|
Скачати 48.08 Kb.
|
ІІ. Звичайні дроби Тема 3. Множення і ділення звичайних дробів. Урок № 34 Тема. Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму розв'язування задач на знаходження числа за його дробом (відсотками); повторити алгоритми розв'язування інших задач на ділення; виробляти вміння розв'язувати задачі на застосування названих алгоритмів. Тип уроку: засвоєння знань та вмінь. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Усні вправи
II. Систематизація знань. Мотивація діяльності Після розв'язування усних вправ (№ 3, 4, 5) робимо висновок: з деякими видами задач на ділення ми знайомі (1) задача на знаходження швидкості руху за відомим часом і відстанню; 2) знаходження числа, яке менше від даного у разів; 3) також задачі на знаходження частки від ділення цілого на кілька рівних частин та ін.); але є ще один вид задач, що розв'язуються діленням. III. Засвоєння знань (фронтальна робота)
Розв'язання. Нехай площа ковзанки х м2. За умовою від х (м) дорівнює 800 м2. (*) Отже, · х = 800, тобто х = 800 : . (**); х = 800 · = 2000. Відповідь. Площа ковзанки 2000 м2. Порівнявши (*) і (**), робимо висновок: Щоб знайти число за даним значенням його дробу, треба це значення поділити на дріб. Для «сильних» учнів цей матеріал можна записати у вигляді формули. Якщо від х становить с, х = с : . Приклад
Розв'язання. Оскільки відомо, що 0,8 від (х) поля становить 2 400 га, то х = 2400 : 0,8 = 3000 га.
Розв'язання. Зрозуміло, що треба знайти х, якщо 55 % від х становить 231 кг. Задача відрізняється від задачі в п.1 тільки величиною «55 %». Але ж 55 % = 0,55, тому. (кг). Висновок. Щоб знайти число за значенням його відсотків, треба:
Приклад Збільшивши продуктивність праці на 7 %, робітник виконав за той самий час на 98 деталей більше, ніж було заплановано. Скільки деталей повинен був виготовити робітник за планом? Розв'язання. 7 % = 0,07; 98 : 0,07 = 1 400. Відповідь. За планом 1 400 деталей. У зошитах маємо запис у вигляді конспекту 21.
IV. Засвоєння вмінь Задачі такого типу, які розв'язуються на цьому уроці, вже зустрічалися учням (5 клас). Але, на відміну від вивченого раніше способу, подібні задачі ми повинні тепер навчитися розв'язувати діленням. Тому слід переконати учнів у тому, що розібраний на уроці спосіб є кращим, і вимагати від учнів знаходити число за його дробом (відсотками) тільки діленням! І рівень Усні вправи
II рівень
Додатково (на повторення)
а) 8,45 · 9,6 – 7,8 · 8,45; б) 37,5 + (62,8 – 27,5): 4.
V. Підсумки уроку Який з виразів є розв'язком задачі? На лінію вийшло 56 автобусів, що становить усіх автобусів автопарку. Скільки автобусів у автопарку? 1) · 56; 2) : 56; 3) 56 : ; 4) 56 + . VI. Домашнє завдання
С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас |
УРОК №66 Тема. Уявлення про звичайні дроби Мета: закріпити знання учнів щодо читання, запису звичайних дробів та розв'язування задач на знаходження дробу від числа, а також... |
Урок №28 Тема. Задачі на множення дробів Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значення дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на... |
Урок №32 Тема. Ділення звичайних дробів Мета: закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як мішаних... |
Урок №119 Тема. Знаходження числа за його відсотком ... |
Урок №120 Тема. Знаходження числа за його відсотками Мета: сформувати в учнів уяву про тип здач, аналогічних до №1072; виробляти вміння розв'язувати подібні задачі на застосування алгоритму... |
Урок №1 Тема. Дільники натурального числа. Прості і складені числа Оскільки теми «Ділення натуральних чисел» і «Ділення десяткових дробів» була опрацьована учнями в 5 класі на достатньому рівні,... |
Урок №16 Тема. Ділення дробів Наочність та обладнання: опорний конспект «Множення та ділення дробів. Піднесення дробу до степеня» |
Урок №29 Тема. Задачі на множення дробів Мета: закріпити знання алгоритму... Мета: закріпити знання алгоритму знаходження дробу (відсотків) від числа та відпрацювати навички виконання завдань, що передбачають... |
УРОК 76 Тема: Розв'язування задач на знаходження числа за величиною його дробу Мета: Формування навичок розв'язування задач на знаходження числа за величиною дробу; закріплення навичок знаходження дробу від... |
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |