|
Скачати 0.95 Mb.
|
Сходинки до інформатики 2 клас Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі сприяє підвищенню його ефективності, всебічному і гармонійному розвитку особистості учнів, розкриттю їх талантів, суттєво впливає на зміст, форми, методи і засоби навчання. Вдало підібрані комп’ютерні програми забезпечують розвиток творчих здібностей, стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів. При цьому підвищується працездатність учнів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам’ять, логічне мислення, розширюється їх світогляд. Тому комп’ютер має великі можливості вдосконалення навчально-виховного процесу. Структура уроків курсу «Сходинки до інформатики» відрізняється від традиційних занять у початковій школі, зокрема тим, що містить теоретичну, практичну і розвивальну частину. Теоретична частина може проходити у формі бесіди, гри, обговорення ситуацій, повторення матеріалу, вивченого на інших предметах. Практична частина – робота за комп’ютером відбувається за підгрупами дітей (у залежності від кількості учнів та комп’ютерів у кабінеті). Третя частина уроку присвячується виконанню завдань з логічним навантаженням, вправ на розвиток пам’яті, уваги, кмітливості та спостережливості молодших школярів. Запропоновані розробки уроків допоможуть учителю, який викладає курс «Сходинки до інформатики» підготуватися до проведення відповідних уроків курсу за вибором. Календарне планування курсу «Сходинки до інформатики»
Розробки уроків курсу «Сходинки до інформатики» для учнів другого класу Урок 1 Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером Мета. 1. Навчити учнів поводитися в комп’ютерному класі, дотримуючись усіх правил техніки безпеки (ТБ). 2. Розвивати увагу, логічне мислення, збагачувати словниковий запас, зосереджуватися. аналізувати, робити висновки, працювати в парах. 3. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, толерантність при роботі в парах, культуру мовлення і бережливе ставлення до держмайна. Хід уроку I. Організація класу. - Хто знає в який клас ми прийшли? - Чи доводилось тобі працювати з комп’ютером? - А чи знаєш ти, що таке комп’ютер? - Робота з тлумачним словником. - Отже, комп’ютер – це машина, яка потребує конкретних і чітких дій, тому у комп’ютерному класі потрібно поводити себе дисципліновано, щоб він виконував те, що ми хочемо. II. Робота над новим матеріалом. 1. Вступне слово вчителя. - Любий друже! Це комп’ютерний клас. Але, перш, ніж сісти за комп’ютер, слід ознайомитися з правилами безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі. - Розглянемо складові частини комп’ютера: монітор, мишка, клавіатура, системний блок. У задній частині монітора знаходиться променева трубка, яка працює під високою напругою. Неправильне поводження з апаратурою і монітором може призвести до важких поразок електричним струмом, викликати загорання апаратури. Пам’ятка-заборона Строго забороняється: - торкати роз’єми сполучних кабелів; - доторкатися до проводів живлення; - доторкатися до екрана і до тильної сторони монітора; - включати і виключати апаратуру без дозволу вчителя; - класти диски, підручники тощо на монітор і клавіатуру; - працювати у вологому одязі і вологими руками. 2. Обговорення пам’ятки-заборони. 3. Фізкультхвилинка. 4. Закріплення правил безпечної поведінки. (Робота у парах). Завдання: скласти у парах запитання і відповіді про безпечну роботу з комп’ютером, щоб не уразитись електричним струмом. 5. Засвоєння правильної поведінки за робочим столом. - Сідаємо так, щоб лінія погляду приходилась в центр екрана, щоб не нахиляючись користуватися клавіатурою; - знаходитися від екрана монітора слід на відстані не менше 50см (60-80). Перевірте, чи правильно ви сидите? - Спину тримаємо рівненько; - учням, що носять окуляри, – працювати в окулярах; - при поганому самопочутті – звернутися до вчителя . 6. Практична робота учнів з комп’ютером. Перегляд слайдів “Як поводитися з комп’ютером” - Щоб дізнатися, як слід себе поводити, працюючи за комп’ютером, подивись цікаві слайди (Сходинки до інформатики, 2 клас.) - Для переходу до наступного слайду користуємося клавішею “пропуск” – на клавіатурі вона найдовша. Інформація для вчителя. Додатково можна використовувати: - кнопки навігації “попередній” і “наступний” слайд (з правого краю панелі, внизу екрана); - “стрілка вліво” та “стрілка вправо”; - “Page Up” та “Page Down”. Клавіша “BackSpace” має дію, зворотну до дії клавіші “пропуск”. Для виходу з програми можна скористатися: - кнопкою “х” у правому верхньому куті екрана; - клавішею “Esc” - Alt + F4. 7. Фізкультхвилинка. 8. Гра “Так чи ні”. - Заходити до класу натовпом, штовхаючи один одного. - При роботі з комп’ютером руки можуть бути мокрими, брудними. - Сидіти рівно, на відстані 50см. - Класти підручник, зошит тощо на монітор, клавіатуру. - Не доторкатись до проводів, розеток, кнопок клавіатури, з якими тебе не знайомив учитель. - Починати роботу тільки за вказівкою вчителя: “Приступити до роботи”. 9. Гра “Допоможемо Елзіку”. Доки школярка Ганнуся вчилася в школі, а гномик Мудрунчик читав книги в бібліотеці, інопланетянин Елзік, скориставшись відсутністю друзів, вирішив попрацювати за комп’ютером. Що з цього вийшло? Розглянь малюнки на ст. 4 підручника. Поясни, які помилки допустив Елзік. 10. Логічна сторінка “Для розумників та розумниць”. - Підручник 2 кл., ст. 5. Завдання: знайти якомога більше 9. - Знайти “зайву” геометричну фігуру, закресли її. Решту зафарбуй і вкажи їх спільну ознаку. III. Підсумок.
Пам’ятайте, що Ви маєте добре знати і точно виконувати вказівки вчителя, щоб уникати нещасних випадків, берегти техніку. Ви відповідаєте за стан робочого місця і збереження розміщеного на ньому устаткування . Добрих успіхів вам в опануванні комп’ютерної грамоти! Додаток |
ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК ТА ПРОБЛЕМА СИСТЕМАТИКИ КОМП'ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ Резюме. У роботі запропоновано аналіз поняття “електронний підручник”. Розглянуто структурний аспект підручника, що передбачає виявлення... |
Роль і значення навчального тексту підручника у розвитку пошуково-дослідницької... |
Підтема Календарно-тематичне планування до підручника “Our English”(Liudmyla Byrkun), 6-й клас, 3 уроки на тиждень |
Граматичний Календарно-тематичне планування до підручника “Viel Spaß”(M. Sydorenko, O. Palij), 7-й клас, 2 уроки на тиждень |
№ уроку в темі Домашнє завдання сплановано згідно підручника «Фізика. 11 клас: Підручник/ Є. В. Коршак, О.І. Ляшенко, В. Ф. Савченко. – К.: Генеза,... |
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ Ознайомлення учнів із завданнями і структурою курсу. Методологія побудови підручника. Додаткова навчальна література та електронні... |
№ уроку в темі Домашнє завдання сплановано згідно підручника «Фізика. 8 клас: Підручник/ Ф. Я. Божинова, М. М. Кірюхін, О. О. Кірюхіна. – Х.: Видавництво... |
“Інформатика” Верлань Апатова Підручника та посібники з інформатики. Аналіз існуючих шкільних підручників з інформатики. Метод роботи з підручником |
«Проблеми сучасного підручника» Свідоцтво про державну реєстрацію Тематика: актуальні питання теорії підручникотворення; особливості створення сучасної навчальної і науково-методичної літератури |
Ліквідація Української козацької держави Малоросія, наказний гетьман, кріпацтво; називати прізвища видатних осіб цього часу; показувати на карті підручника територію Гетьманщини,... |