|
Скачати 41.6 Kb.
|
Тема. Прості і складні речення Мета. Розширити і поглибити знання учнів про просте і складне речення, формувати уміння і навички розрізняти прості і складні речення; розвивати спостереження над мовним матеріалом, активне мислення учнів, виробляти вміння аналізувати, робити висновки й застосовувати набуті знання на практиці; виховувати естетичний смак, захоплення осінніми краєвидами, любов до рідної природи. Тип: засвоєння нових знань. Обладнання: тематична папка, дидактичний матеріал (тестові завдання, картки), підручник, комп’ютер, символи природи. Епіграф: Люби, плекай природу нашу, цвітінь, росою споєну. Спостерігай красу пейзажу й малюй її по-своєму. Д.Білоус Хід уроку І.Організаційний момент. Вступне слово вчителя. ІІ. Актуалізація опорних знань. Виконання індивідуальних завдань.
Літечко ворота зачинило й осені ключа від них дало, повагом за хмарку зачепилось і у теплий ірій попливло. 2. Розбери словосполучення зачепилось за хмарку. 3. Підготуй лінгвістичне повідомлення. „Речення. Класифікація речень”. Колективне завдання З наведених простих речень сконструюйте складні, виділіть синтаксичний центр, поясніть пунктограми. * Листопад стелить землю листям. Грудень стелить землю снігом. * Осінній день важким туманом звис. Плаче луг від сивої наруги. * Поникли береги осінні. Дерева гаснуть, як свічки. В ясно – сивім павутинні летять маленькі павучки. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Проблемні завдання і запитання.
ІV. Формулювання учнями теми та мети уроку. V. Сприймання нового матеріалу. 1.Озвучте наукове визначення простих і складних речень /на моніторі – визначення простих і складних речень, приклади учні озвучують , пояснюють, порівнюють за таблицею/ 2.Робота з підручником (стор.51-52). Прочитайте і скажіть, що нового ви дізналися, читаючи матеріал у підручнику? 3.Робота в групах. Зачитайте виписані вдома прості і складні речення з творів Т.Г. Шевченка , С.В.Васильченка, М. М. Коцюбинського ( з посиланням на краєзнавчий матеріал). 4.Робота з підручником. Вправа 101, стор53 (1,2 – колективно, решта - самостійно). 5. Робота в парах. Дослідження тексту - Прочитайте текст.»Осінь» - Визначте, до якого стилю належить. Як ви про це довідалися? - Вкажіть, які речення прості, а які - складні. Осінь Як же непомітно і швидко надійшла осінь! Мабуть, давно вже сиділа вона, причаївшись у високій кукурудзі на городі. Мабуть, давно чекала, коли сердитим посвистом подадуть їй із наддніпрянських горбів звістку брати-вітрюгани. І коли одного темного й похмурого вечора застукала й зарипіла віконницями буря, осінь вийшла із своєї схованки. Вона стояла просто серед городу і тепер уже не ховалась і не крилась, бо й сховатися їй не було куди: давно виламано білі зубчасті качани, а високе пожовкле кукурудзиння зрубано під корінь гострим заступом. І така вона була: в жовтій запасці, у вінку з золотистих цибулин, з білим намистом на шиї. А коли придивитися, то побачиш, що то не намисто, а разки квасолі - білої, в червонястих візерунках, довгастої. Ну, що ж, здрастуй, осінь! Ми раді тобі, золотоволоса багатирко! Розчинились навстіж рипучі ворота, і ти в’їхала на подвір’я вантажівкою - тритонкою з лантухами дорідної картоплі, з мішками воскової пшениці й ребристої гречки, з червоногубими буряками і великими такими гарбузами. (За О. Донченком) - Запишіть результати в таблицю.
А – просте речення Б – складне речення. - Одержані результати звірте з відповідями на моніторі. 6. Творче завдання. * » Позмагаймося з поетом»(або складіть свої власні віршовані рядки). Непомітно з’явилася осінь- ____________________ щодоби ____________________злотокосі ____________________чуби ____________________відлетіли ___________________журавлі ___________________заметілі ___________________землі Валентин Бичко *Складіть діалог - прощання з осінню. * Напишіть пейзажну замальовку «Осінь за вікном». 7.Тестові завдання (робота за комп’ютером). VІ. Підсумок уроку. VІІ. Домашнє завдання. Вивчити матеріал &4 стор. 51-52, виконати впр. 99 (скласти текст-розповідь за поданим початком, використовуючи складні речення) VІІІ. Самооцінка роботи на уроці. ( За таблицею учні самостійно оцінюють роботу на уроці). |
Тема: Речення прості і складні (повторення), двоскладні і односкладні Доброго дня. Перевіряємо чи всі готові до уроку. На ваших партах повинно бути: підручник, зошит, пенал. Сьогодні ми з вами пригадаємо... |
Урок №1 Тема : Складносурядне речення. Його будова Складні речення поділяються на складносурядні, складнопідрядні, складні безсполучникові та складні речення з різними видами зв’язку.... |
ТЕМА: Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом... МЕТА: поглибити знання учнів про граматичну основу речення, способи вираження підмета й присудка, дати загальне уявлення про речення... |
«Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому» Навчальна – з`ясувати, яке речення називається складносурядним, пояснити, які сполучники служать засобами зв’язку між його частинами;... |
Тема. Розділові знаки у складнопідрядному реченні. Мета Мета. Узагальнити вивчене про складнопідрядне речення, удосконалювати вміння й навички учнів розпізнавати складнопідрядне речення... |
Тема: Складносурядні речення. Тренувальні вправи. Мета Мета: Поглибити знання учнів про складносурядні речення, вживання розділових знаків при них, а також про смислові зв`язки між простими... |
Україно моя, ти у серці одна МЕТА. Поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розвивати критичне... |
Тема: Відокремлені уточнювальні члени речення. Мета Поглибити знання учнів про відокремлені члени речення; вивчити, що таке відокремлені уточнювальні члени речення та їх основні способи... |
Безсполучникове складне речення. Пояснення про безсполучникове складне... Распітін Світлана Володимирівна вчитель української мови та літератури Миколаївської вечірньої школи №1 |
урок-дослідження Тема: Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення |