|
Скачати 1.5 Mb.
|
АНАТОМІЯ Організм людини як біологічна система І рівень Наука, що вивчає будову організму, його органів та систем – це: – фізіологія; – психологія; – анатомія. Наука про будову та функції клітин – це: – цитологія; – ембріологія; – валеологія. Наука про спадковість – це: – генетика; – валеологія; – ембріологія. Групи клітин і неклітинної речовини, що мають подібну будову та походження і виконують спільні функції, – це: – орган; – система органів; – тканина. Діафрагма відділяє: – грудну порожнину від черевної; – порожнину таза від черевної порожнини; – черевну порожнину від порожнини таза. Серце – орган, що є основним для системи: – видільної; – кровоносної; – дихальної. Ферменти – це: – вуглеводи; – біокаталізатори. У грудній порожнині розташовані: – шлунок; – нирки; – стравохід. Легені – органи, що є частиною системи: – дихальної; – кровоносної; – травної. Шлунок – це орган: – парний; – непарний. Наука про хімічні процеси в живих організмах – це: – біофізика; – біохімія; – генетика. Наука, що вивчає функції цілісного організму, окремих клітин, органів та їхніх систем, – це: – фізіологія; – анатомія; – гігієна. Клітина є функціональною одиницею живого організму: – так; – ні Лізосоми беруть участь у процесі поділу клітин: – так; – ні. Рибосоми беруть участь у синтезі білків: – так; – ні. Ферменти є біологічними каталізаторами клітини: – так; – ні. Епітеліальна тканина містить міжклітинну речовину: – так; – ні. Кров належить до епітеліальної тканини: – так; – ні. Структурною одиницею нейрона є аксон: – так; – ні. М’язовій тканині властива здатність до скорочення: – так; – ні. Грудна порожнина відокремлена від черевної порожнини: – так; – ні. Нервова система належить до фізіологічних систем: – так; – ні. В організмі людини до парних органів належать: – серце: – шлунок; – легені. ІІ рівень Антропогенез – це: – наука про людину; – розвиток зародка людини; – процес виникнення і формування людини; – процес виживання людини. Білки побудовані із залишків: – нуклеїнових кислот; – амінокислот; – моносахаридів; – нуклеотидів. Подібність тваринної клітини з рослинною полягає у наявності: – хлоропластів; – вакуолей; – ядра і цитоплазми. Органели в клітині містяться: – лише в ядрі; – лише у цитоплазмі; – у ядрі та цитоплазмі; – в оболонці. Органели клітин розташовані в: – ядрі; – мембрані; – цитоплазмі; – міжклітинній речовині. До неорганічних речовин клітини належать: – глюкоза і глікоген; – жири і білки; – амінокислоти; – вода і мінеральні солі. Біосинтез – це: – процес утворення необхідних організму органічних речовин який здійснюється в його клітинах під дією ферментів; – рух органічних речовин; – хімічне перетворення складних органічних речовин; – процес розчинення речовин у рідинах. Органічні речовини клітин – це: – вода; – білки; – мінеральні солі; – вуглекислий газ. Нервова тканина має такі властивості: – тільки провідність; – збудливість і провідність; – збудливість, провідність і скоротливість; – тільки скоротливість. Рибосоми – органели, які виконують у клітині функцію: – енергетичну; – біосинтезу білків; – утворення ниток веретена поділу; – біосинтезу жирів. Значну частину клітини становить вода, яка виконує в основному функцію: – енергетичну; – інформаційну; – розчинника; – теплоізоляційну. За своєю хімічною природою ферменти – це: – білки; – жири; – вуглеводи; – нуклеїнові кислоти. Структурною одиницею нервової тканини є: – лімфоцит; – міоцит; – нейрон; – еритроцит. Чітко виражена міжклітинна речовина властива тканині: – нервовій; – сполучні; – епітеліальній; – м’язовій. У грудній порожнині людини розташовані: – шлунок; – нирки; – стравохід. АТФ синтезується в: – лізосомах; – рибосомах; – мітохондріях. Клітинний центр бере участь: – в біосинтезі; – в утворенні АТФ; – в процесі поділу клітин; – в процесі утворення ДНК. Каталізаторами біохімічних реакцій є: – ферменти; – амінокислоти; – нуклеїнові кислоти; – лізосоми. Мономерами білка є: – амінокислоти; – нуклеотиди; – гормони; – вуглеводи. Кров насичується киснем: – у легенях; – у м’язах; – у печінці; – у серці. Залози внутрішньої секреції виділяють речовини, які називають: – фітонцидами; – гормонами; – амінокислотами; – жирами. Будову організму людини вивчає наука: – фізіологія; – анатомія; – систематика; – ботаніка. Збереження і передачу спадкової інформації здійснюють: – РНК; – АТФ; – АДФ; – ДНК. Діяльність усього організму регулюють такі системи органів: – опорно-рухова і травна; – кровоносна і дихальна; – нервова і гуморальна; – видільна і покривна. Переважно епітеліальною тканиною утворений орган: – серце; – шлунок; – язик; – слинна залоза. До травної системи не належить: – печінка; – селезінка; – глотка; – підшлункова залоза. Основна функція кровоносної системи: – транспортна; – видільна; – дихальна; – опорно-рухова. Виберіть неорганічну речовину, що входить до складу клітин: – білки; – вода; – жири; – вуглеводи. Виберіть органічну речовину, що є необхідною для побудови організму: – жири; – вуглеводи; – білки; – нуклеїнові кислоти. Виберіть органічну речовину, що відкладається в організмі людини про запас: – жири; – білки; – нуклеїнові кислоти; – амінокислоти. Виберіть речовину, що забезпечує передачу спадкової інформації від батьків до дітей: – ДНК; – РНК; – жири; – білки. Цитоплазматична мембрана пропускає: – воду; – білки; – вуглеводи; – жири. Ендоплазматична сітка має вигляд системи: – мембран; – квадратів; – кубів; – шестигранників. Ендоплазматичну сітку, на мембранах якої розташовані рибосоми називають: – гранулярна; – агранулярна; – незерниста; – кільчаста. У комплексі Гольджі формуються такі органели: – лізосоми; – ядро; – пластиди; – мітохондрії. Комплекс Гольджі в клітині розташований переважно поблизу: – ядра; – вакуолі; – пластиди; – мітохондрії. Наука, що вивчає будову і функції тканин називається: – анатомія; – гістологія; – цитологія; – фізіологія. Жирова тканина належить до: – сполучної; – м’язової; – опорно-рухової; – епітеліальної. Спільним для клітин рослин і тварин є: – наявність хлоропластів; – 46 хромосом; – хімічний склад; – однакова будова. З перелічених продуктів обміну речовин продуктами виділення є: – білки; – вуглеводи; – жири; – вуглекислий газ і вода. Основна функція мембрани клітини полягає: – в об’єднанні всіх органел; – у здійсненні обміну речовин між клітинами і міжкітинною речовиною; – бере участь у процесі поділу клітини; – в утворенні речовини, багатої на енергію. Клітина для життєдіяльності одержує енергію: – з навколишнього середовища; – у результаті хімічного розпаду складних органічних речовин клітин; – під час виділення з клітини вуглекислого газу і води; – під час поглинання кисню. Тканину, в якій клітини щільно прилягають одна до одної, називають: – м’язовою; – сполучною; – епітеліальною; – нервовою. Тканину, що виконує функцію узгодженої регуляції життєдіяльності організму, називають: – сполучною; – м’язовою; – нервовою; – епітеліальною. Збільшення розмірів і маси клітини – це: – ріст; – розвиток; – диференціація; – розмноження. ІІІ рівень Клітини людини і ссавців: – не відрізняються за будовою і функціями; – відрізняються кількістю хромосом; – відрізняються за багатьма ознаками; – подібні за кількістю хромосом. Найбільше мітохондрій міститься у: – клітинах шкірного епітелію; – посмугованих м’язових волокнах; – клітинах міжхребцевих дисків; – кісткових дисків. Одним і тим самим типом тканин, що й залишки хорди, утворено: – кров і лімфу; – серцевий м’яз; – шкірний епітелій; – нейрони. Діяльність усього організму регулюють такі системи органів: – опорно-рухова; – травна; – кровоносна; – нервова; – дихальна; – гуморальна. Зазначте послідовність понять, що відображає організм як єдину систему: – орган – тканина – організм – клітина – молекули – системи органів; – молекули – тканини – клітини – органи – системи органів – організм; – молекули – клітини – тканини – орган – системи органів – організм; – системи органів – тканини – організм – клітини – молекули. Виберіть які функції виконують структури і органели клітин: – клітинна мембрана – місце синтезу АТФ; – ядро – зберігання і передача спадкової інформації; – цитоплазма – транспорт речовин між клітиною і зовнішнім середовищем; – мітохондрії – участь в утворенні веретена поділу; – рибосома – місце синтезу білків; – клітинний центр – контроль за клітинним поділом. |
ТЕМА: ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ МЕТЕОЧУТЛИВОСТІ ЛЮДИНИ Визначити рівень патогенності погоди та її подразнювальну дію, оцінити комплексний вплив погодно-метеорологічних факторів на організм... |
37. «Відверта розмова» факультативний курс для учнів 7-8 класів Разом з тим, рівень поінформованості про шкідливі наслідки вживання алкоголю на організм людини у підлітків є досить низьким |
ПРОГРАМА /рівень стандарту/ для учнів 7-11 класів середніх загальноосвітніх Біологічна освіта має сприяти становленню загальної культури школяра, вихованню особистості, яка усвідомлює власну відповідальність... |
Питання для тестування з Модулю 1: Харчування людини як медико-біологічна... Модулю 1: Харчування людини як медико-біологічна та соціально-економічна проблема. Фізіолого-гігієнічні основи харчування |
УРОК ТЕМА: Н ІТРАТИ та НІТРИТИ. ЗАПОБІГАННЯ НЕГАТИВНОМУ ВПЛИВОВІ НІТРАТІВ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ТЕМА: НІТРАТИ та НІТРИТИ. ЗАПОБІГАННЯ НЕГАТИВНОМУ ВПЛИВОВІ НІТРАТІВ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ |
Найважливіша проблема філософії людина-світ. Ф наука світоглядна.... Ф. це не просто особлива наукова дисципліна, а ще і специфічний тип мислення і навіть емоційний настрій, система світоглядних почуттів... |
Урок з етики Тема: Як пов’язані довкілля і здоров’я людини Міжпредметні зв'язки: біологія – знання про організм людини, валеологія – поняття здоров'я, хімія – забруднювачі, процес очищення... |
Виховна година на тему Мета: Довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини |
Рівень стандарту, профільний рівень ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Конституція України визначає захист Вітчизни обов’язком громадян України, найважливішою функцією держави. Безпека людини, її життя... |
Закон України про загальнообов’язкове соціальне страхування від нещасного випадку Характеристики впливу рентгенівського випромінювання на організм людини. Принципи нормування |