|
Скачати 2.34 Mb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Головне управління змісту освіти АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ Програми для загальноосвітніх навчальних закладів ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ8—11 класи Затверджено Міністерством освіти і науки України (Лист № 1/11-3580 від 22.08.2001 р.) Програми підготували: Н.Боринець, О.Гнеденко, Л.Денисенко, Т.Левченко, І.Пархоменко, І. Токарева, І. Ходзицька У підготовці варіативної частини брали участь: Л.Божко, Н.Давидова, У.Каратник, Н.Кудикіна, М.Литвин, Н.Лосина, А.Сухоріпа-Майнінгер, Л.Стрелковська, С.Стадник, Б. Терещук, Т. Тхоржевська, А. Топорова, Л. Чайка, І.Шебулдаєва, І.Янкіна Відповідальні за випуск: провідний спеціаліст Головного управління змісту освіти Міністерства освіти і науки України А.Ільченко; завідувачка сектору трудового навчання Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України Н.Лосина © Міністерство освіти і науки України, 2001 © Академія педагогічних наук України, 2001 © Н.Боринець, О.Гнеденко, Л.Денисенко та ін.,2001 Електронна версія Інститут засобів навчання АПН України ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Трудове навчання — загальноосвітній предмет, який не лише ознайомлює учнів з основами виробництва, а й сприяє підготовці їх до життя в умовах ринкових відносин. Програми розроблено відповідно до вимог Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, згідно з якими на вивчення предмета відводиться 2 години на тиждень. У ході реалізації змісту програми необхідно: — ознайомити учнів з основами сучасного виробництва, спираючись на закономірності розвитку природи та суспільства, ви-кладені у предметах з основ наук; — забезпечити професійне самовизначення учнів, орієнтуючи їх на вибір професій різних сфер виробництва та обслуговування; — сформувати в учнів у процесі предметно-перетворюваль- ної, конструкторської та художньо-конструкторської діяльності якості особистості, необхідні для майбутньої трудової діяльності у різних сферах виробництва; — розвивати творчий потенціал особистості на основі індивідуального підходу до учнів та диференціації змісту і процесу на- вчання. Програми складаються з двох частин — стабільної та варіативної. Вивчення предмета починають зі стабільної частини програми, і лише після цього обирають вид діяльності з варіативної частини. Стабільна частина програми охоплює три основні розділи: «Елементи родинної економіки та ринкових відносин», «Технологія приготування кулінарних страв та виробів. Культура харчування», «Проектування та виготовлення виробів із текстильних матеріалів». Розділ «Елементи родинної економіки та ринкових відносин» обов'язково вивчається першим у кожному класі, тому що знання, які учні одержують у процесі його освоєння, використовуються під час вивчення кожного із наступних розділів. У розділі програми «Проектування та виготовлення виробів із текстильних матеріалів» передбачено вивчення тем з виготовлення швейних, вишитих та в'язаних гачком і спицями виробів. Зміст програми охоплює як ручні, так і механізовані види робіт. Теми з української народної вишивки, в'язання спрямовані на відродження народних традицій, розвитку в учнів естетичних смаків, почуття прекрасного. Програми передбачають виготовлення дівчатами (з 5-го по 11-й клас) швейних виробів різної складності — від наволочки до сукні чи костюма, які мають практичне застосування. Враховуючи, що жоден шкільний предмет (інваріантної частини навчального плану) не передбачає вивчення таких тем, як «Культура зовнішнього вигляду», «Культура житла», а такі знання вкрай необхідні дівчатам, у програмі відведено достатньо часу, щоб заповнити прогалини в цих знаннях і сформувати відповідні вміння, які знадобляться не лише в побуті, а й під час професійної діяльності. Учитель може змінювати кількість годин на вивчення тем у межах розділу. Якщо він володіє передовими технологіями з предмета і за рахунок цього може прискорити навчальний процес, тобто те, що передбачено програмою, виконати за коротший термін, то час, який вивільнився, можна використовувати на власний розсуд. Такі зміни мають знайти відображення в календарно-тематичних планах, які складає вчитель. У кінці кожного розділу, крім міжпредметних та вмутрішньо-предметних зв'язків, дається орієнтовний перелік страв для приготування, швів народної вишивки для освоєння, швейних виробів для виготовлення, з яких можна вибрати ті об'єкти праці, що відповідають матеріальній базі шкільних майстерень, підготовці вчителя та бажанням учнів. Варіативна частина програми складається з 8-ми варіантів. Варіанти 1—7 вивчаються згідно з тематичним планом. Варіант 8 реалізується шляхом добору у кожному класі одного із запропонованих видів діяльності, на вивчення якого відводиться 18 годин. При цьому у кожному класі передбачається вивчення окремого виду діяльності. Якщо запропоновані види діяльності не підходять для вивчення у даному класі, то вчитель сам може скласти варіативну частину програми (на 18 годин) і затвердити її згідно з діючим положенням Міністерства освіти і науки України. За рахунок годин варіативної частини вчитель може поглиблювати вивчення розділів і тем стабільної частини програми. Орієнтовно 20—25 відсотків часу відводиться на теоретичне навчання, решта — на виконання лабораторно-практичних і практичних робіт. На теоретичних і практичних заняттях слід залучати учнів до творчої діяльності, результатом якої може бути раціоналізація обладнання, робочого місця, технологічного процесу, планування роботи тощо. У процесі навчання учні повинні чітко додержуватись правил безпеки праці, особистої гігієни, виробничої санітарії й охорони природи, технології приготування страв і кулінарних виробів, умов їх зберігання і термінів реалізації. |
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. „Трудове навчання” 5-9 Програми трудового навчання для середніх закладів освіти. Профіль: деревообробка. Професії : столяр (будівельний), тесляр |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим... України від 16. 11. 2000 №1717 “Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання”,... |
ПРОГРАМИ ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ Для задоволення потреб сучасного сільськогосподарського виробництва потрібні висококваліфіковані спеціалісти. Підготовка таких спеціалістів... |
ПРОГРАМА ДЛЯ 5-9 КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ Трудове навчання – загальноосвітній предмет, який складає основу предметного наповнення освітньої галузі “Технологія” |
ПРОГРАМИ ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ Навчальні програми для профільного навчання. Програми факультативів, спецкурсів, гуртків |
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін... «Збірник програм з профільного навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика та астрономія» (видавнича група «Основа»,... |
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Географія. Економіка. 7 11 Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи економіки, 10 кл. Основи підприємницької діяльності |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Людина і світ професій» 8-9 Програми трудового навчання для середніх закладів освіти. Профіль: деревообробка. Професії : столяр (будівельний), тесляр |
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова. 5 12 класи Календарне планування для 8 класів складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова. 5 –... |
ПРОГРАМИ для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання Пояснювальна записка |