|
Скачати 38.59 Kb.
|
Тема 3. Рівняння. Геометричні фігури УРОК 42. ПРЯМОКУТНИК. ТРИКУТНИК ТА ЙОГО ВИДИ Мета. Повторити й систематизувати знання учнів про прямокутник і квадрат, одержані в початковій школі; пояснити зв'язок між усіма геометричними фігурами; ознайомити учнів з поняттям класифікації, а також з класифікацією трикутників; увести поняття гострокутного, прямокутного й тупокутного трикутників; рівнобедреного та рівностороннього трикутників; учити учнів розрізняти види трикутників; будувати трикутник певного виду; знаходити периметр прямокутника, квадрата, трикутника. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання. Лінійка, транспортир. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань.
II. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу»
Прямокутник АВСD (ВСDА, СDАВ,DАВС); А = В = С = D = 90°; АВ, ВС, СD, DА — сторони; АВ і ВС, ВС і СD, СD і DА, АD і АВ — сусідні сторони, бо мають спільну вершину. АВ і СD, ВС і АО — протилежні сторони. АВ = СD, ВС = АD; АВ — ширина, АD — довжина. Р = 2 · (АВ + АD). Периметр означає «вимірювання навколо» (з грецької пері — навколо, біля). Квадрат АВСD — квадрат; A = B = С= D = 90°; АВ = ВС = СD = ОА — сторони. Р = 4 · АВ. Слово «квадрат» походить від латинського квадратуор (чотири) — фігура з чотирма сторонами. Трикутник ∆МNР; М, N, Р — кути; М, N, Р — вершини; МN, NР, МР — сторони. Р = МN + NР + МР. Ви пам'ятаєте, що кути поділяються на 4 групи — гострі, прямі, тупі та розгорнуті. Такий розподіл якої-небудь групи об'єктів на малі групи за певними ознаками називають класифікацією. Класифікація не є суто математичним поняттям, бо з класифікацією ви маєте справу й на інших уроках. Наприклад, з мови — поділ приголосних на дзвінкі та глухі; складів — наголошені й ненаголошені; частин мови: іменники, займенники, прислівники, дієслова; на уроках біології — представники рослинного і тваринного світу; у повсякденному житті (приклади класифікації предметів побуту). Ми ознайомимося зі способами класифікації відомих нам геометричних фігур — трикутників. - Розглянемо фігуру FDМ. Як називають точки F, D, М? (Вершини трикутника.) - Як називають відрізки FD, DМ, FМ? (Сторони трикутника.)
Учитель ще раз формулює означення. Після цього викликає до дошки трьох учнів і пропонує їм виміряти довжини сторін даних трикутників і дати назви цим трикутникам за їхніми сторонами (різносторонні, рівносторонні, рівнобедрені). Учитель викликає до дошки трьох інших учнів. Кожному пропонує виміряти градусні міри кутів «свого» трикутника та знайти їх суму. У цій час перед класом ставиться завдання: спробуйте нарисувати трикутники з двома тупими кутами або трикутник із двома прямими кутами. Запитання до класу:
Види трикутників (залежно від кутів)
Види трикутників (залежно від величин сторін)
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу. №№ 359, 361, 363, 365. IV. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання. §2, п. 14, №№ 360, 362, 364. Ольга Ензельт. Уроки математики в 5 класі Урок 42 |
УРОК 51 Тема: Квадрат. Прямокутник. Периметр квадрата і прямокутника ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 56 Тема: Обчислення площ за формулами ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 61 Тема: Формули об'ємів куба і прямокутного паралелепіпеда ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
Уроки 17-18 Тема. Трикутник і його елементи Мета. Повторити й уточнити поняття трикутник, сторони, кути, медіана, бісектриса, висота трикутника |
УРОК 4 Тема. Коло, вписане в трикутник ... |
УРОК №33 Тема. Прямокутний трикутник Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця №15 «Прямокутний трикутник» |
8-й клас. ГЕОМЕТРІЯ Чотирикутник, його елементи. Паралелограм та його властивості. Ознаки паралелограма. Прямокутник, ромб, квадрат та їх властивості.... |
Урок різнорівневої диференціації І група учні з середнім рівнем навчальних досягнень, «шукачі» Мета: ознайомити учнів з будовою і функціями лейкоцитів, опрацювати поняття імунітету та його види. Розвивати логічне мислення, кмітливість,... |
УРОК 7 Тема. Трикутник Паскаля. Біном Ньютона Мета: скласти таблицю чисел, дати поняття бінома, записати формулу загального члена розкладу бінома і показати її використання для... |