Тема. Особливості структури та семантики сполучникових, безсполучникових та багатокомпонентних складних речень


Скачати 37.18 Kb.
НазваТема. Особливості структури та семантики сполучникових, безсполучникових та багатокомпонентних складних речень
Дата15.12.2013
Розмір37.18 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Література > Урок
Лопатіна Ольга Олександрівна – вчитель української мови і літератури
Урок української мови в 11 класі
Тема. Особливості структури та семантики сполучникових, безсполучникових та багатокомпонентних складних речень.

Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів з синтаксису складного речення, набуті в попередніх класах, перевірити рівень оволодіння вміннями правильної розстановки розділових знаків між простими реченнями, що входять до складного речення.

Епіграф. Одним із важливіших кроків у житті є вибір професії.

І. Томан. Король чи королева орфографії.
І. Словниковий диктант (пишемо на листках).

Фізико-математичний, діаметрально протилежний, мовно-літературний, науково-дослідний, хіміко-біологічний, хіміко-технологічний, медико-санітарний, казна-хто, хтозна-що, що-небудь, будь-що, пів-Києва, пів’яблука, суспільно-гуманітарний, коли-небудь, все-таки, якось-то, як-от, по-моєму, де-не-де, ледве-ледве, тільки-но, зробив-таки, давай-но, небезпека, немовля, невіглас, нездара, не зміг, незчулися, неперевершений, нездоланний.

Листки віддаються на перевірку.

ІІ повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення учня за темою уроку, робота класу за підручником.

  2. Знайти складні речення, вказати на їх приналежність.

  • Складнопідрядні

  • Складносурядні

  • Безсполучникові

  • Змішаний тип

(Текст за темою вибір професії І.Томана). Накреслити схеми.

  1. Повторення! Матеріал 10 класу, параграф 11 ст. 95. Професійна лексика. (1 учень.)

3.а Рекламний захист професії.

4. У вас був твір про майбутню професію. Знайдіть в ньому професіоналізми. (6 учнів)
Хвилинка відпочинку. Діти, уявіть собі, що ви в лісі. Насолоджуйтесь соковитою зеленню дерев, які вони красиві, стрункі, як вони тягнуться до неба. Ви відпочиваєте, дихаєте рівно, ви спокійні, над вами блакитне ясне небо, а в небі сяє тепле сонечко.

А тепер уявіть, що ці дерева – це ви, молоді, стрункі, повні сил, енергії, життя. Уявно підніміть голови до неба. Його блакить – це ваші мрії, ваше натхнення, а жовтогарячі промені сонця надають вам життєдайну силу для життя, для досягнення

Своєї мети, для здійснення своїх мрій.

  1. Назвіть найбільшу кількість професій (2 учня)

  2. 2 учня визначають аналіз синтаксичної структури на листках центру зайнятості.

І. Томан Вибір професії (Самостійна робота з текстом)

1) Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість,- одна з умов відчуття життєвої повноцінності. (Складнопідрядне з’ясувальне).

2) Молоді люди, буває, самі не знають, що б їм хотілося робити. (Складнопідрядне з’ясувальне).

3) Їхні життєві інтереси, ще не сформовані, а батьки так само мають досить туманне уявлення про можливості, що відкриваються перед їхньою дитиною. (Сурядне з підрядним протиставний сполучник а, підрядний сполучник що. Підрядне означальне.)

4) Старшокласники, наприклад, може зацікавитися тим, чим захоплюються його товариші, і відповідно до цього обирає потім свою майбутню професію. (Сурядне з підрядністю).

5) Тим же, хто орієнтується я в основному на престиж професії, не зайве нагадати, що більшість наших громадян мають не престижні, але не менш корисні, необхідні і цікаві професії. (Складнопідряне з 2 підрядними з’ясувальними, одне з підрядних знаходиться в середині головного, друге знаходиться після головного).

Домашнє завдання: написати твір на тему «Якій професії я хочу присвятити своє життя»

З листків центру зайнятості виписуються речення і розбираються (повне усне пояснення).

  1. Якщо ти відчуваєш, що вмієш добре спілкуватися з будь-якими людьми, оволодівай предметами суспільно-гуманітарного профілю. (Складнопідрядне з підрядним з’ясувальним).

  2. Якщо ти відчуваєш у собі технічні здібності, обирай технологічний профіль навчання. (Підрядне умови).

  3. Якщо ти можеш яскраво виразити словами свої думки, передавати на папері відчуття та образи, обирай суспільно-гуманітарний профіль. (Підрядне умови).

Під диктовку записати на окремих листках і запам’ятати. Пояснювальний диктант.

  1. Подвійно таланить тому, хто має душу добру і серце чуле, його духовне єство, мов соняшник до сонця, завжди прихилене од людського болю, добра, шляхетності.

  2. І, либонь, потрійно благословен той, у кого і розум проникний, і серце людяне,- він теж бачить істину, а дух його співзвучний усім людським радощам і печалям.

З листка «Профі»

Вибрати і виписати речення із сполучниковим зв’язком, розібрати їх. (Спеціальсть технічна і педагогічна)
Використана література.

1. Бібліотека журналу «Вивчаємо українську мову та літературу». Випуск 1(98) – Горошкіна О.М., Попова Л.О., Нікітіна А.В. – Харків: Основа, 2012 р.

2. Г.Є Помазан. Українська мова 11 клас. Збірник вправ, диктантів, тестових завдань. – Харків: Основа, 2008 р.

3. О.Б.Олійник. Сучасна українська мова: опорні конспекти. – Київ, 2008 р.

4. І.П.Ющук. Практикум з правопису української мови. – Київ, 2006.

Схожі:

Тема: Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні Мета: Удосконалювати
Внутрішньо предметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних...
Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому...
Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень
Кома між частинами складного речення. Синоніміка складних речень, складних і простих речень
Урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань з української мови у 5 класі на тему:...
Урок №4 Тема. Розділові знаки між частинами складносурядного речення
Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень
Урок №2 Тема. Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому
Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень
Конспект уроку української мови 9 клас Тема: Основні види складнопідрядних...
Мета: навчити учнів розпізнавати різновиди складнопідрядних речень, удосконалювати вміння складати схеми складнопідрядних речень...
Узагальнення вивченого. Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні
Мою, двокрапки, тире в безсполучникових складних реченнях; розвивати увагу, пам'ять, мислення, творчі вміння моделювати й конструювати...
Особливості географічної структури міжнародної торгівлі товарами
Особливості географічної структури міжнародної торгівлі товарами. Товарна структура міжнародної торгівлі в розрізі груп та видів...
УРОК 7 Тема. Відсоткові розрахунки. Формули простих і складних відсотків
Мета: пригадати задачі на відсотки, ознайомити учнів з правилами обчислення складних відсотків, продовжувати розвивати логічне мислення,...
Тема. Умови вживання неповних речень. Еліптичні речення Мета
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка