|
Скачати 94.17 Kb.
|
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 3. Обчислення довжини сторони рівностороннього трикутника за його периметром. Логічні задачі. Мета: формувати в учнів уміння застосовувати знання таблиць множення й ділення для розв’язування прикладів на дві дії та складених задач; повторити назви компонентів арифметичних дій; формувати вміння знаходити довжину сторони рівностороннього трикутника за його периметром; розвивати логічне мислення школярів; виховувати повагу до природи, інтерес до математики. Тип уроку: урок формування й удосконалення вмінь і навичок. Методи використані на уроці : метод емоційного стимулювання, наочні методи (демонстрація слайдів), логічні методи, гностичний метод, метод самоуправління навчальними діями, метод контролю, робота в парах, гра «Мікрофон». Список літературних джерел: 1. Програми для 2-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку, ч.І) - К. «Неопалима купина»- 2008. 2. Богданович М.В. Методика розв’язування задач у початковій школі: Навчальний посібник – 3-тє вид. –К.: Вища шк..- 1990. 3. Решетова Т.В. Розвиток логічного мислення учнів – Початкова школа.- 1986.-№ 5. 4. Микитинська М.І., Мацько Н.Д. Математичні ігри в 1-3 класах: Навчально – методичний посібник –К.: Рад.шк. , 1980. Обладнання: Мультимедійна дошка, підручник М.В. Богданович «Математика» 2 клас, предметні малюнки - таблиці, сонце, сонячний зайчик , фея – , пролісок , малюнки весняного пейзажу, картки з завданнями, взірці рукописних цифр, короткий запис задачі. Структура уроку: 1. Організація класу. Позитивний настрій. 2. Стимулювання та мотивація навчально- пізнавальної діяльності. 3. Підготовчі та пізнавальні вправи з корекційно – розвиваючою метою. 4. Засвоєння знань, формування вмінь і навичок з використанням інтерактивних вправ. 5. Контроль, корекція та оцінювання знань. 6. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку. Рефлексія. Хід уроку І. Організація класу. Позитивний настрій. Слайд 1 Встаньте дітки, всі рівненько Посміхніться всі гарненько, Посміхніться ви до мене, Посміхнися сам до себе, А тепер і до гостей Привітайтесь: « Добрий день!» У мене зараз гарний настрій, такий як у цього яскравого сонечка. Слайд 2 А у вас? Усміхніться діти вчителеві, одне одному, і давайте побажаємо усім нам добра на цілий день та успіхів на уроці. ІІ.Стимулювання та мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Діти відгадайте хто до нас завітав на урок : Привітанням журавля Я пробуджую поля, Небеса і ручаї Та заквітчую гаї. Відгадайте , хто вона, Ця красуня чарівна? (Весна) Слайд 3 Весна- це ранок року. Природа оживає ,пробуджується, рухається, життя відновлюється, кипить, вирує. Сьогодні вона нас запрошує в Весняну казку, з її допомогою ми перенесемося в країну Множення і Ділення , де будемо мандрувати. І щоб не збитися з дороги вона нам дасть провідника відгадайте кого : Довгі вуха, куций хвіст – це про нього , а ще Він сонячний і стрибає куди хоче. (сонячний зайчик) w Слайд 3 Він попереджає нас про те, що ми знаходимось у казковій країні і з нами можуть трапитись різні казкові пригоди. Тут проживають чарівні мешканці, яких ми можемо зустріти і навіть надати ім. допомогу. Спробуємо сьогодні допомогти пробудитися природі від зимового сну і відшукати в лісі перші весняні квіти. ІII.Оголошення теми та очікуваних результатів. Слайд 4 Ось наш маршрут. Ми повинні пройти чарівну каліграфію, виконати завдання Березня місяця – написати математичний диктант, розв’язати цікаві квадрати, задачі, працюватимемо у парах, пограємо у гру «Мікрофон», будемо виховувати повагу до природи. А чого ви очікуєте від нашого уроку? Щоб усі ваші сподівання збулися. Працюватимем старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім другім класі Діти - просто молодці! IV. Підготовчі та пізнавальні вправи з корекційно- розвиваючою метою. А зараз перевіримо, чи у всіх наших учнів є перепустка до казкової країни ? Відкрийте зошити і перевіримо домашнє завдання. Прочитай відповідь домашньої задачі. Перевірте всі. В кого правильна відповідь , підніміть проліски, це і є ваша перепустка до казкової країни. Ну, що вперед до нових пригод! 1 Йдемо нашим маршрутом і вгадайте хто нас зустрічає? Перший місяць я весни, Я – пролісковий цвіт. Я пережив зимові сни І знов родивсь на світ. ( Березень) Слайд 5 Щоб нам пройти далі він пропонує виконати завдання чарівної каліграфії. Відгадайте які цифри ми будемо писати? Слайд 6 Одна цифра така тонка як олівець, а інша нагадує веселу змійку. Яке число можна скласти з цих цифр? ( 16) Що ви можете сказати про це число? ( Двозначне, парне, записане цифрами 1 і 6, складається з 1 десятка і 6 одиниць, воно є наступним до числа 15 і попереднім до числа 17 Що може в житті означати число 16 ? ( 16 років , карбованців, сторінок, номер будинку, число) Діти я хочу звернути вашу увагу… на правопис цифри 1 …, а … на правопис цифри 6. Цифру 1 починаємо писати трохи вище середини клітинки і ведемо у верхній правий куточок- похилу паличку вгору і з куточка ведемо похилу паличку до середини нижньої лінії. Цифру 6 починаємо писати з правого верхнього куточка – вниз заокруглюємо від нижньої лінії до середини клітинки. Слідкуйте за нахилом цифр. 2. Дякуємо Березню за цікаву хвилинку каліграфії і прямуємо далі. Діти подивіться, кого ми зустріли на лісовій стежці . Слайд 7 Це лісовий ельф і він приготував нам цікаву загадку, про те, що він сховав від нас. Ось слухайте: Учора ще гула метелиця, Іще лежить в низинах сніг, А вже, цій квітки листя стеляться Зеленим килимом до ніг. ( Барвінок) w Слайд 7 1. Ельф пропонує нам пограти у гру « Куди приземлиться повітряна кулька?» Слайд 8 9 14 : 2 3 х 8 18: 3 2 х 9 15 :3 18 : 2 27 : 3 2 х 8 А тепер наступне завдання. Якщо наші кульки опустилися на потрібні місця, всі цифри перетворяться в букви і ми дізнаємося з якою ще квіткою нас хоче познайомити казковий ельф. (w на кожну букву) 9 18 24 6 9 5 7 16 К у л ь б а б а Добре ви попрацювали, Із цифр слово гарне склали. А тепер поглянемо на цю чудову квітку Слайд 9 Бесіда про бережливе ставлення до природи Весна : Прошу всіх запам’ятати Слайд 10 Із корінням квіти не треба рвати, Стане дуже сумно на світі, Якщо загинуть весняні квіти. 2. Робота в парах № 762 Слайд 11 6 12 8 6 9 15 :3 3 :3 24 18 9 7 27 21 3. Слайд 12 МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ Підготуємось до математичного диктанту і проведемо « Мозкову атаку» *Як називаються числа при додаванні? *Як називаються числа при відніманні? *Як називаються числа при множенні? *Як називаються числа при діленні? *Як обчислити значення виразу з дужками? *Що таке периметр? *Геометрична фігура у якій всі 3 сторони рівні це ? Математичний диктант. -Суму чисел 9 і 3 поділити на 2 ; -різницю чисел 43 і 40 помножити на 7 ; -визначити добуток чисел 2 і 7 ; -визначити частку чисел 24 і 3; -добуток чисел 2 і 8 зменшити на 9; -частку чисел 15 і 3 збільшити на 6. Діти обміняйтесь зошитами для взаємоперевірки. Перевірка на дошці. (Кожна відповідьW Слайд 12)У кого такі відповіді? Якщо немає жодної помилки- малюємо коло навколо проліска. 4. Ось йдемо прямо стежкою і … зустрічаємо Слайд 13 Дюймовочку вона також жителька чарівної країни і пропонує нам цікаві завдання. Нам потрібно розв’язати чарівні квадрати. Слайд 14 Розгляньте їх уважно, зверніть увагу на те, Що в кожному горизонтальному та вертикальному ряді фігурки повинні повторюватися, тоді можна швидше знайти ту, якої не вистачає. Перевірка. W Слайд 14 У кого такі відповіді? Поставте ще один знак. -А ось ще таке завдання пропонує Дюймовочка:Слайд 15 5 гномиків вишикувались для гри. Білосніжка викликала третього гномика. Скільки гномиків залишилось у шерензі? (4) W Слайд 15 ( або щось інше) V.Засвоєння знань, формування вмінь і навичок з використанням інтерактивних вправ. 1. Продовжуємо подорож і зустрічаємо веселого чоловічка з Квіткового міста …Знайка. Слайд 16 Він хоче запропонувати нам роботу з підручником і в першому завданні перевірити як ви навчилися розв’язувати приклади №763 Слайд 17 21: 3 18 : 3 16 : 2 + 72 33+ 33 + 33 21- 3 18 + 3 16: 2 – 8 50- 15 -15 Самоперевірка. W Слайд 17 Якщо правильні відповіді обведіть проліску. 2.А зараз фізхвилинка , Слайд 18 порухаємося, відпочинемо. «Я сонячний промінчик» 3. Тепер всі готові виконати наступне завдання. Слайд 19 Знаходження периметра рівносторонього трикутника. Виконання завдання № 764. Малюнок рівностороннього трикутника W Слайд 19 -Які трикутники називають рівносторонніми? Як знайти периметр рівностороннього трикутника? Чому дорівнює периметр рівностороннього трикутника у задачі? (12 см) Як знайти довжину однієї сторони цього трикутника, якщо знаємо його периметр? (12:3). Учитель на кожну парту видає рисунок рівностороннього трикутника. На картці вказаний периметр цього трикутника. Дітям треба знайти сторону рівностороннього Трикутника за його периметром. Перевірка роботи фронтально. 4. Далі … пропонує творчу роботу над задачею № 765 .Слайд 20 Читає задачу. Під час параду з аеродрому піднялось у повітря 2 трійки літаків. На землі залишилося на 12 літаків більше, ніж піднялось у повітря. Скільки літаків залишилося на аеродромі? Піднялось – 2р. по 3 л.W Слайд 20 Залишилося - ? на 12 л. більшеW Слайд 20 Про що можна дізнатися якщо розв’язати 1 дію? w Слайд 20 3 2 = 6(л.) Про що можна дізнатися якщо розв’язати 2 дію?w Слайд 20 2)6 +12= 18 (л.) Чи можна цю задачу розв’язати виразом? Запишіть самостійно. Перевірка. Хто впорався із завданням обведіть пролісок. 5. Пропонує завдання … № 766 (усно на дошці) Повторення назв компонентів дій. Слайд 21 Як називаються числа в кожному з таких виразів: W 3 х 8 , W 3 + 8, W 18 : 3 , W 18 - 3 ? 6. Самостійна робота Слайд 22 від … . Виконання завдання № 767. 1 варіант 1 стовпчик 2 варіант 2 стовпчик Числа Знайти Числа Знайти 3 і 6 добуток 18 і 3 частку 6 і 3 частку 18 і 2 частку 6 і 3 суму 18 і 3 різницю Перевірка роботи ( взаємоперевірка) Якщо все вірно обводимо пролісок. Слайд 23 ВЕСНА Що найчарівніше буває, Що може душу розбудити? Скажіть мені хто відгадає: Ви правильно назвали: квіти. Вони як усмішка привітна, Як дотик сонечка, як казка Червона, жовта , чи блакитна І в кожній з них тепло і ласка Назвіть весняні квіти ( пролісок, кульбабка, тюльпан, барвінок, конвалія). Наш сонячний зайчик зустрів на своєму шляху бджілку, Слайд 24 яка ще на вміє рахувати. Допоможемо ж їй знайти потрібні квіти. Якщо розв’яжемо приклади то прикрасимо галявинку весняними квітами. Слайд 25 , 27: 3= 9 W Слайд 25 (проліски) 9:3=3 W Слайд 25 (барвінки) 15:3=5 W Слайд 25 (тюльпани) 24:3=8 W Слайд 25 (кульбабки) 21:3=7 W Слайд 25 (конвалії) VI. Контроль, корекція та оцінювання знань. Збіг урок наш як коротка мить. Скільки ви за урок намалювали пролісків? Встаньте дітки всі хто одержав 7 і більше ви одержуєте наклейку « Найкращий на уроці» . А всі інші отримують за старанність на уроці. VII. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку. Рефлексія. Чи справдились ваші очікування? Слайд 26 Чого ви сьогодні навчилися? Я Зумів Навчився Релаксаційна вправа : Звучить повільна музика Слайд 27 Закрийте очі, покладіть руки на стіл, голівку на руки і уявіть себе легкою, повітряною кулькою. Дме легенький вітерець і несе нашу кульку над чарівною країною, над лісом, яким ми сьогодні подорожували. Ми бачимо яскраве сонечко, чисте небо, блакитні хмаринки, чарівну фею Весну, місяць Березень, Дюймовочку, стежечку якою ми подорожували ,весняні квіти- вам легко і радісно. Повітряна кулька кружляє в повітрі, вона облетіла все навколо, ось вона залетіла в клас і легенько опускається. Ви перетворились знов на хлопчиків та дівчаток. чи цікава була подорож? Який зараз у вас настрій? Запишіть домашнє завдання стор.129 № 770 , № 771. |
Урок математики Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиць множенняі ділення. Задачі з буквеними даними |
Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення Обладнання: підручник( авт. Богданович), малюнки тварин та комах, м’ячів, таблички цифр |
Тема Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 3 Мета Формувати навички табличного множення числа 3, уміння розв’язувати задачі і приклади на множення числа 2 і 3; розвивати логічне... |
План-конспект уроку математики в 1 класі в школі інтенсивної педагогічної... Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20 |
Урок №34 Тема. Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму розв'язування задач на знаходження числа за його дробом (відсотками); повторити алгоритми... |
Урок №1 Тема. Дільники натурального числа. Прості і складені числа Оскільки теми «Ділення натуральних чисел» і «Ділення десяткових дробів» була опрацьована учнями в 5 класі на достатньому рівні,... |
Урок математики у 1 класі Тема: «Поняття про вік людини. Залежність... ТЕМА. Поняття про вік людини. Залежність суми від зміни одного з доданків. Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби У результаті вивчення теми учні мають навчитися описувати правила ділення звичайних дробів і розв'язувати вправи, що передбачають... |
УРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета Мета. Формувати розуміння означення ділення як дії, оберненої до множення, повторити назви компонентів ділення; формувати вміння... |
Урок-подорож з математики Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка |