Виховання ключових життєвих компетентностей Година спілкування Учнів 5-Б класу Класний керівник Сірик А. О. ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ


Скачати 116.34 Kb.
Назва Виховання ключових життєвих компетентностей Година спілкування Учнів 5-Б класу Класний керівник Сірик А. О. ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ
Дата 14.12.2013
Розмір 116.34 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи



Сценарій виховного заходу

«Мій життєвий вибір»
(Виховання ключових життєвих компетентностей)
Година спілкування

Учнів 5-Б класу

Класний керівник

Сірик А.О.

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ

«Мій життєвий вибір»
Мета: вчити дітей приймати правильні життєві рішення; формувати основні життєві компетенції; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки; формувати вміння порівнювати та аналізувати різні життєві ситуації; виховувати рішучість, упевненість, толерантність.

Хід заняття

І.Вправа для знайомства «Вірш про себе» ( 5 хв.)

Учитель пропонує учням дописати готові форми «Вірша про себе», для цього роздає кожному готовий бланк.
ВІРШ ПРО СЕБЕ

Я _______________________________________________________

(ваші дві найяскравіші риси)

Я хочу знати _____________________________________________________

(те, що вас цікавить)

Я хочу ___________________________________________________________

(реальне бажання)

Я турбуюся _______________________________________________________

(те, що вас справді турбує)

Я ________________________________________________________________

( повторення першого рядка)

Я знаю ___________________________________________________________

( істина, в якій ви впевнені)

Я мрію____________________________________________________________

( те, про що ви справді мрієте)

Я ________________________________________________________________

( повторення першого рядка)

Я намагаюся ______________________________________________________

( те, до чого ви справді докладаєте зусиль)

Я сподіваюся _______________________________________________________

( те, на що ви справді маєте надію)

Я ________________________________________________________________

( повторення першого рядка)

Учитель пропонує зачитати вірш кільком бажаючим та порівняти, що є спільного та чим різняться вони у кожного з учнів. Учні аналізують вірші, роблять самостійні висновки.

2. Вправа «Аукціон» ( 15 хвилин)

Мета: навчити робити правильний вибір, розпоряджатися своїм життям, часом, енергією, можливостями.
Дуже часто нам важко зробити правильний вибір в житті, особливо тоді, коли ми опиняємось в складних життєвих ситуаціях. Сьогодні ми поговоримо про ті чинники, які впливають на наше рішення . Для початку проведемо гру-аукціон. На початку гри прошу написати своє ім’я на кожній з 10-ти карток, які вам було роздано. Уявіть , що кожна з них - це частинка вашої особистості, отже картки на аукціоні можливо витрачати і не всі.

Через хвилину перед вами постане вибір: «витратити» чи «заощадити» свої картки. На «продаж» буде виставлено різноманітні «товари» по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що коли закінчаться картки вже нічого не можна буде купити.

Ви готові розпочати гру? Тоді не гаймо часу.

1 ЛОТ.

Гарна, простора квартира, будинок ( 1 жетон )
Нова машина ( 1 жетон)
2 ЛОТ.

Найбільша популярність у вашій компанії протягом двох років

(1 жетон)
Один справжній друг

( 2 жетони )

3 ЛОТ
Повністю оплачений відпочинок протягом місяця будь-де на планеті для вас і вашого друга

( 2 жетони )
Повна гарантія того, що дівчина ( юнак), з якою ( яким ) ви мрієте одружитися, справді незабаром стане вашою дружиною ( чоловіком)

( 2 жетони)

4 ЛОТ

Хороша освіта

( 2 жетони)
Прибутковий бізнес

( 2 жетони)

5 ЛОТ
Здорова сім'я

( 3жетони)
Всесвітня слава

(3 жетони)
6 ЛОТ
Зміна будь-якої риси вашої зовнішності

( 1 жетон )
Можливість бути все життя задоволеним собою

( 2 жетони )
7 ЛОТ
Можливість робити все, що побажаєте і коли побажаєте, протягом п’яти років

( 2 жетони )
Пошана і любов до вас тих, кого ви найбільше цінуєте

( 2 жетони )
8 ЛОТ
Чиста совість

( 2 жетони)
Вміння досягати успіху у всьому чого б ви не побажали

( 2 жетони)
9 ЛОТ

Диво, здійснене заради людини, яку ви любите

( 2 жетони )
Можливість знову пережити будь-які події минулого

( 2 жетони )
Після гри проводиться обговорення :

Чи шкодуєте ви за тим, чого не придбали ?

Які моменти гри вас розчарували ?

Чи хотіли б ви щось змінити і чому ?

Яка покупка подобається вам найбільше?

Чи хотілося б вам поміняти правила гри?

Висновок: у вас є можливість зробити правильний вибір не лише у грі, а й у реальному житті.

Пам’ятайте ! Правила гри можна змінити, але життя – це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте в минулому рішення. Це демонструє нам наступна гра.
Гра «Скріпка» ( 5 хв.)

Для гри запрошуються 4 учасники, які отримують по одній канцелярській скріпці. Їм пропонується, за командою групи, на швидкість розігнути скріпку.

Після того, як усі впораються із завданням, дається наступна команда: кожен повинен повернути своїй скріпці попередній вигляд. Гравці демонструють класу отримані вироби.
Отже ви розумієте : те, що ми бачимо назвати скріпками важко. Пригадайте, як швидко ви розігнули скріпки і як нелегко було скласти їх назад. Ось так і в житті, швидко можна наробити помилок, а виправити їх нелегко, а іноді й неможливо.
Одним із головних чинників, які визначають прийняття рішень, є характер людини.
Мозковий штурм «Позитивні та негативні риси характеру» ( 5 хв.)

( записуємо їх у дві колонки)
Назвіть , які з перелічених рис ви б хотіли мати, навпроти них я поставлю відмітку.

Назвіть риси, які на вашу думку, у вас є.

Назвіть риси, які б ви хотіли бачити у вашого друга.

Отже, як бачимо, усім подобаються і в собі, і в інших позитивні риси характеру. Негативні ж ми намагаємося приховати, замаскувати.

Задумайтесь, які риси переважають у вашому характері. Чи не вимагаєте ви від інших більшого, ніж робите самі ?

Вважається, що правильна модель поведінки відповідає «золотому правилу»: «Стався до інших людей так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе»
Вірш «Про нас» (5 хв.)

Обєднуємося у три групи. Роздаємо бланки, пропонуємо дописати вірш.
ВІРШ ПРО НАС
МИ____________________________________________________________

(ваші дві найяскравіші характеристики)

Нам хотілося б знати ____________________________________________

(те, що вас цікавить)

Ми хочемо _____________________________________________________

(реальне бажання)

Ми турбуємось про _______________________________________________

( те, що вас справді турбує )

МИ _____________________________________________________________

(повторення першого рядка)

Ми знаємо ________________________________________________________

(істина, у якій ви впевнені)

Ми мріємо_________________________________________________________

(те, про що ви справді мрієте)

МИ _____________________________________________________________

(повторення першого рядка)

Ми намагаємося ___________________________________________________

(те, до чого ви справді докладаєте зусиль)

Ми сподіваємося____________________________________________________

(те, на що ви справді маєте надію)

МИ _____________________________________________________________

(повторення першого рядка)
Учитель пропонує зачитати вірші представникам групп та порівняти, що є спільного та чим різняться вони у кожної з груп.
Підсумок ( метод «Мікрофон» )

Сьогоднішнє заняття мені сподобалось, тому що …

Сьогоднішнє заняття мені не сподобалось, тому що …

Додатки
ВІРШ ПРО СЕБЕ

Я _______________________________________________________

(ваші дві найяскравіші риси)

Я хочу знати _____________________________________________________

(те, що вас цікавить)

Я хочу ___________________________________________________________

(реальне бажання)

Я турбуюся _______________________________________________________

(те, що вас справді турбує)

Я ________________________________________________________________

( повторення першого рядка)

Я знаю ___________________________________________________________

( істина, в якій ви впевнені)

Я мрію____________________________________________________________

( те, про що ви справді мрієте)

Я ________________________________________________________________

( повторення першого рядка)

Я намагаюся ______________________________________________________

( те, до чого ви справді докладаєте зусиль)

Я сподіваюся _______________________________________________________

( те, на що ви справді маєте надію)

Я ________________________________________________________________

( повторення першого рядка)


ВІРШ ПРО СЕБЕ

Я _______________________________________________________

(ваші дві найяскравіші риси)

Я хочу знати _____________________________________________________

(те, що вас цікавить)

Я хочу ___________________________________________________________

(реальне бажання)

Я турбуюся _______________________________________________________

(те, що вас справді турбує)

Я ________________________________________________________________

( повторення першого рядка)

Я знаю ___________________________________________________________

( істина, в якій ви впевнені)

Я мрію____________________________________________________________

( те, про що ви справді мрієте)

Я ________________________________________________________________

( повторення першого рядка)

Я намагаюся ______________________________________________________

( те, до чого ви справді докладаєте зусиль)

Я сподіваюся _______________________________________________________

( те, на що ви справді маєте надію)

Я ________________________________________________________________

( повторення першого рядка)
ВІРШ ПРО НАС
МИ____________________________________________________________

(ваші дві найяскравіші характеристики)

Нам хотілося б знати ____________________________________________

(те, що вас цікавить)

Ми хочемо _____________________________________________________

(реальне бажання)

Ми турбуємось про _______________________________________________

( те, що вас справді турбує )

МИ _____________________________________________________________

(повторення першого рядка)

Ми знаємо ________________________________________________________

(істина, у якій ви впевнені)

Ми мріємо_________________________________________________________

(те, про що ви справді мрієте)

МИ _____________________________________________________________

(повторення першого рядка)

Ми намагаємося ___________________________________________________

(те, до чого ви справді докладаєте зусиль)

Ми сподіваємося____________________________________________________

(те, на що ви справді маєте надію)

МИ _____________________________________________________________

(повторення першого рядка)

1 ЛОТ.


Гарна, простора квартира, будинок ( 1 жетон )

Нова машина ( 1 жетон)

2 ЛОТ.
Найбільша популярність у вашій компанії протягом двох років

(1 жетон)
Один справжній друг

( 2 жетони )

3 ЛОТ
Повністю оплачений відпочинок протягом місяця будь-де на планеті для вас і вашого друга

( 2 жетони )
Повна гарантія того, що дівчина ( юнак), з якою ( яким ) ви мрієте одружитися, справді незабаром стане вашою дружиною ( чоловіком)

( 2 жетони)

4 ЛОТ

Хороша освіта

( 2 жетони)
Прибутковий бізнес

( 2 жетони)

5 ЛОТ
Здорова сім'я

( 3жетони)
Всесвітня слава

(3 жетони)
6 ЛОТ
Зміна будь-якої риси вашої зовнішності

( 1 жетон )
Можливість бути все життя задоволеним собою

( 2 жетони )
7 ЛОТ
Можливість робити все, що побажаєте і коли побажаєте, протягом п’яти років

( 2 жетони )

Пошана і любов до вас тих, кого ви найбільше цінуєте

( 2 жетони )
8 ЛОТ
Чиста совість

( 2 жетони)
Вміння досягати успіху у всьому чого б ви не побажали

( 2 жетони)

9 ЛОТ

Диво, здійснене заради людини, яку ви любите

( 2 жетони )
Можливість знову пережити будь-які події минулого

( 2 жетони )
Методичні рекомендації по проведенні години спілкування.

Однією із форм виховної роботи є година спілкування.

Виходячи із завдань ціннісно-орієнтаційної діяльності, можна визначити три основні функції години спілкування.

1.Просвітительська функція, полягає в тому, що година спілкування розширює коло знань учнів з предметів навчального циклу, що не входять до навчальної програми. У той же час предметом години спілкування можуть бути події, що відбуваються в країні, світі, місті, селі. У зв’язку з цим години спілкування можуть мати різну тематику.

2.Орієнтуюча функція полягає в тому, що в процесі діяльності на годині спілкування в дитини формується певне ставлення до об’єктів і подій навколишнього світу, формуються цінності

3.Спрямовуюча функція, полягає в тому , щоб впливати на практичний бік життя вихованців, на їхнє поводження формування життєвих компетенцій, установок і цілей. Знання мають перейти у переконання.

Методика організації години спілкування складається із чотирьох основних напрямів:

1.Визначення мети й завдань виховання.

2.Планування серії годин спілкування й інших виховних заходів як єдиної системи в здійсненні поставленої мети.

3.Визначення змісту години спілкування.

4.Організаційне оформлення години спілкування.

Тривалість години спілкування повинна бути обґрунтованою, але не перевищувати 45- 60 хвилин.

Значна методична складність години спілкування полягає в тому, що невимушеність, воля безпосередність повинні сполучатися із встановленими правилами поведінки, чітким порядком й абсолютною увагою учасників. Інакше невимушеність переростає в розхитаність, воля – в недисциплінованість, а безпосередність – у фамільярність.

Доцільно на початку навчального року спільно виробити і прийняти правила проведення години спілкування, адже традиційний порядок привчає дітей до культури групового спілкування, групового міркування.

Структура години спілкуваня:

  1. Вступна частина: мобілізація уваги учнів, забезпечення досить серйозного і поважного ставлення до теми бесіди, визначення місця й значення обговорюваного питання в житті людини, розвитку суспільства та науки, у виробництві. Вступна частина допомагає перевести учнів зі сфери навчально-академічної в сферу безпосереднього вільного спілкування.

  2. Основна ( змістовна частина) визначається виховним завданням години спілкування.

  3. Заключна частина – створення у всіх учасників години спілкування почуття задоволення, стимулювання самостійної діяльності учнів після години спілкування й поза школою, установлення зв’язку з наступною розмовою, спонукання дітей до бажання внести зміни в роботу класу, вносити пропозиції з приводу колективної роботи.

Форми проведення години спілкування.

  • Технологія колективної творчої діяльності.

  • Інтерактивні технології: «мозковий штурм», «мікрофон», «ток-шоу», «ажурна пилка», «коло ідей», «акваріум», розігрування ситуації по ролях, робота в парах, в малих групах.

  • Дебати.

  • Створення проблемних ситуацій – проблемне навчання(виховання)

  • Метод соціальних проектів.

  • Ігрові технології.

  • Рольові ігри.

  • «Діловий театр».


Десять правил Дороті Вольте

Діти навчаються, як їм жити”:

„Якщо діти живуть в умовах постійної критики, вони навчаються засуджувати;

якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони навчаються насильству;

якщо дитину постійно висміюють, вона навчається зневажати себе;

якщо дітей постійно соромлять, вони навчаються почувати постійну провину;

якщо діти живуть в умовах толерантності, вони навчаються терпимості;

якщо дітей підтримують, вони навчаються впевненості у собі;

якщо дітей схвалюють, вони навчаються самоповаги;

якщо діти живуть в умовах справедливості, вони навчаються бути справедливими;

якщо діти живуть у безпеці, вони навчаються довіряти;

якщо діти живуть визнаними, вони навчаються дружелюбності.

Вони навчаються знаходити любов на землі”.


Десять правил Дороті Вольте

Діти навчаються, як їм жити”:

„Якщо діти живуть в умовах постійної критики, вони навчаються засуджувати;

якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони навчаються насильству;

якщо дитину постійно висміюють, вона навчається зневажати себе;

якщо дітей постійно соромлять, вони навчаються почувати постійну провину;

якщо діти живуть в умовах толерантності, вони навчаються терпимості;

якщо дітей підтримують, вони навчаються впевненості у собі;

якщо дітей схвалюють, вони навчаються самоповаги;

якщо діти живуть в умовах справедливості, вони навчаються бути справедливими;

якщо діти живуть у безпеці, вони навчаються довіряти;

якщо діти живуть визнаними, вони навчаються дружелюбності.

Вони навчаються знаходити любов на землі”.

Схожі:

План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Поняття ділового...
Абрамович С. Д., Чікарьова М. Ю. Мовленнєва комунікація: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури. – 472 с
Конкурс «Класний керівник – 2010» Слайд 1
Я – Солодченко Ліана Іванівна, класний керівник 6-Б класу школи №29. Сьогодні я хочу представити вам свій досвід роботи
Виховна година «Шлях до доброти»
Мета: формувати в учнів уміння і навички участі в інтерактивних формах роботи, сприяти вихованню доброзичливої, милосердної людини,...
Година спілкування
«толерантність», визначати значення толерантності в житті людей та в суспільстві
ВИХОВНА ГОДИНА «Зелена аптека Донбасу» Підготувала: кл керівник 6...
Обладнання: малюнки учнів,фотографії лікарських рослин Донбасу, мультимедійна дошка та проектор
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Види, типи і...
Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник. – ВЦ «Академія», 2004. – 344 с
Нашої години спілкування
АВТОР: ДАНЬКО НАТАЛІЯ ІЛЛІВНА, учитель англійської мови, класний керівник Сєвєродонецького багатопрофільного ліцею
ПЛАН СПІЛКУВАННЯ І КОМУНІКАЦІЯ. ФУНКЦІЯ СПІЛКУВАННЯ. ВИДИ,ТИПИ І...
Важливо зазначити, що сфера людського спілкування включає комунікацію, яка останнім часом постає важливим предметом досліджень. Багато...
Класний керівник. Зміст, форма і структура плану виховної роботи...
При плануванні виховної діяльності класний керівник поряд із визначенням цілей, форм і способів виховання учнів намагається знайти...
Година спілкування «Права дитини»
Мета: ознайомити учнів із правами дитини, показати важливість юридичного закріплення права дітей на особливе піклування та допомогу...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка