|
Скачати 31.17 Kb.
|
Урок № 1 Тема: Складносурядне речення. Його будова. Мета: сформувати в учнів знання про складносурядне речення; розвинути навички розрізняти частини складносурядного речення, пунктуаційні навички; виховувати особисту обережність та правильне поводження з вогнем, пропаганда здорового життя( боротьба з гіподинамією). Хід уроку І. Організаційний момент 1. Привітання з учнями 2. Перевірка присутніх ІІ. Мотивація навчання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
ІV. Вивчення нового матеріалу
Просте речення має один синтаксичний центр. Н.: Я хочу правді бути вічним другом. Складне речення має два або більше синтаксичних (підметово-присудкових) центрів. Н.: Пахне хлібом земля, що дала мені сонце і крила. Складні речення поділяються на складносурядні, складнопідрядні, складні безсполучникові та складні речення з різними видами зв’язку. Сьогодні ми познайомимось з вами з складносурядним реченням. У складносурядному реченні частини, що мають свої синтаксичні центри, відносно рівноправні. Вони поєднуються між собою сполучниками сурядності: і, та, але, а, проте, зате, однак, все ж, або, чи, або…або, чи…чи, то…то та ін. На сизих луках скошено траву, і літо буйне в береги ввійшло. Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів. Можна розділити на сто частин яблуко, але не можна розділити Землю. Схематично прості частини складносурядного речення позначаються [ ], а [ ], і [ ] 2. Складіть пам’ятку про безпечне поводження з вогнем, використовуючи символи ілюстрації. 3. Складіть усний твір-роздум про користь проведення Дня без автомобіля V. Виконання вправ на закріплення 1. Подайте графічні схеми до наступних речень. 1) Так по зимі проходять весни і по грозі сіяє синь 2) Боязкий називає себе обережним, а скупий – ощадливим. 3) А буде син, і буде мати, і будуть люди на землі. Лише гул од копитів степом котився та хліба шелестіли. 4) Раптом все задрижало – і Андрій злякався. 5) Вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій. 2. Перекладіть на українську мову. Запишіть український варіант у зошит. Густая, высокая трава на дне долины, вся мокрая, Белла ровной скатертью (И.Тургенев) 2. Мне приходилось ночевать в стогах в октябре, когда трава на рассвете покрывается инеем, как солью. 3. На другой день после своего объяснения с матерью Наташа ждала целый день Болконского, но он не приехал. (Л.Толстой) У складносурядному реченні вкажіть граматичну основу та подайте до нього схему. 3. Міні- диктант У парі з хлібом завжди ходила сіль. Не тільки в тому значенні, яке ви зараз пригадали: «зустрічати хлібом-сіллю», «подякувати за хліб, за сіль», бо це вже традиційне їх вживання, до того ж образне, узагальнене. Але й у своєму прямому, предметному значенні вони теж ішли поряд. Ось свідчення істориків. На нашій, переважно степовій за рельєфом місцевості, люди жили переважно за рахунок скотарства. Тому харчувались вони тоді переважно і молоком, сіль ще не була їм вкрай необхідною, не було ще й слова, яке б позначало це поняття…(з «Матеріалів з формування знань з української мови та розвитку мовлення» 9 клас, Приходченко К.І.) VІ.Узагальнення вивченого
[ ], та [ ], але [ ]. Чи[ ], чи [ ], чи [ ]. [ ], і [ ] – і [ ]. VІІ. Домашнє завдання Вивчити теорію з теми, вправа 13 ст.27 підручника. Повторити розділові знаки при прямій мові. VІІІ. Оцінювання учнів |
Урок №2 Тема. Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень |
«Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому» Навчальна – з`ясувати, яке речення називається складносурядним, пояснити, які сполучники служать засобами зв’язку між його частинами;... |
Уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення» Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про складносурядні речення |
Тема. Синонімія односкладних (неозначено-особових та безособових) речень Визначити головні члени речення, з’ясувати, чи є обидва головні члени речення, якщо ні, то чи можна його підставити: чи є речення... |
Урок засвоєння нових знань(формування мовної компетенції). Обладнання... Тема. Складне речення і його ознаки. Складне речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком |
урок-дослідження Тема: Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення |
Урок-проект з української мови Тема: удосконалення знань про складне... Тема: удосконалення знань про складне речення і його типи (з використанням інформаційних технологій) |
ТЕМА: Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом... МЕТА: поглибити знання учнів про граматичну основу речення, способи вираження підмета й присудка, дати загальне уявлення про речення... |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників... Запишіть речення, виконайте його повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, дайте загальну характеристику, проаналізуйте... |
Домашня робота №6. Тема «Громадянське суспільство» Структура суспільства — це внутрішня його будова, що відтворює багатогранність та взаємодію складових суспільства, забезпечує його... |