Кравець Тетяна Василівна
Музичний тренажер
2клас
ІІ семестр
Посібник – зошит для загальноосвітніх навчальних закладів
Миклаші
2015
Рецензенти: методист Білогірського РМК Петраковська Р.О.
Схвалено радою Білогрського РМК, протокол №3 від .03.2015
Атор: Кравець Тетяна Василівна
Посібник призначений для використання у 2 класі протягом ІІ симестру на уроках музичного мистецтва.Завдання посібника складенні відповідно до програми Міністерства освіти і науки Укріїни та вимог Державного стандарту початкової загальної освіти.
Мета посібника- зошита допомогти учням засвоїти програмовий матеріал, навчити сприймати, розуміти і любити музику, стимулювати творчу діяльність дітей на уроках музики.Такоож посібник допоможе вчителям початкових класів урізноманітнити творчі завдвння на уроках музичного мистецтва та швидко перевірити знання учнів другого класу.Стимулювати творчу діяльність дітей на уроках.
Усі завдання виконуються безпосередньо у посібнику.
Для вчителів, учнів початкових класів, батьків.
Зміст:
Урок 1 Музична мова… і розмова………………………………..5
Урок 2 Які вони – звуки музичної мови?………………………...7
Урок 3 Ритм – музичний чарівник………………………………..9
Урок 4 Перетворення ритму………………………………………11
Урок 5 Мелодія – душа музики…………………………………...13
Урок 6 Сім сестриць – трудівниць………………………………..15
Урок7 Ритм та мелодії весни………………………………………17
Урок 8 Я це знаю та вмію…………………………………………19
Урок 9 Брати – лади……………………………………………….21
Урок 10 В царині гучно – тихої луни…………………………….23
Урок 11 Повільно – швидко……………………………………….25
Урок 12 Чарівні барви музики……………………………………..27
Урок 13 Казкові тембри голосів…………………………………..29
Уроки14 Як розвивається музика ?..................................................31
Уроки15 Звідки музика прийшла ?..................................................33
Урок 16 У світі музики……………………………………………..35
Словник музичних настроїв…………………………………………37
Словник емоційно – образних визначень музики…………………38
Використана література………………………………………………..39
Для нотаток……………..……………………………………………..40
Урок 1
Музична мова… і розмова
Запиши ім’я та прізвище відомого композитора.
………………………………….
Розглянь малюнок. Яку пісню він тобі нагадав? Виконай її.
3.Вибери правильну відповідь.
Чи схожі за будовою та інтонацією розмовна і музична мова?
А) ні;
Б) так;
В) не знаю;
4. Допиши віршик та придумай власну мелодію. Проспівай її.
Мово моя…………………
Мово моя…………………
Я пишаюсь……………….
Зичу процвітання………..
5. Склади слово. Поясни його значення.
наІнтояіц ………………………………..
З яким настроєм ти покидаєш урок?
Обведи відповідний смайлик.
Що роблять діти? Як ти здогадався (лася) ? Проінтонуй. Маєш бажання – розфарбуй.
Пограємось
Відгадай, на якому музичному інструменті я граю?
(Діти імітують рухами гру. Хто відгадав першим – стає ведучим).
Урок 2
Які вони – звуки музичної мови ? 1.З’єднай промінчики сонечка зі словами, які відповідали б
на питання:
Які бувають музичні звуки ?
Високі, голосні, строкаті, короткі, співучі.
Низькі,тихенькі, мовчазні, довгі, протяжні.
2.З’єднай, утворивши істину відповіді.
Вокальна музика - твори для виконання на музичних
інструментах.
Інструментальна
музика - музичні твори для співу.
3.Яку пісню нагадують малюнки ? Проспівай куплет, який сподобався найбільше.
4.Розподіли на дві групи: (з’єднай лінією)
Вокальна музика Інструментальна музика
Самуїл Майкапар «Хмари пливуть», «Музична скринька»,
Михайло Степаненко «Дражнилка», «Скривдили»,
Роберт Шуман «Зимою»,
А. Філіпенко, Г. Бойко «Кришталева зимонька»,
М.Ведмедеря, В.Кленц «Наша мова»,
С. Дяченко «Круть і Верть».
З яким настроєм ти покидаєш урок?
Обведи відповідний смайлик
Відгадай
Як смичок струни торкнеться,
Вона піснею озветься.
Дуже ніжну душу має,
Що сміється і ридає………………………….
Це цікаво
Вольфган Амадей Моцарт почав складати музику в 3 роки.
Урок 3
Ритм – музичний чарівник 1.Розшифруй ребус
,,
ТМ
2.Простукай ритм
3.Яку пісню нагадали тобі ці малюнки?
………………………
4.Намалюй свою казкову краплинку.
5. Хто зображений на малюнку?(професія). Продзвени свою мелодію.
…………………………………………………………
Чи цікаво тобі було на уроці?
Відгадай
На нашім інструменті
Є струни і педаль.
Хто ж він є?
Безперечно, це – знайомий наш ……………………………
Це цікаво
Для струн рояля потрібно 1500 метрів дроту.
Заспівай скоромовку імпровізуючи та « акомпонуючи» собі
газетою.
Урок 4
Перетворення ритму
1.Пригадай прізвище та ім’я композитора.
………………………………
2.Вибери та обведи шумові інструменти.
3.Прономеруй слова, щоб утворилося речення.
нотному, записують, на, стані, Музику, нотами.
4.Пісня «Ой, минула вже зима» є:
Українською Авторською піснею
народною піснею
5.Чим відрізняються шумові звуки від музичних звуків ?
Чи цікаво тобі було на уроці?
Музична рухавка
Якщо весело живеться, співай так – іго-го, іго-го,
Якщо весело живеться, співай так – му-му-му,
Якщо весело живеться, друг хай другу посміхнеться,
Якщо весело живеться, співай так – іго-го,му-му.
Урок 5
Мелодія - душа музики
1.З’єднай букви. Утвори слово.
М Л Д Я
Е О І
2.Як називається музичний супровід?
………………………………………………………..
3.Продовж речення.
Найголовніший елемент музичної мови – це ………………………………..
4.Мелодія буває:
…………………………………………………..
……………………………………………………
…………………………………………………..
…………………………………………………..
5.Яку пісню нагадав тобі цей малюнок?
Виконай її з акомпанементом.
З яким настроєм ти покидаєш урок?
Обведи відповідний смайлик.
Відгадай
За лісом , за пралісом
Сірі воли ревуть. …………………………
|