Урок-подорож з математики


Скачати 64.19 Kb.
Назва Урок-подорож з математики
Дата 25.10.2013
Розмір 64.19 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Урок-подорож з математики ( 2 клас)

Тема.

Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка.

Мета.

Вчити учнів додавати і віднімати круглі числа, розв'язувати задачі на знаходження третього доданка; закріпити знання усної і письмової нумерації чисел першої сотні;

розвивати обчислювальні навички;

виховувати інтерес до математики , звичку писати чисто, охайно.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: таблиці до прикладів та задач, картки-«ядра», квітка з прикладами; ілюстрації корабля, піратського корабля, пташки Сирени,карти подорожі; скринька, дитячі книжки, шоколадні цукерки-монетки.

ХІД УРОКУ

I.Організаційна частина

Сьогодні наш урок буде трохи незвичним. Зараз усі ви знаходитеся в кают-кампанії корабля і через кілька хвилин ми вирушаємо в цікаве й далеке плавання Математичним океаном. Перед вами карта подорожі, але вона поки що засекречена. Під час подорожі ви зустрінетеся з різними перешкодами, і вам доведеться показати всі свої знання та вміння, щоб подолати їх. Так як поодинці важко справитися з завданнями, то ми об’єднаємося в три команди: «Парус», «Маяк», «Бриз».

Казок країна чарівна

У гості вас чека вона,

Отож часу не гайте,

У подорож рушайте!

Ми в морському порту , звідси й почнеться наша подорож. Використовуючи знання , вміння думати, ми зможемо дістатися до «Острова Скарбів “. Дружба з такою потрібною і важливою наукою як математика, нам допоможе, а помічниками й друзями нам стануть уважність, кмітливість, швидкість мислення та вибір вірних дій. Працювати сьогодні ми будемо під девізом:

“ Будемо думати , міркувати ,

і всім класом працювати . “

II. Перевірка домашнього завдання

-Увага ! Увага ! Ми в порту “ Уважних “

а) На дошці записаний ряд чисел. Це відповіді до прикладів домашнього завдання. Знайдіть зайві числа.

б)Числа, які залишились, назвіть у порядку зростання.

III. Актуалізація опорних знань

1.Каліграфічна хвилинка

Краб дельфінів рахував,

3 і 6 додавав.

Ви йому допоможіть.

Скільки буде? Підкажіть.

-Сьогодні повторимо написання цифри 9.

2. Усний рахунок

Порахувавши приклади, ми розсекретимо нашу карту і дізнаємося, на який острів ми вирушимо. Кожен правильно розв’язаний приклад відкриває частину карти. (Коли всі приклади зроблені, діти читають назву - «Острів Скарбів»)

ОС ТРІВ СКАР БІВ

13 – 7+5 72 – 2 20 + 6 35 – 30

3. Математичний диктант

-Уважно слухайте загадки, а в зошит пишіть тільки відповідь.

Котик рибок рахував.

27 усіх!

20 в торбу вже сховав

Скільки ще у купці їх?

Котик рибку продавав.

15 гривень вторгував!

8 витратив на сало.

Скільки грошей в нього стало?

Акула на бережку

Серветки сушила.

10 рожевих ,а решта - білі

Разом серветок усіх 14.

Скільки там білих нам треба дізнаться.

В день народження кита

Акули виступали.

7 співало : «Тра-та-та!»,

12 танцювало.

На скільки співаків-хористів

Менш було, ніж танцюристів?

Восьминіг і 7 медуз

У піжмурки граються

Восьминіг вже двох знайшов.

Скільки ще ховається?

Русалка знайшла 2 перлини,а Дельфін - на 3 більше. Скільки перлин знайшов дельфін?

IV.Робота над новим матеріаломІІІ.

1.Оголошення теми і мети уроку

- Отже, діти, щоб дістатися до Острова Скарбів

Ми будемо міркувати,

А також рахувати,

Розв’язувати задачі,

Свій розум розвивати.

- Сьогодні на уроці ми будемо складати і розв’язувати приклади та задачі на додавання і віднімання чисел другого розряду(круглих десятків)

2.Колективна робота

-Повернемося до задачі про Дельфіна і Русалку і трохи змінимо її.

Русалка знайшла 2дес. перлин,а Дельфін - на 3дес. більше. Скільки перлин знайшов дельфін?

-Що змінилося в задачі?

-Скільки перлин знайшла Русалка?

-Скільки знайшов дельфін?

-Як знайти кількість перлин,які знайшов дельфін?

-Скільки ми отримаємо?

- 5 десятків – це скільки? (50)

-Але за перлами іще полює і Бармалей! Ось він підпливає на своєму піратському кораблі. Гляньте, яка величезна гармата на палубі,а біля неї ядра. Мабуть він зараз почне стріляти.Та в нього нічого не вийде. Бо ядра ці незвичайні – вони математичні. Бармалей не знає, що з ними робити.

-Давайте разом прочитаємо числа на ядрах.(10,20,30,…100).

-А тепер подаруємо Бармалею іще знаки +, - ,= і всі разом навчимося додавати і віднімати круглі числа.

3.Пояснення нового матеріалу з використанням алгоритму:

5+3=8

5дес.+3дес.=8дес.

50 +30=80

4. Практичні вправи

а)Робота за підручником - №308(усно)

б)Складання прикладів з використанням карток(ядер Бармалея). Робота на дошці, запис прикладів у зошити.

V. Первинне закріплення з використанням диференціації

1.Записати в зошити і розв’язати приклади, подані на дошці

«Маяк» «Парус» « Бриз»

20+30 – 40= 90 – 40 = 30+10 =

60+20 – 50 = 60 + 20 = 20 + 20 =

70 – (50 + 20) = 30 + 30 = 40 – 20 =

(Команда «Бриз» працює з учителем)

Колективна перевірка, запис відповідей на дошці

VI.Фізкультхвилинка

А тим часом ми підпливли до якогось чудового зеленого острова. Послухайте, яка прекрасна колискова мелодія звучить. Тут ми й відпочинемо. Але подивіться,це співає чарівна дівчина-птаха Сирена. Зачаровані її співом моряки засинають і їхні кораблі розбиваються об скелі. Швиденько усі вставайте, ми не повинні заснути.

Діти виконують танець-розминку «Чунга-чанга».

Сирені ніхто ніколи не дарував квіти, тому вона і чаклує. А ми подаруємо їй букет, щоб пташка відпустила нас.

VII. Розвиток математичних знань

1.Завдання «Квіти в подарунок»

На дошці прикріплені жовті кружки з числами 20, 50, 70. Діти беруть у вчителя пелюстки з прикладами, називають розв’язок і прикріплюють до відповідної серединки.

2.Робота над задачами

- Не будемо гаяти часу. Вирушаємо далі. Але нам треба перевірити чи вистачить запасу харчів на дорогу.

а)Задача №310(усно)

Скорочений запис на дошці.

Було – 4 дес.

Поклала – 10 яєць

Залишилось -?

-Якою дією будемо розв’язувати задачу?(Відніманням)

- Розв’яжіть самостійно.(У дітей виникає проблема –від 4 число 10 не віднімається)

-Подивіться уважно, скільки яєць у мами було?(4 дес.)

-Скільки це становить одиниць? (40 одиниць)

-Можемо тепер розв’язати задачу?(Зможемо).

б)Колективне розв’язування задачі № 312(усно)

3.Самостійна робота

1.Складання і розв’язування задач за поданим коротким записом

Команда «Маяк»

Ставриди – 60р.

} 80 р.

Камбали - ?

Команда «Парус»

Овочів – 50 кг

}70 кг

Фруктів - ? кг

Команда «Бриз»(виконують з учителем)

Цукерок – 20 кг

}50 кг

Печива - ?

4.Порівняй вирази

  • Діти, чомусь наш корабель дуже перехилився на одну сторону, а на морі піднімається шторм. Наші речі треба розмістити так,щоб по обидва боки була однакова маса вантажу. А чи вмієте ви визначати, де більше, а де менше? Зараз перевіримо.

Команда «Маяк»

40 +(90 – 50 ) * 100 – (90 – 60)

Команда «Парус»

90 – 30 * 20 + 40

Команда «Бриз»(виконують з учителем на дошці)

80 – 70 * 90

Колективна перевірка виконання завдань

-Молодці!Гарно справилися з роботою!Шторм нам не страшний!

5. Гра «Хто перший знайде скарб?»

- Острів по курсу якийсь дивовижний.

Давайте до нього підійдемо ближче.

Так це ж Острів Скарбів!

Усі діти виходьте з корабля на сушу. Погляньте, на острові якісь сліди. Цікаво, куди вони ведуть?(На паперових слідах написані приклади. Діти по черзі їх розв’язують)

  • Треба йти по цих слідах і ми , можливо, знайдемо скарб?(Сліди привели до яскравої скриньки)

  • Давайте відкриємо скриньку!Який же тут скарб?(Знаходять дитячі книжки і золоті монетки-шоколадки. Кожен учень отримує книгу і монетку)

  • Знання – це скарб, а книга – ключ до нього!.А шоколадні монетки допоможуть відновити сили після важкої подорожі.

VIII. Підсумок

-Які нові знання отримали на уроці?

-Які завдання сподобалися найбільше?

Три команди добре грали,

Хоч без морського досвіду гравці.

Відповіді показали –

Що усі ви – молодці!

Схожі:

Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
Урок-подорож з української мови та математики
Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої...
Урок-подорож з математики
Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження другого доданка
УРОК МАТЕМАТИКИ УЧИТЕЛЯ ПОКРОВСЬКОЇ О. Ю. У 1-А КЛАСІ Урок проходив...
Мандруючи казковим лісом, діти зустрічали перешкоди, які могли подолати, виконуючи математичні завдання. Першокласники виявили знання...
Урок подорож з математики в 2 класі
Тема: Вправи та задачі на додавання й віднімання двоцифрових чисел. Вправи на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій....
Урок-подорож з математики у 5 класі
Повторити правила додавання і віднімання десяткових дробів, правило множення десяткових дробів
Урок математики в 5
Пачкова Анастасія Олександрівна, учитель математики Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Урок-подорож, урок-дослідження. 1
«Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах
Урок подорож по сторінкам Червоної книги
Готуючи урок,автор використовувала Червону книгу України та підручник з біології різних років видання
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.)
Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка