|
Скачати 68.85 Kb.
|
УРОК 7 Тема. Трикутник Паскаля. Біном Ньютона. Мета: скласти таблицю чисел , дати поняття бінома, записати формулу загального члена розкладу бінома і показати її використання для знаходження будь-якого члена розкладу. ХІД УРОКУ І. Перевірка домашнього завдання. Розв'язання завдань домашньої роботи
N(А) = 18, N(В) = 15, N(АВ) = 6. Придбали хоча б один квиток: N(А) + N(В) – N(АВ) = 18 + 15 – 6 = 27. Не придбали жодного квитка 30 – 27 = 3 (учні). Відповідь. 3 учні.
Відповідь. Дев'ятьма різними способами.
, , , х2 – x = 56, x2 – х – 56 = 0, х1= 8, x2 = -7 . Число -7 не належить області допустимих значень рівняння, отже, його розв'язком є лише число 8. Відповідь. х = 8. б) , х ≥ 4, х N. , , х(x + 1)(x + 2) = 210, 210 = 5∙6∙7 , отже, х = 5. Відповідь. х = 5. II. Розв'язування усних вправ.
а) А = {3, 7, 6}, В = {3}; б) A ={3, 7, 6}, B = {3, 6}; в) А = {3, 7, 6}, B = {3, 7}.
За якою формулою краще обчислювати значення цих чисел? Що показує число ? Що показують нижній і верхній індекси?
III. Вивчення нового матеріалу. Задача 1. Записати всі підмножини множини {1, 3}; {1, 3, 5}. Скільки їх? Чи можна записати це число через степінь одного і того самого числа? Відповідь. 4 = 22, 8 = 23. Задача 2. Використовуючи формулу , властивості кількості комбінацій з т елементів по n елементів та співвідношення = = = 1, скласти таблицю чисел .
Ця таблиця дістала назву трикутника Паскаля. Розглянемо закономірності утворення таблиці.
Наприклад, у 5-му рядку: 5 = 1 + 4, 10 = 4 + 6; у 6-му рядку: 6 = 1 + 5, 15 = 5 + 10, 20 = 10 + 10, ...
Учні самостійно заповнюють рядок чисел, якщо т = 7. Інша форма запису трикутника Паскаля: Учні самостійно дописують рядок, якщо т = 7. Означення. Двочлен а + b називається біномом. Запишемо послідовно у вигляді многочлена степені бінома з нульовим і натуральним показниками: (а + b)0= 1, (а + b)1= 1∙а + 1∙b, (а + b)2 = 1∙а2 + 2∙аb + 1∙b2, (а + b)3 = 1∙а3 + 3∙а2b + 3∙аb2 + 1∙b, (а + b)4 =((а + b)2)2 =(а2 + 2аb + b2)2 = 1∙а4 + 4а3b + 6∙а2b2 + 4∙аb3 + 1∙b4. Бачимо, що коефіцієнти розкладу степеня бінома дорівнюють числам трикутника Паскаля. Теорема. Коефіцієнти розкладу (а + b)n збігаються з п-м рядком трикутника Паскаля, тобто для будь-якого натурального показника п виконується рівність: (а + b)n = аn + an-1b + аn-2b2+ ...+ an-mbт+...+ bn. Ця формула дістала назву бінома Ньютона на честь видатного англійського математика і фізика Ісаака Ньютона. Коефіцієнти правої частини називаються біноміальними коефіцієнтами. Приклад 1. (1 + х)7 = 1 + 7х + 21х2 + 35х3 + 35х4 + 21х5 + 7х6 + х7. Приклад 2. (1 – х)7 = 1 – 7х + 21х2 – 35х3 + 35х4 – 21х3 + 7х6 – х7. Знаки многочлена чергуються, бо можна вважати, що а = 1, b = - х. Формула загального члена розкладу степеня бінома: Приклад 3. Записати восьмий член розкладу (x – у)12. Розв'язання (х – у)12=(х + (-у))12. Т8 = T7+1 = а5b7 , а = х, b = -у. = = = 72 ∙ 11 = 792. T8 = -792 х5y7. Відповідь. -792 х5y7. IV. Домашнє завдання.
|
УРОК 39 Тема уроку: Біном Ньютона. Мета уроку: Познайомити учнів... Перевірку виконання вправ провести шляхом фронтальної бесіди за готовими записами розв'язання домашніх вправ на дошці |
УРОК №28 Клас 10 Тема уроку Мета: Освітня: ввести третій закон Ньютона, пояснити учням його фізичну сутність; узагальнити інформацію про закони Ньютона; акцентувати... |
УРОК №33 Тема. Прямокутний трикутник Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця №15 «Прямокутний трикутник» |
УРОК 4 Тема. Коло, вписане в трикутник ... |
УРОК 25 Тема уроку Мета уроку: Вивчення формули Ньютона—Лейбніца і основних властивостей інтеграла, які випливають із властивості первісної і формули... |
Уроки 17-18 Тема. Трикутник і його елементи Мета. Повторити й уточнити поняття трикутник, сторони, кути, медіана, бісектриса, висота трикутника |
УРОК 56 Тема: Обчислення площ за формулами ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 61 Тема: Формули об'ємів куба і прямокутного паралелепіпеда ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК №30 Тема. Властивості рівнобедреного трикутника Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця №14 «Рівнобедрений трикутник» |