ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
29 березня 2012 року № 384
(у редакції наказу Міністерства освіти і науки України
від 05 червня 2013 року № 683)
Форма № Н - 3.04
НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
УНІВЕРСИТЕТ БАНКІВСЬКОЇ СПРАВИ
ЛЬВІВСЬКИЙ ІНСТИТУТ БАНКІВСЬКОЇ СПРАВИ
Кафедра (циклова комісія) суспільних дисциплін
“ЗАТВЕРДЖУЮ”
Завідувач кафедри
Скринник З.Е.
“______”_______________20___ року
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
УНІВЕРСИТЕТСЬКА ОСВІТА
напрям підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці»
спеціальність ______________________________________________________________
(шифр і назва спеціальності)
спеціалізація_______________________________________________________________
(назва спеціалізації)
інститут, факультет, відділення фінансово-економічний банківської справи та інформаційних технологій, перепідготовки та підвищення кваліфікації
2013 – 2014 навчальний рік
Робоча програма з дисципліни «Університетська освіта» для студентів за напрямом підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці»
"31" вересня 2012 року - 14 с.
Розробники: Гіптерс З.В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри суспільних дисциплін ЛІБС УБС НБУ
Робочу програму схвалено на засіданні кафедри суспільних дисциплін
Протокол від “____”________________20__ року № ___
Завідувач кафедри (голова циклової комісії) Скринник З.Е.
_______________________ (Скринник З.Е.)
(підпис)
Гіптерс З.В., 2013 рік
ЛІБС УБС НБУ, 2013 рік
1. Опис навчальної дисципліни
Найменування показників
|
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
денна форма навчання
|
заочна форма навчання
|
Кількість кредитів 1,0
|
0305 “Економіка і підприємництво»
|
Вибіркова
|
Напрям підготовки
6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці»
|
Модулів - 1
|
Спеціальність (професійне спрямування)
|
Рік підготовки:
|
Змістових модулів - 1
|
2-й
|
2-й
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання
«Розвиток економічної освіти в Україні»
|
Семестр
|
Загальна кількість годин - 36
|
«Економічна кібернетика», «Управління персоналом та економіка праці» - 3-й.
|
«Економічна кібернетика», «Управління персоналом та економіка праці» - 3-й.
|
Лекції
|
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 1,0
самостійної роботи
студента – 18
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень:
бакалавр
|
год. 9
|
год. 2
|
Практичні, семінарські
|
год. 9
|
год.-
|
Лабораторні
|
год. -
|
год.-
|
Самостійна робота
|
год.
|
год. 34
|
Індивідуальні завдання: год. 3 год. -
|
Вид контролю: ПМК
|
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:
для денної форми навчання – 18 : 18
для заочної форми навчання – 2 : 34
|
2. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета: сформувати основи наукового світогляду студентів, засади їх особистісної культури. Засвоєні при вивченні курсу знання мають стати теоретичною основою світосприйняття, практичної або дослідницької діяльності, особистої життєвої позиції майбутнього спеціаліста.
Завдання:
Модуль «Університетська освіта» спрямовує увагу студентів на зміст історичної еволюції вищої освіти. Тут розкриваються основні завдання, принципи та шляхи формування Європейського простору вищої освіти. Тут наголошено на спадковості і поступальності в процесі духовної еволюції людства; адаптації вищої освіти України до вимог Болонського процесу.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати: зміст категоріального апарату курсу; історію становлення та розвитку університетської освіти; основні положення Концепції розвитку економічної освіти в Україні; шляхи реформування університетської освіти та перспективи розвитку економічної освіти в Україні; основи дидактики вищої школи; сутність та принципи національного виховання.
вміти: обґрунтувати свою світоглядну та громадянську позиції; набувати соціально-економічні знання з подальшим використанням їх для розвитку українського суспільства і його соціально орієнтованої економіки; опанувати методами й формами самостійності наукового економічного мислення; застосовувати одержані знання у студентській практиці та для підвищення ефективної фахової діяльності; аналізувати проблеми та процеси, явища і факти управління поведінкою особистості у співвідношенні з гуманістичними ідеалами вітчизняної виховної системи; розуміти й об’єктивно оцінювати соціальну позицію особистості; розвивати здатність до самореалізації, самоосвіти, саморозвитку особистості, впевненості у власних силах.
|
3. Програма навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1.
Тема 1. Університетська освіта в контексті Болонського процесу.
Розвиток університетів в контексті європейської культури..
Форми організації навчання в університеті.
Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти країн Європи. Документи Болонського процесу.
Література:
Аніловська Г. Я., Марушко Н. С., Томаневич Л. М. Університетська освіта: Навч. посібник. – Львів: «Магнолія-2006». – 370 с.
Васянович Г. П. Педагогіка вищої школи: Навч.-метод. посібник. – Львів: «Норма», 2005. – 100 с.
Гіптерс З. В. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник. – К.: УБС НБУ, 2007. – 149 с.
Гіптерс З. В. Університетська освіта: Навчально-методичний посібник із підготовки до семінарських занять та організації самостійної роботи студентів спеціальностей 8.050105 «Банківська справа», 8.050104 «Фінанси», 8.050106 «Облік і аудит», 8.050102 «Економічна кібернетика». – Львів: ЛІБС УБС НБУ, 2007. – 139 с. – С. 10–19.
Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. – С. 29–88.
Літопис Львівського інституту банківської справи Університету банківської справи Національного банку України / авт. кол., кер проекту Л. Я. Слобода. – К.: УБС НБУ, 2010. – 375 с.
Університетська освіта. Індивідуальна робота студентів: навч.-метод. посібник для студентів напрямів підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці» / укладач З. В. Гіптерс. – Львів,: ЛІБС УБС НБУ, 2007. – С. 72–90.
Хоружий Г. Ф. Академічна культура: цінності та принципи вищої освіти: монографія / Тернопіль: Навчальна книга, 2012. – 320 с.
Тема 2. Закон України «Про вищу освіту».
Закон України «Про вищу освіту». Концептуальні засади розвитку вищої освіти.
Права і обов’язки студентів університету.
Фундаменталізація підготовки фахівців з вищою освітою.
Індивідуалізація навчальної діяльності.
Література:
Аніловська Г. Я., Марушко Н. С., Томаневич Л. М. Університетська освіта: Навч. посібник. – Львів: «Магнолія-2006». – 370 с.
Гіптерс З. В. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник. – К.: УБС НБУ, 2007. – 149 с.
Гіптерс З. В. Університетська освіта: Навчально-методичний посібник із підготовки до семінарських занять та організації самостійної роботи студентів спеціальностей 8.050105 «Банківська справа», 8.050104 «Фінанси», 8.050106 «Облік і аудит», 8.050102 «Економічна кібернетика». – Львів: ЛІБС УБС НБУ, 2007. – 139 с. – С. 72–90.
Закон України «Про вищу освіту»: Затверджено Постановою ВР України від 21 січня 2002 р. – К., 2002. – 96 с.
Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. – С. 29–88.
Прокопенко І. Ф., Євдокимов В. І. Педагогічні технології: Навч. посібник. – Харків: Колегіум, 2005. – 224 с.: 97–111; 162–172.
Університетська освіта. Індивідуальна робота студентів: навч.-метод. посібник для студентів напрямів підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці» / укладач З. В. Гіптерс ; ЛІБС УБС НБУ. – Львів, 2012. – 36 с.
Тема 3. Самоосвіта як засіб підвищення ефективності навчальної та наукової діяльності студентів.
Раціональні прийоми самостійного навчання та їх роль у підвищенні ефективності навчальної та наукової діяльності студентів.
Форми роботи з книгою в університеті.
Бібліотека університету і правила користування її фондами.
Література:
Аніловська Г. Я., Марушко Н. С., Томаневич Л. М. Університетська освіта: Навч. посібник. – Львів: «Магнолія-2006». – С. 136–151.
Аузіна М. О., Возна А. М. Інноваційні процеси в освіті: Навч. посібник. – Львів: ЛБІ НБУ, 2003. – 103 с.
Баран Р. М. Раціональні прийоми самостійного навчання: Навчально-методичний посібник. – Львів: ЛБІ НБУ, 2003. – 111 с. – С. 76–95.
Гіптерс З. В.Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. – К.: УБС НБУ, 2007. – 149 с.
Гіптерс З. В. Університетська освіта: Навчально-методичний посібник із підготовки до семінарських занять та організації самостійної роботи студентів спеціальностей 8.050105 «Банківська справа», 8.050104 «Фінанси», 8.050106 «Облік і аудит», 8.050102 «Економічна кібернетика». – Львів: ЛІБС УБС НБУ, 2007. – 139 с. – С. 31–38; 56–57.
Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. – С. 29–88.
Падалка О. С., Нісімчук А. М., Смолюк О. І., Шпак О. Т. Педагогічні технології: Навчальний посібник. – К.: Українська енциклопедія ім. М. П. Бажана, 1995. – 253 с., лекція 36.
Прокопенко І. Ф., Євдокимов В. І. Педагогічні технології: Навч. посібник. – Харків: Колегіум, 2005. – 224 с.: 97–111; 162–172.
Університетська освіта. Індивідуальна робота студентів: навч.-метод. посібник для студентів напрямів підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці» / укладач З. В. Гіптерс ; ЛІБС УБС НБУ. – Львів, 2012. – С. 27–35.
Тема 4. Організація навчального процесу в університеті.
Запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у ВНЗ України
Форми організації навчання та сучасні інноваційні технології в університеті.
Контроль успішності студентів.
Науково-дослідницька діяльність студентів.
Література:
Аніловська Г. Я., Марушко Н. С., Томаневич Л. М. Університетська освіта: Навч. посібник. – Львів: «Магнолія-2006». – 370 с.
Баран Р. М. Раціональні прийоми самостійного навчання: Навчально-методичний посібник. – Львів: ЛБІ НБУ, 2003. – 111 с. – С. 98–107.
Гіптерс З.В. Університетська освіта: Навчально-методичний посібник із підготовки до семінарських занять та організації самостійної роботи студентів спеціальностей 8.050105 «Банківська справа», 8.050104 «Фінанси», 8.050106 «Облік і аудит», 8.050102 «Економічна кібернетика». – Львів: ЛІБС УБС НБУ, 2007. – 139 с. – С. 31–38.
Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. – С. 29–88.
Прокопенко І. Ф., Євдокимов В. І. Педагогічні технології: Навч. посібник. – Харків: Колегіум, 2005. – 224 с.: 97–111; 162–172.
Університетська освіта. Індивідуальна робота студентів: навч.-метод. посібник для студентів напрямів підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці» / укладач З. В. Гіптерс. – Львів,: ЛІБС УБС НБУ, 2007. – С. 72–90.
Хоружий Г. Ф. Академічна культура: цінності та принципи вищої освіти: монографія / Тернопіль: Навчальна книга, 2012. – 320 с.
Тема 5. Організація виховної роботи в університеті.
Завдання національного виховання студентської молоді.
Мотиви і принципи виховання.
Академічна культура: поняття і функції.
Студентське самоврядування та його роль у підвищенні ефективності навчально-виховного процесу.
Література:
Аніловська Г. Я., Марушко Н. С., Томаневич Л. М. Університетська освіта: Навч. посібник. – Львів: «Магнолія-2006». – 370 с.
Гіптерс З. В. Психологія і педагогіка у формуванні творчої особистості майбутнього фахівця фінансово-економічного спрямування: Навчальний посібник. – Львів: ЛБІ НБУ, 2006. – 494 с. – C. 80–102.
Гіптерс З. В. Університетська освіта: Навчально-методичний посібник із підготовки до семінарських занять та організації самостійної роботи студентів спеціальностей 8.050105 «Банківська справа», 8.050104 «Фінанси», 8.050106 «Облік і аудит», 8.050102 «Економічна кібернетика». – Львів: ЛІБС УБС НБУ, 2007. – 139 с. – С. 38–47; 57.
Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. – С. 29–88.
Літопис Львівського інституту банківської справи Університету банківської справи Національного банку України / авт. кол., кер проекту Л. Я. Слобода. – К.: УБС НБУ, 2010. – 375 с. – С. 206–207.
Прокопенко І. Ф., Євдокимов В. І. Педагогічні технології: Навч. посібник. – Харків: Колегіум, 2005. – 224 с.: 97–111; 162–172.
Хоружий Г. Ф. Академічна культура: цінності та принципи вищої освіти: монографія / Тернопіль: Навчальна книга, 2012. – 320 с.
Тема 6. Економічна освіта в Україні: історія і сучасність.
Становлення економічної освіти в Україні: історичний аспект.
Сучасна економічна освіта: стан, досягнення, проблеми розвитку.
Освітньо-кваліфікаційна характеристика фахівця.
Література:
Аніловська Г. Я., Марушко Н. С., Томаневич Л. М. Університетська освіта: Навч. посібник. – Львів: «Магнолія-2006». – 370 с.
Гіптерс З. В. Економічна освіта молоді в Галичині ХІХ – першої половини ХХ століть: теорія, досвід, персоналії: Монографія. – Львів: ЛБІ НБУ, 2006. – 220 с.
Гіптерс З. В. Психологія і педагогіка у формуванні творчої особистості майбутнього фахівця фінансово-економічного спрямування: Навчальний посібник. – Львів: ЛБІ НБУ, 2006. – 494 с. – C. 66–72.
Гіптерс З. В. Університетська освіта: Навчально-методичний посібник із підготовки до семінарських занять та організації самостійної роботи студентів спеціальностей 8.050105 «Банківська справа», 8.050104 «Фінанси», 8.050106 «Облік і аудит», 8.050102 «Економічна кібернетика». – Львів: ЛІБС УБС НБУ, 2007. – 139 с. – С. 47–53.
Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. – С. 29–88.
Літопис Львівського інституту банківської справи Університету банківської справи Національного банку України / авт. кол., кер проекту Л. Я. Слобода. – К.: УБС НБУ, 2010. – 375 с. – С. 221–355.
Прокопенко І. Ф., Євдокимов В. І. Педагогічні технології: Навч. посібник. – Харків: Колегіум, 2005. – 224 с.: 97–111; 162–172.
Університетська освіта. Індивідуальна робота студентів: навч.-метод. посібник для студентів напрямів підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці» / укладач З. В. Гіптерс. – Львів,: ЛІБС УБС НБУ, 2007. – С. 72–90.
Хоружий Г. Ф. Академічна культура: цінності та принципи вищої освіти: монографія / Тернопіль: Навчальна книга, 2012. – 320 с.
|
|