|
Скачати 42.5 Kb.
|
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма. Обладнання: моделі призм та циліндрів. І. Перевірка домашнього завдання1. Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та відповісти на запитання, які виникли в учнів при розв'язуванні задач № 3—5. 2. Математичний диктант. Наводимо два математичні диктанти. Учитель обирає один із них, який відповідає навчальним можливостям класу. Математичний диктант № 1У циліндрі проведено переріз площиною, паралельною до осі циліндра. Відстань від осі циліндра до перерізу дорівнює 8 см. Радіус циліндра дорівнює: варіант 1 — 10 см (рис. 111); варіант 2 — 17 см (рис. 112). Знайдіть: а) довжину хорди АВ; (2 бали) б) діагональ перерізу циліндра, якщо відомо, що даний переріз — квадрат; (2 бали) в) площу перерізу, якщо відомо, що даний переріз — квадрат; (2 бали) г) площу осьового перерізу; (2 бали) д) площу перерізу, паралельного площині основи; (2 бали) е) кут нахилу діагоналі перерізу до площини основи, якщо висота циліндра дорівнює 2 см. (2 бали) Відповідь. Варіант 1. а) 12 см; б) 12см; в) 144 см2; г) 240 см2; д) 100π см2; е) агсtg. Варіант 2. а) 30 см; б) 30см; в) 900 см2; г) 1020 см2; д) 289π см2; е) агсtg. Математичний диктант № 2Уциліндрі проведено, паралельно осі циліндра, площину, яка відтинає від кола дугу 2β. Січна площина перетинає основу по хорді, яка дорівнює а. Діагональ утвореного перерізу утворює кут α з: варіант 1 — площиною основи (рис. 113); варіант 2 — твірною циліндра (рис. 114). Знайдіть: а) радіус основи циліндра; (2 бали) б) площу основи циліндра; (2 бали) в) висоту циліндра; (2 бали) г) діагональ осьового перерізу; (2 бали) д) площу перерізу; (2 бали) е) кут нахилу діагоналі перерізу до площини основи. (2 бали) Відповідь. Варіант 1. а) ; б) ; в) а·tgα; г) ; д) ;е) α. Варіант 2. а) ; б) ; в) а·сtg α; г) ; д) ; е) II. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу Призма, вписана в циліндрПризмою, вписаною в циліндр, називається така призма, у якої площинами основ є площини основ циліндра, а бічними ребрами — твірні циліндра (рис. 115). У цьому випадку циліндр називається описаним навколо призми. Розв'язування задач
Призма, описана навколо циліндраПлощиною, дотичною до циліндра, називається площина, яка проходить через твірну циліндра і перпендикулярна до площини осьового перерізу, що містить цю твірну (рис. 116). Призмою, описаною навколо циліндра, називається призма, у якої площинами основ є площини основ циліндра, а бічні грані дотикаються до циліндра (рис. 117). При цьому циліндр називається вписаним в призму. Розв'язування задач
III. Домашнє завдання§ 6, п. 54; контрольне запитання № 5; задачі № 7, 8 (с. 96). IV. Підведення підсумку уроку Запитання до класу1) У циліндр вписано правильну шестикутну призму. Радіус циліндра R, висота циліндра Н (рис. 118). Укажіть, які з наведених тверджень правильні, а які — неправильні: а) всі бічні ребра призми збігаються з твірними циліндра; б) кожна бічна грань призми є перерізом циліндра площиною, яка паралельна осі; в) площа бічної поверхні призми дорівнює 6RН; г) площа осьового перерізу циліндра менша від площі найбільшого діагонального перерізу призми. 2) У куб вписано циліндр радіуса R. Укажіть, які з наведених тверджень правильні, а які — неправильні: а) висота циліндра дорівнює 2R; б) площа осьового перерізу циліндра дорівнює 4R2; в) площа діагонального перерізу куба дорівнює 4R2; г) площа повної поверхні куба дорівнює 24R2. Роганін геометрія 11 клас, урок 21 |
УРОК №17 Тема уроку Мета уроку: систематизувати і узагальнити знання учнів про вписані кути і вписані та описані чотирикутники; провести корекцію знань... |
Тема уроку. Пряма і правильна призми. Площі бічної і повної поверхні призми. Мета уроку Мета уроку: формування понять пряма, похила і правильна призми; вивчення теореми про бічну поверхню прямої призми |
Тема уроку. Вписані та описані піраміди і конуси. Мета уроку Мета уроку: формування понять піраміда, вписана в конус; площина, дотична до конуса; піраміда, описана навколо конуса, та вмінь знаходити... |
Урок 3 Тема уроку Мета уроку: формування понять многогранник; ребра, грані, вершини многогранників; опуклий многогранник: призма; основи і бічні грані,... |
Тема. Вписані й описані чотирикутники. Центральні та вписані кути.... ... |
УРОК №55 Тема уроку. Пряма призма. Площа поверхні та об'єм призми Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про многогранники, пряму призму, площу поверхні та об'єм призми |
Уроку. Тематичне оцінювання Основа прямої трикутної призми — прямокутний трикутник з катетами 5 і 12 см. Висота призми 5 см. Знайдіть площу повної поверхні... |
УРОК №16 Тема уроку Мета уроку: увести поняття «кут, вписаний в коло», «центральний кут»; довести теорему про вписані кути, навчати застосовувати її... |
Тема уроку Мета уроку: допомогти учням усвідомити сенс дарунків Долі кожному із синів-близнят; розвивати вміння аналізувати описані автором... |
Уроку Мета уроку: формування понять переріз, діагональний переріз призми, а також умінь будувати перерізи призм |