|
Скачати 104.44 Kb.
|
Відкритий урок з етики Тема: Як пов’язані довкілля і здоров’я людини. Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь. Очікувані результати: учні зможуть: пояснювати взаємозв’язок між фізичним та духовним здоров’ям людини; обґрунтовувати необхідність дотримання правил особистої гігієни та занять фізичною культурою у формуванні здорового способу життя; наводити приклади зумовленості здоров’я людини станом довкілля; називати шкідливі звички і характеризувати їх з позицій фізичного та морального здоров’я людини. Обладнання: мультимедійна дошка, проекор, Основні поняття: здоров’я, нездоров’я, здоровий спосіб життя, шкідливі звички. Міжпредметні зв'язки: біологія – знання про організм людини, валеологія – поняття здоров'я, хімія – забруднювачі, процес очищення води, географія –біосфера, екологія – екологічна безпека, навколишнє середовище. Епіграф: «Сама природа – той «внутрішній лікар», якого кожний з народження носить в собі і який більше розуміє у хворобах, ніж спеціаліст, який тільки намацує зовнішні ознаки». (Стефан Цвейг). Структура уроку: І. Перевірка домашнього завдання. ІІ. Вступна частина:
ІІІ. Основна частина: 1.Спосіб життя та здоров’я людини. 2. Що значить бути здоровою людиною. 3. Шкідливі звички. ІV. Заключна частина:
V. Домашнє завдання. Хід уроку. І. Перевірка домашнього завдання. Проведення хвилинки-аутотренінгу Учитель : Доброго дня ! Приємно бачити вас здоровими та енергійними. Перш ніж ми почнемо наш урок, я хочу, щоб ви на хвилинку заспокоїлись та зосередились. Будь ласка, закрийте очі, уявіть, що ви знаходитесь у квітучому весняному садку і тихо промовляєте про себе : « Сьогодні - чудовий день. У мене - гарний настрій. Навколо мене - мої друзі .Я - буду плідно працювати. Я - дізнаюсь багато нового та корисного, бо я – завжди кмітливий та розумний ». Сподіваюсь, що тепер ви готові слухати, сприймати та співпрацювати зі мною. 1.Бесіда з учнями (слайд 1).
ІІ. Вступна частина.
Здоров’я – одне з основних джерел радості, щасливого та повноцінного життя. З давніх-давен унашій країні цінували здоров’я. Здоров’я – це стан життя і діяльності людини за умови відсутності хвороб, фізичнихз дефектів, психологічне, соціальне і духовне благополуччя. Тому про нього складено так багато прислів’їв. У багатьох піснях, новорічних засіваннях, привітаннях і прощаннях ми висловлюємо побажання міцного здоров’я: “Доброго вам здоров’я”, «Бувайте здорові» тощо.
Подивіться, будь ласка, на дошку. У нас є речення, спробуйте їх закінчити (слайд 2).
Отже, ми з вами бачимо, що здоров’я людини тісно пов’язане з довкіллям.
Тема нашого уроку «Як пов’язане довкілля і здоров’я людини”. Ми дізнаємося який зв’язок існує між станом навколишнього середовища, способом життя людини і його здоров’ям, а також, які звички є шкідливими для нашого організму (слайд 3,4). ІІІ. Основна частина.
Що, по-вашому, означає слово «здоров’я”? Які думки, почуття воно викликає? А слово «Хвороба»? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() В науці термін «Здоров’я” має ось таке тлумачення: Здоров’я – це стан живого організму, при якому організм у цілому і всі органи здатні виконувати свої життєві функції (слайд 5). Сучасною наукою доведено, що здоров’я людини складається з трьох складових: тіла, душі та розуму. Складові здоров’я (слайд 6) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Отже, здоров’я – це сукупність культури фізичної (здатності керувати своїм тілом), культури фізіологічної ( здатності керувати фізіологічними процесами в організмі, вміння нарощувати їх потужність), культури психічної ( здатності керувати своїми почуттями), культури інтелектуальної ( здатності керувати своїми думками).Здоровою людиною потрібно вважати, якщо всі види культур сформовані в ній. Саме тоді людина є всебічно розвиненою особистістю. Схема здоров’я (слайд 7). ![]() А чи є зв’язок між духовним, психічнм та фізичним здоров’ям? Давайте проаналізуємо декілька ситуацій. Ситуація 1. Учениця Оксана посварилася зі своєю подругою Оленкою, бо була незадоволена тим, що Оленка розповіла всім у класі про її секрет. Оленка прийшла до школи втомлена, з головним болем, роздратована. Як ви гадаєте, чому? Ситуація 2. Богдан сьогодні не вивчив вірша. Він сидів і тремтів, щоб його не викликала вчителька. Йому було б соромно отримати погану оцінку. Раптом він весь почервонів і йому стало погано. Чому? Ситуація 3. Марія сьогодні побачила у сусідки календарик, який давно хотіла придбати. Сусідка вийшла на перерву, а календарик залишився. Марія непомітно його поклала у свій щоденник. Коли сусідка по парті повернулася, вона вже забула про свій календарик. Але Марія знервувалась, і в неї почав боліти живіт. Чому? Ми з вами з’ясували, що наше фізичне здоров’я залежить від психічного та духовного стану людини. Не секрет, що український фольклор увібрав у себе мудрість багатьох поколінь нашого народу. Пісні, легенди, прислів’я, приказки, загадки – у кожному жанрі ми можемо знайти приховану перлину народної мудрості. Здоров’я завжди цінувалося українцями як найвищий скарб. Люди намагалися жити за законами природи, цінували її, дбали про її збереження, а вона віддячувала їм гарним врожаєм, корисними рослинами та іншими природними ресурсами. Зараз ми перевіримо ваші знання народних прислів’їв про здоров’я, дізнаємося, які ви кмітливі та обізнані. (Діти мають 2 хвилини для обдумування, а потім обговорення прслів’їв).(Слайд 8).
Приємно, що ви добре знаєте народні прислів’я та розумієте їх значення. Здоров’я – це невід’ємна складова життєвого успіху людини. Міцне здоров’я дає людині можливість розвиватися, зростати, працювати, самореалізовуватися в суспільстві. Здорова людина впевнена у своїх силах, більш оптимістично сприймає навколишній світ, може більше уваги приділяти своїм близьким і знайомим. У народі часто кажуть: «Здорова людина – це щаслива людина». Разом із цим, проблема здоров’я є актуальною в останні десятиліття, бо, незважаючи на всі досягнення медицини, здоров’я людей неухильно погіршується. Проблемне питання:
( діти по-черзі дають відповіді) (слайд 9) Як відомо, якщо умовно прийняти рівень людського здоров’я за 100%, то тільки 5 % залежить від рівня розвитку медицини, 20% від спадкоємних факторів, 25% від екологічної ситуації в державі, а понад 50 % від людини, способу її життя, яким шляхом вона йде у своє майбутнє. Схема впливу різних факторів на здоров’я людини ![]() Я буду розказувати про те , якою повинна має бути здорова людина, а ви, якщо згодні зі мною - показуєте червону картку «Так», а якщо не згодні то показуєте білу картку «Ні». ![]() ![]() ![]() ![]() Здорова людина: весела, енергійна, стомлена, млява, розумна, товариська, роздратована, бліда, похмура. Хвора людина: роздратована, пасивна, байдужа, кмітлива, швидка, весела, оптимістична, рухлива. Прошу вас підсумувати прослухані характеристики та заповнити таблички ознак здорової людини (слайд 10):
Перед вами умови, дотримання яких допомагає людині зберегти здоров’я. Визначте, чи всі їх ви вважаєте обов’язковими, щоб бути здровим. Чому? Які з них, на вашу думку, є найважливішіми? (слайд 11).
Здоров’я не існує саме по собі, воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини. Тоому треба з раннього дитинства загартовувати свій організм спортом, заняттями фізкультурою, обтиратися мокрим рушником, обливатися водою, щоб організм звикав до посильних навантажень і ставав дедалі міцнішим і здоровішим. Фізкульт. хвилинка ( діти під ліричну музику промовляють слова та виконують рухи)(слайд 12) Вітерець нам дме в лице, Захиталось деревце. Вітерець все тихше, тихше, Деревце все вище, вище. Діти всі за парти сіли, Ручки рівно положили.
А чи залежить наше здоров’я від звичок? Які ми знаємо звички? (Слайд 13-16) З ![]() ![]() Корисні Шкідливі Вчитель називає звички, учні сигналізують картками: білий ліхтарик – корисно, червоний – шкідливо.
Відгадування загадок.
(Мед)
(Тютюн)
(Вітаміни) - що необхідно для здоровя? - що небезпечне для здоровя?. Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкідливих звичок самої людини, порушнення санітарно-гігієнічних норм, неправильного харчування, відсутності режиму праці й відпочинку. Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива на людях, як це показують у фільмах і як це роблять батьки. Такі діти із задоволенням спробують викурити цигарку із наркотичною травкою чи нанюхатися різних речовин, щоб зловити кайф. Вони знищують не тільки своє здоров’я, а й здоров’я своїх майбутніх дітей. Паління вражає генетичний апарат, затримує фізичний і психічний розвиток. Адже до складу тютюнового диму входить близько 30 отруйних речовин. Англійський філософ Томас Пен вважав, що у людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом взяті. Це алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія (слайд 17). ![]() ![]() ![]() Підведемо підсумки (слайд 18). ІV. Заключна частина.
Давайте разом із вами зберемо словничок здоров’я .Прошу вас назвати слова, які мають відношення до здоров’я людини та починаються на літери: з, д, о, р, о, в, і. ( Учитель на дошці збирає фразу: Ми маємо бути здорові.) (слайд 19)
- Оцінювання вчителем роботи на уроці кожного учня. - Мотивація виставлених оцінок. 1. Як фізичне здоров’я людини пов’язано з його душевним станом7 2. Які звички, притаманні людині, яка дотримується здорового способу життя? 3. В чому небезпека шкідливих звичок для людини? V. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 11 на сторінці 63, відповісти на запитання, виконати завдання в робочому зошиті на сторінці 25. Наш урок хочеться завершити на приємній ноті, щиро вам усім побажати: Нехай для вас не згасне сонце, Нехай не віють в душу холоди, Хай хліб на столі і Бог у душі Вас завжди порятують від біди. Хай Бог охороняє вас від злого, Хай світить сонце й колосяться жита, Щоб ви були щасливі і здорові На многії і многії літа! Будьте завжди здорові та щасливі! |
Як пов’язані довкілля і здоров`я людини Створюючи нові виробництва, розвиваючи техніку, використовуючи природні надра, люди забруднювали повітря і землю, нищили багатства,... |
Урок 3 клас Тема: Природні чинники здоров Мета : розглянути чинники здоров’я, їх позитивний та негативний вплив на здоров’я людини; розвивати уявлення учнів про вплив клімату... |
Урок з етики у 6 класі на тему: Вчитель: Тарасевич Ніна Миколаївна Мета: розкрити поняття „ права людини”, „ права дитини”, „Обов'язки людини і громадянина України” |
Виконавчий комітет Синельниківскої міської ради Безпека людини, її життя і здоров’я визнані Конституцією України найвищою соціальною цінністю. Кожний громадянин України має конституційне... |
Тема: “Природа емоцій і їх роль в життя людини” У переживаннях індивідуалізується психічний світ особистості. Афективний простір – то її потяги, емоції, її переживання, пов’язані... |
Увага і пам’ять, їх зв’язок із здоров’ям людини Формувати поняття «увага» і «пам’ять», встановити їх зв’язок із здоров’ям людини, розкрити залежність результатів навчання від здоров’я... |
Курс етики, 6 клас, урок 31 Галина Вікторівна Бєлоногіна, вчитель історії, етики, правознавства Конституції України (ст. 10, 11, 12) та Закону України «Про національні меншини в Україні» (ст. 1, 2, 3, 6, 15) |
В. Ю. Биков Доменно-фреймова модель педагогічної системи ПС, які б дозволили поступово вирішувати проблеми, що пов’язані з підвищення вимог щодо обсягу і якості змісту і темпів загальноосвітньої... |
«Рух заради здоров’я» Мета Провідна ідея заходу: Щасливе життя – це гарне здоров'я. Здоров'я – це цінний скарб, про який треба піклуватися щодня. Немає найнещаднішої... |
Здоров’я і навколишнє середовище (2год.) Людина в навколишньому середовищі. Вплив природного середовища на здоров’я. Вплив технічного прогресу на здоров’я. Взаємозв’язок... |