|
Скачати 0.88 Mb.
|
Міністерство фінансів України Український державний університет фінансів та міжнародної торгівлі РОБОЧА навчальна програма дисципліни “УНІВЕРСИТЕТСЬКА ОСВІТА” для бакалаврів напрямів «Міжнародна економіка», «Облік і аудит», «Фінанси і кредит» денної та заочної форм навчання Київ – 2011 Робоча навчальна програма дисципліни “Університетська освіта” для бакалаврів напрямів «Міжнародна економіка», «Облік і аудит», «Фінанси і кредит» денної та заочної форм навчання складена відповідно до навчальної програми дисципліни «Університетська освіта» для бакалаврів денної та заочної форм навчання. – К.: УДУФМТ, 2008. Укладач: Дворник О.А. – старший викладач кафедри суспільних наук УДУФМТ © Український державний університет фінансів та міжнародної торгівлі
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА дисципліни «Університетська освіта» Схвалено вченою радою факультету правознавства та міжнародних відносин протокол № 2 від 26 жовтня 2011 р. Голова вченої ради ___________________ В.В. Гриценко (підпис) Розглянуто на засіданні кафедри суспільних наук протокол № 3 від 25 жовтня 2011 р. Завідувач кафедри _______________________ В.Г.Бабенко (підпис) ЗМІСТ
1. ПЕРЕДМОВА Рівень інтелекту нації, її наукових знань, оволодіння якими потребує університетської підготовки, все більше визначає міжнародний престиж і реальну могутність будь-якої держави сучасності. У світі, який глобалізується, роль і статус університету суттєво збільшується. На університетському житті позначаються також трансформаційні процеси та інтеграція в сфері вищої освіти, яка є відносно новим явищем і характеризує розвиток західних країн з кінця ХХ ст. Інтеграційні процеси і поглиблення міжнародного поділу праці безпосередньо впливають на структуру виробництва та зайнятість, і, відповідно, на ринок праці та сферу освіти. Стан останньої й освітньо-кваліфікаційний рівень працівника – ключові критерії економічного і соціального прогресу сучасних держав. Тому стає нагальним проведенням цими країнами спільної освітньої політики, пристосування національних систем підготовки кадрів до кардинально змінених умов світового ринку, до існуючої в його найбільш динамічних сегментах професійно-кваліфікаційної структури робочої сили. Величина потенціалу вищої школи визначається рівнем кваліфікації та чисельністю науково-педагогічних, інженерно-технічних та допоміжних кадрів ВНЗ, величиною та структурою контингенту студентів, рівнем розвитку матеріально-технічної бази, масштабами залучення ресурсів сторонніх організацій, ефективністю використання наявних ресурсів, розвитком міжнародних зв’язків тощо. У всьому світі ХХ ст. характеризувалося таким загальним напрямком реформування – як створенням безперервної освіти, посиленням державного впливу на освіту, покращенням ресурсного забезпечення, розробкою систем професійної орієнтації та відбором кадрів, організацією освіти дорослого населення. «Освіта», якщо розглядати її абстрактну річ, що має велику соціальну значущість, є прийнятий у суспільстві спосіб залучити майбутнє покоління до культури, дати молодим людям знання, уміння, навички, які необхідні для соціуму в цілому, так і ним самим, оскільки вони є членами суспільства. І оскільки за своєю природою людина – істота діяльнісна, кінцевою метою освіти є підготовка до якогось виду діяльності. Мета навчальної дисципліни «Університетська освіта» –ознайомлення студентів з основними завданнями, принципами, законодавчими актами і нормативними документами в галузі вищої освіти України і освітньої діяльності університетів, підготовка студентів до навчання в університеті у відповідності з сучасними інтеграційними процесами у світовій і європейській освіті в контексті Болонської декларації. Завдання: сформувати у студентів систему знань щодо змісту й соціального значення вищої освіти, сучасних тенденцій її розвитку; ознайомити студентів із завданнями, навчальними технологіями, організацією університетської освіти, з проблемами економічної освіти в умовах глобалізації, прищепити навички самостійного й ефективного навчання в університеті з урахуванням світових освітніх тенденцій. Після вивчення дисципліни студенти мають знати:
Студенти мають уміти правильно застосовувати наукову термінологію, аналізувати проблеми університетської освіти, функціонування й розвитку освітніх послуг в умовах ринкової економіки; мати навички самостійної роботи, підготовки до семінарських занять, участі у науково-дослідній роботі. Вивчення дисципліни завершується складанням диференційованого заліку. 2. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ
3. НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН для студентів денної форми навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН для студентів заочної форми навчання
4. ПЛАНИ ЛЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ Лекція 1. Становлення системи університетської освіти у світі та Україні (2 год.) План
Рекомендована література (основна і додаткова): [1, 5-11, 14-15, 18, 20, 27-28, 30, 32, 35, 37, 39-40, 42, 46-47, 52, 56-57, 59, 65-66]. Лекція 2. Сучасна система вищої освіти в Україні (2 год.) План
Рекомендована література: нормативно-правові документи: [1-9, 15, 16-17]. основна і додаткова: [4-6, 8, 10-11, 12-15, 17, 19, 22, 31, 34, 37, 45, 48, 52-53, 55, 58, 60-62, 64, 68-69]. Лекція 3. Особливості процесу навчання в університеті (зміст, методи, засоби та форми організації навчання) (2 год.) План
Рекомендована література: нормативно-правові документи: [1-9, 13, 15-17]. основна і додаткова: [2, 5-6, 8, 13-17, 19-20, 22, 31, 37, 44-45, 48-49, 52-54, 62]. Лекція 4-5. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти країн Європи (4 год.) План
Рекомендована література: нормативно-правові документи: [1-9, 16-17, 20-23]. основна і додаткова: [3-5, 13-15, 22-24, 37]. Лекція 6. Особливості системи вищої освіти США ( 2 год.) План
Рекомендована література (основна і додаткова): [4, 10-11, 15-16, 20-21, 25-27, 67, 69]. 5. ПЛАНИ ТА МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ДО СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ Семінарське заняття 1. (2 год.) |
ФІНАНСІВ ТА МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ Робоча навчальна програма з дисципліни "Правознавство" для студентів УДУФМТ зі спеціальностей "Менеджмент ЗЕД", "Міжнародна економіка",... |
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Фінанси і кредит» 030509 «Облік і аудит», 030505 «Управління персоналом та економіка праці» |
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Фінанси і кредит», 030509 «Облік і аудит», 030502 «Економічна кібернетика», 030505 «Управління персоналом та економіка праці» |
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Фінанси і кредит», 030509 «Облік і аудит», 030502 «Економічна кібернетика», 030505 «Управління персоналом та економіка праці» |
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Фінанси і кредит», 030509 «Облік і аудит», 030502 «Економічна кібернетика», 030505 «Управління персоналом та економіка праці» |
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Фінанси і кредит», 030509 «Облік і аудит», 030502 «Економічна кібернетика», 030505 «Управління персоналом та економіка праці» |
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Фінанси і кредит», 030509 «Облік і аудит», 030502 «Економічна кібернетика», 030505 «Управління персоналом та економіка праці» |
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Фінанси і кредит», 030509 «Облік і аудит», 030502 «Економічна кібернетика», 030505 «Управління персоналом та економіка праці» |
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Фінанси і кредит», 030509 «Облік і аудит», 030502 «Економічна кібернетика», 030505 «Управління персоналом та економіка праці» |
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Фінанси і кредит», 030509 «Облік і аудит», 030502 «Економічна кібернетика», 030505 «Управління персоналом та економіка праці» |