Розповідає доцент кафедри пропедевтики внутрішніх хвороб Луганського державного медичного університету Пілієва О. В. Професія лікаря – це професія особливого роду


Скачати 224.07 Kb.
Назва Розповідає доцент кафедри пропедевтики внутрішніх хвороб Луганського державного медичного університету Пілієва О. В. Професія лікаря – це професія особливого роду
Дата 05.07.2013
Розмір 224.07 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Медицина > Документи
Розповідає доцент кафедри пропедевтики внутрішніх хвороб Луганського державного медичного університету

Пілієва О. В.

imgp1995

Професія лікаря – це професія особливого роду

З дня заснування Луганського обласного медико-біологічного ліцею його учні проходять початкову медичну підготовку на кафедрі пропедевтики внутрішніх хвороб Луганського державного медичного університету. Доцільність такої підготовки зумовлена відповідною професійною орієнтацією ліцею. Крім того, знання та вміння, які отримують учні, обов’язково знадобляться їм у житті, навіть якщо хтось із них не обере професію медика, тому що зможуть надати першу медичну допомогу як собі, так і іншим.

Починають опановувати медичну підготовку ліцеїсти 10 класів. Навчальний план передбачає етапність вивчення дисципліни. Спочатку учням викладають основні питання загальної валеології, поняття про здоров’я та попередження хвороби , про конституцію людини, культуру й спосіб її життя, про фактори ризику хвороб.

Історично так склалось, що об’єктом прикладання зусиль медицини завжди була хвора людина, а здорова не потрапляла в поле зору лікаря. Це призвело до того, що весь процес зниження рівня здоров’я, формування перед хвороби та початкових форм захворювання проходив поза увагою лікаря, а отже, без профілактичних заходів. Саме тому головним об’єктом валеології є здорова людина та людина, яка перебуває в «третьому стані», тобто у стані перед хворобою.

Викладаючи основи валеології учням ліцею протягом багатьох років, ми впевнились у необхідності починати знайомство з медициною саме тут, так би мовити, у «валеологічному полі».

Звичайно,питання патології також важливі, і надалі ми знайомимо учнів із ними на лекціях та практичних заняттях. Діти отримують не тільки початкові знання про виявлення та діагностику основних захворювань внутрішніх органів, але й щодо їх профілактики.

Крім того, ліцеїсти опановують прийоми надання першої допомоги постраждалим , отримують уявлення про клінічну смерть та вчаться проводити прості реанімаційні заходи. Під час занять на кафедрі у ліцеїстів формується більш свідоме ставлення до медицини, виховується співчуття до хворих людей.

Професія лікаря – це професія особливого роду. Кожному зрозуміло, що для неї необхідні не тільки знання справи, але й максимум високих душевних якостей. У нас діти вчаться спілкуватися, встановлювати дружній контакт з пацієнтом. Це можливо завдяки тому, що засвоєння багатьох питань на практичних заняттях проводиться у клініці біля хворого. Корисність цих занять важко переоцінити, бо учні вперше по-справжньому зустрічаються з тяжко хворими людьми, спостерігають за розвитком їх хвороби, наслідками нездорового способу життя.

Закінчивши вивчення початкової медичної підготовки, частина ліцеїстів зміцнює своє бажання присвятити себе лікуванню людей, а інші – забувають про дитячі мрії стосовно майбутньої професії лікаря. У цьому й полягає безцінна роль початкової медичної підготовки ліцеїстів для їх професійної орієнтації в майбутньому.

Далі по нашому маршруту – кабінет іноземних мов. Саме мов, бо з учителем вищої категорії Зєровою С.М. , учителем вищої категорії Хорішко В.І., учителем вищої категорії,старшим учителем Левченею В.А.

ліцеїсти мають змогу вивчати і англійську, і німецьку, і французьку, і латинську мови.


0021

Хорішко Віктор Іванович, учитель англійської та німецької мов,

учасник українсько-американської програми обміну вчителями «Партнери в освіті» (1999) досить яскраво переповість вам про зустрічі учнів ліцею з іноземними гостями, про спілкування з носіями іноземних мов, про уроки-подорожі різними частинами Англії, США, Канади (звичайно ж, комп’ютерні, але доволі цікаві):

Важливим кроком на шляху до інтенсифікації навчально-виховного процесу з англійської мови є позакласна робота з предмета, яка створює передумови для збільшення мовної практики, удосконалення всіх видів мовної діяльності учнів, формування зацікавленого ставлення до неї, а також розвитку кожного учня як сформованої особистості. Саме своєчасно організована позакласна робота дає можливість посилити зовнішні і внутрішні мотиви вивчення іноземної мови учнями.

Організована позакласна робота з англійської мови в ліцеї будується на таких принципах :

- проведення різноманітних форм роботи для реалізації мотиваційної комунікативної цілі;

- ознайомлення учнів із творчими надбаннями письменників, поетів та діячів мистецтва англомовних країн, визначними пам’ятками цих країн, їх історією, звичаями народів;

- участь ліцеїстів у позакласній роботі відповідно до їх інтересів і бажань;

- надання учням самостійності у виборі змісту і форми позакласної роботи та допомоги у підборі матеріалу, який містить цікаву пізнавальну інформацію;

- створення умов, наближених до реальності, під час проведення позакласних заходів;

- проведення позакласної роботи з виходом на широку аудиторію.

Учні старших класів нашого ліцею, які виявляють інтерес до вивчення англійської мови, беруть участь у роботі Англійського клубу (Lyceum English Club), в олімпіадах з англійської мови, виготовляють наочність, випускають стіннівки.

Так, традиційним у нашому ліцеї стало проведення Тижнів англійської мови (English Week).У рамках таких Тижнів ліцеїсти відвідують Східноукраїнський Англійський клуб(педагогічний університет) та постійно діючу виставку «Вікно в Америку» в обласній бібліотеці імені М. Горького. За підсумками візиту створюються стіннівки англійською мовою.

Наші ліцеїсти живуть у тому ж гуртожитку, що й студенти країн Близького Сходу, Азії та Африки, які навчаються в Луганському державному медичному університеті. Ця обставина сприяє максимальному розвитку комунікативних здібностей наших ліцеїстів, надає заняттям із англійської мови дещо особливого відтінку : ліцеїсти починають практикувати не тільки розв’язання простих проблем міжкультурного спілкування й міжнаціональних конфліктів, але й з легкістю, притаманною молодому поколінню, ламають стереотипи, намагаючись зрозуміти суть цих конфліктів.

Англійський клуб ліцею часто запрошує на свої заходи іноземних студентів Луганського державного медичного університету. Таке спілкування дозволяє ліцеїстам демонструвати характерну для них специфіку пристосування цілого ряду компонентів вербальної та невербальної комунікації.

Під час перебування в Луганську у ліцеї не раз гостили американські мандрівники, які раніше відвідували нашу сторінку в мережі Інтернет, щоб особисто познайомитись із життям ліцею. Американці не раз бували на уроках, розмовляли з ліцеїстами і були приємно вражені нашою гостинністю та рівнем володіння англійською мовою деякими учнями. Такі візити іноземців служать справі проведення «діалогу культур», підвищення мотивації учнів щодо вивчення англійської мови . Ці зв’язки розвиваються й надалі.

Відповідну роль у вивченні мов відіграє сторінка ліцею в мережі Інтернет, на якій ліцеїсти під керівництвом учителя розповідають про життя ліцею.

Робота над сторінкою в Інтернеті ведеться з 13 червня 2002 року. Ця сторінка публікується англійською, українською та російською мовами та є запрошенням до творчості й самовираження, стимулом до вдосконалення писемної мови учнів.

Створена також сторінка «Випускники ліцею» англійською мовою,

на якій розміщені фотографії та інші матеріали, що стосуються випускників ліцею, починаючи з 1996 року ( усі сторінки публікуються безкоштовно Американською Радою з міжнародної освіти ,яка є спонсором багатьох сторінок в Інтернеті для шкіл і вчителів України).

На нашу думку, спільна праця вчителя та учнів над сторінками ліцею в мережі Інтернет дозволяє ширше використовувати резерви спілкування, а максимальне зближення процесу навчання й реального спілкування під час проведення позакласних заходів включає в себе мотивацію поведінки вчителя та учнів і предметність процесу спілкування.
Наступний кабінет – кабінет інформатики. Облаштований він сучасними комп’ютерами, з організованими для індивідуальної роботи місцями. Сідай та опановуй тонкощі сучасних технологій, пізнавай комп’ютер не через нудні алгоритми, а на практиці – у безпосередньому спілкуванні з ПК та консультацією вчителя інформатики Чібініна С.Б.
0004
На уроках інформатики учні знайомляться з сучасною будовою та принципом дії комп’ютера, носіїв інформації, периферійних пристроїв. Оволодівають необхідними навичками роботи з офісними програмами Microsoft Office (Excel,Paint, Word, Access),вчаться створювати програми для роботи з текстовою, графічною, звуковою, мультимедійною інформаціє, вміють відшукати потрібну інформацію в мережі Інтернет, беруть участь в Інтернет - конференціях, спілкуються на форумах.

А ось ми підходимо до кабінету психологічної релаксації. У ньому протягом багатьом років працює психологічна служба, яку очолює психолог Сердюкова В. О.
0019
Ось що розповіла нам Вікторія Олексіївна:
Демократизація освіти гостро поставила питання розвитку активності, моральності, здібностей громадян держави.

Кожний учень має тільки йому одному властиві особливості пізнавальної діяльності, емоційного життя, волі, характеру, кожний вимагає до себе індивідуального підходу.

Усе це неможливе без знань психології (загальної, вікової, соціальної).

Головна мета психологічної роботи в ліцеї – створення психологічних умов для формування всебічно розвинутої, гармонійної особистості; формування психологічної готовності до життєвого самовизначення.

Психологічна робота здійснюється за такими напрямками:

  1. Психологічна просвіта як перше прилучення педагогічного колективу, учнів та батьків до психологічних знань.

  2. Психологічна профілактика, яка здійснюється з метою попередження можливого неблагополуччя в психологічному та особистісному розвитку учнів, створення психологічних умов, які максимально перешкоджають цьому розвитку.

  3. Психологічне консультування, яке полягає в допомозі щодо розв’язання тих проблем, з якими приходять самі (чи їм рекомендують прийти) учителі, батьки, учні.

  4. Психодіагностика як поглиблене проникнення у внутрішній світ учня. Результати психодіагностичного обстеження дають підставу для висновку про подальшу корекцію чи розвиток учня.

  5. Психокорекція як усунення відхилень у психічному та особистісному розвитку учня; робота щодо розвитку здібностей дитини, формування його особистості.

Спираючись на ці напрямки, використовуються такі форми та методи в роботі: проведення первинної психологічної діагностики з ліцеїстами, які вступили до ліцею, з метою вивчення їх індивідуально-психологічних властивостей.

Насамперед вивчаються акцентуації характеру, рівень комунікативних та організаторських здібностей, особлива роль надається дослідженню рівня тривожності (особистісної, ситуативної, родинної).

За результатами діагностики проводиться індивідуальна та групова корекційна робота: корекція рівня тривожності, тренінги розвитку комунікативних умінь та навичок, тренінги спілкування. Проводяться просвітницькі лекції, бесіди на теми «Стрес у житті людини. Методи боротьби зі стресом», «Що таке маніпуляція та як її запобігти», «Ваш вибір» (профілактика негативних звичок), психологічні розвивальні заняття «Розвиток пізнавальних якостей», на яких вивчаємо разом із дітьми методи, прийоми розвитку уваги, мислення, пам’яті.

Ліцеїсти нашого ліцею беруть активну участь у різних заходах, які сприяють розвитку їх інтелектуальних здібностей. Один із таких заходів – телевізійна гра «Ігри ерудитів».

Команда ерудитів ліцею під назвою «Укол» тричі була учасницею інтелектуальних змагань із командами інших ліцеїв та шкіл, отримала перемогу у змаганнях із командою ерудитів Луганського обласного ліцею при ЛНПУ імені Тараса Шевченка.

Подібні заходи сприяють розвитку в дітей логічного мислення, кмітливості, здатності переносити знання в нову ситуацію, створюють умови для отримання комунікативного досвіду(досвід публічних виступів, ведення дискусій тощо),сприяють формуванню позитивних якостей характеру, наполегливості в досягненні мети, сміливості, ініціативи, винахідливості, взаємодопомоги, свідомої дисципліни, чесного виконання правил.

Розвиток розумових здібностей під час інтелектуальних заходів ґрунтується на допитливості, здивуванні, потребі пізнавати світ в ігровій формі та отримувати задоволення від цього.

До того ж , у грі розвиваються не лише інтелектуальні здібності, а й змінюється ставлення дитини до навчання, відкриваючи можливість для

переходу її на новий рівень розвитку мислення.

Увесь ліцей уболівав за команду, підтримував гравців. Саме це є свідченням наявності товариських якостей, співпраці між учнями та педагогами. Ліцеїсти показали свої знання. вміння, здібності та бажання готуватися й надалі, не зупиняючись на досягнутому.


До розмови приєднується учениця 11-А класу Боброва Алла:

Змагання,олімпіади,турніри,конкурси…Таке мені знайоме… Я з гордістю можу сказати: «Мені є що згадати, є з чим порівнювати!». За роки навчання в ліцеї я брала участь у багатьох інтелектуальних заходах, адже це і можливість оцінити свій інтелектуальний рівень, і знайомство з дуже цікавими людьми. Але все по черзі…

Ліцейські змагання, олімпіади різних рівнів – це індивідуальна першість. Можна показати поглиблені знання з якогось предмета, де ти один на один з питаннями й усе залежить від того, як ти розумієш цей предмет і наскільки гнучке твоє мислення. Олімпіадна перевірка цікава тим, що ти сама контролюєш ситуацію й лише від тебе залежить результат.

Гра «Що?Де?Коли?» та інтелектуальне шоу «Ігри ерудитів. Загадка Сфінкса» - це командне змагання, де за хвилину ви повинні обрати найточнішу та найцікавішу відповідь на запитання. Ці ігри цікаві. Стосуються всіх галузей знань та сфер життя. До того ж у конкурсі капітанів потрібно не лише дати правильну відповідь, а ще, наприклад, витримати вагу погляду суперника впродовж однієї хвилини, не відводячи очей. Та найважча й найцікавіша інтелектуальна гра – турнір. Це справжня «жива гра». У турнірі перемагає не завжди той, хто розумніший. Тут перемагає той, хто сильніший від усіх. Це гра характерів ,суперечка різних поглядів, це завжди сильніші за тебе суперники – судді. Ця гра виявляє всі здібності юнаків та дівчат: розум, силу характеру, терпіння й волю, толерантність та стриманість у всіх ситуаціях, витривалість організму. Це маленька школа життя.

Бажаю всім не витрачати даремно час, а проявляти себе у будь – яких сферах духовного життя, адже ліцей дає можливість виявити свою індивідуальність та неповторність кожному ліцеїсту, щоб виховати з нього «велику людину».

Цінуймо ліцей та все,що він нам дає!
Продовжуємо нашу подорож. На черзі – кабінет історії. Державна символіка України, герб нашого міста, шафа з великою кількістю творчих робіт, які виконали ліцеїсти під керівництвом учителя вищої категорії Тесленко Т.С.

0006
На задній стіні класу – декілька газет: творчі звіти учнів про уроки історії, проведені в нестандартній формі. Розглядаємо фотографії, ніби кадри з кінофільму переглядаємо, де в головних ролях – учні ліцею. Ось мати проводжає сина на фронт, ось дівчина - санітарка допомагає пораненому солдатові, ось далі...

Розповідає Таїсія Семенівна :

Якщо повернутися в минуле, то треба сказати, що на початку існування ліцею в цьому кабінеті була учительська. Деякий час тут працювали та відпочивали вчителі на перервах, після уроків. Пізніше було вирішено оформити кабінет історії, а учительську перенести в інше приміщення. Безумовно, багато спогадів пов’язано в мене з кабінетом історії. Він став для мене рідним, адже стільки уроків проведено, стільки учнів тут було. І, мабуть, правильні слова мого останнього випуску : «Мій клас – моя родина».

П’ятнадцять років поєднує мене, учителя історії, правознавства, курсу «Людина і суспільство», класного керівника, з Луганським обласним медико-біологічним ліцеєм.

Основні напрямки моєї роботи такі:

  • запровадження в навчальний процес сучасних технологій та науково-методичних досягнень;

  • відмова від авторитарної педагогіки;

  • запровадження системи партнерства учнів та педагогів;

  • гуманізація освіти, яка полягає в утвердженні людини як найвищої соціальної цінності;

  • сприяння найповнішому розкриттю здібностей учнів.

Велику увагу у своїй роботі я приділяю проведенню творчих уроків, які добре сприймаються учнями, дають їм можливість розкрити свій талант і здібності. Уже традиційними стали уроки-драматизації «Друга світова війна 1939-1945р р.» (11 кл.), «Я і Велика Вітчизняна війна»; урок-реквієм «Голодомор 1932-1933 р р. в історії та українській літературі» (10 кл.); творчі уроки на тему: «Культура XVIII – I пол. XIX ст.» (9 кл.); уроки-прес-конференції: « СРСР. Відновлені та нові незалежні держави» (11 кл.), «Економічний розвиток Наддніпрянської України на поч. XX ст.» (9 кл.); урок –КВК на тему: «Наддніпрянська Україна в II пол. XX ст.» (9 кл.); урок -історичний бій на тему: «Радянська модернізація України (1928-1938 р р.)

(10 кл.); урок-суд з правознавства, урок веде учень, зустрічі з працівниками правоохоронних органів, зустрічі з депутатами облради, зустрічі з учасниками війни в Афганістані та ін. Обґрунтованість необхідності проведення таких уроків викладена в моїй статті-виступі на Всеукраїнській науково-методичній конференції 17-18 березня 1998 року і надрукована в збірнику «Нові педагогічні технології в контексті сучасних концепцій змісту освіти» під назвою «Нетрадиційні уроки історії в непрофільному ліцеї».

На факультативних заняттях учні виконують роботи на різні теми пошукового характеру, наприклад: « Походження прізвища», « Сімейна реліквія», «Генеалогічне дерево сім’ї».

Одним із обов’язків учителя історії є виховання в учнів і на уроках, і під час позакласних заходів любові до Батьківщини. Традиційними є зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни - викладачами ЛДМУ - «Уроки живої пам’яті», заходи, присвячені вшануванню учасників ліквідації аварії на ЧАЕС, заходи, присвячені діяльності підпільної молодіжної організації «Молода гвардія» тощо. Із творчих робіт учнів, тематичних стінгазет, які випускаються редколегіями кожного класу, оформлюються стенди, виставки до визначних подій: до Дня визволення від німецько-фашистських загарбників міста Луганська, Луганської області , України , до Дня перемоги, інших визначних чи пам’ятних дат. Проводяться тематичні лінійки, науково-практичні конференції. Наприклад, ліцейська науково-практична конференція «Патріотичне виховання ліцейської молоді через відновлення історичної правди про Велику Вітчизняну війну».

Учні ліцею неодноразово брали участь у роботі секції «Історія» у межах МАН, відзначалися дипломам та грамотами.

Щоб допомогти учням у процесі підготовки до уроків історії ,мною була розроблена «Пам’ятка ліцеїсту» (методичні рекомендації з історії). На допомогу класним керівникам та вихователям надруковані «Методичні рекомендації», у яких увага приділена особливостям виховної роботи в ліцеї-інтернаті.

Специфіка нашого ліцею полягає в тому, що він відкритий при Луганському державному медичному університеті й основна мета його – готувати перш за все абітурієнтів для медичного університету. Так, провідним видом діяльності учнів у ліцеї є навчальна діяльність. А навчання – це специфічна пізнавальна діяльність. Воно приводить у рух усі пізнавальні процеси: відчуття, сприймання, пам’ять, мислення, уяву. Розвитку пізнавальних процесів, підвищенню рівня пізнавальної діяльності учнів, їх загальному розвитку, профорієнтації учнів , як показує досвід вивчення деяких питань з історії медицини в нашому ліцеї, сприяє цілеспрямоване використання в навчальному процесі (на уроках історії, на заняттях із спецкурсу в медичних ліцеях) теоретичних матеріалів з медицини взагалі та історії медицини в тому числі. Але аналіз літератури показав, що використання матеріалів з історії медицини та медицини взагалі на уроках історії в медичних ліцеях незначне, а в загальноосвітніх середніх школах вони зовсім не використовуються, і пов’язане це з недостатнім методичним обґрунтуванням цієї ідеї як засобу активізації навчально - пізнавальної діяльності школярів. Великі труднощі викликає також в учителів відбір і використання необхідних до уроку матеріалів. Недостатньо розроблені принципи диференціювання цих матеріалів залежно від теми та мети уроку. Разом із тим, недооцінюються можливості використання на уроках історії матеріалів з історії медицини та медицини взагалі у здобутті та засвоєнні нових знань, у формуванні , розвитку та відпрацюванні осмислених загально навчальних та предметних умінь та навичок. Необхідність розробки дидактичних та методологічних основ використання матеріалів з історії медицини як органічної частини шкільного викладання пов’язане в першу чергу з відкриттям різноманітних інноваційних навчальних закладів та профільних класів. Тим необхідніше,спираючись на досвід вивчення деяких питань з історії медицини в Луганському обласному медико-біологічному ліцеї, зробити наступний крок і розробити систему використання матеріалів з історії медицини, яка в перспективі могла б стати одним із аспектів викладання історії, тому що ці матеріали сприятимуть профорієнтації учнів,особливо у спеціалізованих середніх навчальних закладах.

У збірнику матеріалів доповідей науково - методичної конференції «Сучасні проблеми підготовки фахівців у вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладах I-II рівня акредитації МОЗ України» цій проблемі присвячена написана мною стаття «Історія медицини як пізнавальний засіб на уроках історії( І-ІІІ курс)».

Отже, ідея використання матеріалів з історії медицини на уроках історії не є новою. Однак досі ця ідея недостатньо методично обґрунтована, відсутня необхідна добірка матеріалів з історії медицини, органічно зв’язаних з усіма аспектами викладання історії , та певна система їх використання. Усе вищезазначене пояснює мету складання методичних рекомендацій «Питання історії медицини на уроках історії», які є важливими для медико-біологічного ліцею особливо.
Таблиці, макети людського ока, величезний макет тваринної клітини в усій своїй красі... Звичайно, це кабінет біології.
0014
Тут працюють учитель вищої категорії Хоменко С.П.


та вчитель першої категорії Чумакова Л.В.
0017
Скільки різноманітних цікавих і пізнавальних уроків, позакласних заходів проведено в цьому класі, скільки баталій відбулось тут на біологічних турнірах і КВК! Але біологія не тільки цікава, а ще й доволі складна й серйозна наука. Як же працюється вчителям біології у профільному ліцеї?

Послухаємо Лілію Валеріївну Чумакову....

- «Мало знати,треба вміло використовувати»,- сказав Г. Гете. На сучасному етапі розвитку суспільства від системи освіти, і зокрема від загальноосвітніх закладів, час вимагає не тільки всебічного розвитку особистості, тобто оволодіння тією сумою знань,яку придбали минулі покоління, але й розвитку компетентнісних можливостей дитини у його взаємодії з навколишнім світом.

Виходячи з цього, методичне об’єднання вчителів природничо-математичного напрямку нашого ліцею працює саме над цим аспектом проблеми екологічної освіти та виховання учнів.

Проблема, над якою я працюю, пов’язана як з профілем навчального закладу, так і з загальною проблемою МО, тобто над медичними аспектами екологічного навчання та виховання учнів. Звичайно, ця проблема реалізується як на уроках , так і в позаурочний час.

Прикладом можуть бути інтегровані уроки та заходи, такі як « Звукові явища у живій природі», «Емоції», «Свято серця», «Елементи життя», на яких біологічні явища,події, об’єкти пояснюються не тільки з точки зору біологічних закономірностей, але й підтверджуються фактично збоку хімії, фізики, історії й навіть літератури та психології.

Програма літературно-біологічного вечора «Свято серця», метою проведення якого було продовжити формування думки про унікальність організму людини, виховання культури почуттів, була незвичайною та цікавою, адже дійовими особами були: серце, аорта, еритроцити. Танцювали бактерії, інфекції, віруси, еритроцити, учні з почуттям декламували поезії про серце, що викликало море оплесків, працювали всезнаючі експерти з числа старшокласників, компетентне журі оцінювало виступ дійових осіб, а нагородою за участь і на здоров’я ліцеїстам став гранатовий сік.

Урочистим моментом «Свята серця» стала Клятва серцю. Прикладний характер таких знань полягає в тому , що учні під час уроку , заходу чи підготовки до них мають змогу знаходити логічні зв’язки між фактами та на практиці застосовувати ті знання, які теоретично подаються у джерелах інформації.

Яскравими прикладами цього є захід «Прискорена допомога» - конкурс професійної майстерності під девізом «Гідна справа – приносити людям здоров’я !», присвячений Дню гумору. Дві бригади «прискореної допомоги», до складу яких увійшли невропатологи, фармацевти, логопеди, хірурги, терапевти, педіатри, стоматологи, окулісти, отоларингологи, медсестри з числа ліцеїстів, змагались у майстерності. Цікаво пройшов фестиваль агітбригад «За здоровий спосіб життя», де діти за допомогою різних видів мистецтв доводили необхідність збереження здоров’я людини.

Так, гідна це справа – приносити людям здоров’я. Але щоб людина якомога рідше зверталась до суперприскореної допомоги, потрібно його берегти.

Запам’ятався конкурс юних сандружинниць ,у якому поєдналися історія медицини часів Великої Вітчизняної війни та сучасні можливості медичних працівників.

Іншим аспектом роботи біолога в ліцеї є проведення заходів, які підтверджують, що людина – частка живої природи, яка не має іншого шляху до виживання, ніж бути у злагоді з нею.

Практично доводять цю істину традиційні вже конкурси творчих робіт учнів «Брати наші молодші», коли діти засобами літератури, поезії, фотографії висловлюють своє ставлення до живих істот, що їх оточують удома. Ці творчі роботи завжди дивують і радують нас, дорослих, бо діти щиро відкриваються зовсім з іншого боку.

Акції «Зроби світ зеленим»,які проводяться навесні, мають, крім виховного, ще й суто практичне значення. Завдяки їм кабінети ліцею

« розквітли» або почали « оживати» від кількості кімнатних рослин, що висаджуються та доглядаються учнями.

Взагалі я впевнена, що наші учні виростають такими, як їх наставники:батьки, учителі, вихователі, що їх оточують,навчають, піклуються про них.

Отже, попереду ще багато творчої, плідної, нескінченної роботи для мене та моїх колег!

«Віддай себе і житимеш в століттях у малюнку власному – у своїх дітях»,- сказав В.Шекспір.
Ідемо далі. Шафи з приладдям, штативи, дроти, ваги…

І серед усього цього - учитель фізики, учитель першої категорії , керівник методичного об’єднання природничо-математичних наук ЛОМБ ліцею Полтавець І.О.

0012
У цьому кабінеті учні не тільки вивчають одну з найжиттєвіших, найпотрібніших,найцікавіших і разом із тим найважчих наук, але і вчаться міркувати, логічно мислити, підвищують екологічний світогляд,вчаться розкривати таємниці Всесвіту.

«Екологічний світогляд та екологічна культура ліцеїстів – основа загального розвитку особистості»,- починає розповідь Інна Олександрівна.

Відомий український філософ Г.Сковорода говорив: «Пізнай природу. Пізнай народ. Пізнай себе». Так,природознавство є наукою про природу , а людина – частина природи. Не випадковим є те, що багато сучасних ліцеїв та гімназій обрали природничо-науковий напрям своєї роботи. Отже,екологічний світогляд та екологічна культура сьогоднішніх старшокласників є основою загального розвитку особистості.

МО природничо-математичних наук нашого ліцею працює над проблемою формування екологічного світогляду на уроках та в позаурочній роботі в закладах медичного профілю засобами природничих наук.

Метою методичного об’єднання є формування екологічного світогляду та екологічної культури старшокласників медико-біологічного профілю як основи загального розвитку особистості.

Формування нового екологічного світогляду та екологічної культури майбутнього лікаря можливе за допомогою розкриття гармонійної будови природи та суспільства, що повинно стати основою навчально-виховної роботи в закладах медичного профілю.

Основними задачами в роботі вчителів природничих наук нашого ліцею є формування в учнів інтегрованої системи знань з природничих наук, необхідних для творчої самореалізації. А також вироблення екологічного стилю мислення старшокласників та відповідальної поведінки з метою самореалізації особистості.
Наступний кабінет математики. Сувора обстановка, без зайвих деталей, щоб нічого не відволікало учнів від складної науки.

Тут проводять свої уроки вчителі першої категорії
0009

Моісеєвська Т.І.

та
Андрієнко В.В.
0008
Ось що розповість про свій улюблений предмет Андрієнко Віта Василівна :

Скільки слів сказано про цю серйозну та глибоку науку – математику.

І яка нудна вона іноді, і суха. Але як тільки знаходиться життєва задача, не вигадана, для вирішення якої знадобляться математичні знання ,– замислюєшся про силу цієї науки.

Учні нашого ліцею багато знають про важливість математики в медицині, біології, хімії, адже вони – майбутні медики, а математика-інструмент для оволодіння майбутньою професією. Для багатьох може бути відкриттям інформація про галузі медицини, які нерозривно пов’язані з математичними знаками і про які, наприклад, розповідала творча група юних математиків, перегортаючи сторінки усного журналу « Математика в білому халаті» під час проведення Тижня математики та фізики.

Отже, сторінка 1.Математичні моделі в медицині.

Дійсно,математика проникла в усі сфери сучасного життя, але дуже широке застосування знайшла вона в медицині. Особливо великого значення набуло математичне моделювання. За допомогою математичних моделей відтворюються навіть органи людини. Що ж являє собою така математична модель? У найпростішому випадку – це формули, частіше – системи з десятків і сотень рівнянь, які математично виражають діяльність окремих органів людини, перебіг біологічних процесів. Саме на шляху математичного моделювання вчені вбачають процес визволення людства від багатьох хвороб, у тому числі й від серцево-судинних захворювань, ракових утворень.

А чи можна, не чекаючи спалахів грипу, передбачити, коли він почнеться? Так. Учені Київського науково-дослідного інституту епідеміології та мікробіології створили математичну модель епідемії грипу. Це формули з кількома десятками інтегралів, які відображають весь процес передачі захворювання від хворої до здорової людини. За допомогою таких формул можна визначити, коли хвора людина стане найбільш небезпечною для оточуючих, коли і які ліки потрібно давати хворим тощо.

Сторінка 2. Застосування в медицині комп’ютерної техніки.

Розглядаючи це питання, можна дійти до висновку, що лікар має можливість створювати індивідуальні математичні моделі для кожного пацієнта і за їх допомогою знаходити й лікувати патологію.

Отже, не тільки в лабораторії, а й біля ліжка хворого можна одночасно побачити лікаря, математика та програміста.

Сторінка 3. Здоров’я та гармонія.

Співвідношення математичних параметрів у тій моделі, яка може бути еталоном здоров’я, близьке до «золотого перерізу» - тієї божественної пропорції, яку вважають мірилом краси й гармонії в усіх видах мистецтва. Отже, виявляється, що і фізіологічні процеси підлягають законам краси та гармонії.

Сторінка 4. Симетрія і сколіоз.

Виявляється, що сколіоз – деформація хребта – серйозне захворювання, причини якого ще не до кінця вивчені. При ранньому виявленні і своєчасному лікуванні можна зупинити розвиток хвороби. Фізики разом із хірургами й ортопедами знайшли простий і недорогий спосіб діагностування небезпечного захворювання на ранній його стадії.

Людину поміщають за освітлювальною ширмою з натягненими на ній паралельними чорними струнами. Світло, проходячи через такий екран, утворює муаровий малюнок, який фотографується і вивчається,подібно до географічної карти.

Зображення нормальної спини на такому екрані матиме симетричні форми, а асиметрія означає, що необхідно почати лікування.

Сторінка 5.Математика в операційній.

Звичайно, не математик робить операцію хворому, а хірург. А до чого ж тут математика?

Статистика стверджує, що хвороби органів травлення належать до найпоширеніших. Ось чому треба вчасно, швидко й ефективно їх лікувати. Але краще їм запобігти.

Співробітники українського проктологічного центру разом з ученими Інституту математики створили математичні моделі діяльності шлунка. При складанні моделей був використаний метод аналогій: рух речовини в органах травлення і рух струму в електропровідному середовищі можна описати одними й тими ж формулами.

Саме математики підказали новий спосіб ведення операцій: розрізати протоку в початковій частині залози. Клінічні випробування підтвердили ефективність цього методу.

Сторінка 6. Вікторина.

  1. Хто з відомих математиків провів дослідження явища звуку в гортані?

( Леонард Ейлер)

  1. Що ви знаєте чи чули про застосування математики при вивченні динаміки розмноження популяцій?

(Є такий закон «жертва-хижак». Він графічно описується синусоїдою)

  1. Який вірус має форму одного з правильних многогранників?

(Вірус тірива)

  1. Якими питаннями займається медична кібернетика? (Автоматизація діагностування захворювань, моделювання фізіологічних процесів, реалізація моделей на ЕОМ)

  2. Що графічно являє собою електрокардіограма?(Графік - синусоїда)

  3. У чому полягає роль математичного моделювання в медичній практиці?

  4. Коли при лікуванні хворого використовується ЕОМ?

  5. Які математичні теорії, методи використовуються при складанні медико - математичних моделей?(Теорія ймовірностей, математична статистика, симетрія, рівняння, графіки тощо)

  6. Усім відомо, що судини головного мозку, які забезпечують його кровопостачання,- це складні тонкостінні оболонки, схожі на трубопроводи, що зазнають деформацій. На основі чого будується математична модель кровопостачання мозку і його порушень ? (На основі розв’язання так званої «задачі гідропружності)

Із одного цього прикладу можна сміливо зробити висновок , що математика дійсно в білому халаті.

Схожі:

№1: Психологія вищої школи, її предмет, завдання та методи
Лекцію підготувала Тищенко Олена Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри юридичної психології, судової медицини...
Лекція з дисципліни «Земельне право»
Лекцію підготував доцент кафедри трудового та аграрного права Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, к ю н....
Лекція з дисципліни «Земельне право»
Лекцію підготував доцент кафедри трудового та аграрного права Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, к ю н....
Лекція з дисципліни «Земельне право»
Лекцію підготував доцент кафедри трудового та аграрного права Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, к ю н....
Лекція з дисципліни «Земельне право»
Лекцію підготував доцент кафедри трудового та аграрного права Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, к ю н....
Лекція з дисципліни «Земельне право»
Лекцію підготував доцент кафедри трудового та аграрного права Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, к ю н....
Лекція з дисципліни «Земельне право»
Лекцію підготував доцент кафедри трудового та аграрного права Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, к ю н....
Лекція з дисципліни «Земельне право»
Лекцію підготував доцент кафедри трудового та аграрного права Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, к ю н....
Лекція з дисципліни «Земельне право»
Лекцію підготував доцент кафедри трудового та аграрного права Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, к ю н....
Лекція з дисципліни «Земельне право»
Лекцію підготував доцент кафедри трудового та аграрного права Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, к ю н....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка