|
Скачати 37.78 Kb.
|
Уроки геометрії в 7 класі Розділ ІІІ. Трикутники Уроки 17—18 Тема. Трикутник і його елементи. Мета. Повторити й уточнити поняття трикутник, сторони, кути, медіана, бісектриса, висота трикутника. Вимоги до підготовки учнів. У результаті вивчення теми учні мають уміти: зображати і знаходити на малюнках гострокутні, прямокутні, тупокутні трикутники та їх елементи; формулювати означення різних видів трикутника, бісектриси, медіани, висоти трикутника, класифікувати трикутники за сторонами і кутами, застосовувати вивчені означення і властивості до розв'язування задач. Методичні вказівки Трикутник — одна з найважливіших геометричних фігур. Кожний многокутник можна розрізати на трикутники, тому в геометрії трикутники — ніби цеглини в будівлі, ніби молекули в речовині. Існує навіть великий розділ сучасної геометрії "Геометрія трикутника" — досить багатий і цікавий. Над дослідженням властивостей трикутника працювали майже 25 століть найвідоміші математики. Крім згаданих у підручнику видів трикутників, геометри розглядають трикутники Піфагора, Геронові трикутники тощо. У шкільному курсі геометрії трикутники найчастіше використовують для доведення теорем і розв'язування задач, вони є найзручнішим своєрідним геометричним інструментарієм. Особливо важливу роль відіграють ознаки рівності трикутників. Слід звернути увагу на те, що в геометрії кожне із слів трикутник, сторона трикутника, кут трикутника, висота, медіана, бісектриса трикутника вживаються для позначення двох різних геометричних понять. Трикутник — замкнена ламана із трьох ланок і частина площини, обмежена такою замкненою ламаною. Кут трикутника — і геометрична фігура (множина точок) і міра такого кута. Сторона трикутника, медіана, бісектриса — і відрізок, і його довжина. Під час вивчення трикутників бажано звернути увагу на їх класифікацію. Часто учні, не знаючи найважливіших правил класифікації, поєднують дві класифікації за двома різними основами в одну. Говорять, наприклад, що трикутники бувають гострокутні, рівнобедрені, прямокутні, рівносторонні та ін. Такий поділ поняття "трикутники" неправильний. Правильно класифікувати трикутники за сторонами і за кутами, за допомогою схем і діаграм Ейлера. Рівнобедрені прямокутні трикутники входять до двох різних класів трикутників: рівнобедрених і прямокутних. Крім наведеної в підручнику, учням можна запропонувати і схему, подану на малюнку 32. Навчальний матеріал параграфа "Трикутники і його елементи" учні знають із попередніх класів. Тому перші уроки бажано проводити у вигляді бесіди і діалогів: "учитель — учень", "учень — учень", "учень — учитель". Наприклад, учитель може запропонувати учням прочитати самостійно параграф і сформулювати запитання до учнів. Слід звернути увагу учнів на відмінність у поняттях "бісектриса кута" і "бісектриса трикутника", зобразивши їх на дошці (мал. 33). Учні мають розуміти, що бісектриса кута — промінь, а бісектриса трикутника — відрізок. Активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів допоможуть задачі і вправи з рубрики "Виконайте усно", а також практичні завдання: - перегніть аркуш паперу, щоб утворився прямокутний (гострокутний, тупокутний) трикутник; - проведіть у цьому трикутнику медіани (бісектриси, висоти); - розріжте трикутник на два (три) прямокутні трикутники. Робота з матеріалом підручника На першому уроці Для роботи в класі: § 9; № 255—259, 260, 261, 264, 266—268, 278, 282—284. Для роботи вдома: § 9; ЗДС 1 — 5; № 262, 263, 265, 271. На другому уроці Для роботи в класі: § 9; № 255—259, 270, 272, 273, 275, 276, 278, 279, 281, 285—288. Для роботи вдома: § 9; ЗДС 1 -5; № 269, 274, 277, 280. Вказівки до розв'язування задач 259. Ні. Кожна сторона трикутника менша від суми двох інших, а дані відрізки не задовольняють цю умову. 266. Так. 267. Трикутник і пряма можуть ділити площину на 3 або 4 області. Трикутник і коло — на 3, 4, 5, 6, 7 або 8 областей. 268. Найменших трикутників на малюнку 9, більших — 3, найбільший 1, а разом — 13. 269. а) 4 см, 10 см і 12 см. 270. Так. Потрібну побудову можна виконати, сполучивши відрізком довільну вершину трикутника з двома внутрішніми точками протилежної сторони. Або — поділивши даний трикутник спочатку на два трикутники, а потім один із них — також на два трикутники. 271. Провівши діагональ, квадрат можна розрізати на два трикутники, потім будь-який із них — на потрібну кількість менших трикутників. На 4 чи більше трикутників квадрат можна розрізати і багатьма іншими способами. 272. Якщо довжина першої сторони дорівнює х, то другої , третьої — . Отже, , звідки х = 12. Відповідь. 12 см, 6 см і 8 см. 273. Нехай шуканий периметр трикутника дорівнює Р. Тоді його сторони: Р - 7, Р - 8 і Р - 9. їх сума Р - 7 + Р - 8 + Р - 9 = Р, звідки Р = 12. 274. Сума сторін трикутника у 3 рази більша від їх середнього арифметичного. Р = 30 см. 275. Можна (мал. 34). 276. Існує. 277. Нехай сторони трикутника дорівнюють 4х, 5х і 8х, тоді 8х – 4х = 18. х = 4,5. Отже, сторони трикутника 24 см, 30 см і 48 см, а периметр 102 см. 279. Оскільки периметр АВС найбільший, то Н — внутрішня точка відрізка АС. Тому ВН = (14 + 18 – 26) : 2 = 3 (см). 280. Якщо АВ + ВМ +АМ = ВС + ВМ + МС і АМ = МС, то АВ = ВС. 281. Січна з паралельними прямими утворює рівні від повідні кути. 285. Так. 287. 20 га = 200 000 м2, 200 000 м2 : 500 м = 400 м. 288. Якщо ОК і ОР — бісектриси даних кутів, то кут КОР вдвічі менший за АОС. Отже, КОР = 50°. Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г. Уроки 17-18 |
Уроки-змагання Вона виділяє: уроки змістовної спрямованості; уроки на інтегративній основі; уроки-змагання; уроки суспільного огляду знань; уроки... |
Уроки-бесіди, уроки-конференції, уроки-зустрічі з письменниками,... Головне управління освіти і науки Дніпропетровської державної обласної адміністрації |
УРОК №33 Тема. Прямокутний трикутник Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця №15 «Прямокутний трикутник» |
УРОК 4 Тема. Коло, вписане в трикутник ... |
Уроки 37-38 Тема. Коло Мета. Повторити поняття коло, круг і їх елементи, ввести поняття дотичної до кола і розглянути її властивості |
Многогранник та його елементи з використанням практичних вмінь Сьогодні на уроці ми з вами систематизуємо та узагальнимо знання з теми “Многогранник та його елементи”. Працювати будемо активно,... |
УРОК 42. ПРЯМОКУТНИК. ТРИКУТНИК ТА ЙОГО ВИДИ Мета Обчисліть периметр шестикутника, довжини сторін якого дорівнюють 6 см, 8 см, 14 см, 20 см, 22 см і 25 см |
УРОК 56 Тема: Обчислення площ за формулами ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК №38 Тема. Коло і круг; дотична до кола та її властивості Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця №18 «Коло та його елементи» |