|
Скачати 435.54 Kb.
|
Тема уроку: основи здорового способу життя . Мета уроку: продовжити формувати поняття „здоров’я” та „здоровий спосіб життя”, „екологічно чисте середовище”; розширити знання учнів про руйнівні наслідки куріння тютюну, вживання алкоголю та наркотиків, патологічних реакцій організму на ці речовини; швидко й ефективно поширювати знання про здоров'я, здоровий спосіб життя в середовищі неповнолітніх; виховувати в підлітків бережливе, дбайливе та усвідомлене ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей, та ведення здорового способу життя; своєчасно приймати рішення щодо запобігання шкідливим звичкам (алкоголізму, токсикоманії, наркоманії, тютюнокурiнню),раннім статевим стосункам; бережливе ставлення до природи, залучати підлітків до просвітницької діяльності серед однолітків; розвивати логічне мислення, екологічне мислення, уяву, навички самостійного пошуку знань; сприяти розумінню учнями переваг здорового способу життя та заохочувати до здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя; стимулювати до самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції; порівнювати, працювати в колективі, уміння робити висновки. Тип уроку: комбінований. Методи: проблемно-пошуковий, словесний, ілюстративно-демонстраційний, груповий; оцінювання і мотивація знань. Базові поняття і терміни: здоров’я, здоровий спосіб життя, складові здоров’я, симптоми захворювання, профілактика хвороб, алкоголізм, СНІД, тютюнопаління, наркоманія, Дидактичне забезпечення: мультимедійний проектор, стенд «Здоровий спосіб життя»,відеоролики з пропаганди здорового способу життя, презентації про шкідливі звички, матеріали з інтернету, вирізки з газет та журналів. Міжпредметні зв'язки: хімія — озоновий шар, атмосферне повітря;біологія – навколишнє середовище; екологія; фізика — радіація, радіонукліди, АЕС; валеологія – здоров’я, хвороба, патології; література — вірш «Екологічний прогноз», українські прислів’я; фізична культура та здоров'я — туризм, здоровий спосіб життя. Прийоми активізації пізнавальної активності учнів: 1. Постановка проблемних питань в ході уроку; 2. Робота з персональним комп’ютером; 3. Вивчення прислів’їв та приказок про здоров’я. Прийоми особистісно - розвивального навчання: 1. Співпраця викладача і учнів (діалог); 2. Співтворчість (учні заздалегідь готують повідомлення, тези реклами та антиреклами, створюють презентації); 3. Встановлення причинно - наслідкових зв’язків; 4. Формулювання висновків; Форми і прийоми роботи: 1. Інформаційно – рецептивний: а). словесний (розповідь, бесіда, пояснення); б). навчальний (використання ПК); в) наочний (демонстрація слайдів) 2. Репродуктивний (тестовий контроль, коментований запис); 3. Евристичний (діалог з класом, розв’язування проблеми) Ми всі однаковою мірою перебуваємо в небезпеці, і коли ми усвідомимо цю небезпеку, то залишиться надія, що спільними зусиллями ми зможемо подолати її. А. Ейнштейн ХІД УРОКУ. І. Організаційний етап ( 1 - 2 хв.) - Привітання. - З’ясування відсутніх - Готовність учнів групи до уроку. Психологічний настрій. Добрий день. Я рада вітати вас на уроці. Ви - молоді, завзяті та кмітливі. Ви – сповненні сил та енергії. Ви маєте багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє. Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ, відкриваєте світу себе. Ви хочете все осягнути, все зрозуміти і щоб вас зрозуміли. Ви мрієте про успіх, кохання і щастя, бо ви – молоді. Усе життя для вас попереду. Уже сьогодні ви тримаєте у власних руках своє майбутнє. І лише ви самі відповідальні за нього. Дуже хочеться, щоб кожен з вас показав себе сьогодні через знання і дії на уроці. Отож запрошую вас до співпраці. А хороші оцінки, які я сподіваюсь, ви отримаєте, забезпечать вам хороший настрій. ІІ. Актуалізація опорних знань. Вчитель. 1. Завдання. Опрацюйте отриманий текст. Виберіть правильну відповідь. (Учні отримують листки з наступним текстом): 1. Валеологія — це: а) здоровий організм; б) наука про довкілля; в) наука про формування, збереження і зміцнення здоров'я; г) наука про спадковість і мінливість. 2. Здоров'я — це: а) стан фізичного, психічного та соціального благополуччя; б) методи попередження захворювань; в) відсутність хвороб; г) високий рівень медицини. 3. Фактори зміцнення здоров'я: а) чисте повітря, тривалий сон, сонячне проміння; б) мала рухливість, незначні стреси, спілкування з природою; в) особиста гігієна, рухова активність, повноцінне харчування; г) спиртні напої, тютюнові вироби, дискотеки. 4. Процеси, що визначають стан здоров'я організму: а) відтворення, споживання здоров'я; б) відсутність хвороб, тривалість життя; в) формування, відновлення здоров'я; г) антропометричні дані. 5. Гігієна — це наука, що вивчає: а) довкілля; б) методи попередження захворювань; в) порушення нормальної життєдіяльності організму; г) дію факторів зовнішнього середовища на організм людини. 6. Фактори, що послаблюють здоров'я: а) відсутність активного відпочинку, вживання вітамінів; б) сонячне проміння, природні ландшафти; в) гіподинамія, збудники захворювань. 7. Процеси, що визначають стан здоров'я організму: а) хвороби, смертність, народжуваність; б) спосіб життя, споживання продуктів, спілкування; в) відтворення, формування, споживання продуктів. 8. Фактори формування здоров'я: а) спосіб життя, стан довкілля; б) здоров'я батьків, лікування; в) культура відносин, період відпочинку; г) засоби масової інформації. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Мозковий штурм. Вчитель. Шановні учні, спробуйте дати відповідь на запитання: 1. За якими ознаками ви можете визначити стан свого здоров’я? (колір обличчя, постава, температура, аналіз крові) 2. Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово „хвороба”? (біль, страждання, смерть) Вчитель. Отож, сідайте зручно, розслабтесь. Зробіть вдих і неповний видих. Затисніть ніс пальцями та визначте, скільки секунд ви можете не дихати. Коли робите вдих, підніміть руку для визначення часу. Оцінювання тесту «Моє здоров'я» Затримка понад 40 с — здоровий. Від 20 до 40 с — здоров'я послаблене. Менш ніж 20 с — є захворювання. Цей тест свідчить ще й про те, що чисте повітря — це запорука здоров'я, нормальної життєдіяльності організму. Без нього ми не витримаємо ані хвилини. Навколишнє середовище — це повітря, яким ми дихаємо, вода, яку ми п'ємо, земля, яка нас годує. Протягом останніх 100 років людська цивілізація своєю господарською діяльністю змінила навколишнє середовище за складом та якістю, не передбачаючи, як зміниться при цьому сама людина, її здоров'я. На думку вчених, здоров'я населення на 20 % залежить від екологічного стану природи, а 80 % захворювань пов'язано з вживанням забруднених шкідливими речовинами продуктів. Серед негативних показників населення України виокремлюють усе більше таких, що залежать від стану навколишнього середовища. При цьому на першому місці — хвороби органів дихання, на другому — системи кровообігу, на третьому — нервової системи та органів чуттів. За статистикою щодо захворювань, серед школярів середнього віку 78 % дітей мають порушення фізіологічних процесів, тобто імунітету — захисної реакції організму від хвороб. З кожним роком по Україні спостерігається погіршення стану здоров'я дітей: хворобливість, відхилення в роботі внутрішніх органів, зниження рухової активності, 90 відсотків учнів-випускників - нездорові, мають ті чи інші відхилення в здоров'ї. Наше майбутнє залежить насамперед від того, наскільки нам удасться зберегти основні природні параметри, що забезпечують повноцінне життя – певний газовий склад атмосфери, чистоту грунту, сприятливий тепловий режим у біосфері, низький радіаційний фон Землі. Давайте пригадаємо: - Постановка проблемного питання: Як впливає забруднене навколишнє середовище на здоров’я людини ? У нас працює група інформаторів, які мали випереджувальні завдання. Повідомлення учня. Працюючи в мережі Інтернет я зустріла такі цікаві факти: Серед екологозалежних захворювань виокремлюють такі: 1. Індикаторна патологія. До них належать профзахворювання, онкозахворювання, уроджена патологія, генетичні дефекти, алергози, токсикози, ендемічні захворювання. Ці захворювання значною мірою залежать від якості навколишнього середовища. 2. Екологозалежні патології із середнім показником залежності — це загальна смертність дітей, хронічний бронхіт у дітей, загострення захворювань серцево-судинної та дихальної систем. 3. Помірний ступінь залежності від якості навколишнього середовища мають захворювання: хронічний бронхіт і пневмонія в дорослих, серцево-судинна патологія, патологія вагітності. Вчитель. Вам навели наслідки порушень стану навколишнього середовища, наші хвороби. - Постановка проблемного питання: У чому ж їх причини? (пошуки відповіді) Відповіді учнів. 1. Жителі України мешкають у зоні екологічного лиха.
Вчитель. Радіаційне забруднення стало актуальним для України в результаті аварії на Чорнобильській АЕС, внаслідок якої постраждало близько 3,5 млн осіб, 116 тис. отримали високі дози радіації, 22 тис— середні. Упродовж десяти років померло 168 тис. потерпілих. На 300—400 років «знищено» 1 тис. км2 території, активним елементом Цезій-137 заражено 29 тис. км2 землі. Екологічна оцінка збитків — 200 млрд доларів США. Значну небезпеку для життя людини становлять наслідки променевої хвороби, що можуть проявитися через 10-20 років. Це ті дози радіації, які у два-три рази більші за природний фон. Екологічна ситуація в Україні склалася так, що дослідники з сумом і розпачем свідчать: навряд чи навіть 5% населення може бути визнане обєктивно здоровим. Отже, під переважну більшість обєктивно нездорових підпадає і більша частина молоді Вчитель. Порушень навколишнього середовища багато — це й хімічні забруднення, що спричиняють «озонові дири», «кислотні дощі», парниковий ефект, фізичні, про які ми говорили сьогодні (радіація). Але важливо знати, що є ряд постанов Міністерства екології та природних ресурсів, охорони здоров'я України, що вказують шляхи подолання екологічної кризи в нашій країні, профілактичні заходи щодо збереження здоров'я населення. Я, хочу сказати, що наше майбутнє – в наших руках. Учень читає вірш. Подивіться навкруг, Що з природою стало: Дихать зовсім нічим, Люди всі у печалі. Може десь у лісах Ще щебече пташина, Але в нашій душі Сум мелодії лине. Ліси наші в’януть, Нема більше рік, Пташки покидають Край рідний навік. Нечисте повітря, У грунті нітрати, І слово «Чорнобиль» Нам страшно згадати… І щоб на світі Не сталось біди, Шануйте природу, Усюди й завжди! Так, що треба тепер Об’єднатись нам дружно, Щоб собі повернуть І діброви, й стежини. І ми будем нести Людям квітку надії, Бо давно уже це Увійшло в наші мрії. Вчитель. Прикро, але ситуація зі станом здоров’я в Україні дедалі гіршає. Багато людей утрачають своє здоров’я задарма, не замислюючись про наслідки. Здоров’я не можна купити ні за які гроші, його можна сформувати шляхом одержання знань і постійною роботою над собою, а саме дотриманням правил здорового способу життя. Сьогодні на уроці у вас є можливість почути, побачити і діяти самим, застосовуючи отриманні знання за попередні роки навчання, і використати їх у вивченні теми. Ми повинні узагальнити, поглибити, розширити і закріпити діапазон ваших знань про здоровий спосіб життя. Тому тема сьогоднішнього уроку: «Основи здорового способу життя» ПЛАН УРОКУ. 1. Поняття «Здоровий спосіб життя», його основні складові. Індикатори здорового способу життя. 2. Можливості реалізації здорового способу життя. 3. Загроза майбутньому: тютюнопаління, алкоголізм, ВІЛ / СНІД та наркоманія. 4. Висновки. (учні записують в зошити тему уроку) IV. Вивчення нового матеріалу. Вчитель. Першим питанням теми розглянемо: Поняття «Здоровий спосіб життя», його основні складові. Індикатори здорового способу життя. Сьогодні епіграфом нашого уроку будуть слова великого вченого фізика Енштейна. (вчитель зачитує епіграф уроку). «Здоровий спосіб життя» - звучить настільки знайомо, що ми, в своїй переважній більшості, просто пропускаємо цю фразу повз нашої свідомості. Мозку навіть ні за що зачепитися в цьому буденному словосполученні. Наші дитячі асоціації, що складаються із закликів журналу «Здоров'я» загартовуватися і робити вранці зарядку, а також гасла в спортивному залі школи «Швидше! Вище! Сильніше!» так і залишилися в нашому глибокому дитинстві. «Доросле» життя внесло свої корективи. Уявіть собі типовий день вигаданої людини: Ранок. Ледве піднявши себе з ліжка, швидко зібрався, на ходу випивши чашку кави (щоб нарешті прокинутися), вибіг на вулицю в світ штовханини у транспорті та пробок на дорогах, щоб дістатися до роботи. Вдень понервував з дрібних та не дуже приводів, позаздрив знайомому або колезі, не пообідав, пробігав увесь день або просидів за комп'ютером, жодного разу не вставши і, так само як і вранці, проштовхавшись у транспорті, повернувся додому. Увечері обжерся, дістався до дивана та, потягуючи сигаретку та пиво, утикнувся в телевізор. Заснув з думками, що будуть вихідні, буде мангал, будуть шашлики, і взагалі - добре посидимо. Нічого спільного не знаходите? Ми всі в тій чи іншій мірі живемо за схожим сценарієм. І коли організм починає хворіти без видимої причини, коли сонливість стає хронічною, на роботі не можемо зконцентруватися, якісь депресії і взагалі незадоволення життям якесь підозріле... Ось тут-то і стоїть той «камінь біля доріг» - «на право підеш - коня втратиш, на ліво - голову». Занервували - схопилися за сигарету. Відчули невпевненість - трохи випили «для хоробрості».. . І помітили - розслабився, повеселішав... Просто та без особливих зусиль, створили собі «щасливу реальність», у якій і проблеми якось віддалилися, впевненості стало більше, а головне стало якось легко... Скажете:- « Ну і що тут такого?! У мене дід усе життя палив (пив) і помер в 99 років», а про себе подумаєте - «А що мені загрожує? Я ж не п'ю непробудно, контролюю себе. Палю...ну то й що? Захворію раком легенів? Це про когось іншого, а у мене генетична стійкість». Так ось кажучи та думаючи так, забувається простий факт, що дід жив при іншій екології, і ритм життя у нього, певно, був іншим, та і «натурального» у нього в житті було більше. От так ось «полегшуємо» собі існування, а проблеми по суті то нікуди не йдуть, навпаки - ростуть. ... І апатія постійна, та ще й безсоння з'явилося... Для деяких покурити та трохи випити вже недостатньо. Наркотики. А з ними «ілюзія життя». Так виглядає шлях в нікуди. Існує інша реальність, інший шлях вирішення проблем. Відчуваєте занепад сил - йдіть у тренажерний зал. Відчуваєте емоційне виснаження - йдіть у басейн або займіться йогою. Заперечите: «Немає часу» або «зараз немає грошей». Це всього лише відмовки. Порахуйте, скільки часу ви проводите біля телевізора і скільки грошей ви витрачаєте на пиво та сигарети. А потім замисліться: які інвестиції ви робите в самого себе? Щоб одержати від організму безперебійну роботу та гарний настрій в нього треба щось вкласти. Дати йому нові сили, енергію та душевний спокій. Людина - істота вільна. Вона сама визначає для себе свій власний спосіб життя. І хочеться сподіватися, що все-таки розум візьме верх над суєтою та лінню, і вибір буде зроблено правильний. Задумайтесь, юні друзі. Наша зустріч сьогодні – можливість поміркувати, зробити для себе висновки. Вчитель. |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |