Прості і складні речення Мета. Розширити і поглибити знання учнів про просте і складне речення, формувати уміння і навички розрізняти прості і складні речення; розвивати спостереження над мовним матеріалом, активне мислення учнів, виробляти вміння аналізувати, робити висновки й застосовувати набуті


НазваПрості і складні речення Мета. Розширити і поглибити знання учнів про просте і складне речення, формувати уміння і навички розрізняти прості і складні речення; розвивати спостереження над мовним матеріалом, активне мислення учнів, виробляти вміння аналізувати, робити висновки й застосовувати набуті
Дата15.04.2013
Розмір41.6 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Тема. Прості і складні речення

Мета. Розширити і поглибити знання учнів

про просте і складне речення, формувати уміння і навички

розрізняти прості і складні речення;

розвивати спостереження над мовним матеріалом,

активне мислення учнів, виробляти вміння аналізувати, робити висновки й

застосовувати набуті знання на практиці;

виховувати естетичний смак, захоплення осінніми краєвидами,

любов до рідної природи.

Тип: засвоєння нових знань.
Обладнання: тематична папка, дидактичний матеріал (тестові завдання, картки),

підручник, комп’ютер, символи природи.
Епіграф: Люби, плекай природу нашу,

цвітінь, росою споєну.

Спостерігай красу пейзажу

й малюй її по-своєму.

Д.Білоус

Хід уроку

І.Організаційний момент.

Вступне слово вчителя.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Виконання індивідуальних завдань.

  1. Виконай синтаксичний розбір речення. Дай повну характеристику реченню.

Літечко ворота зачинило й осені ключа від них дало, повагом за хмарку зачепилось і у теплий ірій попливло.

2. Розбери словосполучення зачепилось за хмарку.

3. Підготуй лінгвістичне повідомлення.

„Речення. Класифікація речень”.

Колективне завдання

З наведених простих речень сконструюйте складні, виділіть синтаксичний центр,

поясніть пунктограми.

* Листопад стелить землю листям. Грудень стелить землю снігом.

* Осінній день важким туманом звис. Плаче луг від сивої наруги.

* Поникли береги осінні. Дерева гаснуть, як свічки.

В ясно – сивім павутинні летять маленькі павучки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

Проблемні завдання і запитання.

  1. Як поділяються речення за кількістю синтаксичних центрів.

  2. Яке речення називаємо простим, а яке складним?

  3. Заповніть таблицю.

ІV. Формулювання учнями теми та мети уроку.

V. Сприймання нового матеріалу.

1.Озвучте наукове визначення простих і складних речень

/на моніторі – визначення простих і складних речень, приклади учні

озвучують , пояснюють, порівнюють за таблицею/

2.Робота з підручником (стор.51-52).

Прочитайте і скажіть, що нового ви дізналися, читаючи матеріал у підручнику?

3.Робота в групах.

Зачитайте виписані вдома прості і складні речення з творів Т.Г. Шевченка , С.В.Васильченка, М. М. Коцюбинського

( з посиланням на краєзнавчий матеріал).

4.Робота з підручником.

Вправа 101, стор53

(1,2 – колективно, решта - самостійно).

5. Робота в парах.

Дослідження тексту

- Прочитайте текст.»Осінь»

- Визначте, до якого стилю належить. Як ви про це довідалися?

- Вкажіть, які речення прості, а які - складні.

Осінь

Як же непомітно і швидко надійшла осінь! Мабуть, давно вже сиділа вона, причаївшись у високій кукурудзі на городі. Мабуть, давно чекала, коли сердитим посвистом подадуть їй із

наддніпрянських горбів звістку брати-вітрюгани.

І коли одного темного й похмурого вечора застукала й зарипіла віконницями буря, осінь вийшла із своєї схованки.

Вона стояла просто серед городу і тепер уже не ховалась і не крилась, бо й сховатися їй не було куди: давно виламано білі зубчасті качани, а високе пожовкле кукурудзиння зрубано під корінь гострим заступом.

І така вона була: в жовтій запасці, у вінку з золотистих цибулин, з білим намистом на шиї. А коли придивитися, то побачиш, що то не намисто, а разки квасолі - білої, в червонястих візерунках, довгастої.

Ну, що ж, здрастуй, осінь! Ми раді тобі, золотоволоса багатирко! Розчинились навстіж рипучі ворота, і ти в’їхала на подвір’я вантажівкою - тритонкою з лантухами дорідної картоплі, з мішками воскової пшениці й ребристої гречки, з червоногубими буряками і великими такими гарбузами.

(За О. Донченком)

- Запишіть результати в таблицю.


1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.






























А – просте речення

Б – складне речення.

- Одержані результати звірте з відповідями на моніторі.

6. Творче завдання.

* » Позмагаймося з поетом»(або складіть свої власні віршовані рядки).

Непомітно з’явилася осінь-

____________________ щодоби

____________________злотокосі

____________________чуби

____________________відлетіли

___________________журавлі

___________________заметілі

___________________землі

Валентин Бичко

*Складіть діалог - прощання з осінню.

* Напишіть пейзажну замальовку «Осінь за вікном».

7.Тестові завдання (робота за комп’ютером).

VІ. Підсумок уроку.

VІІ. Домашнє завдання. Вивчити матеріал &4 стор. 51-52, виконати впр. 99 (скласти текст-розповідь за поданим початком, використовуючи складні речення)

VІІІ. Самооцінка роботи на уроці.

( За таблицею учні самостійно оцінюють роботу на уроці).

Схожі:

Тема: Речення прості і складні (повторення), двоскладні і односкладні
Доброго дня. Перевіряємо чи всі готові до уроку. На ваших партах повинно бути: підручник, зошит, пенал. Сьогодні ми з вами пригадаємо...
Урок №1 Тема : Складносурядне речення. Його будова
Складні речення поділяються на складносурядні, складнопідрядні, складні безсполучникові та складні речення з різними видами зв’язку....
ТЕМА: Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом...
МЕТА: поглибити знання учнів про граматичну основу речення, способи вираження підмета й присудка, дати загальне уявлення про речення...
«Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому»
Навчальна – з`ясувати, яке речення називається складносурядним, пояснити, які сполучники служать засобами зв’язку між його частинами;...
Тема. Розділові знаки у складнопідрядному реченні. Мета
Мета. Узагальнити вивчене про складнопідрядне речення, удосконалювати вміння й навички учнів розпізнавати складнопідрядне речення...
Тема: Складносурядні речення. Тренувальні вправи. Мета
Мета: Поглибити знання учнів про складносурядні речення, вживання розділових знаків при них, а також про смислові зв`язки між простими...
Україно моя, ти у серці одна
МЕТА. Поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розвивати критичне...
Тема: Відокремлені уточнювальні члени речення. Мета
Поглибити знання учнів про відокремлені члени речення; вивчити, що таке відокремлені уточнювальні члени речення та їх основні способи...
Безсполучникове складне речення. Пояснення про безсполучникове складне...
Распітін Світлана Володимирівна вчитель української мови та літератури Миколаївської вечірньої школи №1
  урок-дослідження
Тема: Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка