Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром


Скачати 1.01 Mb.
Назва Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром
Сторінка 1/7
Дата 27.12.2013
Розмір 1.01 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
  1   2   3   4   5   6   7






ЗМІСТ



Те, що я чую, забуваю,

Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю,

Те, що я бачу й обговорюю,

я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю,

я набуваю знань і навичок.

Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

Конфуцій


Отже, я запрошую до дискусії, творчої співпраці своїх колег вчителів-новаторів, які працюють у галузі теорії й практики навчально-виховного процесу, робота розрахована на всіх, кому не байдужа доля освіти та особистості, хто шукає оптимальний шлях до майбутнього і прагне творчо працювати та житиc:\documents and settings\admin\мои документы\мои рисунки\2011-11-03\03.11.2011 14-07-26_0055.jpg


Поважаю в людях значимість, змістовність в роботі і глибоку порядність в житті…


Професія вчителя належить до найбільш творчих. Учителі покликані формувати й розвивати дітей різного віку. У діяльності кожного вчителя має бути реалізована мета: сформувати й розвинути учня як активного суб’єкта суспільної діяльності, сформувати його як неповторну особистість з урахуванням певних потреб і нахилів.

Центральними постатями освітньої діяльності є, як відомо, учитель і учень. Перший постає у ролі, як правило, носія суспільно вивірених знань, досвіду культури, а другий - його реципієнта. Учитель «сіє добре, мудре, вічне», учень трансформує це у власний духовний світ, світогляд і культуру. Перший – навчає і виховує, другий – навчається і виховується. Все це і є змістом освіти - навчання і виховання молодого покоління, яке змінює старше і якому належить майбутнє.

Креативний компонент готовності до інноваційної педагогічної діяльності реалізується в оригінальному виконанні педагогічних завдань, в імпровізації, експромті.

Його важливість породжена творчим характером інноваційної діяльності. Ознакою креативності є здатність до створення нового, нетрадиційний підхід до організації навчально-виховного процесу, вміння творчо розв’язувати будь-які професійні проблеми, взаємодіяти з вихованцями, колегами, батьками дітей, уміння розвивати креативність дітей, що втілювалося в їх поведінці.

Формування креативності в учнів залежить від таких професійних умінь та установок педагога:

  • визнання цінності творчого мислення;

  • розвиток чутливості дітей до навколишніх стимулів;

  • вільне маніпулювання об’єктами та ідеями;

  • уміння всебічно розкрити особливість творчого процесу;

  • уміння розкривати конструктивну критику, але не критиканство;

  • заохочення самоповаги;

  • нейтралізація почуття страху перед оцінкою тощо.

Креативність педагога формується на основі наслідування досвіду, концепції, ідеї, окремого прийому, форми, методу з поступовим зменшенням питомої ваги наслідуваного і зростання питомої ваги творчого компонента педагогічної діяльності. Схематично цей процес можна відобразити так:

Наслідування – Копіювання - Творче наслідування - Наслідувана творчість - Справжня творчість

Креативність учня – це творчі його можливості, що можуть проявлятися в мисленні, почуттях, спілкуванні, окремих видах діяльності, характеризувати особистість загалом чи її окремі сторони, продукти діяльності. Процес їх створення. Креативність учителя доповнює його особистісну характеристику.

Креативний учитель має високорозвинені творчі здібності, нестандартно працює над вирішенням завдань педагогічного процесу.

Свою діяльність, як вчителя, я вважаю творчою, тому що її продукт характерний новизною, а продуктом навчальної діяльності, як ми знаємо, є знання. Тому організовую навчальну роботу учнів на здобуття нових знань, тобто творчий навчальний процес на підставі широкого поля активності й самостійності учнів. Учень є не об’єктом навчання, а суб’єктом пізнання. Лише за таких умов знання стають дієвими, функціональними, не відірваними від життя.

Актуальність мого досвіду
Вважаю, що проблема над якою я працюю «Розвиток креативної та пошукової діяльності учнів та вчителя в умовах профільного навчання та виховання» актуальна, тому що за допомогою навчальної діяльності й раціональних прийомів навчання формую в учнів здібності до аналізу, планування, психологічну культуру, поглиблюю здатність до рефлексії, виробляю вміння знаходити вихід зі скрутних ситуацій, долати неприємні почуття і невпевненість, відчувати задоволення від роботи.

Моє навчання сприяє:

  • формуванню гармонійно розвиненої особистості, здатної до саморозвитку;

  • розвитку творчої уяви, оригінального мислення, формуванню власного погляду;

  • розкриттю та розвитку здібностей, стабільності психічних процесів, зняттю напруги;

  • розвитку впевненості в собі та креативної особистості.



ВЛАСНІ ВМІННЯ

Принципи моєї роботи:


  • бачити в дитині добрі якості, які є основою самореалізації дитини;

  • не сердитись, визначити її право на помилку;

  • вміти дорожити довір'ям вихованців, берегти їхні таємниці;

  • бути до дітей справедливою, чесною;

  • давати дитині можливість повірити в свої сили, розвивати впевненість в собі;

  • поважати дитину, бачити перед собою людину;

  • пам'ятати, що виховання - це тривалий процес, непомітний, постійний. Це велика наполеглива моя праця і сім'ї.


П’ять основних заповідей, якими я керуюсь:


  1. Любити дитину! Любов до дітей - серцевина педагогічної моральності, основа культури вчителя.

  2. Розумій дитину! Вмій поставити себе на її місце, побачити світ її очима, зрозуміти, чим дитина живе, до чого прагне.

  3. Поважати дитину! Не вважай себе спроможним вирішувати ті питання, які належать юній особистості.

  4. Знай дитину! Без знання дитини немає навчання, немає виховання, немає справжнього педагогічного колективу! Я допомагаю тобі бути людиною, а ти мені допомагаєш нею залишитись.

  5. Вір у дитину! Без віри в дитину, без довіри до неї вся педагогічна мудрість, усі методи і прийоми навчання й виховання руйнуються.

Володію:

  • методикою особистісно орієнтованого навчання;

  • методикою розв'язання конфлікту серед учнів;

  • допомагаю учням впізнати себе, як особистість;

  • маю систему роботи з обдарованими дітьми. Маю програму такої роботи;

  • методикою вивчення біологічних термінів;

  • методикою тестування, анкетного усного опитування, експерименту, оформлення наукового дослідження;

  • методикою науково-дослідницької роботи;

  • методикою проведення психологічного тренінгу;

  • можу дати рекомендації учням, як виступати під час дискусій. Як треба вчитись володіти голосом під час виступу. Як треба готувати доповідь, реферати, курсову роботу. Як працювати з науково-літературними джерелами та архівними документами;

  • методом аналізу і самоаналізу уроку;

  • можу допомогти учням, колегам спланувати особистий розвиток (творчі програми);

  • можу допомогти учням у формуванні навичок самоосвіти;

  • можу вдало організувати мотивацію учнів до навчальної діяльності, вибирати найефективніші способи роботи, їх аналіз;

  • переорієнтовуюсь у навчально-виховному процесі із простого засвоєння знань учнями на вироблення вмінь самостійно мислити і приймати рішення.

Знайома з науково-педагогічними ідеями, покладеними в основу інноваційних освітній технологій:

Наукова педагогічна ідея

Інноваційні освітні технології

Інтеграція змісту природних освіти

Технологія В.Ільченко «Довкілля»

Диференціація творчих здібностей

Технологія колективного навчання «Програма «Крок за кроком»

Індивідуалізація змісту навчання

Технологія особистісно-орієнтованого навчання

Диференціація змісту навчання

Технологія модульно-розвивального навчання

Розвиток теоретичного мислення учнів

Технологія розвивального навчання

Розвиток внутрішніх резервів

Технологія життєтворчості

Розвиток чуттєвої сфери учнів

Технологія М. Монтессорі

Методи пошуку та форми роботи

Сучасний урок біології – це насамперед урок, на якому я використовую всі можливості учня, весь його творчий потенціал з метою активного розумового розвитку, глибокого й усвідомленого засвоєння понять, формування комунікативної компетентності й морально-вольових якостей, а отже, й виховання креативної особистості.

Тому мої уроки мають бути насиченими та яскравими, змістовними та інтерактивними, врахо-вувати, безумовно, вікові особливості учнів.

Інформованість навчальних предметів зростає, що неперервно оновлює суперечність між змістом та обсягом навчального матеріалу, підвищуються вимоги суспільства до спеціальних знань, які повинні формуватися ще в школі і бути базою для справжньої професійної підготовки у ВНЗ, змінюється діапазон індивідуальних можливостей дітей, треба зробити навчання технологічним процесом із гарантованим високим результатом.

Я, як вчитель-практик ставлю перед собою завдання:

  • по-перше, зробити процес навчання простим, цікавим і поетапним, що приносило б задоволення учням та вчителю й компенсувало вплив негативних психологічних і соціальних чинників.

  • По-друге, перевести академічність розділів підручників у ранг спеціальних знань профільного та олімпіадного рівнів, тобто забезпечити реалізацію одного з напрямків диференціації навчання – спеціалізацію знань.

  • По-третє, зробити обов’язковою диференціацію змісту навчання за декількома рівнями складності.

  • По-четверте, формувати в учнів уміння самостійно вчитися, а не вміння вивчати предмет біології на уроках у ліцеї, навчити їх отримувати задоволення від знань.

  • По-п’яте, моєю метою на уроці має бути засвоєння учнями базового рівня знань та стимулювання, спрямування й організація самостійної діяльності учнів для поглиблення, розширення, спеціалізації знань згідно рівня вивчення і професійної орієнтації.

  • По-шосте, підбирати і сплановувати навчальний матеріал з метою формування особистості.

  • По-сьоме, будувати навчання й виховання на основі природних здібностей кожної дитини, щоб дорослою вона могла займатися улюбленою справою і робила це кваліфіковано.

Спробую реалізувати названі завдання через спіралеподібну систему організації навчання з біології, яка використовує:

  • принцип рівневої диференціації, принцип індивідуалізації навчання (через засвоєння знань у темпі, зумовленому пізнавальними здібностями);

  • принцип реальності знань (максимальне наближення навчального матеріалу до життя через мотивацію знань, підбір ситуаційних завдань);

  • принцип спіралеподібної будови навчального матеріалу (повернення до раніше вивченого і розгляд його на більш складному рівні);

  • принцип постійної самооцінки власної навчальної діяльності, що дає змогу спостерігати динаміку особистого просування в засвоєнні навчального матеріалу;

  • принцип цілісності навчання (через поєднання різних форм організації навчально-виховного процесу).

Визначальними ознаками спіралеподібної організації змісту біології є:

  1. Неперервність (рівномірність, поступовість навчання).

  2. Висхідність (якісне зростання поглиблення знань).

  3. Оперативність (застосовність, продуктив-ність, творчий характер навчання).

Принцип спіралеподібної будови навчального матеріалу дає змогу повертатися до раніше вивченого і розглядати його з різних боків на більш складному рівні, що допомагає слабким учням поглибити знання.

Мета спіралеподібної системи навчання – забезпечення поступовості й розвивального характеру навчання, якісне зростання й поглиблення знань відповідно до потреб та можливостей учнів, забезпечення творчого характеру навчання, спонукання учнів до самостійної пізнавальної роботи.

На уроках біології використовую такі форми роботи:
«Мозковий штурм» «Прес»
Словникова робота «Сенкан» Реклама
«Ажурна пилка» «Мікрофон» «Доберу пару»
«Ти – мені, я - тобі» «Снігова куля»
Метод проектів Асоціативний кущ
«Я – вчений» «Акваріум»

Ланцюжок
Наукові та творчі роботи «Коло ідей»
«Біологічний бій» «Велике коло» Рефлексія
«Вірю – не вірю»


СКЛАДОВІ

УСПІХУ

Шлях до Олімпу або

як стати професіоналом і просто щасливою людиною
Люби життя —

воно прекрасне.

Дорожи правдою —

вона безцінна.

Цінуй час —

його не повернеш.

Будь завжди самим собою —

простота є ознакою великого розуму.
Думай, що говориш і говори думаючи.

Слово - це велика зброя, якщо вміти правильно нею користуватися.
Умій слухати —

у мові відбивається душа людини.
Дивись серцем —

тільки серце здатне відчувати істину.
Умій бути вдячним —

це дорога до людських сердець.

Не поспішай з висновками —

у народі кажуть: "Поспішиш - людей насмішиш".
Прислухайся до поради мудрих —

то невичерпана криниця духовних скарбів.
Не дивись услід злу — воно заразне.

Совість не сприймає компромісів.
Люби людей —

ти один із них.
Частіше посміхайся —

це сонячне сяйво для твоїх колег.
Будь лідером —

ти сам обрав цей шлях.
Дорожи своїм добрим іменем —

це твій надійний захист.




ЕКСПЕРТИЗА

СУЧАСНОГО УРОКУ

Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його кругозору, ерудиції

Василь Сухомлинський

Життя крізь краплю води

(Засідання круглого столу з використанням методики проектних комп'ютерних технологій)

Концепція уроку

"Я чую - і я забуваю,

Я бачу - і я пам'ятаю,

Конфуцій

Отже, я закликаю до співпраці.

Мета уроку: розвиток інтелектуальних і творчих здібностей учнів, усвідомлення ними моральних цінностей, що згодом дозволить їм стати здатним до самореалізації, самостійного мислення, прийняття рішень, вміння працювати над розв'язанням важливих проблем як самостійно, так і в групі. Навчити працювати учнів творчо і самостійно, створити спеціальну папку для портфоліо проекту (це процес збирання інформації до певної теми) та вміти обговорити шляхи ефективного використання комп'ютерних технологій у даному проекті. Розвивати пізнавальні здібності, емоційну сферу. Виховувати гордість за себе, що можу - все.

Глосарій:

Гідрологія - наука, яка вивчає природні води Землі. Гідроекологія - наука, яка вивчає хімічний склад природних вод та його динаміку, біологічні аспекти, що впливають на живі організми. НгО-рідка органічна речовина гідросфери, водносольовий обмін -метаболізм

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ ТА ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ:

  1. Розширити знання учнів про природне та соціальне довкілля.

  2. Дослідити, що вода необхідна для життя, що з нею повертаються до нас сили, що вода найбільше багатство на світі.

  3. Сприяти активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку їх творчого мислення, залучати до екологічної, біологічної роботи з використанням методики проектних комп'ютерних технологій.

Учні виконують різні роботи, працюючи в групах, створюють інформаційні листки, бюлетені, веб-сайти, ілюструють роботи, малюнки.

ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ:

1. Обрання теми учнями.

  1. Пошук своїх тем, матеріалів в Інтернеті та збір даних.

  2. Робота з даним текстом та додатковою літературою.

  3. Створення творчими групами інформаційних листків з оглядовим матеріалом за казкою "Свято в Королівстві живої води".

  4. Пошукова робота творчих груп за темою "Життя крізь краплю води".

Учні разом із вчителькою вирішують, як презентувати їх остаточні результати: створити мультимедійну презентацію, розробити і видати публікації, демонстраційні матеріали, веб-сторінку.

Приблизний час для реалізації навчального проекту - 3 тижні.

ВХІДНІ ЗНАННЯ ТА НАВИЧКИ:

1. Навички науково-дослідницької роботи.

  1. Знання вимог щодо творчих робіт.

  2. Біологічні та екологічні знання та вміння.

  3. Комп'ютерні базові навички: уміння набирати текст, працювати з текстовим редактором та Інтернетом.

СТИСЛИЙ ОПИС

Виконуючи цей проект впродовж 3-х тижнів, учні продемонстрували глибоку зацікавленість, виконали різноманітні види робіт, показали знання не тільки з біології, але й з інформатики:

  • створили мультимедійну презентацію;

  • інформаційний бюлетень;

  • інтерактивний веб-сайт.

ДЕРЖАВНІ ОСВІТНІ СТАНДАРТИ ТА НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ

Мета: формування комунікативної і біологічної компетенції, що базується на знаннях, уміннях пізнавального та творчого типу, соціальних навичках, формування гуманістичного екологічного світогляду, моральних та етичних переконань, загальнолюдських цінностей.

НАЗВА ПРОЕКТУ "СВЯТО В КОРОЛІВСТВІ ЖИВОЇ ВОДИ"

(казка)

Основні питання



Ключові слова:

Доведіть, що Н2О - найбільше багатство на Землі.
Запитання до гостей:

  1. Як відрізнялися дочки королеви Тверда Вода, Мяка Дощова Вода і Дистильована Водиця за зовнішнім виглядом і характером?

  2. Хто такі Гідрогенчик і Оксигенка та їхній батько Електророзрядник?

  3. Чому почервонів радник Кальцій, коли королева Аш-Два-О бризнула на нього фенолфталеїновим сиропом?

  4. Чому маршал Ферум, випивши винного коктейлю, тікав від королеви?

  5. Як придворні детективи визначали, хто з гостей вельможна кислота, а хто заїжджий луг?

  6. Хто така Окиснена вода? Як довести, що королева Аш-Два-О та Окиснена вода є близькими родичами? Що в них спільного і чим вони різняться?

  7. Як королева могла "зм'якшити" кислу міну її величності Кислейства?

8. Який щит був у графа д'Аеля?

9. Що являв собою разок намиста, котрий безслідно зник? Чи причетна до цього сама королева?

10. Чому так довго не могли загасити пожежу на святі?
  1   2   3   4   5   6   7

Схожі:

Доповідь Обласний семінар ПОШУКОВО-ТВОРЧЕ СОЦІОКУЛЬТУРНЕ ЗАВДАННЯ
Дещо змінивши слова великого китайського педагога, можна сформувати кредо пошуково-творчого соціокультурного завдання. Те, що я чую,...
«Деградація капіталізму в інформаційному суспільстві»
Капіталістичне суспільство засноване на конкуренції, коли мета кожного пробити своє місце в світі, і довести іншим, що ти затребуваний,...
М етодист завжди в пошуку
Бути справжнім учителем – це не тільки передавати іншим свої знання, а нести високі моральні начала
Л. Костенко «Маруся Чурай» Що сьогодні?
Маруся Чурай, коли історія нашої України закарбовувалась не на папері, а в пам`яті народу, коли моральні цінності були вищі за матеріальні,...
Уроку Тема: Робота з майстром функцій. Мета: навчитись
Обчислити відсоток вмісту окремих видів кормів в натуральному виразі від всіх витрат на одну корову
УРОКУ Тема: Робота з Майстром функцій
Мета: навчити учнів використовувати вбудовані функції в ET Excel при роботі діапазонами даних, для створення складних розрахунків,...
2. Здібності, задатки та індивідуальні відмінності людей
Це ж поняття використовується нами тоді, коли потрібно зрозуміти в силу чого одні люди швидше і краще за інших засвоюють знання,...
Методичні рекомендації для проведення уроку на дану тему
Особливо вони губляться, коли автор не один, а декілька, коли стаття взята з журналу чи Інтернету, коли доводиться обробляти іншомовне...
Уроку Тема: Робота з майстром функцій Мета: навчитись
У комірку F3 ввести наступну формулу: =10000*В3*С3*D3/E3, знаходимо очікувану врожайність кожної культури для цього потрібно скопіювати...
Розповідає доцент кафедри пропедевтики внутрішніх хвороб Луганського...
Ніверситету. Доцільність такої підготовки зумовлена відповідною професійною орієнтацією ліцею. Крім того, знання та вміння, які отримують...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка