|
Скачати 51.64 Kb.
|
Тема: Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення Мета: ознайомити учнів із будовою складного речення, його інтонацією, навчити відрізняти складне речення від простого, обгрунтовувати розділові знаки за допомогою вивчених правил, розвивати правописні вміння, творчі вміння моделювати складні речення, реконструювати прості речення у складне, виховувати любов до природи, шану до народних звичаїв і традицій. Обладнання: підручник, мікрофон, картки для індивідуальної роботи та роботи в парах. Тип уроку: урок-дослідження. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Любі друзі! Сьогодні ви не просто учні, а справжні лінгвісти-дослідники. Отже. Наш урок ми проведемо у формі дослідження, а предметом дослідження стане складне речення, розділові знаки в ньому у зіставленні з простим реченням із однорідними членами. ІІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Рефлексія на рівні самовизначення. Метод „Мікрофон”. Учні повинні пригадати все, що їм відомо з теми „Складне речення, розділові знаки в ньому”. Учні по черзі продовжують фразу „Я вже знаю…”. 2. Проблемне запитання. - Прочитайте речення і скажіть, яке з них просте, а яке складне. Як ви це з’ясували? Яких знань вам ще не вистачає, щоб робити це безпомилково? Уже відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень і поплив з гір у доли широкими потоками. З далекого краю лелеки летіли, та в одного лелеченьки крилонька зомліли. ІІY. Вивчення нового матеріалу. Пояснення вчителя Речення за будовою прості складні сполучникові безсполучникові Складне речення складається з кількох простих речень, об’єднаних в одне ціле за змістом та інтонацією. Прості речення мають одну граматичну основу, а складні – дві і більше, між якими ставиться кома перед сполучниками а, але, щоб, що, і. Y. Виконання системи завдань дослідницького характеру. 1. Робота з підручником. Виконання вправи 211 ( 1,2 речення; назвати частини мови ). 2. Дослідження-відтворення деформованого тексту. Уважно прочитати речення і з’ясувати, чи є вони зв’язним висловлюванням. Переставити їх так, щоб вийшов текст. Дібрати заголовок. Записати речення в правильній послідовності, поставити розділові знаки, підкреслити граматичні основи. Вказати складні речення. Він любить строгий піст тому людина має постити п’ять п’ятниць. Не всякий може збирати цілющу траву бо треба вміти задобрити й не образити її. Зільником колись називали час збору лікувальних трав. Зробити синтаксичний розбір другого речення і морфемний розбір слова „зільник”. 3. Робота в парах. Стилістичний експеримент. Прочитати текст. З простих речень утворити складні, дібравши потрібні за змістом сполучники. Записати новий текст, поставивши розділові знаки. Зіставити обидва тексти. Який із них образніший? Стежка кличе в ліс. Він мене надзвичайно захоплює. Я тут придивляюся до різнотрав’я. Воно росте навколо. Сонечко обігріває галявину. Зелена трава піднялася вгору. Її заквітчали сизі фіалки, синій ряст. 4. Дослідження-реконструювання. Перебудувати складні речення зі сполучниками на синонімічні без сполучників. Підкреслити граматичні основи. Пояснити розділові знаки. Перед лісосмугою стоїть у затишку калина, і жодна гілка в неї не здригнеться. Якось над нашою хатою пролітали лелеки, а від них на землю падав незримий клекіт. 5. Самостійна робота. Дослідження-моделювання. За поданим початком скласти: а) просте речення з однорідними членами, з’єднаними сполучником і; б) складне речення, частини якого з’єднані також сполучником і. Пояснити розділові знаки. Жив лелека у нашому дворі до самої осені… 6. Дослідження-конструювання. За поданим початком скласти речення, які б виражали впевненість у будь-чому. Визначити вид речень за будовою. Я знаю, чому… Я переконаний, що… YІ. Підсумок уроку. Робить сам учитель. YІІ. Домашнє завдання. Параграф 12, різнорівневі вправи: вправа 212, на високий рівень – скласти й записати пам’ятку „Правила поведінки в лісі”, використовуючи складні речення. Урок можна завершити словами: Робіть добро. Відгукуйтеся участю своєю На крик зазивний і безмовне SOS Людини, птаха, навіть деревця. Робіть добро. Не ждіть від цього слави, Не ждіть багатства, знань чи похвали… Робіть добро. Непоказно, буденно. Це принесе найвищу з нагород – Ні з чим не порівнянне відчуття, Що ти живеш не марно на цім світі. ( В. Крищенко ) |
Урок з елементами дослідження Мета Тема: «Драма-казка «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся» (урок з елементами дослідження) |
Урок-подорож, урок-дослідження. 1 «Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах |
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА” |
Тема Сутність педагогічного дослідження На практиці, як правило, дослідник використовує як теоретичні, так і емпіричні методи дослідження. Таке дослідження прийнято називати... |
ПО КУРАЦІЇ ТА ОФОРМЛЕННЮ ІСТОРІЇ ПОЛОГІВ Об’єктивне дослідження: а загальне об’єктивне дослідження; б спеціальне акушерське дослідження |
Урок- проект Мета нашого дослідження зібрати і опрацювати інформацію про різноманітність рослин на Черкащині |
Урок дослідження Повага до національної валюти, як до інших атрибутів державності, наш патріотичний обов'язок |
Урок-дослідження М. В. Гоголя “Тарас Бульба”, прослідкувати зображення історичних подій в Україні, побуту та звичаїв Запорізької Січі |
Урок №30 Дата: ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ. ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ Й ДОСЛІДЖЕННЯ... Південної Америки; забезпечити розуміння особливостей географічного положення Південної Америки; удосконалити практичні вміння та... |
Урок пояснення нового матеріалу Тема. Вибір типу осцилографа для дослідження того чи іншого сигналу. Цифрові осцилографи. |