|
Скачати 0.71 Mb.
|
НАРОДНА УКРАЇНСЬКА АКАДЕМІЯ СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА МОВА (МОРФОЛОГІЯ) Видавництво НУА НАРОДНА УКРАЇНСЬКА АКАДЕМІЯ СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА МОВА (МОРФОЛОГІЯ) Методичні рекомендації для студентів І курсу, які навчаються за спеціальністю 8.030507 – Переклад (кредитно-модульна система) Харків Видавництво НУА 2007 УДК 811.161.2’366(072+075.8) ББК 81.411.1-21р30-2 С91 Затверджено на засіданні кафедри українознавства Народної української академії. Протокол № 12 від 04.06.2007 У п о р я д н и к Г. В. Хмара Р е ц е н з е н т канд. філол. наук І. О. Помазан С91 Сучасна українська мова (морфологія): Метод. рек. для студ. І курсу, які навчаються за спец. 8.030507 – Переклад (кредит.-модул. система) / Нар. укр. акад. [Каф. українознав.; Упоряд. Г. В. Хмара]. – Х.: Вид-во НУА, 2007. – 52 с. Пропоновані методичні рекомендації містять програму курсу «Сучасна українська мова (морфологія)» для студентів І курсу факультету «Референт-перекладач», укладену відповідно до вимог кредитно-модульної системи, плани практичних занять, методичні рекомендації для підготовки до занять, рекомендовану літературу, теми й завдання для самостійної роботи, а також критерії оцінювання знань студентів із цього предмету. УДК 811.161.2’366(072+075.8) ББК 81.411.1-21р30-2 © Народна українська академія, 2007 ВСТУП Підготовка кваліфікованих спеціалістів, а особливо філологів, передбачає добре знання ними української мови, оволодіння високою культурою усного мовлення, яке забезпечується розумінням тих основних закономірностей і тенденцій, які виявляються у його сфері. Дбати про досконале володіння мовою має кожен, хто піклується про своє духовне збагачення й прагне до ефективного спілкування з іншими людьми. Помилки в усному мовленні нерідко спричинені накладанням систем близьких мов, які тривалий час контактують, так званою інтерференцією. Чимало неправильно вживаних слів в українському (як і в російському) мовленні наших співвітчизників (студентів) можна пояснити насамперед умовами тривалого українсько-російського білінгвізму, відсутністю чіткого розмежування системних явищ обох мов. Курс «Сучасна українська мова. Морфологія» розрахований на 70 годин аудиторних занять, 28 з яких відведено на лекційне викладання матеріалу, а 42 – на його практичне засвоєння, і 40 годин на самостійну роботу студентів. Мета курсу: – формувати у студентів систематизовані наукові знання про традиційні й нові підходи щодо класифікації та кваліфікації морфологічних значень і морфологічних форм; – допомогти студентам практично оволодіти літературними нормами, усвідомити неодновимірність класифікації морфологічних категорій з послідовним розмежуванням власне морфологічної, семантичної, синтаксичної і функціональної площин. Завдання курсу:
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 1.1. Інформаційний пакет. Заліковий кредит студенту визначений у 100 балів. Курс складається із чотирьох змістових модулів. Перший модуль «Іменні частини мови». Другий модуль «Дієслово, його граматичні категорії та форми». Третій модуль «Прислівник». Четвертий модуль «Службові частини мови. Словотвір і словотворення. Морфеміка». 1.2. Академічна довідка оцінювання. 1.2.1. Шкала успішності на індивідуальному рівні. Тестування – 7 балів *4 (тести) = 28 балів. Семінари (залік) – 5 балів * 12 (семінарів) = 60 балів. Відвідування – 12 балів: 10 і більше пропусків = 0 балів; 9 – 5 пропусків = 1 – 6 балів; 4 – 2 пропуски = 7 – 9 балів; 3 – 0 пропусків = 10 – 12 балів. Загальна шкала оцінювання знань студентів 85–100 балів (зараховано без складання екзамену) ставиться, якщо студент ґрунтовно засвоїв теоретичний матеріал (допускаються окремі незначні неточності у визначеннях, формулюваннях) і вільно застосовує його на практиці при складанні, перекладі та редагуванні текстів. При вмінні спілкуватися літературною українською мовою з незначними порушеннями культури мовлення. 65–84 бали (допуск до складання екзамену) ставиться при значних неточностях у викладі теоретичного матеріалу, але за наявності загального уявлення про предмет вивчення. При допущенні стилістичних невправностей та значному порушенні правильності, точності, логічності, чистоти мовлення. 50–64 бали (допуск до складання екзамену за умови набору додаткових балів) ставиться, якщо студент частково володіє матеріалом, не завжди може застосувати отримані знання на практиці, при усному спілкуванні. Припускається помилок при укладанні, перекладі, редагуванні текстів. 25–49 балів (незадовільна оцінка) ставиться, якщо студент майже не володіє матеріалом, припускається мовних і стилістичних помилок при укладанні, перекладі, редагуванні текстів. Студенту необхідно попрацювати перед тим, як скласти залік повторно. 00–24 бали (обов’язкове повторне вивчення дисципліни) ставиться за відсутності навіть загального уявлення про предмет вивчення. При використанні в мовленні значної кількості русизмів, суржикових елементів; при невмінні перекласти українською мовою тих чи інших текстів, словосполучень. До складання екзамену з основного курсу «Сучасна українська мова» допускається студент, який отримав на заняттях за систематичну роботу, активність і за результатами поточного й модульного контролю 60 балів і більше. Під час контролю систематичності та активної роботи студента оцінюються:
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН КУРСУ
|
Методичні рекомендації щодо виконання лабораторних робіт з дисципліни... Методичні рекомендації щодо виконання лабораторних робіт з дисципліни «Біометрія» / Укладач: к б н., доцент Іванченко О.Є. ЁC Дніпропетровськ:... |
Методичні рекомендації для студентів, які навчаються за напрямом підготовки Економіка підприємства / Нар укр акад., [каф екон теорії і права; упоряд. К. В. Астахова ]. – Х. Вид-во НУА, 2010. – 44 с |
В ТА ЗАВДАНЬ ІЗ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ)... Р е ц е н з е н т канд філол наук А. М. Нелюба, доцент кафедри української мови Харківського національного університету ім. В. Н.... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вивчення дисципліни „Інвестиційний менеджмент”... Методичні рекомендації до вивчення дисципліни „Інвестиційний менеджмент” для студентів V курсу напрямку „Фінанси”. / Укладач: А.... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вивчення дисципліни „Фінанси” для студентів... Методичні рекомендації до вивчення дисципліни „Фінанси” для студентів ІІІ курсу напрямків „Економіка підприємства”, «Облік та аудит»,... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ НАПИСАННЯ КУРСОВИХ РОБІТ ДЛЯ СТУДЕНТІВ 2-го КУРСУ ОКР «БАКАЛАВР» Косьмій М. М., Мельник П. В., Острогляд О. В. Кримінальне право України. Загальна частина. Методичні рекомендації для написання курсових... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО КУРСУ “ОСНОВИ ЕКОНОМІЧНОЇ ТЕОРІЇ” для студентів... Методичні рекомендації до курсу “Основи економічної теорії” для студентів неекономічних спеціальностей / За редакцією к е н., доцента... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вивчення дисципліни „Фінансова санація... Методичні рекомендації до вивчення дисципліни „Фінансова санація та банкрутство підприємств” для студентів V курсу напрямку „Фінанси”.... |
Методичні вказівки та рекомендації до самостійного виконання контрольної роботи з курсу Методичні рекомендації до самостійного виконання контрольних робіт з курсу «Соціологія». Короткий словник соціологічних термінів... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вивчення дисципліни „Актуальні проблеми... Методичні рекомендації до вивчення дисципліни „Актуальні проблеми теорії та практики фінансів” для студентів V курсу напрямку „Фінанси”.... |