, силабо-тонічне віршування, рима, римування, стопа, віршовий розмір, ямб, хорей, дактиль, амфібрахій, анапест, пірихій, спондей, шевченківський вірш, історична поема. 2. Опрацюйте процес виникнення історичних пісень, народних дум, відомості про Марусю Чурай та її твори, історію українського письменства сивої давнини («Слово про похід Ігорів»), життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка, Івана Франка. 3. Прочитайте пісні «Зажурилась Україна, бо нічим прожити», «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко», «Ой Морозе, Морозенку», «Чи не той то хміль», «Максим козак Залізняк», «За Сибіром сонце сходить», «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…», думи «Маруся Богуславка», «Буря на Чорному морі», «Слово про похід Ігорів», поезії «Думи мої, думи мої», «Ой три шляхи широкії», «Минають дні, минають ночі» поему «Іван Вишенський». 4. Ознайомтесь з літературно-критичним матеріалом, що містить аналіз вищеназваних творів. 5. Зверніть увагу на додаткову літературу, а саме: думи «Дума про козака Голоту», «Самарські брати», «Хмельницький та Барабаш», «Втеча трьох братів з города Азова», «Самійло Кішка», збірку Т. Шевченка «Кобзар». 9 клас 1. Вивчіть такі терміни й поняття: естетико-стильова періодизація літератури, національне в літературі, античність, Середньовіччя (раннє й пізнє), Ренесанс, гуманізм, бароко, класицизм, романтизм, реалізм, модернізм, постмодернізм, контекст, естетика, фольклоризм, фольклористика, давня українська література, ізборники, апокрифи, Біблія, Євангеліє, Апостол, притча, патерик, устав, напівустав, скоропис, полемічна література, історично-мемуарна проза, козацькі літописи, трактат, фігурні (курйозні) вірші та їх види, епіграми, шкільна драма, містерія, міраклі, мораліте, вертеп та його різновиди, філософсько-етичне вчення, будова байок Г. Сковороди, афоризм. 2. Опрацюйте процес виникнення і розвиток родинно-побутових пісень, весілля, його обрядів і весільних пісень, українських народних балад, давньої української літератури, створення Біблії, Євангелія, Псалтиря й Часослова, оригінальної літератури княжої Русі-України, української літератури Ренесансу і бароко, полемічної літератури, історично-мемуарної прози, відомості про Івана Величковського, Феофана Прокоповича, життєвий і творчий шлях Івана Вишенського, Григорія Сковороди. 3. Прочитайте пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько, вечір близенько» , «В кінці греблі шумлять верби», «За городом качки пливуть», «Світи, світи, місяченьку», «Лугом іду, коня веду», весільні пісні «До бору, дружечки, до бору», «А брат сестрицю та й розплітає», «Розвий, сосно, сімсот квіток», «Летять галочки у три рядочки», «Ой матінко, та не гай мене», українські народні балади «Бондарівна», «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить», «Козака несуть», Остромирове Євангеліє, Ізборники Святослава, біблійні легенди: про створення світу, про перших людей Адама і Єву, про потоп на землі, про Вавилонську вежу, про Мойсея; десять заповідей, притчу про блудного сина, притчу про сіяча, Псалтир (молитви), Євангелії (про Ісуса Христа), Апостол (про Його учнів), оповідання про Прохора чорнорижця, «Історію русів», «Зегар з полузегарком», «Млеко», шкільну драму«Владимир», твори Г. Сковороди «Сад божественних пісень», «Байки харківські», філософські трактати, «Всякому місту – звичай і права», «De Libertate», «Вступні двері до християнської добронравності». 4. Ознайомтесь з літературно-критичним матеріалом, що містить аналіз вищеназваних творів. 5. Зверніть увагу на додаткову літературу, а саме: поезії, байки, філософські трактати Г. Сковороди, книгу українського історичного оповідання «Дерево пам’яті», твори Р. Іваничука «Манускрипт з вулиці Руської», «Вода з каменю», «Четвертий вимір». 10 клас 1. Вивчіть такі терміни й поняття: літературний процес, принципи української літератури, реалізм, психологізм, соціально-психологічний роман, прототипи художнього твору, сюжетні лінії, театр корифеїв, трагікомедія, історично-пригодницький роман. 2. Опрацюйте процес розвитку української літератури 70-90-х років ХІХ століття драматургії і театру цього ж періоду, життєвий і творчий шлях Івана Нечуя-Левицького, Панаса Мирного, Івана Карпенка-Карого, Михайла Старицького. 3. Прочитайте твори Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я», Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», Івана Карпенка-Карого «Мартин Боруля», Михайла Старицького «Оборона Буші». 4. Ознайомтесь з літературно-критичним матеріалом, що містить аналіз вищеназваних творів. 5. Зверніть увагу на додаткову літературу, а саме: твори Івана Нечуя-Левицького «Дві московки», «Микола Джеря», «Хмари», «Над Чорним морем», «Гетьман Іван Виговський», Панаса Мирного «Лихі люди», «Повія», Івана Карпенка-Карого «Хазяїн», Михайла Старицького поезії, «Молодість Мазепи», «Кармелюк», «Остання ніч», «Богдан Хмельницький», «Руїна». 11 клас 1. Вивчіть такі терміни й поняття: естетична стратегія, літературні угруповання, символізм, футуризм, авангардизм, кларнетизм, пантеїзм, вітаїзм, неокласицизм, соціалістичний реалізм, «розстріляне відродження», пейзажна лірика, мариністична лірика, інтимна лірика, роман у новелах, модерний роман, урбаністичний роман, виробничий роман, роман-епопея, фейлетон, усмішка та її жанрові різновиди. 2. Опрацюйте процес розвитку української літератури 1920-1930-х років ХХ століття, його складність і різноманітність, розмаїтість літературних груп та організацій, естетичне новаторство поезії 20-х років, художні обрії прози 20-30-х років, драматургії і театру цього ж періоду, відомості про поетів, прозаїків та драматургів «розстріляного відродження», життєвий і творчий шлях П. Тичини, М. Семенка, М. Зерова, М. Рильського, Є. Плужника, М. Хвильового, Г. Косинки, Ю. Яновського, В. Підмогильного, О. Вишні та М. Куліша. 3. Прочитайте твори Павла Тичини «Арфами, арфами…», «О панно Інно…», «Ви знаєте, як липа шелестить?..», «Одчиняйте двері…», «Пам’яті тридцяти»; Михайля Семенка «Бажання», «Місто», «Запрошення»; Миколи Зерова «Київ - традиція»; Максима Рильського «Молюсь і вірю…», «Солодкий світ!..»; Євгена Плужника «Вчись у природи творчого спокою…», «Ніч… а човен – як срібний птах!..», «Річний пісок…»; Миколи Хвильового «Я (Романтика)»; Григорія Косинки «В житах»; Юрія Яновського «Вершники»; Валер’яна Підмогильного «Місто»; Остапа Вишні «Моя автобіографія», «Сом», «Як варити і їсти суп із дикої качки»; Миколи Куліша «Мина Мазайло».4. Ознайомтесь з літературно-критичним матеріалом, що містить аналіз вищеназваних творів.5. Зверніть увагу на додаткову літературу, а саме: твори П. Тичини «Ой не крийся, природо, не крийся», «Енгармонійне», «Скорбна мати», «Дума про трьох вітрів», «І Бєлий, і Блок», «Мадонно моя...», «Золотий гомін»; Миколи Зерова поезії, переклади; Ю. Клена поезії, поеми, «Спогади про неокласиків»; П. Филиповича поезії; В. Свідзинського поезії; Є. Плужника поезії, «Галілей»; М.Бажана «Гофманова ніч», «Сліпці», «Будівлі,», «Нічні концерти»; М. Хвильового «Санаторійна зона», «Дорога й ластівка», «Сентиментальна історія», «Синій листопад», «Кіт у чоботях», «Вальдшнепи»; Ю. Яновського «Голлівуд на березі Чорного моря», «Байгород», «Чотири шаблі»; І. Сенченка «Із записок»; В. Підмогильного «Невеличка драма», «Повість без назви...»; Г. Косинки «Серце», «Змовини», «Гармонія», «На золотих богів», «Місячний сміх», «Фавст»; М. Куліша «Маклена Граса», «Патетична соната». Крім того, всі учні, готуючись до олімпіади з української мови та літератури: - повторіть матеріал вивчених на даний час тем з усіх суміжних навчальних дисциплін; - виконайте вправи, завдання, тести на вивчені раніше теми, що не виконувалися в класі; - самостійно спробуйте опрацювати окремі теми, що не вивчалися раніше. ІІІ. Корисно знати Опрацювавши зазначені питання з теорії літератури та загальні тенденції розвитку літературного процесу, ви зможете не тільки уникнути помилок, а й дати змістовну правильну відповідь на поставлене завдання. Наприклад. Драматична поема як ліро-епічний жанр. Усі жанри літератури поступово розвиваються, змінюються в основному шляхом злиття двох чи кількох. Отже, поряд з трьома основними родами в літературі часто трапляються твори, в яких поєднуються прикмети двох чи й трьох родів. Їх називають творами суміжних жанрів або змішаних форм. Драматична поема поєднує прикмети усіх трьох родів – лірики, епосу, драми. Це – невелика за обсягом віршована п’єса, в якій зливаються драматичне, епічне й ліричне розкриття теми. Особливості драматичної поеми:
Авторами драматичних поем є Джордж Гордон Байрон, Йоганн Вольфганг Ґете, Леся Українка, Іван Франко, Володимир Самійленко та інші. В українській літературі цей жанр найповніше представлений доробком Лесі Українки «Одержима», «Вавилонський полон», «На руїнах» та інші твори. ІV. Варто опрацювати Рекомендована література для учнів 7 класу 1. Авраменко О. М. Українська література. Підручн. для 7-го кл. – К.: Грамота, 2007. – 296 с.: іл. 2. Слоньовська Ольга. Українська література. Підручн. для 7 кл. загальноосв. навч. закл. – К.: Освіта, 2007. – 352 с. 3. Пахаренко В. І. Основи теорії літератури. – К.: Генеза, 2009. – 296 с. 4. Професія вчитель літератури: Словник-довідник/Упор. Т. Чередник. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 140 с. 5. Противенська О. Г., Мещерякова М. І. Теміз Я. В. Українська література у схемах і таблицях. – Х.: Видавнича група «Академія», 2000. – 100 с. Рекомендована література для учнів 8 класу 1. Авраменко О. М. Українська література. Підручн. для 7-го кл. – К.: Грамота, 2007. – 296 с.: іл. 2. Слоньовська Ольга. Українська література. Підручн. для 7 кл. загальноосв. навч. закл. – К.: Освіта, 2007. – 352 с. 3. Українська література. Підручн. для 8 кл. загальноосв. навч. закл./ Олена Міщенко. – К.: Генеза, 2008. – 304 с.: іл.. 4. Пахаренко В. І. Основи теорії літератури. – К.: Генеза, 2009. – 296 с. 5. Професія вчитель літератури: Словник-довідник/Упор. Т. Чередник. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 140 с. 6. Противенська О. Г., Мещерякова М. І. Теміз Я. В. Українська література у схемах і таблицях. – Х.: Видавнича група «Академія», 2000. – 100 с. 7. Ткач А. В. Аналіз ліричного твору. програма факультативного курсу для 8-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів. – Чернівці, 2010. – 44 с. Рекомендована література для учнів 9 класу 1. Авраменко О. М. Українська література. Підручн. для 7-го кл. – К.: Грамота, 2007. – 296 с.: іл. 2. Слоньовська Ольга. Українська література. Підручн. для 7 кл. загальноосв. навч. закл. – К.: Освіта, 2007. – 352 с. 3. Українська література. Підручн. для 8 кл. загальноосв. навч. закл./ Олена Міщенко. – К.: Генеза, 2008. – 304 с.: іл.. 4. Українська література. Підручн. для 9 кл. загальноосв. навч. закл./ Олена Міщенко. – К.: Генеза, 2009. – 304 с.: іл.. 5. Пахаренко В. І. Основи теорії літератури. – К.: Генеза, 2009. – 296 с. 6. Професія вчитель літератури: Словник-довідник/Упор. Т. Чередник. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 140 с. 7. Противенська О. Г., Мещерякова М. І. Теміз Я. В. Українська література у схемах і таблицях. – Х.: Видавнича група «Академія», 2000. – 100 с. 8. Ткач А. В. Аналіз ліричного твору. програма факультативного курсу для 8-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів. – Чернівці, 2010. – 44 с. Рекомендована література для учнів 10 класу 1. Авраменко О. М. Українська література. Підручн. для 7-го кл. – К.: Грамота, 2007. – 296 с.: іл. 2. Слоньовська Ольга. Українська література. Підручн. для 7 кл. загальноосв. навч. закл. – К.: Освіта, 2007. – 352 с. 3. Українська література. Підручн. для 8 кл. загальноосв. навч. закл./ Олена Міщенко. – К.: Генеза, 2008. – 304 с.: іл. 4. Українська література. Підручн. для 9 кл. загальноосв. навч. закл./ Олена Міщенко. – К.: Генеза, 2009. – 304 с.: іл. 5. Українська література: підручн. для 10 кл. загальноосв. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень) / Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, О. В. Слоньовська та ін. ; за заг. ред. Г. Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с. 6. Пахаренко В. І. Основи теорії літератури. – К.: Генеза, 2009. – 296 с. 7. Професія вчитель літератури: Словник-довідник/Упор. Т. Чередник. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 140 с. 8. Противенська О. Г., Мещерякова М. І. Теміз Я. В. Українська література у схемах і таблицях. – Х.: Видавнича група «Академія», 2000. – 100 с. 9. Ткач А. В. Аналіз ліричного твору. програма факультативного курсу для 8-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів. – Чернівці, 2010. – 44 с. Рекомендована література для учнів 11 класу 1. Авраменко О. М. Українська література. Підручн. для 7-го кл. – К.: Грамота, 2007. – 296 с.: іл. 2. Слоньовська Ольга. Українська література. Підручн. для 7 кл. загальноосв. навч. закл. – К.: Освіта, 2007. – 352 с. 3. Українська література. Підручн. для 8 кл. загальноосв. навч. закл./ Олена Міщенко. – К.: Генеза, 2008. – 304 с.: іл. 4. Українська література. Підручн. для 9 кл. загальноосв. навч. закл./ Олена Міщенко. – К.: Генеза, 2009. – 304 с.: іл. 5. Українська література: підручн. для 10 кл. загальноосв. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень) / Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, О. В. Слоньовська та ін. ; за заг ред. Г. Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с. 6. Українська література: підручн. для 11 кл. загальноосв. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень) / Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, О. В. Слоньовська та ін. ; за заг. ред. Г. Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с. 7. Пахаренко В. І. Основи теорії літератури. – К.: Генеза, 2009. – 296 с. 8. Професія вчитель літератури: Словник-довідник/Упор. Т. Чередник. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 140 с. 9. Противенська О. Г., Мещерякова М. І. Теміз Я. В. Українська література у схемах і таблицях. – Х.: Видавнича група «Академія», 2000. – 100 с. 10. Ткач А. В. Аналіз ліричного твору. програма факультативного курсу для 8-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів. – Чернівці, 2011. – 416 с. Також, готуючись до олімпіади з української мови та літератури, ви можете використовувати сайти мережі Інтернет: distnavchgalkina.blogspot.com/.../blog-post.html kdpu.edu.ua/index.php? nau.kiev.ua/nau10/ukr/getcnt.php? ostriv.in.ua/index.php? osvita.ua/legislation/Ser_osv/11710/ sch26.at.ua/forum/148-1226-1/ uchitel.at.ua/kabinet-zarubizhna-literatura.doc vesna-books.at.ua/news/2010-08-11-146/ zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi? |
Самостійної філософською дисципліною філософія науки стала лише в другій половині 20 століття Предметом філософії науки є загальні закономірності і тенденції наукового пізнання, як особливої діяльності по творенню нових наукових... |
ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ КОМП’ЮТЕРНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ Резюме. Розглянуто тенденції розвитку та застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні. Висвітлено такі аспекти, як застосування... |
Закономірності та тенденції виникнення, розвитку і зміни історичних типів держави і права Предметом курсу є вивчення процесів формування, розвитку державних утворень, правничих норм, правових систем, що існували на території... |
Власність в економічній системі та її форми. Нові тенденції в розвитку... |
Останні тенденції освітньої політики і реформ в Європі Тому варто говорити про сучасний світовий простір як про єдиний організм, що постійно формується і в кожній освітні системі якого... |
Питання до іспиту з курсу «Історія зарубіжної літератури ХІХ ст.» Західноєвропейська література XIX ст.: періодизація, основні художні напрями і тенденції розвитку |
Україна у міжнародних відносинах Сьогодні економіка України перебуває у стані глибокої кризи. Для народного господарства нашої країни характерні такі негативні тенденції... |
Назва вершини Дайте розгорнуту характеристику соціальної сфери в Україні: місце і роль в національному господарстві, структура, сучасні тенденції... |
Тема. Визначення тенденції змін у структурі надходжень Мета. Ознайомитися із структурою надходжень до Державного бюджету України за останні 2 рок, проаналізувати та визначити тенденції... |
Лабораторна робота №1 Історія розвитку, сучасна класифікація та складові... Результатом розробки (1987 рік) став новий мікропроцесор 80386, який дозволяв одночасно виконувати різні завдання не залежно одне... |