|
Скачати 29.21 Kb.
|
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів. Обладнання: моделі циліндрів. І. Перевірка домашнього завдання Наприкінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки виконання домашнього завдання та ведення зошитів. II. Аналіз виконання тематичного оцінювання № 5Повідомити загальний результат виконання роботи та проаналізувати її, III. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу Пояснення матеріалу про об'єм циліндра провести так, як це зроблено в п. 73 § 8 підручника. Розв'язування задач1. Знайдіть об'єм тіла, утвореного при обертанні квадрата навколо його сторони, яка дорівнює а. (Відповідь, πа3.) 2. Осьовий переріз циліндра — квадрат зі стороною а. Знайдіть об'єм циліндра. (Відповідь. .) 3. Осьовий переріз циліндра — квадрат, діагональ якого дорівнює d. Знайдіть об'єм циліндра. (Відповідь. .) 4. Знайдіть об'єм циліндра, якщо розгортка його бічної поверхні — квадрат зі стороною а. (Відповідь. .) 5. Радіус основи циліндра дорівнює R, площа осьового перерізу — S. Знайдіть об'єм циліндра. (Відповідь. .) 6. Діагональ осьового перерізу циліндра дорівнює а і нахилена до площини основи під кутом α. Знайдіть об'єм циліндра. (Відповідь. .) 7. Діагональ осьового перерізу циліндра утворює з твірною кут α. Знайдіть об'єм циліндра, якщо радіус основи циліндра дорівнює R. (Відповідь. 2πR2ctgα.) 8. Діагональ осьового перерізу циліндра утворює з основою кут α. Знайдіть об'єм циліндра, якщо його висота дорівнює Н. (Відповідь. .) IV. Закріплення та осмислення знань учнівЗнаходження об'ємів циліндрівРозв'язування задач1. Алюмінієвий дріт діаметром 4 мм має масу 6,8 кг. Знайдіть довжину дроту (густина алюміній 2,6 г/см3). (Відповідь, 208 м.) 2. Яку кількість нафти (в тонах) вміщує циліндрична цистерна діаметром 18 м і висотою 7 м, якщо густина нафти 0,85 г/см3? (Відповідь. 1513 т.) 3. Знайдіть площу круглої плями на поверхні моря, утвореного кубометром вилитої нафти, якщо товщина плівки 1 мм. (Відповідь. 103 м2.) 4. Скільки квадратних метрів паперу в рулоні, висота якого 85 см, а радіуси 45 см і 2 см? Товщина паперу 0,1 мм. (Відповідь. 5394 м2.) 5. У циліндрі, паралельно його осі, проведено площину. Вона перетинає основу по хорді, яку видно із центра цієї основи під кутом α. Діагональ утвореного перерізу дорівнює d і нахилена до основи під кутом β. Знайдіть об'єм циліндра. (Відповідь. .) 6. Площа осьового перерізу циліндра дорівнює S, кут між діагоналлю перерізу і площиною основи дорівнює α. Знайдіть об'єм циліндра. (Відповідь. .) V. Домашнє завдання§ 8, п. 73; контрольне запитання № 1; задачі № 1—3, 6 (с. 119). VI. Підведення підсумку уроку Запитання до класу 1) Чому дорівнює об'єм циліндра? 2) Запишіть формулу для обчислення об'єму циліндра. 3) Радіус циліндра R = 5 см, а висота Н = 8 см. Укажіть, які з наведених тверджень правильні, а які — неправильні: а) осьовим перерізом циліндра є прямокутник зі сторонами 2R і Н; б) площа основи циліндра дорівнює πR2; в) об'єм циліндра більший πR2H; г) об'єм циліндра дорівнює 200π см3. 4) Об'єм циліндра дорівнює 250π см3, а висота — 10 см. Укажіть, які з наведених тверджень правильні, а які — неправильні: а) об'єм циліндра дорівнює добутку площі основи на висоту; б) площа основи циліндра дорівнює 25 см2; в) радіус циліндра дорівнює 10 см; г) радіус циліндра вдвічі менший від твірної циліндра. Роганін геометрія 11 клас, урок 41 |
Тема уроку. Поняття про тіла і поверхні обертання. Циліндр. Осьовий переріз циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування понять циліндр, основи і твірні циліндра; радіус, висота та вісь циліндра; осьовий переріз циліндра; вивчення... |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
Тема уроку. Комбінації многогранників і циліндра. М ета уроку Мета уроку: ознайомлення з комбінаціями многогранників і циліндрів; формування вмінь розв'язувати задачі на комбінації многогранників... |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
Тема уроку. Піраміда. Мета уроку Мета уроку: формування понять піраміда, основа, вершина, бічні ребра, висота піраміди, вмінь учнів знаходити елементи піраміди |