|
Скачати 31.64 Kb.
|
Тема 4. Множення і ділення натуральних чисел УРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета. Формувати розуміння означення ділення як дії, оберненої до множення, повторити назви компонентів ділення; формувати вміння ділення багатоцифрових чисел та застосовування властивостей ділення під час обчислення значень виразів. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Хід уроку І. Аналіз самостійної роботи. Учитель повідомляє учням результати самостійної роботи, аналізує типові помилки, коментуючи кожну відповідним правилом. ІІ. Актуалізація опорних знань.
а) 327 : 3; б) 408 : 4; в) 5400 : 9; г) 1400 : 40.
а) 245 · 4 · 25; б) 245 · 20 · 4; в) 10 · 245 · 10; г) 245 · 10 · 12.
ІІІ. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу. Учитель пояснює новий матеріал, опираючись на підручник, за планом:
Колись дія ділення вважалася надзвичайно важкою. У середні віки людям, які вміли добре виконувати ділення, присуджували вчені ступені. У VII ст. ірландського ченця Беда, прозваного Високоповажним, вважали найосвіченішою людиною тому, що він умів майстерно виконувати ділення. Йому приписують слова: «Хто вміє ділити, тому жодна справа не здаватиметься важкою». Таку ж думку висловлює в XVI ст. французький математик П'єр Рамус: «Потрібен хороший розум, хороша пам'ять і хороша рука для щоденного вправляння в діленні, тому що велика різноманітність обчислень потребує високого розуму, постійної уваги і вірної руки більше, ніж будь-де. І ніхто не може вважати, що він воістину старанно займається математикою, якщо він не робить ділення над кількома, по можливості, більшими числами».
а : b = с b · с = а а : b — показує у скільки разів а більше від b; b менше від а. Історія знака ділення. У різні часи дію ділення записували по-різному. Тривалий час спочатку записували дільник, а потім ділене, а замість знака ділення писали дужки. Араби, а пізніше і європейці, для позначення ділення писали горизонтальну риску. Фламандський математик Сімон Стевін (XVI ст.) як знак ділення застосував букву Б. Дві крапки, які ми використовуємо зараз, як знак ділення запропонував Г. Лейбніц (1684 р.).
а — ділене b — дільник с — частка Терміни «ділення», «ділене», «дільник» у сучасному розумінні почали вживати в X ст. Результат ділення тривалий час називали «сумою ділення». Термін «частка» з'явився в XIII ст. в італійського математика Леонардо Пізанського.
0 : а = 0 а : а = 1 а : 1 = а На нуль ділити не можна! Нехай потрібно якесь число, наприклад, 9 поділити на 0. Це означає, що ми повинні знайти таке число х, при якому 0 · х = 9. За якого значення х ця рівність правильна? Таких значень не існує, бо при будь-якому значенні х добуток 0 · х дорівнює 0, а не 9. Отже, поділити 9 на 0 неможливо. Нуль поділити на нуль означає знайти таке число х, коли 0 · х = 0. Учитель пропонує учням знайти значення х, за якого рівність правильна. Виявляється, що яке х ми не взяли б, ця рівність буде правильною. Отже, у цьому випадку не можна знайти якогось певного значення частки х. Тому 0 поділити на 0 неможливо. Ділення нуля на будь-яке число а, якщо а ≠ 0, дає 0. 0 : а = 0 Це випливає з рівності 0 · а = 0.
№№ 463, 467, 468. № 470. Розв'язування рівнянь середнього рівня складності. На початку розв'язування рівнянь від учнів слід вимагати формулювання правил. № 472. V. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання. §3, п. 17, №№ 464, 469. Ольга Ензельт. Уроки математики в 5 класі Урок 52 |
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Урок №32 Тема. Ділення звичайних дробів Мета: закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як мішаних... |
УРОК 103. ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ НА НАТУРАЛЬНЕ ЧИСЛО Мета Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета Мета. Повторити з учнями зміст множення і ділення, зв'язок між множниками і добутком, діленим, дільником і часткою, властивості... |
УРОК-УСМІШКА З МАТЕМАТИКИ (3 КЛАС) Тема. Ділення двоцифрового числа на двоцифрове. Ділення з остачею. Побудова геометричних фігур за заданими параметрами |
Урок №1 Тема. Дільники натурального числа. Прості і складені числа Оскільки теми «Ділення натуральних чисел» і «Ділення десяткових дробів» була опрацьована учнями в 5 класі на достатньому рівні,... |
Урок №16 Тема. Ділення дробів Наочність та обладнання: опорний конспект «Множення та ділення дробів. Піднесення дробу до степеня» |
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 102 Тема: Ділення на десятковий дріб ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ |
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних... |