|
Скачати 101.28 Kb.
|
Розробка уроку за темою: «Лейкоцити. Імунітет.» (8 клас). Ільченко Олена Олександрівна, вчитель біології, вища категорія, старший учитель Мета: ознайомити учнів з будовою і функціями лейкоцитів, опрацювати поняття імунітету та його види. Розвивати логічне мислення, кмітливість, цікавість. Виховувати уміння спілкуватися, повагу до однокласників, потребу допомагати. Тип уроку: урок різнорівневої диференціації (І група - учні з середнім рівнем навчальних досягнень, «шукачі»; ІІ група - учні з достатнім рівнем навчальних досягнень, «дослідники»; ІІІ група - учні з високим рівнем навчальних досягнень, «науковці»). Хід уроку.
Додатковий матеріал до уроку. Додаток 1 (диктант).
Додаток 2 (дати відповідь одним словом). 1. Червоні клітини крові - ... (еритроцити) . 2. Вони виконують функцію ... (транспортну) . 3. Еритроцити утворюються з ... (еритробластів) . 4. Основний білок цих клітин - ... (гемоглобін) . 5. Сполука гемоглобіну з киснем - ... (оксигемоглобін) . 6. Кров, насичена киснем, ... (артеріальна) . 7. Сполука гемоглобіну з вуглекислим газом - ... (карбоксигемоглобін) . 8. Людина, у якої беруть кров - ... (донор) . 9. Людина, якій кров переливають - ... (реципієнт) . 10. Білки еритроцитів (А і В) - ... (аглютиногени) . 11. Білки плазми (α, β) - ... (аглютиніни) . 12. Резус-фактор – це ... (особливий білок) . Додаток 3 (історична довідка). В літописах середніх віків описані страшні картини лютування чуми. Літописці відмічали, що їй були доступні і острови і печери. Вона проникала за водні і гірські перешкоди. Міста і селища вимирали, на вулицях можна було зустріти тільки могильників. Чума відома з глибокої давнини. В VІ віці у Візантійській імперії чума тривала 50 років і погубила 100 мільйонів людських життів. Від чуми в XIV столітті в Європі загинула чверть населення – 10 мільйонів людей. Чуму називали чорною смертю. Її епідемії призводили до трагічного спустошення. Вони викликали відчай і жах у людей, беззахисних перед неминучою смертю. ________________________________________________________________ Не менш небезпечною була віспа; від неї загинуло ще більше людей, ніж від чуми. У XVIII столітті в Західній Європі щорічно від віспи помирало 400 тисяч людей. Нею захворювало 2/3 народжених, і з 8 людей 3 помирали. Особливою прикметою тоді вважалося: «Знаків віспи не має». Люди з гладенькою шкірою, без рубців віспи зустрічалися рідко. _________________________________________________________________ На початку ХІХ століття з розвитком світової торгівлі стала поширюватись холера. Зареєстровано сім епідемій холери. До наших країв вона була завезена караванами з Іраку та Афганістану, а пізніше – із Західної Європи. Остання світова епідемія холери із спалахами в різних країнах тривала з 1902 до 1926 року. В Росії до 1917 року за 59 холерних років захворіло 5,6 мільйонів людей і майже половина загинула. __________________________________________________________________ Але було помічено, що людина яка перехворіла віспою, більш не захворює нею. В середні віки зараження віспою вважалося неминучим. Ще тисяча років тому у Китаї, Індії, Персії вносили здоровим людям в ніс або на подряпину гній хворого на віспу. Описані випадки, коли у хворих на віспу купували їх гнійні струп’я. Людина заражена на віспу таким чином переносили її значно легше. З давніх давен народи Африки вміли запобігати дуже небезпечній хворобі легенів у великої рогатої худоби. Для цього у шкіру новонародженої тварини втирали небагато слизу хворої тварини. Додаток 4 (підказки до схеми про види імунітету). Підказки:
Додаток 5 (текстова таблиця).
Додаток 6 (скласти логічні пари)
Додаток 7 (визначити зайвий термін) Імунітет:
|
УРОК 46. КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ. КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4 Мета. Здійснити контроль навчальних досягнень учнів з метою перевірки засвоєння учнями теми |
Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досягнень школярів... |
Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи з природознавства Учні з допомогою вчителя розпізнає і називає окремі тіла і явища природи, мають уявлення про предмет, який вивчають |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики До навчальних досягнень учнів з математики, які безпосередньо підлягають оцінюванню, належать |
Моніторингові дослідження рівня навчальних досягнень учнів з іноземної... Ні в кого не викликає сумнівів актуальність проведення моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів. Це визнано в освітянських... |
Оцінювання навчальних досягнень з теми Мета оцінювання: встановити відповідності рівня навчальних досягнень учнів в оволодінні знаннями про типи розмноження рослин, про... |
Урок 24 Тема уроку Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Паралельність прямих і площин у просторі» |
ПРАВИЛА ПРОВЕДЕННЯ У Конкурсі можуть брати участь учні загальноосвітніх навчальних закладів віком від 12 до 17 років (учні 7-11-х класів) |
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів.... Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною» |
Інноваційні підходи при викладанні спеціальних дисциплін в системі... ПТО, як засіб підвищення ефективності і результативності навчальних досягнень учнів |