№ уроку
|
№ уроку в темі
|
Зміст уроку
|
Основні цілі уроку
|
Домашнє завдання
|
ЕЛЕКТРОДИНАМІКА
|
Розділ 1. Електричне поле і струм. (12год.)
|
1
|
1
|
Електричні взаємодії. Електричне поле. Напруженість електричного поля.
|
Ознайомити учнів з електричними взаємодіями; роз’яснити їм фізичний зміст закону збереження заряду й закону Кулона. Сформувати уявлення учнів про електричне поле і його властивості; дати поняття про напруженість електричного поля.
|
§ 1,2,3,6(§4,5)
|
2
|
2
|
Потенціал і різниця потенціалів.
|
Ознайомити учнів з енергетичною характеристикою електричного поля.
|
§ 8,9
|
3
|
3
|
Електроємність. Енергія електричного поля.
|
Ознайомити учнів з поняттям електричної ємності провідника.
|
§10-14
|
4
|
4
|
Електричний струм. Сила струму. Робота й потужність струму.
|
Поглибити знання учнів про електричний струм; нагадати про дії електричного струму. З’ясувати, які перетворення відбуваються в провіднику, через який протікає електричний струм.
|
§16,17
|
5
|
5
|
ЕРС. Закон Ома для повного кола.
|
Роз’яснити учням роль сторонніх сил в електричному колі, ознайомити їх із законом Ома для повного кола.
|
§18,19
|
6
|
6
|
Лабораторна робота №1 Визначення ЕРС і внутрішнього опору джерела струму
|
Експериментально визначити основні характеристики джерела постійного струму – ЕРС і внутрішній опір.
|
§
|
7
|
7
|
Вплив електричного поля на живі організми. Правила безпечного користування електричними приладами.
|
Розглянути вплив електричного поля на організми та нагадати правила користування електричними приладами з метою безпеки.
|
§15,20
|
8
|
8
|
Електричний струм у металах, електролітах і газах.
|
Роз’яснити учням фізичну природу електропровідності металів, електролітів і газів.
|
§21
|
9
|
9
|
Електричний струм у напівпровідниках.
|
Сформувати уявлення про вільні носії електричного заряду в напівпровідниках і про природу електричного струму в напівпровідниках.
|
§22,23
|
10
|
10
|
Лабораторна робота №2 Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом
|
Експериментально переконатися в однобічній провідності напівпровідникового діода.
|
§
|
11
|
11
|
Підготовка до тематичного оцінювання.
|
Продовження формування навичок і вмінь учнів розв’язувати задачі з електрики, застосовуючи набуті теоретичні знання.
|
§
|
12
|
12
|
Тематичне оцінювання №1
|
Контроль і оцінювання знань, умінь і навичок учнів з теми.
|
|
Розділ 2. Електромагнітне поле (10год.)
|
13
|
1
|
Взаємодії магнітів і струмів.
|
Ознайомити учнів з найпростішими магнітними взаємодіями.
|
§ 24
|
14
|
2
|
Магнітне поле. Магнітна індукція.
|
Сформувати знання учнів про магнітне поле як вид матерії.
|
§25
|
15
|
3
|
Сила Ампера й сила Лоренца.
|
Розглянути дію магнітного поля на провідник зі струмом і на заряджені частинки.
|
§ 26,29
|
16
|
4
|
Магнітні властивості речовини.
|
Дати уявлення про магнітні властивості речовини.
|
§30-32
|
17
|
5
|
Електромагнітна індукція.
|
Ознайомити учнів з явищем електромагнітної індукції; навчити їх знаходити напрямок індукційного струму.
|
§33,34,35,36 (§37)
|
18
|
6
|
Лабораторна робота №3 Дослідження явища електромагнітної індукції
|
Досліджувати й пояснити явище електромагнітної індукції; перевірити виконання правила Ленца.
|
§
|
19
|
7
|
Енергія магнітного поля котушки зі струмом.
|
Ознайомити учнів з однією з характеристик провідного контуру – індуктивністю; навчити визначати енергію магнітного поля.
|
§38,39
|
20
|
8
|
Змінний струм. Генератор змінного струму.
|
Сформувати в учнів уявлення про змінний струм і способи його одержання.
|
§40
|
21
|
9
|
Виробництво, передання й використання енергії електричного струму.
|
Ознайомити учнів з одним з основних напрямків науково-технічного прогресу – розвитком енергетики.
|
§41
|
22
|
10
|
Тематичне оцінювання №2.
|
Оцінювання знань і вмінь учнів з даної теми; виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
|
|
Розділ 3. Коливання та хвилі. (15год.)
|
23
|
1
|
Механічні коливання. Гармонічні коливання.
|
Ознайомити учнів з одним з найпоширеніших рухів у природі й техніку – коливальним рухом. Ознайомити учнів з поняттям гармонічних коливань.
|
§42,43
|
24
|
2
|
Гармонічні коливання математичного й пружинного маятників.
|
Ознайомити учнів із законами коливань математичного й пружинного маятників.
|
§42,44
|
25
|
3
|
Роз’язування задач.
|
Систематизація знань про гармонічні коливання математичного й пружинного маятників, формування навичок і вмінь учнів розв’язувати типові фізичні задачі.
|
|
26
|
4
|
Лабораторна робота №4 Виготовлення маятника й визначення періоду його коливань
|
Досліджувати залежність періоду коливань нитяного маятника від довжини нитки.
|
§
|
27
|
5
|
Перетворення енергії під час коливання.
|
Ознайомити учнів з перетвореннями енергії, що відбуваються під час коливань.
|
§45
|
28
|
6
|
Роз’язування задач.
|
Систематизація знань про гармонічні коливання математичного й пружинного маятників та перетворення енергії під час коливань, формування навичок і вмінь учнів розв’язувати типові фізичні задачі.
|
§
|
29
|
7
|
Механічні хвилі.
|
Дати учням поняття про хвильовий рух як про процес поширення коливань у просторі із часом.
|
§46
|
30
|
8
|
Звукові хвилі.
|
Дати поняття про звукову хвилю й увести її основні характеристики – швидкість, висота й гучність.
|
§47
|
31
|
9
|
Інфразвук і ультразвук.
|
Розкрити природні джерела інфразвуку та ультразвуку та їх використання.
|
§47
|
32
|
10
|
Узагальнюючий урок.
|
|
|
Календарно-тематичне планування з фізики
11 клас
(1 год. на тиждень, усього 70 год., І семестр – 32 год., ІІ семестр - 38 год.)
ІІ семестр
|
33
|
11
|
Вільні електричні коливання в коливальному контурі.
|
З’ясувати механізм виникнення вільних електричних коливань і енергетичні перетворення в коливальному контурі.
|
§48
|
34
|
12
|
Електромагнітні хвилі.
|
Пояснити механізм виникнення електромагнітних хвиль.
|
§49
|
35
|
13
|
Дослідне підтвердження існування електромагнітних хвиль. (Вібратор Герца).
|
Ознайомити учнів експериментальним свідченням існування електромагнітних хвиль.
|
(вчитель)§51
|
36
|
14
|
Шкала електромагнітних хвиль.
|
Ознайомити учнів з видами електромагнітних випромінювань, їхніми фізичними властивостями.
|
§50
|
37
|
15
|
Тематичне оцінювання №3
|
Оцінювання знань і вмінь учнів з даної теми; виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
|
|
Розділ 4. Хвильова і квантова оптика. (12год.)
|
37
|
1
|
Розвиток уявлень про природу світла. Прямолінійне поширення світла.
|
Ознайомити учнів з історією розвитку поглядів на природу світла та законом прямолінійного поширення світла.
|
§52
|
38
|
2
|
Відбиття й заломлення світла.
|
Ознайомити учнів з особливістю поширення світла на границі двох середовищ, дати їм відомості про закони відбиття й заломлення.
|
§53,55
|
39
|
3
|
Дзеркала. Одержання зображень за допомогою дзеркал. Лінзи. Побудова зображень, утворених за допомогою лінз.
|
Сформувати знання про особливості зображень в дзеркалі та лінзах та нагадати алгоритм побудови зображень в лінзах.
|
§54,56
|
40
|
4
|
Інтерференція світла.
|
На прикладі явища інтерференції ознайомити учнів із хвильовими властивостями світла.
|
§57
|
41
|
5
|
Дифракція світла.
|
Ознайомити учнів з явищем інтерференції світла й умовами її спостереження.
|
§58
|
42
|
6
|
Лабораторна робота№5 Спостереження інтерференції та дифракції світла
|
Спостерігати явища інтерференції й дифракції світла, за яких спостерігаються ці явища.
|
§
|
43
|
7
|
Дисперсія світла. Поляризація світла.
|
Дати поняття про дисперсію та поляризацію світла й пояснити їх з погляду електромагнітної теорії.
|
§52,59
|
44
|
8
|
Зародження квантової теорії.
|
Ознайомити учнів з історією зародження квантової теорії; роз’яснити учням явище фотоефекту.
|
§61,62
|
45
|
9
|
Застосування фотоефекту.
|
Закріпити знання учнів про закони фотоефекту під час розв’язання конкретних задач; ознайомити їх з практичним застосуванням явища фотоефекту.
|
§63
|
46
|
10
|
Фотони. Люмінесценція.
|
Дати уявлення про фотон як елементарну частинку електромагнітного випромінювання; вивчити основні властивості фотона.
|
§61+ інформація вчителя
|
47
|
11
|
Узагальнюючий урок.
|
Узагальнити вивчений матеріал і підготувати учнів до тематичного оцінювання.
|
§
|
48
|
12
|
Тематичне оцінювання №4
|
Оцінювання знань і вмінь учнів з даної теми; виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
|
|
Розділ 5. Атомна та ядерна фізика (12 год.)
|
49
|
1
|
Будова атома.
|
Розповісти учням про будову атома; ознайомити їх із планетарною моделлю атома за Резерфордом.
|
§64
|
50
|
2
|
Теорія атома Бору.
|
Розкрити шляхи виходу із кризи класичної фізики.
|
§65
|
51
|
3
|
Поглинання і випромінювання світла атомом. Оптичні спектри. Спектральний аналіз та його застосування. Рентгенівське випромінювання. Лабораторна робота №6 Спостереження суцільного й лінійчастого спектрів речовини.
|
Спостерігати суцільний і лінійчастий спектри випромінювання, досліджувати порядок кольорів у спектрах.
|
§ 66,67,68
|
52
|
4
|
Лазери.
|
Ознайомити учнів із принципом дії квантових джерел світла.
|
§ 69
|
53
|
5
|
Атомне ядро.
|
Ознайомити учнів з моделлю ядра атома й історією відкриття протона й нейтрона.
|
§ 70
|
54
|
6
|
Ядерні сили та енергія зв’язку.
|
Ознайомити учнів з новим видом взаємодії між частинками – ядерними силами. Увести поняття міцність атомних ядер; з’ясувати фізичний зміст поняття «дефект мас».
|
§71
|
55
|
7
|
Радіоактивні перетворення.
|
Розкрити природу радіоактивних перетворень; ознайомити учнів з радіоактивними сімействами.
|
§ 72
|
56
|
8
|
Ядерні реакції.
|
Ознайомити учнів з можливістю перетворення ядер хімічних елементів.
|
§74
|
57
|
9
|
Ядерна енергетика.
|
Ознайомити учнів з новим видом ядерної реакції, що дозволяє одержати велику кількість ядерної енергії.
|
§75+ інформація вчителя
|
58
|
10
|
Дозиметрія. Дози випромінювання. Радіоактивний захист людини.
|
Ознайомити учнів з сучасними пристроями для визначення дози радіоактивного випромінювання та способами радіоактивного захисту.
|
§73
|
59
|
11
|
Елементарні частинки.
|
Дати поняття про елементарні частинки і їхні властивості.
|
§76
|
60
|
12
|
Тематичне оцінювання №5
|
Оцінювання знань і вмінь учнів з даної теми; виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
|
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧІ ЗАНЯТТЯ
|
61
|
1
|
Фізична картина світу як складова прироничо-наукової картину світу.
|
|
|
62
|
2
|
Роль науки в житті людини та суспільному розвитку.
|
|
|
ФІЗИЧНИЙ ПРАКТИКУМ
|
63
|
1
|
Визначення енергії зарядженого конденсатора.
|
|
|
64
|
2
|
Дослідження електричних кіл.
|
|
|
65
|
3
|
Визначення довжини світлової хвилі.
|
|
|
66
|
4
|
Визначення прискорення вільного падіння за допомогою маятника.
|
|
|
67
|
5
|
Вивчення будови дозиметра й складання радіологічної карти місцевості.
|
|
|
68
|
6
|
Вивчення треків заряджених частинок за готовими фотографіями.
|
|
|
РЕЗЕРВ
|
69-70
|
2
|
|
|
|