УРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета


Скачати 31.64 Kb.
НазваУРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета
Дата20.07.2013
Розмір31.64 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

Тема 4. Множення і ділення натуральних чисел

УРОК 52. ДІЛЕННЯ

Мета. Формувати розуміння означення ділення як дії, оберненої до множення, по­вторити назви компонентів ділення; формувати вміння ділення багатоцифрових чисел та застосовування властивостей ділення під час обчислення значень виразів.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Аналіз самостійної роботи.

Учитель повідомляє учням результати самостійної роботи, аналізує ти­пові помилки, коментуючи кожну відповідним правилом.
ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Виконайте ділення:

а) 327 : 3; б) 408 : 4; в) 5400 : 9; г) 1400 : 40.

  1. З наведених добутків випишіть найбільший:

а) 245 · 4 · 25; б) 245 · 20 · 4; в) 10 · 245 · 10; г) 245 · 10 · 12.

  1. Назвіть гострі й тупі кути, зображені на рисунку:



  1. Тарасик і Марічка за 3 год надрукували 21 сторінку. Марічка за 1 год друкує 4 сторінки. Скільки сторінок друкує щогодини Тарасик?

  2. На одній шальці терезів лежить головка сиру, а на другій — половинка такої головки і ще двокілограмова гиря. Скільки кілограмів важить го­ловка сиру, якщо терези перебувають у стані рівноваги?


ІІІ. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

Учитель пояснює новий матеріал, опираючись на підручник, за планом:

  1. Виникнення дії ділення.

Колись дія ділення вважалася надзвичайно важкою. У середні віки лю­дям, які вміли добре виконувати ділення, присуджували вчені ступені. У VII ст. ірландського ченця Беда, прозваного Високоповажним, вважали найосвіченішою людиною тому, що він умів майстерно виконувати ділення. Йому приписують слова: «Хто вміє ділити, тому жодна справа не здаватиметься важкою». Таку ж думку висловлює в XVI ст. французький математик П'єр Рамус: «Потрібен хороший розум, хороша пам'ять і хороша рука для щоден­ного вправляння в діленні, тому що велика різноманітність обчислень потре­бує високого розуму, постійної уваги і вірної руки більше, ніж будь-де. І ні­хто не може вважати, що він воістину старанно займається математикою, як­що він не робить ділення над кількома, по можливості, більшими числами».

  1. Означення дії ділення.
    Запис у зошитах:

а : b = с

b · с = а

а : b — показує у скільки разів а більше від b; b менше від а.

Історія знака ділення.

У різні часи дію ділення записували по-різному. Тривалий час спочатку записували дільник, а потім ділене, а замість знака ділення писали дужки. Араби, а пізніше і європейці, для позначення ділення писали горизонтальну риску. Фламандський математик Сімон Стевін (XVI ст.) як знак ділення за­стосував букву Б. Дві крапки, які ми використовуємо зараз, як знак ділення запропонував Г. Лейбніц (1684 р.).

  1. Компоненти дії ділення.
    Запис у зошитах:

а — ділене

b — дільник

с — частка

Терміни «ділення», «ділене», «дільник» у сучасному розумінні почали вживати в X ст. Результат ділення тривалий час називали «сумою ділення». Термін «частка» з'явився в XIII ст. в італійського математика Леонардо Пізанського.

  1. Особливі випадки ділення.
    Запис на дошці:

0 : а = 0

а : а = 1

а : 1 = а

На нуль ділити не можна!
Нехай потрібно якесь число, наприклад, 9 поділити на 0. Це означає, що ми повинні знайти таке число х, при якому 0 · х = 9. За якого значення х ця рі­вність правильна? Таких значень не існує, бо при будь-якому значенні х до­буток 0 · х дорівнює 0, а не 9. Отже, поділити 9 на 0 неможливо.

Нуль поділити на нуль означає знайти таке число х, коли 0 · х = 0. Учи­тель пропонує учням знайти значення х, за якого рівність правильна. Виявля­ється, що яке х ми не взяли б, ця рівність буде правильною. Отже, у цьому випадку не можна знайти якогось певного значення частки х. Тому 0 поділи­ти на 0 неможливо.

Ділення нуля на будь-яке число а, якщо а ≠ 0, дає 0.

0 : а = 0

Це випливає з рівності 0 · а = 0.

  1. Розв'язування рівнянь.

№№ 463, 467, 468.

470.

Розв'язування рівнянь середнього рівня складності. На початку розв'язування рівнянь від учнів слід вимагати формулювання правил.

472.
V. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання.

§3, п. 17, №№ 464, 469.



Ольга Ензельт. Уроки математики в 5 класі Урок 52

Схожі:

УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Урок №32 Тема. Ділення звичайних дробів
Мета: закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як міша­них...
УРОК 103. ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ НА НАТУРАЛЬНЕ ЧИСЛО Мета
Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета
Мета. Повторити з учнями зміст множення і ділення, зв'язок між множниками і до­бутком, діленим, дільником і часткою, властивості...
УРОК-УСМІШКА З МАТЕМАТИКИ (3 КЛАС)
Тема. Ділення двоцифрового числа на двоцифрове. Ділення з остачею. Побудова геометричних фігур за заданими параметрами
Урок №1 Тема. Дільники натурального числа. Прості і складені числа
Оскільки теми «Ділення натуральних чисел» і «Ділення десятко­вих дробів» була опрацьована учнями в 5 класі на достатньому рівні,...
Урок №16 Тема. Ділення дробів
Наочність та обладнання: опорний конспект «Множення та ділення дробів. Піднесення дробу до степеня»
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 102 Тема: Ділення на десятковий дріб
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка