№ уроку
|
№ уроку в темі
|
Зміст уроку
|
Основні цілі уроку
|
Домашнє завдання
|
Розділ 1. Механічний рух (12год.)
|
1
|
1
|
Механічний рух.
|
Узагальнити знання учнів про механічний рух; звернути увагу на відносність руху. Розкрити поняття «система відліку».
|
§ 1
|
2
|
2
|
Швидкість руху.
|
Ввести поняття рівномірного руху; дати поняття швидкості рівномірного прямолінійного руху й одиниць швидкості.
|
§ 2
|
3
|
3
|
Середня швидкість нерівномірного руху.
|
Ввести поняття нерівномірного руху; дати поняття середньої швидкості.
|
§3
|
4
|
4
|
Графіки руху тіла.
|
Навчити учнів будувати й читати графіки залежності швидкості й пройденого шляху від часу.
|
§4
|
5
|
5
|
Лабораторна робота №1* Вимірювання швидкості тіла
|
Навчити визначати швидкість тіла в процесі рівномірного руху й середню швидкість у процесі рівномірного руху,будувати графіки руху.
|
§
|
6
|
6
|
Обертальний рух тіла.
|
Познайомити учнів з одним із найпоширеніших рухів у природі – обертальним рухом.
|
§ 5
|
7
|
7
|
Лабораторна робота №2 Вимірювання частоти обертання тіла
|
Виміряти частоту обертання колеса.
|
§
|
8
|
8
|
Коливальний рух.
|
Познайомити учнів з одним із найпоширеніших рухів у природі – коливальним рухом.
|
§ 6
|
9
|
9
|
Лабораторна робота №3 Вивчення коливань маятника
|
Навчити визначати амплітуду, період і частоту коливань нитяного маятника; переконатися на досліді, що частота й період коливань нитяного маятника не залежать від його амплітуди й маси тягарця, але залежать від довжини нитки.
|
§
|
10
|
10
|
Звук
|
Познайомити учнів із звуковими явищами; дати учням поняття про звукові хвилі.
|
§7
|
11
|
11
|
Характеристики звуку. Інфразвук і ультразвук. Лабораторна робота №4 *Вивчення характеристик звуку
|
Вивчити характеристики звуку: гучність, висоту й тембр. Познайомити учнів з інфразвуком і ультразвуком.
|
§8
|
12
|
12
|
Тематичне оцінювання №1
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
Розділ 2.Взаємодія тіл (20 год.)
|
13
|
1
|
Взаємодія тіл. Інерція.
|
Пояснити учням, що причиною зміни швидкості будь-якого тіла є його взаємодія з іншими тілами.
|
§9
|
14
|
2
|
Маса як міра інертності тіл. Сила. Графічне зображення сил. Додавання сил.
|
Ввести поняття маси тіла як міри інертних властивостей. Увести поняття сили як кількісної характеристики взаємодії тіл. Навчити учнів графічно зображувати сили й знаходити рівнодійну кількох сил.
|
§10,11
|
15
|
3
|
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість.
|
Познайомити учнів з поняттями «сила тяжіння» і «вага тіла». Показати,що сила тяжіння й вага тіла мають різне походження.
|
§ 12
|
16
|
4
|
Деформація тіла. Сила пружності. Закон Гука.
|
Вести поняття сили пружності, з’ясувати залежність сили пружності від деформації.
|
§ 13
|
17
|
5
|
Лабораторні роботи №5,6 Конструювання динамометра Вимірювання ваги динамометром
|
Навчити градуювати пружину із заданою ціною поділки; вимірювати вагу тіла за допомогою виготовленого динамометра.
|
§
|
18
|
6
|
Тертя. Сила тертя.
|
З’ясувати природу сили тертя; розглянути способи зменшення й збільшення сили тертя.
|
§14
|
19
|
7
|
Лабораторна робота №7 Вимірювання коефіцієнта тертя ковзання
|
Виміряти коефіцієнт тертя ковзання дерева по дереву.
|
§
|
20
|
8
|
Момент сили. Умова рівноваги важеля.
|
Познайомити учнів з різними видами простих механізмів. З’ясувати умову рівноваги важеля.
|
§15
|
21
|
9
|
Лабораторна робота №8 Вивчення умов рівноваги важеля
|
Перевірити на досліді умови рівноваги важеля.
|
§
|
22
|
10
|
Блоки
|
Познайомити учнів із застосуванням правила моментів для блоків як різновидів важеля.
|
§16
|
23
|
11
|
Тематичне оцінювання №2
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
24
|
12
|
Тиск і сила тиску
|
Сформувати знання учнів про тиск як фізичну величину, з’ясувати залежність тиску від сили тиску й площі опори.
|
§17
|
25
|
13
|
Тиск газів і рідин. Закон Паскаля. Гідростатичний тиск рідини.
|
Пояснити тиск газів і рідин з погляду молекулярно-кінетичної теорії будови речовини.
|
§18,19
|
26
|
14
|
Атмосферний тиск та його вимірювання. Барометри.
|
Сформулювати поняття про атмосферний тиск і пояснити його існування на підставі молекулярно-кінетичних уявлень.
|
§20
|
27
|
15
|
Сполучені посудини. Манометри.
|
Установити закономірність розподілу рідин у сполучних посудинах. Дати учням знання про будову і принцип дії рідинного й металевого манометрів.
|
§21
|
28
|
16
|
Гідравлічні машини. Насоси.
|
Познайомити із принципом роботи гідравлічних машин.
|
§22
|
29
|
17
|
Виштовхувальна сила. Закон Архімеда.
|
З’ясувати причини виникнення виштовхувальної сили у рідинах і газах і пояснити природу її походження.
|
§23
|
30
|
18
|
Лабораторна робота №9* Вимірювання маси тіла гідростатичним зважуванням
|
Вимірювання масу тіла методом гідростатичного зважування.
|
§
|
31
|
19
|
Умови плавання тіл. Судноплавство та повітроплавання.
|
Дати учням знання про умову плавання тіл; установити співвідношення між густиною тіла й рідини, необхідне для забезпечення умови плавання тіл.
|
§24,25
|
32
|
20
|
Тематичне оцінювання №3
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
№ уроку
|
№ уроку в темі
|
Тема уроку
|
Основні цілі уроку
|
Домашнє завдання
|
Розділ 3. Робота і енергія (10 год.)
|
33
|
1
|
Механічна робота.
|
Сформувати поняття роботи й одиниць її виміру; навчити учнів розраховувати механічну роботу.
|
§ 26
|
34
|
2
|
Потужність.
|
Сформувати в учнів поняття потужності як фізичної величини, що характеризує швидкість виконання роботи.
|
§ 27
|
35
|
3
|
Енергія. Потенціальна енергія тіла.
|
З’ясувати фізичний зміст поняття енергії; сформувати поняття потенціальної енергії.
|
§ 28
|
36
|
4
|
Кінетична енергія.
|
Сформувати в учнів поняття кінетичної енергії.
|
§ 29
|
37
|
5
|
Закон збереження енергії.
|
Розкрити суть закону збереження енергії в механічних процесах.
|
§30
|
38
|
6
|
Прості механізми. «Золоте правило» механіки.
|
Переконати учнів, що жодний простий механізм не дає виграшу в роботі.
|
§ 31
|
39
|
7
|
Коефіцієнт корисної дії механізмів.
|
Сформулювати поняття ККД простих механізмів і з’ясувати шляхи його підвищення.
|
§32
|
40
|
8
|
Лабораторна робота №10 Визначення ККД похилої площини
|
Навчитися визначати ККД похилої площини, переконатися в справедливості «золотого правила» механіки.
|
§
|
41
|
9
|
Розв’язування задач.
|
З’ясувати рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу; перевірити їхнє вміння застосовувати отримані знання до розв’язання конкретних задач.
|
§
|
42
|
10
|
Тематичне оцінювання №4
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
Розділ 4.Кількість теплоти. Теплові машини (20 год.)
|
43
|
1
|
Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання. Лабораторна робота №11 *Вимірювання температури за допомогою різних термометрів
|
Спираючись на життєвий досвід учнів, показати, що одним із параметрів теплового стану є температура, що визначає напрямок перебігу теплових процесів. Навчити вимірювати температуру тіла за допомогою різних термометрів.
|
§33
|
44
|
2
|
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії.
|
Увести поняття внутрішньої енергії тіла як суми кінетичної енергії руху молекул і потенціальної енергії їх взаємодії. Познайомити учнів із двома способами зміни внутрішньої енергії.
|
§ 34,35
|
45
|
3
|
Теплопровідність.
|
Познайомити учнів з теплопровідністю, що є одним із видів теплообміну. Показати застосування явища теплопровідності в природі й у житті людини.
|
§36
|
46
|
4
|
Конвекція. Випромінювання.
|
Познайомити учнів з конвекцією, що являє собою один із способів передачі енергії в рідинах і газах. Показати значення конвекції в житті людини. Установити особливість процесу випромінювання і його врахування у побуті й техніці.
|
§37,38
|
47
|
5
|
Питома теплоємність речовини.
|
Дати учням знання про питому теплоємність речовини, навчити розраховувати кількість теплоти в теплових процесах.
|
§39
|
48
|
6
|
Рівняння теплового балансу.
|
Дати учням знання про питому теплоємність речовини, навчити розраховувати кількість теплоти в теплових процесах.
|
§40
|
49
|
7
|
Лабораторна робота №12 Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури
|
Перевірити на досліді справедливість рівняння теплового балансу у випадку змішування води різної температури.
|
§
|
50
|
8
|
Лабораторна робота №13 Визначення питомої теплоємності речовини
|
Визначити питому теплоємність речовини калориметричним способом.
|
§
|
51
|
9
|
Енергія палива.
|
Дати учням поняття про енергію палива; пояснити їм фізичну суть питомої теплоти згоряння палива.
|
§41
|
52
|
10
|
Лабораторна робота №14 *Визначення коефіцієнта корисної дії нагрівника
|
Визначити коефіцієнт корисної дії нагрівника
|
§
|
53
|
11
|
Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна.
|
Познайомити учнів з поняттям ККД нагрівника; указати шляхи підвищення ККД сучасних нагрівників.
|
§42
|
54
|
12
|
Деякі види теплових двигунів.
|
Розглянути застосування закону збереження й перетворення енергії в теплових двигунах. Пояснити учням будову і принцип роботи парової турбіни.
|
§43
|
55
|
13
|
Розв’язування задач.
|
З’ясувати рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу; перевірити їхнє вміння застосовувати отримані знання до розв’язання конкретних задач.
|
§
|
56
|
14
|
Тематичне оцінювання №5
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
57
|
15
|
Плавлення й кристалізація твердих тіл.
|
Навчити розуміти суть теплових процесів – плавлення й кристалізації, переконати їх у сталості температури при плавленні й кристалізації речовини.
|
§44
|
58
|
16
|
Питома теплота плавлення.
|
Сформувати навички розв’язання задач на рівняння теплового балансу при плавленні й кристалізації тіл.
|
§45
|
59
|
17
|
Пароутворення й конденсація.
|
Дати учням знання про особливості фізичних процесів переходу речовини з рідкого в газоподібний стан і навпаки.
|
§46
|
60
|
18
|
Кипіння. Питома теплота пароутворення.
|
Познайомити учнів з явищем кипіння і пояснити цей процес на підставі молекулярно-кінетичної теорії.
|
§47
|
61
|
19
|
Графіки кипіння, випаровування й конденсації.
|
Поглибити розуміння учнями процесів випаровування й конденсації на основі вчення про молекулярну будову речовини.
|
§
|
62
|
20
|
Тематичне оцінювання №6
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
63,64
|
1,2
|
Узагальнюючі заняття.
|
|
|
65,66
|
3,4
|
Екскурсії
|
|
|
67,68
|
5,6
|
Резерв
|
|
|
69,70
|
7,8
|
Резерв
|
|
|