Тема. Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення Мета


Скачати 40.88 Kb.
Назва Тема. Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення Мета
Дата 06.01.2014
Розмір 40.88 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
Тема. Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим

зв'язком. Кома між частинами складного речення

Мета: поглибити й систематизувати знання учнів про складні

речення з безсполучниковим та сполучниковим зв'язком;

навчити правильно ставити кому між частинами складних

речень; розвивати пунктуаційну грамотність, уміння

аналізувати мовні явища

Очікувані результати:

  • Правильно ставлять розділові кому між частинами складних речень;

  • Розвивають пунктуаційну грамотність;

  • Уміють аналізувати мовні явища.

Обладнання: підручник, мультимедійна дошка, презентація за темою до уроку, роздатковий матеріал.

Перебіг уроку.

І. Організаційний момент.

На уроці ви повинні бути активними, кмітливими, уважними, взяти для себе якнайбільше цікавого матеріалу. Я бажаю вам успіху!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Дайте відповіді на питання.

  • Які речення називають складними?

  • Як пов’язані між собою прості речення в складному?

  • Як інтонують ся складні речення?

  • Якими сполучниками можуть з’єднуватися прості речення в складному?

  • Які розділові знаки ставляться між частинами складного речення?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Продовжити урок хочу словами

Слово вчителя.

Хочеш Людиною справжньою стати,

Наші закони навчись поважати.

Навчись їх виконувать завжди і всюди,

Тоді і тебе поважатимуть люди!

А також на уроці я хотіла б поговорити з вами про права людини.

Права́ людини — це природні можливості індивіда, що забезпечують його життя, людську гідність і свободу діяльності у всіх сферах суспільного життя.

Починаючи з 1950, щорічно 10-го грудня відзначається як міжнародний День прав людини.

10 грудня 1948 року Організація Об'єднаних Націй прийняла Загальну декларацію прав людини, що проголошує права особистості, цивільні і політичні права і свободи (рівність усіх перед законом, право кожного на свободу і особисту недоторканність, свободу совісті та інші). У Декларації заявлено також, що всі люди мають рівні права, які не залежать від їх особових відмінностей і від різниці в політичних системах їх країн.
IV. Систематизація знань учнів

  1. Запишіть речення. У кожному підкресліть граматичну основу. Вкажіть складні речення.

Декларація не носить обов'язкового характеру. В основу документа були покладені всі напрацювання людської думки, які були на той момент у даному питанні. Це був перший досвід колективної розробки універсального документа з прав людини.

Висновок. Складним реченням називають речення, яке складається з двох або кількох простих речень, кожне з яких має свою граматичну основу.

Слово вчителя.

Пріоритетом для будь-якої держави має бути дотримання прав і свобод людини.

Питання прав та свобод людини і громадянина на сьогодні є найважливішою проблемою внутрішньої та зовнішньої політики усіх держав світової співдружності. Саме стан справ у сфері забезпечення прав і свобод особи, їх практичної реалізації є тим критерієм, за яким оцінюється рівень демократичного розвитку будь-якої держави і суспільства в цілому.

У 1991 році Україна, ставши незалежною державою, зробила перший крок на шляху до ствердження демократичності, верховенства права.

Так, у Конституції України окремий розділ присвячено правам і свободам людини і громадянина. Стаття 21 Конституції України визначає, що всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.



Робота за варіантами.

Наступне завдання збагатить ваші знання статтями із законодавства України.

Перепишіть, розставляючи розділові знаки. У кожному реченні визначте й підкресліть граматичну основу.




Конвенція ООН про права дитини


27 лютого на розширеному засіданні Уряду Президент України Віктор Янукович проголосив нові соціальні ініціативи, спрямовані на захист дітей.

Робота біля дошки.

Запишіть речення під диктовку, зробіть синтаксичний розбір.

Яким виросте молоде покоління, такою буде наша держава. Робимо стратегічну інвестицію в тих, хто будуватиме і розвиватиме Україну практично до кінця ХХІ століття.

Учитель:

Великий педагог В. О. Сухомлинський говорив: «Сьогодні — діти, завтра — народ!» Звичайно, діти — майбутнє нашої держави, і від вашого фізичного розвитку, знань, вмінь залежатиме, якою буде наша Україна.

«Діти — живі квіти землі! — писав М. Горький.— І як кожній квітці потрібні певні погодні умови для повного розвитку, так і дітям потрібно створити необхідні умови для їх нормального життя. Тож не втомлюймось жити, цінуймо кожну мить!»

Наш урок добігає кінця.

Не знаю, чи дізналися ви для себе щось корисне? Та хочу, щоб ви зрозуміли, що людина повинна жити прекрасним, повним надій і сподівань життям. Де б ви не були, ким би ви не стали, ви повинні знати свої права та обов'язки і бути Людиною.

V. Підведення підсумків уроку

- Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.

VІ Домашнє завдання

  1. Виконайте вправу 206 (письмово)

  2. Дайте відповіді на питання на с 116.

Схожі:

  урок-дослідження
Тема: Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення
Складні речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв ’ язком. Кома...
Складні речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення
Кома між частинами складного речення. Синоніміка складних речень, складних і простих речень
Урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань з української мови у 5 класі на тему:...
Урок засвоєння нових знань. Форми організації пізнавальної діяльності:...
Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення
Урок №1 Тема : Складносурядне речення. Його будова
Складні речення поділяються на складносурядні, складнопідрядні, складні безсполучникові та складні речення з різними видами зв’язку....
Тема. Особливості структури та семантики сполучникових, безсполучникових...
Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів з синтаксису складного речення, набуті в попередніх класах, перевірити рівень оволодіння...
Тема: Речення прості і складні (повторення), двоскладні і односкладні
Доброго дня. Перевіряємо чи всі готові до уроку. На ваших партах повинно бути: підручник, зошит, пенал. Сьогодні ми з вами пригадаємо...
«Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому»
Навчальна – з`ясувати, яке речення називається складносурядним, пояснити, які сполучники служать засобами зв’язку між його частинами;...
Тема: Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим та
Зараз у нас урок української мови. Налаштуйтесь на серйозну роботу. Сподіваюсь, ми плідно попрацюємо сьогодні, і знання, які ви отримаєте,...
Прості і складні речення Мета. Розширити і поглибити знання учнів...
Літечко ворота зачинило й осені ключа від них дало, повагом за хмарку зачепилось і у теплий ірій попливло
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка