Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби


Скачати 41.38 Kb.
Назва Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби
Дата 15.12.2013
Розмір 41.38 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

В.Г.Бевз, Г.П.Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ 2. Звичайні дроби

Уроки 31-33

Тема: ДІЛЕННЯ ДРОБІВ

Мета. Навчити учнів ділити дроби.

Вимоги до підготовки учнів.

У результаті вивчення теми учні мають навчитися описувати правила ділення звичайних дробів і розв'язувати вправи, що передбачають ділення звичайних дробів.
Методичні зауваження та поради

У теоретичному відношенні розглядувана тема досить проста, якщо користуватися загальним означенням ділення. Інколи такий підхід декому здається надто формальним, але в умовах сучасної школи він найкращий. Раніше ділення вивчали в такій послідовності: ділення натурального числа на натуральне, знахо­дження числа за даним його дробом, ділення натурального числа на дріб, ділення дробу на дріб, ділення мішаних чисел (див. «Ариф­метика» І. М. Шевченко, 1970, с. 108). Така послідовність ви­вчення матеріалу потребувала надто багато часу та тільки створю­вала видимість наукового підходу. Деякі вчителі надають перева­гу правилу, яке використовувалося в старих підручниках: щоб поділити дріб на дріб, треба чисельник першого дробу помножити на знаменник другого, а знаменник першого дробу помножити на чисельник другого і перший добуток зробити чисельником, а другий – знаменником. Звичайно, учитель може пропонувати учням такий алгоритм виконання дій, але не слід зобов'язувати учнів вивчати напам'ять такі правила. Пам'ять учнів бажано розвивати і збагачувати, але для цього існує багато корисніших фактів і правил, вартих запам'ятовування.

Вправи на ділення дробів бажано починати з простіших і до­водити до обчислення значень порівняно складніших числових виразів. Обчислювати значення числових виразів можна частинами або ланцюжком. Деяким учням ланцюжком це робити важко, їм треба дозволяти обчислювати частинами. І все ж хоч кілька виразів слід обчислювати і ланцюжком, щоб привчати їх поступово до тотожних перетворень виразів.
Робота з матеріалом підручника

На першому уроці

  • Для роботи в класі: § 13; № 444-446, 450, 451, 454, 456, 457, 461, 462, 486.

  • Для роботи вдома: § 13; № 452, 453, 455, 458, 487.

На другому уроці

  • Для роботи в класі: § 13; № 447, 448, 460, 463, 465, 466, 468, 475, 476, 481, 491.

  • Для роботи вдома: § 13; № 459, 464, 467, 469, 485, 492.

На третьому уроці

  • Для роботи в класі: § 13; № 449, 471-473, 477-479, 483, 484, 488, 489.

  • Для роботи вдома: § 13; № 470, 474, 480, 482, 490.


Вказівки та розв'язання вправ

453. а) .

455. а) .

460. а) , , х = 5.

462. Правильно. Наприклад, якщо число а поділити на , то матимемо 2а - вдвічі більше за число а. Взагалі, якщо яке-небудь (додатне!) число а поділити на дріб , де т < п, то одержимо . А коли число а помножити на неправильний дріб, то діста­немо число, більше або рівне а.

472. а) . Оберненим до цієї суми є число , або 1.

473. , , .

478. а) .

479. Якщо сторона квадрата дорівнює х, то його периметр – 4х. Маємо рівняння 4х – х = 1, звідси 3х = , х = (м).

482. Півпериметр прямокутника дорівнює 5 м. Довжина мен­шої сторони (м).

Довжина більшої сторони прямокутника (м).

483. Якщо довжина третього ребра прямокутного паралеле­піпеда дорівнює х, то , х = 1, (дм).

484. Відповіді показано на малюнку 8. Щоб виконати впра­ву б), припускаємо, що в нижній лівій клітинці – число х, тоді в нижній правій клітинці має бути 4х, оскільки тільки за такої умови добутки чисел по діагоналях рівні. Тоді в порожніх клі­тинках середнього рядка мають бути числа 4 і .




1








16












4

1












2



8




а










б













Мал. 8











485. О 23-й годині сонця не видно.

488. Нехай одна сторона три­кутника має довжину х м, тоді дов­жина другої х - 4, третьої х + 4, а периметр 3х м. Тоді 3х – х = 36, 2х = 36, х = 18 (м).

Відповідь. 18 м, 14 м і 22 м.

489. Учням бажано пригадати, що сума кутів трикутника дорівнює 180°. Якщо міра одного з кутів дорівнює х, то другого і третього - відповідно х - 10 і х + 40, а разом 3х + 30 = 180, звідси х = 50. Отже, шукані кути трикутника 40°, 50° і 90°.

491*. Нехай сестрі тепер х років. Минулого року їй було х – 1 років, а 3 роки тому х – 3 роки. Максим минулого року мав 3(х – 1) років, а 3 роки тому 7(х – 3). Маємо рівняння 3(х – 1) – 7(х – 3) = 2, звідси х = 4. Отже, минулого року Максимові бу­ло 9 років, а тепер йому 10 років.

492*. Задачу найкраще розв'язувати, користуючись діагра­мою (мал. 9).
Особисті нотатки вчителя __________________________________________ _________________________________________________________________ _________________________________________________________________




Книга для вчителя Уроки 31-33

Схожі:

Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби Розділ 2
Програма на вивчення розділу відводить 30 годин. Тут пе­редбачається вивчення таких тем
6. Звичайні дроби УРОК 81. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
Мета. Проаналізувати типові помилки, допущені в контрольній роботі. Повторити правила, на які було допущено помилки. Узагальнити...
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел
В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел
В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел
В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа Розділ 4
Програма на вивчення розділу відводить 64 години. Тут передбачається вивчення таких тем
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Розділ 3
Програма на вивчення розділу відводить 24 години. Тут пе­редбачається вивчення таких тем
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції
Мета. Ввести поняття пропорція, ознайомити учнів з основною властивістю пропорції і її застосуван­ням
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції
Мета. Ознайомити учнів з поняттями випадкова подія, рівноймовірні події, ймовірність випад­кової події
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції
Мета. Ввести поняття пропорційні величини. Навчити учнів розв'язувати задачі на пропорційні вели­чини
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка