Програми для загальноосвітніх навчальних закладів ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ


Скачати 2.34 Mb.
Назва Програми для загальноосвітніх навчальних закладів ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
Сторінка 1/20
Дата 18.03.2013
Розмір 2.34 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   20


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Головне управління змісту освіти

АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

Програми для загальноосвітніх навчальних закладів

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ


8—11 класи

Затверджено Міністерством освіти і науки України

(Лист № 1/11-3580 від 22.08.2001 р.)

Програми підготували:

Н.Боринець, О.Гнеденко, Л.Денисенко, Т.Левченко, І.Пархоменко, І. Токарева, І. Ходзицька

У підготовці варіативної частини брали участь:

Л.Божко, Н.Давидова, У.Каратник, Н.Кудикіна, М.Литвин,

Н.Лосина, А.Сухоріпа-Майнінгер, Л.Стрелковська, С.Стадник,

Б. Терещук, Т. Тхоржевська, А. Топорова, Л. Чайка,

І.Шебулдаєва, І.Янкіна

Відповідальні за випуск:

провідний спеціаліст Головного управління змісту освіти

Міністерства освіти і науки України А.Ільченко; завідувачка

сектору трудового навчання Науково-методичного центру

середньої освіти Міністерства освіти і науки України Н.Лосина

© Міністерство освіти і науки України, 2001

© Академія педагогічних наук України, 2001

© Н.Боринець, О.Гнеденко, Л.Денисенко та ін.,2001

Електронна версія

Інститут засобів навчання АПН України
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Трудове навчання — загальноосвітній предмет, який не лише ознайомлює учнів з основами виробництва, а й сприяє підго­товці їх до життя в умовах ринкових відносин.

Програми розроблено відповідно до вимог Типових навчаль­них планів загальноосвітніх навчальних закладів, згідно з якими на вивчення предмета відводиться 2 години на тиждень.

У ході реалізації змісту програми необхідно:

— ознайомити учнів з основами сучасного виробництва, спи­раючись на закономірності розвитку природи та суспільства, ви-к­ладені у предметах з основ наук;

— забезпечити професійне самовизначення учнів, орієнтуючи
їх на вибір професій різних сфер виробництва та обслуговування;

— сформувати в учнів у процесі предметно-перетворюваль­-
ної, конструкторської та художньо-конструкторської діяльності
якості особистості, необхідні для майбутньої трудової діяльності
у різних сферах виробництва;

— розвивати творчий потенціал особистості на основі індиві­дуального підходу до учнів та диференціації змісту і процесу на­-
вчання.

Програми складаються з двох частин — стабільної та варіа­тивної.

Вивчення предмета починають зі стабільної частини програми, і лише після цього обирають вид діяльності з варіативної частини.

Стабільна частина програми охоплює три основні розділи: «Елементи родинної економіки та ринкових відносин», «Техно­логія приготування кулінарних страв та виробів. Культура хар­чування», «Проектування та виготовлення виробів із текстиль­них матеріалів».

Розділ «Елементи родинної економіки та ринкових відносин» обов'язково вивчається першим у кожному класі, тому що знан­ня, які учні одержують у процесі його освоєння, використову­ються під час вивчення кожного із наступних розділів.

У розділі програми «Проектування та виготовлення виробів із текстильних матеріалів» передбачено вивчення тем з виготов­лення швейних, вишитих та в'язаних гачком і спицями виробів.

Зміст програми охоплює як ручні, так і механізовані види робіт.

Теми з української народної вишивки, в'язання спрямовані на відродження народних традицій, розвитку в учнів естетичних смаків, почуття прекрасного.

Програми передбачають виготовлення дівчатами (з 5-го по 11-й клас) швейних виробів різної складності — від наволочки до сукні чи костюма, які мають практичне застосування.

Враховуючи, що жоден шкільний предмет (інваріантної час­тини навчального плану) не передбачає вивчення таких тем, як «Культура зовнішнього вигляду», «Культура житла», а такі знан­ня вкрай необхідні дівчатам, у програмі відведено достатньо часу, щоб заповнити прогалини в цих знаннях і сформувати відповідні вміння, які знадобляться не лише в побуті, а й під час професій­ної діяльності.

Учитель може змінювати кількість годин на вивчення тем у межах розділу. Якщо він володіє передовими технологіями з предмета і за рахунок цього може прискорити навчальний процес, тобто те, що передбачено програмою, виконати за коротший термін, то час, який вивільнився, можна викорис­товувати на власний розсуд. Такі зміни мають знайти відоб­раження в календарно-тематичних планах, які складає вчи­тель.

У кінці кожного розділу, крім міжпредметних та вмутрішньо-предметних зв'язків, дається орієнтовний перелік страв для при­готування, швів народної вишивки для освоєння, швейних ви­робів для виготовлення, з яких можна вибрати ті об'єкти праці, що відповідають матеріальній базі шкільних майстерень, підго­товці вчителя та бажанням учнів.

Варіативна частина програми складається з 8-ми варіантів. Варіанти 1—7 вивчаються згідно з тематичним планом. Варіант 8 реалізується шляхом добору у кожному класі одного із запро­понованих видів діяльності, на вивчення якого відводиться 18 годин. При цьому у кожному класі передбачається вивчення ок­ремого виду діяльності. Якщо запропоновані види діяльності не підходять для вивчення у даному класі, то вчитель сам може скласти варіативну частину програми (на 18 годин) і затвердити її згідно з діючим положенням Міністерства освіти і науки Ук­раїни.

За рахунок годин варіативної частини вчитель може поглиб­лювати вивчення розділів і тем стабільної частини програми.

Орієнтовно 20—25 відсотків часу відводиться на теоретичне навчання, решта — на виконання лабораторно-практичних і прак­тичних робіт.

На теоретичних і практичних заняттях слід залучати учнів до творчої діяльності, результатом якої може бути раціоналізація обладнання, робочого місця, технологічного процесу, планування роботи тощо.

У процесі навчання учні повинні чітко додержуватись правил безпеки праці, особистої гігієни, виробничої санітарії й охорони природи, технології приготування страв і кулінарних виробів, умов їх зберігання і термінів реалізації.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   20

Схожі:

Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. „Трудове навчання” 5-9
Програми трудового навчання для середніх закладів освіти. Профіль: деревообробка. Професії : столяр (будівельний), тесляр
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим...
України від 16. 11. 2000 №1717 “Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання”,...
ПРОГРАМИ ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
Для задоволення потреб сучасного сільськогосподарського виробництва потрібні висококваліфіковані спеціалісти. Підготовка таких спеціалістів...
ПРОГРАМА ДЛЯ 5-9 КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Трудове навчання – загальноосвітній предмет, який складає основу предметного наповнення освітньої галузі “Технологія”
ПРОГРАМИ ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Навчальні програми для профільного навчання. Програми факультативів, спецкурсів, гуртків
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
«Збірник програм з профільного навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика та астрономія» (видавнича група «Основа»,...
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Географія. Економіка. 7 11
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи економіки, 10 кл. Основи підприємницької діяльності
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Людина і світ професій» 8-9
Програми трудового навчання для середніх закладів освіти. Профіль: деревообробка. Професії : столяр (будівельний), тесляр
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова. 5 12 класи
Календарне планування для 8 класів складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова. 5 –...
ПРОГРАМИ для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання
Пояснювальна записка
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка