|
Скачати 2.6 Mb.
|
Комунальний заклад Львівської обласної ради ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ Психологічний супровід профільного навчання в ЗНЗ методичні матеріали семінару для слухачів «Школи молодого психолога» 2014 р. Діагностичний інструментарій 1. Анкета для учнів «Мої життєві та професійні плани» 2. Анкета для батьків з професійного самовизначення 3. Анкета для учнів з вибору профілю навчання 4. Анкета “Ваша майбутня професія” 5. Анкета: "Моє ставлення до навчання" 6. Карта пізнавальних інтересів. 7. ОДАНІ-2 (орієнтаційно-діагностична анкета інтересів створена С.Я. Карпіловською і Б.О. Федоришиним на основі модифікації анкети інтересів А.Є. Голомштока і О.І. Мешковської) 8. Питальник професійної готовності (ППГ за Л. Кабардовою) 9. Методика Л. Йовайши 10. Анкета інтересів 11. Тест «Квадрат інтересів» 12. Методика Голанда (Визначення професійної спрямованості) 13. Тест структури інтересів і схильностей 14. Активізуюча профорієнтаційна методика (М. Пряжніков, доктор педагогічних наук, професор факультету психології МГУ ім. М.В. Ломоносова) 15. Вивчення професійних намірів старшокласників 16. Опитувальник мотиваційних впливів на вибір професії (розроблено Д. Барбуто та Р. Сколком, переклад О. Сидоренко) 17. Діагностична методика «Професійна готовність» 18. Опитувальник щодо визначення професійних переваг 19. Визнач свій стиль мислення 20. Опитувальник навчальної активності школярів (НАШ-01) Анкета для учнів «Мої життєві та професійні плани» Прізвище, ім’я _____________________________________________ Дата народження «__» _________ _____ Стать ______ Вік ______ Школа __________________________ Клас ______________________ Дата опитування «___» _________ 20 _____ Час ____ год. ______ хв. Моя майбутня професія ______________________________________ Інструкція: Просимо уважно ознайомитися з питаннями та різноманітними варіантами відповідей на кожне з них, а потім зазначити ті варіанти, які співпадають з Вашою думкою. Бажано в кожному випадку вибирати лише один варіант відповіді. Можливою, але менш бажаною є відповідь, що складається з 2-3-х варіантів. Свій вибір зазначте, поставивши хрестик (Х) у клітинці – навпроти потрібної Вам відповіді, а якщо обираєте більше, ніж 1 варіант (але не більше 3-х), то зазначте свій вибір у клітинках не хрестиком, а цифрами 1, 2, 3, починаючи з того варіанту, який є, на Вашу думку, найважливішим (тобто, проранжуйте обрані відповіді). Якщо жоден з вказаних варіантів Вам не підодить, запишіть власну відповідь, проте вдавайтеся до цього якнайменшее. Дякуємо за щирі відповіді та співпрацю!
Так, я добре собі це уявляю; маю певні плани, але ще сумніваюся у виборі; ні, хоча час від часу розмірковую про це; навіть не замислювався над цим; Свій варіант: ____________________________________________
власні уподобання, реалізація своїх основних інтересів та захоплень; високий рівень заробітної плати; висока вірогідність працевлаштування; високий престиж професії; порада чи вказівка батьків або інших родичів; порада товаришів; ще не знаю; що ще _________________________________________________
вдома, – від батьків чи родичів; від друзів, знайомих однолітків; в школі, – від учителів чи спеціально запрошених представників різних професій психолога чи соціального педагога на підставі власних життєвих спостережень; з книг, кінофільмів; із засобів масової інформації (газет, радіо, телебачення та ін..); з реклами, оголошень; з випадково почутих розмов; інше __________________________________________________
реалізація своїх інтересів, нахилів та здібностей; самостійний і творчий характер праці; ЇЇ престижність; можливість стати самостійною і незалежною особистістю; можливість отримати матеріальну незалежність, жити в достатку; ЇЇ важливість осягнути високу посаду, набути ваги в суспільстві; можливість самоствердження; що ще _________________________________________________
остаточним і безповоротним; дуже серйозним, обґрунтованим вагомими аргументами; достатньо серйозним на даний момент; не дуже серйозним, але мені воно здається цікавим; випадковим, але можливо, з цього буде певна користь; я не надаю жодного значення подібному питанню; що ще _________________________________________________
як високий, – є досвід практичної роботи в даній області; як досить високий (в тому числі – і за розповідями осіб, що працюють у цій області), але без власного практичного досвіду; як невисокий, отриманий лише з довідників для вступників (чи джерел масової інформації); як низький, що ґрунтується на випадкових відомостях; як майже відсутній; інше __________________________________________________
так, постійно читаю книги, розпитую людей, стежу за будь-якою інформацією на цю тему; активно – ні, але при нагоді можу про щось запитати, уточнити, взяти до уваги; ні; це зайве, оскільки я вже пробував працювати за обраною спеціальністю; що ще _________________________________________________
так, часто; час від часу, – при нагоді; майже ні; ніколи; Свій варіант___________________________________________
цілком схвально, і обіцяють підтримку; в цілому – позитивно; нейтрально: не дуже вдоволені, але й не заперечують; байдуже, хоч і знають про них; не схвалюють, але і не протидіють; категорично проти, і пропонують свої варіанти; вдома взагалі не знають про мої плани; інше __________________________________________________
до педагогічної, виховної роботи; до наукової діяльності; до організаторської, адміністративної, громадської діяльності, до керівної роботи; до роботи, пов’язаної з певним видом художньої творчості (література, драматургія, образотворче мистецтво та ін.); до спокійної роботи з конкретним колом завдань, виконуваної за встановленим планом, без «несподіванок»; до створення конкретних речей власними руками; до розпорядження і рекламування товарів; до організації власної справи; точно не можу сказати, у мене немає конкретних нахилів; Свій варіант_____________________________________________
працювати як підлеглий, виконуючи конкретні завдання; працювати як підлеглий, але з завданнями, що допускають вияв власної ініціативи; працювати спільно з групою; працювати самостійно, відокремлено, щоб ніхто не втручався; очолювати роботу, бути організатором, адміністратором; бути «генератором ідей» чи «аналітиком», але не адміністратором; не знаю, не замислювався над подібним питанням; інше __________________________________________________
від її характеру та здібностей; від спеціальної освіти; від зв’язків з «корисними» людьми; від везіння, щасливої долі, «фарту»; від щасливого випадку; збігу обставин не знаю; інше __________________________________________________
мати надійних і цікавих друзів; виховати в собі сильний характер; отримати матеріальну незалежність; досягти хорошого фізичного розвитку: бути «в хорошій формі»; отримати цікаву професію; розвинути і реалізувати свої творчі можливості; отримати вищу освіту; стати інтелігентною людиною; жити в достатку, без побутових проблем; створити щасливу сім’ю; стати порядною, чесною людиною; досягти високого духовного розвитку; розширити свій світогляд, розвинути ерудицію; досягти високої посади, набути значимості в суспільстві.
Анкета для батьків з професійного самовизначення учнів Прізвище, ім’я, по-батькові ___________________________________ Професія __________________________________________________ Прізвище, ім’я дитини _______________________________________
а) так, вибрала; б) вибрала, але ще вагається; в) не вибрала; г) не знаю.
а) профтехучилище; б) технікум; в) йти працювати; г) ВНЗ.
а) повністю співпадає; б) співпадає в основному; в) не співпадає; г) не знаю.
а) розповідаєте про свою професію, трудові традиції сім’ї; б) знайомите зі своїм підприємством; в) рекомендуєте літературу з урахуванням інтересів дочки (сина); г) радите вибрати гурток, секцію, лекторій; д) відвідуєте з нею музеї, виставки для розвитку інтересів; е) інші форми (допишіть______________________________.
а) організували би екскурсію на своє підприємство; б) виступили би з бесідою, розповіддю про свою професію; в) керували б гуртком; г) організували би суспільно-корисну, виробничу працю учнів; д) виїхали би з учнями в табір праці і відпочинку; е) запросили б до учнів своїх товаришів по роботі, людей цікавих та важливих у суспільстві професій; ж) організували б конкурс-огляд трудових умінь; з) організували б індивідуальне шефство, наставництво (інше) Своя пропозиція______________________________________
а) так, завжди достатньо; б) не вистачає спеціальних знань з профорієнтації; в) не вистачає загальних психолого-педагогічних знань; г) не задумувався.
а) передплачуєте спеціальні журнали, відвідую лекції з педагогіки; б) консультуюсь з педагогами; в) відвідую батьківські збори; г) не займаюся педагогічною самоосвітою. 8. Що, на Ваш погляд, потрібно зробити педагогам батькам для поліпшення підготовки учнів до майбутньої професії?
а) її можливості ( здібності, нахили, інтереси); б) її бажання, мрії, прагнення: в) ситуацію в суспільстві стосовно можливості працевлаштування; г) свої можливості: допомагати, наставляти, сприяти профзростанню д) результати профдіагностичних обстежень та рекомендацій; е) свій варіант________________________ Анкета для учнів з вибору профілю навчання
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
а) відвідували ___________________________________________ б) відвідуєте ____________________________________________ г) хочете відвідувати _____________________________________
а) суспільно-гуманітарний (філологічний, історико-правовий, юридичний); б) природничо-математичний (фізико-матматичний, біологічний, географічний, медичний); в) технологічний (інформатика, менеджмент); г) художньо-естетичний (музичний, образотворчий, театральний); д) спортивний.
Анкета для батьків з вибору профілю навчання дитини
а) в 10 класі даної школи; б) в училищі; в) в гімназії, ліцеї; г) коледжі, технікумі; д) інше _________________________________________________
а) здібності і нахили дитини; б) орієнтація на майбутню професію; в) бажання отримати належну підготовку до вступу у ВНЗ; г) інше _________________________________________________
а) людина-природа; б) людина-техніка; в) людина-людина; г) людина-художній образ; д) людина-знакова система.
а) філологічний; б) фізико-математичний; в) природничий; г) суспільно-гуманітарний; д) універсальний; е) інший ________________________________________________ Діагностична методика «Професійна готовність» Інструкція. «Вам пропонується перелік твердженнь щодо особливостей ваших уявлень про майбутню професію. Якщо ви погоджуєтесь з тим, що написано в твердженні, то в бланку відповідей поставте «+», не погоджуєтесь – знак «-«. Довго не роздумуйте над відповіддю – важливою є ваша перша реакція. Відповісти потрібно на всі запитання. Будьте відвертими.» Запитання
Ключ Автономність (А)
Проінформованість (І)
Прийняття рішення (Р)
Планування (П)
Емоційне ставлення (Е)
Анкета “Ваша майбутня професія” Анкета призначена для виявлення профорієнтаційних уявлень старшокласників, дослідження бажаного характеру майбутньої професії та особливостей роботи в сфері обраної ними професії. Дані отримані в результаті анкетування, дозволяють визначити повноту уявлень учня про майбутню професію, його спрямованість на певний характер трудової діяльності, а також виявляє внутрішні протиріччя в уявленнях учнів про майбутню професію та роботу, допомагає встановити ступінь відповідності їх уявлень реальній картині. Результати анкетування дозволяють здійснювати корекційну, профорієнтаційну роботу з учнями. Анкета може широко використовуватись для контролю ефективності профорієнтаційних взаємодій. Інструкція: «Вам пропонується перелік пропозицій, які мають декілька варіантів закінчень. Виберіть один із варіантів і відмітьте його в бланку відповідей».
а – в приміщенні; б – на відкритому повітрі; в – в незвичайних умовах (в горах, на морі, в лісі і т. д.) г – з чергуванням умов праці.
а – чітким, систематичним (початок і кінець роботи не змінюються); б – по змінах (то ранок, то вечір); в – вільним (початок і кінець визначають працівники); г – ненормованим.
а – сидячи (за столом, пультом і т. д.); б – стоячи (за прилавком і т. д.); в – у відрядженнях; г – чергування постійного місця з відрядженнями.
а – простими механізмами, ручними операціями; б – машинами і механізмами з ручним управлінням; в – автоматичними, автоматизованими приладами; г – функціональними знаряддями: тіло.голос.слух і т.д..
а – наодинці; б – самостійно, але щоб навколо були люди; в – в колективі; г – з людьми, спілкуючись і керуючи ними.
а – чіткий рух; б – координація руху; в – швидкість руху; г – велика сила.
а – стійкість уваги; б – спостережливість; в – пам’ять на числа, дати; г – уява.
а – технічної обдуманості; б – здатності подумки уявляти невидимі процеси, предмети і їх співвідношення; в – самоконтролю; г – емоційності, вміти входити в контакт з іншими людьми.
а – за заданим планом, б – за планом, але отримувати в процесі нову інформацію; в – за планом, але мати можливість змінити його; г – оперативно, коли робота ставить все нові задачі.
а – тільки за себе, за виконання свого завдання; б – за виконання завдання групи; в – за роботу механізмів, техніку безпеки; г – за спільні, матеріальні цінності.
а – розпізнавати, визначати властивості предметів; б – перетворювати, обробляти предмети; в – відкривати, придумувати нові зразки продукції; г – виявляти вплив на інших людей.
а – оцінювати продукцію, б –обслуговувати людей; в – находити нові варіанти вирішення задач; г – організовувати виробничі процеси, діяльність.
а – керівництвом людьми, трудовими колективами; б – вихованням і навчанням дітей; в – приборкуванням стихійних сил природи; г – комфортним, спокійним середовищем.
а – малопомітними, відомими лише вузькому колу спеціалістів; б – відомі трудовому колективу, широкому колу спеціалістів; в – відомі всій державі; г – всесвітньовідомі.
а – залежала лише моя заробітна плата; б – безпосередньо залежало виконання виробничого завдання відділу, цеху, групи; в – залежало життя і здоров’я людей; г – мир та спокій на землі.
а – я хотів(ла) б відволіктись від неї, займатися іншими своїми справами; б – цікаво було б продовжувати думати про неї і вдома; в – ні про що би більше не думав (ла), лише продовжував (ла) займатись нею; г – і не згадував (ла) б про роботу до наступного дня.
а – поряд з домом (недалеко від місця проживання); б – цікава, а далеко чи близько від дому – не важливо; в – не пов’язана з відрядженнями; г – подалі від дому. Бланк відповідей
|
Виховання ключових життєвих компетентностей Година спілкування Учнів... Мета: вчити дітей приймати правильні життєві рішення; формувати основні життєві компетенції; розвивати почуття відповідальності за... |
АНКЕТА ДЛЯ УЧНІВ Я Чи переживають учні успіхи і невдачі свого класу, чи вболівають за свій колектив? |
ВПЛИВ ЖИТТЄСТІЙКОСТІ НА ЖИТТЄВІ ДОМАГАННЯ ОСОБИСТОСТІ Життєві домагання, вимоги, очікування, бажання та надії щодо свого життя та майбутнього на шляху самореалізації та самоздійснення... |
Про оформлення папки «Календарні плани учителя» у 2013– 2014 н р Плани повинні бути у папці(тверда обкладинка) з файлами, кількість яких можна збільшувати |
Тема Психічні стани людини. Професійні стани ... |
Урок засвоєння нових знань Хід уроку І. Організаційний момент. Привітання,... Навчальна: ознайомити учнів із неклітинними формами життя; розглянути особливості будови і життєві цикл вірусів; обговорити можливі... |
1. Орфоепічні норми української та методика формування орфоепічних... ПЛАНИ-ВІДПОВІДІ З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ПОЧАТКОВА ШКОЛА) – для іспиту «Педагогіка з частковими методиками» |
Об’єднане Королівство Великобританії та Північної Поурочні плани – конспекти для уроків «Країнознавства» з англійської мови. Запропоновані уроки можуть бути використовуваними на факультативних... |
Урок-свято з курсу «Мої права» Мета: узагальнити знання дітей про їхні права; перевірити уміння учнів використовувати свої права в повсякденному житті;розвивати... |
АНКЕТА ДЛЯ УЧНІВ «Молодь і протиправна поведінка» Шановні учні! Ми запрошуємо Вас до участі у проведенні моніторингу з проблем агресивної поведінки, жорстокості, злочинності. Основна... |