|
Скачати 53.71 Kb.
|
Тема 2. Трикутники УРОК № 33 Тема. Прямокутний трикутник Мета: домогтися засвоєння учнями: означення прямокутного трикутника, назв його елементів, змісту властивості гострих кутів прямокутного трикутника і властивості сторін прямокутного трикутника, змісту ознак рівності прямокутних трикутників; сформувати вміння: виконувати зображення прямокутного трикутника за даними задачі, за готовими зображенням або позначенням прямого кута прямокутного трикутника називати елементи прямокутного трикутника, відтворювати ознаки рівності прямокутних трикутників і застосовувати їх для розв'язування задач. Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь. Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця № 15 «Прямокутний трикутник». Хід уроку І. Організаційний етап ІІ. Перевірка домашнього завдання Математичний диктант № 10 Варіант 1
![]() ![]()
Варіант 2
а) за означенням; б) за першою ознакою; в) за другою ознакою; г) за третьою ознакою?
![]() ![]()
III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів Задача Знайдіть невідомі кути трикутників на рис. 105. Які спільні риси мають ці трикутники? ![]() ![]() ![]() Рис. 105 Перелік спільних рис трикутників на рис. 105 приводить учнів до усвідомлення необхідності узагальнення відомостей про трикутники такого виду та вивчення їх особливостей. Реалізація цього завдання і є основною метою уроку. IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Усні вправи Обґрунтуйте рівність кожної пари трикутників (рис. 106). ![]() ![]() ![]() ![]() Рис. 106 V. Засвоєння нових знань План вивчення нового матеріалу
Методичний коментар Вивчення нового матеріалу здійснюється за традиційною схемою і супроводжується демонстрацією таблиці № 15 «Прямокутний трикутник». Таблиця № 15 Прямокутний трикутник
VI. Первинне усвідомлення матеріалу Усні вправи
![]() Рис. 107
![]() ![]() ![]() ![]() Рис. 108 VII. Вироблення ВМІНЬ Письмові вправи Задачі на закріплення матеріалу уроку можна умовно поділити на такі групи: а) задачі на застосування властивості гострих кутів трикутника (№ 442, 443, 445); б) задачі на застосування властивості бісектрис гострих кутів прямокутного трикутника (№ 449 — опорна задача, № 462 — на застосування властивості бісектрис гострих кутів прямокутного трикутника). Методичний коментар При роботі над виробленням умінь застосовувати властивість гострих кутів прямокутного трикутника слід одразу попереджати традиційні помилки учнів: при обчисленні градусних мір гострих кутів прямокутних трикутників не треба використовувати теорему про суму кутів трикутника в загальному вигляді, а слід спиратися саме на твердження про те, що сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90°. Щодо властивості бісектрис гострих кутів прямокутного трикутника, то це твердження можна вивчити на етапі формування знань, або ж розглядати як опорну задачу (як це і робиться в підручнику), або як особливий випадок (для прямокутного трикутника) загального співвідношення між кутом трикутника і кутом між бісектрисами двох інших кутів трикутника (рис. 109). АА1 і СС1 — бісектриси кутів А і С трикутника ABC ; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Рис. 109 VIII. Підсумки уроку Запитання до класу
IX. Домашнє завдання
Бабенко С. П. Геометрія. 7 клас: Розробки уроків Урок № 33 |
УРОК 4 Тема. Коло, вписане в трикутник ... |
Уроку. Тематичне оцінювання Основа прямої трикутної призми — прямокутний трикутник з катетами 5 і 12 см. Висота призми 5 см. Знайдіть площу повної поверхні... |
УРОК №60 Тема. Прямокутний паралелепіпед і його об'єм Обладнання: набір гральних кубиків, демонстраційна модель прямокутного паралелепіпеда та куба |
Уроки 17-18 Тема. Трикутник і його елементи Мета. Повторити й уточнити поняття трикутник, сторони, кути, медіана, бісектриса, висота трикутника |
УРОК 56 Тема: Обчислення площ за формулами ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 61 Тема: Формули об'ємів куба і прямокутного паралелепіпеда ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК №30 Тема. Властивості рівнобедреного трикутника Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця №14 «Рівнобедрений трикутник» |
УРОК 51 Тема: Квадрат. Прямокутник. Периметр квадрата і прямокутника ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
Урок- КВК Геометрія 7 клас Тема: Рівнобедрений трикутник, основні лінії трикутника” Відрізок АВ перетинають 5 паралельних прямих. На скільки частин вони поділяють цей відрізок? (6) |