|
Скачати 33.25 Kb.
|
Тема уроку. Комбінації многогранників. Мета уроку: ознайомлення з комбінаціями многогранників; формування вмінь розв'язувати задачі на комбінації многогранників. Обладнання: моделі многогранників. І. Перевірка домашнього завданняНаприкінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки виконання домашнього завдання та ведення зошитів. II. Аналіз виконання тематичного оцінювання № 7Повідомити загальний результат виконання роботи та проаналізувати її. III. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу Комбінації многогранниківМногогранник називається вписаним в інший многогранник, якщо всі вершини першого лежать на поверхні (ребрах або гранях) другого многогранника. При цьому другий многогранник називається описаним навколо першого. Більшість задач на вписані і описані многогранники — це задачі на вписані в піраміду призми, зокрема куби. При цьому вершини нижньої основи вписаної призми лежать в основі піраміди, а вершини верхньої основи — на ребрах або апофемах бічних граней. ЗадачаУ правильну чотирикутну піраміду вписано куб так, що чотири його вершини знаходяться на бічних ребрах, а останні чотири знаходяться в площині її основи. Знайдіть ребро куба, якщо в піраміді сторона основи дорівнює а, а висота — h. Розв'язанняНехай SABCD — правильна чотирикутна піраміда (рис. 183), у якої АВ = а, SO (ABC), SО = h; AO = = . A1B1С1D1A2B2С2D2 — куб. Нехай А1В1 = х, тоді SO1 = h - х , A2О = А1О1 = . ΔSАО ΔSА1O1 і, отже, ; ; ; ah – ax = hx; ah = x (a + h); x = — шукане ребро куба. Відповідь. . Розв'язування задач1. У правильному тетраедрі кожне ребро дорівнює а. У нього вписана правильна трикутна призма так, що одна основа її лежить на грані, а вершини другої основи — на ребрах тетраедра. Знайдіть ребро призми, якщо відомо, що її висота дорівнює стороні основи. (Відповідь. .) 2. Бічне ребро і висота правильної чотирикутної піраміди дорівнюють відповідно 12 і 4 см. У піраміду вписано куб так, що його чотири вершини лежать на основі піраміди, а чотири — на апофемах піраміди. Знайдіть ребро куба. (Відповідь. см.) 3. Центри граней куба е вершинами правильного октаедра. Знайдіть відношення об'ємів куба і октаедра. (Відповідь. 6:1.) 4. Центри граней правильного тетраедра є вершинами нового тетраедра. Знайдіть відношення їх поверхонь і об'ємів. (Відповідь. 1:9, 1:27.) 5. Дана чотирикутна піраміда, основою якої е квадрат, а одно із бічних ребер перпендикулярне до площини основи. У цю піраміду вписано куб так, що його нижня основа лежить на основі піраміди, а сторони верхньої основи лежать на бічних гранях піраміди. Знайдіть об'єм піраміди, якщо дві її бічні грані нахилені до площини основи під кутом φ, а ребро куба дорівнює а. (Відповідь. а3 (1 + сtg φ)2 (1 + tg φ).) 6. Рівносторонній трикутник із стороною а є основою прямої призми і правильної піраміди, які мають спільну висоту. Знайдіть різницю об'ємів призми і піраміди, якщо двогранний кут при основі піраміди дорівнює α. (Відповідь. .) IV. Домашнє завдання Розв'язати наступну задачу. Центри граней правильного октаедра є вершинами куба. Знайдіть відношення об'ємів октаедра і куба. (Відповідь. 9:2.) Повторити п. 54 § 6 підручника. V. Підведення підсумку урокуЗапитання до класу 1) Який многогранник називається вписаним в інший многогранник? 2) Знайдіть сторону основи правильної чотирикутної піраміди, яка вписана в іншу правильну чотирикутну піраміду зі стороною основи а. Роганін геометрія 11 клас, урок 57 |
Тема уроку. Комбінації многогранників і циліндра. М ета уроку Мета уроку: ознайомлення з комбінаціями многогранників і циліндрів; формування вмінь розв'язувати задачі на комбінації многогранників... |
Тема уроку. Комбінації многогранників і кулі. Мета уроку Мета уроку: ознайомлення з комбінаціями многогранників і куль; формування умінь розв'язувати задачі на комбінації многогранників... |
Тема уроку. Комбінації многогранників і конуса. Мета уроку Мета уроку: ознайомлення з комбінаціями многогранників і конусів; формування вмінь розв'язувати задачі на комбінації многогранників... |
Тема уроку. Комбінації тіл обертання. Мета уроку Мета уроку: ознайомлення з комбінаціями тіл обертання; формування вмінь розв'язувати задачі на комбінації тіл обертання |
Уроку. Тематичне оцінювання №8 Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Комбінації геометричних тіл» |
Урок 5 Тема уроку. Розв'язування задач ... |
Урок 3 Тема уроку Мета уроку: формування понять многогранник; ребра, грані, вершини многогранників; опуклий многогранник: призма; основи і бічні грані,... |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів |